LÄmmöt nousee tyhjä käynnillä keittto pisteeseen
LÄmmöt nousee tyhjä käynnillä keittto pisteeseen
eli auton lämmöt tyhjä käynnillä keitto pisteeseen mutta sitten kun lähtee ajamaan niin lämmöt palautuvat normaali lämpöihin 87-90 asteisiin.Termarin vaidoin eikä tapahtunu mitää muutosta että missä voisi olla vika?. ja taitaa tuo tiputtaakki öljyäkin, Kansipahvi menny? palataan nyt viellä tohon koneen lämmön nousemiseen että ainakun on noussu 100 asteeseen niin tuntuu että osa tehoista häviäis. lämpölaitteista sen verran että, ei puhalla muutaku tulikuumaa paitsi keskituulettimista jääkylmää, vaikka kuinka säätäis lämpimyys astetta eli auto =Sauna. eikä oo muuten ilmastointia!
mikähän moottori se mahtaa olla?
onko moottorissa viskoflekti jäähdyttimelle? jos visko on rikki ja ei siis ilma kulje parkiss aollessa, ajaessa ajoviima jäähdyttääv eden normaaliksi.
onko moottorissa viskoflekti jäähdyttimelle? jos visko on rikki ja ei siis ilma kulje parkiss aollessa, ajaessa ajoviima jäähdyttääv eden normaaliksi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
c180
c 1.8 w202 vm94
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sama vaikutus jos on sähkö flekti(ohjaus boxsi) rikkiSergey kirjoitti:mikähän moottori se mahtaa olla?
onko moottorissa viskoflekti jäähdyttimelle? jos visko on rikki ja ei siis ilma kulje parkiss aollessa, ajaessa ajoviima jäähdyttääv eden normaaliksi.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg
Mulla ollu lämpöjen kanssa samaa ongelmaa kesäisin. Nyt on menossa jäähdytysjärjestelmän puhdistus Holts-merkkisellä puhdistuskemikaalilla. Huuhtasin jo muutaman kerran kraanavedellä koko järjestelmän: melko ruosteista lillua. Viskoflektistä en tiedä pyöriikö liian laiskasti.
Taitaa olla enempi tän mallin ominaisuuksia, tai voihan se viskokytkin varmaan vanhetessaan käydä huonommaksi. En ole kuullut kenenkään vaihtaaneen moista.
Taitaa olla enempi tän mallin ominaisuuksia, tai voihan se viskokytkin varmaan vanhetessaan käydä huonommaksi. En ole kuullut kenenkään vaihtaaneen moista.
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg
Minuakin epäilyttää tuo viskotuulettimen toiminta. Tosiaan tänään ennätin vasta huuhtasta tuon järjestelmän uudestaan ja se ruosteenpoistolitku oli muhinut näemmä kuukauden verran koneessa. Sehän ei ollut aineen tarkoitus että sen annetaan ajan kanssa vaikuttaa vaan suositeltiin 30 kilometrin reissua ennen loppuhuuhtasua. No tuli sitten työmatkoista 120 kilsaa ja huuhtelussa taas ruosteista lientä ulos, mikä lopulta kirkastui.
Vaihdoin myös uuden termarin ja kl:ssä löivät käteen mallin johon tulee myös ohivuotoletku. En ihan käsitä tuleeko paisuntasäiliön korkin kaulasta tuleva letku termariin kiinni? Luulin että se on ylivuotoletku? Onko tämä oikea termari ilmastoimattomaan C180:een? Jos näin, niin parantaakohan tuo kuumentumisongelmia. Auto oli kyllä käynnissä tuolla uudella termarilla ja se letku on termarissa kiinni. Ajattelin seuraavaksi käydä ostamassa sopivat klemmarit tuohon letkuun koska ilman niitä tuppasi kastelemaan paikkoja. Auto ei missään välissä käynyt liikalämmöillä.
Vaihdoin myös uuden termarin ja kl:ssä löivät käteen mallin johon tulee myös ohivuotoletku. En ihan käsitä tuleeko paisuntasäiliön korkin kaulasta tuleva letku termariin kiinni? Luulin että se on ylivuotoletku? Onko tämä oikea termari ilmastoimattomaan C180:een? Jos näin, niin parantaakohan tuo kuumentumisongelmia. Auto oli kyllä käynnissä tuolla uudella termarilla ja se letku on termarissa kiinni. Ajattelin seuraavaksi käydä ostamassa sopivat klemmarit tuohon letkuun koska ilman niitä tuppasi kastelemaan paikkoja. Auto ei missään välissä käynyt liikalämmöillä.
No viskon toiminta selviää sillä että lämpimällä koneella ottaa sormilla siitä kiinni jos se on rikki ja pystyy pitämään kiinni.
Jos se on ehjä, sormet lähtee mukaan/menee viipaleiksi
Jos se on ehjä, sormet lähtee mukaan/menee viipaleiksi
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg
Oli joo termari vääränlainen. Sai kuitenkin vaihdettua kaupassa oikeanlaiseen. Väärä oli Behr-merkkinen, oikea Wahler "originelli"-merkkinen. Väärä oli tarkoitettu ilmastoituun autoon. Tuota viskotuuletinta voisin mieluiten kokeillla sammuttaa motin ensin ja sitten kopeloida onko siipa jumissa.
Mulla on muuten samaa vikaa kuin jompalla: ei puhalla lämmintä keskimmäisistä rivoista. Aattelin sitä tutkia seuraavaksi. Mitenköhän siinä tuo kennolta tuleva lämmin ilma jaetaan? Tarkistelin moottoritilan sulakerasiaa ja ihmettelen miksi sulake nro 13 "lisäjäähdytystuulettimen rele 30A" puuttuu. Vai onko tuo sähköflektillä varustettuun malliin? Lisäksi puuttuu sulake nro. 17 "toisioilmapumppu 40A". Tuskin nämä liittyvät tuohon lämmityslaitteeseen? EDIT: Tarkistin googlesta mitä tuo toisioilmapumppu meinaa: syytää siis lisäilmaa katalysaattorille kun kone käy kylmänä rikkaalla.
Mulla on muuten samaa vikaa kuin jompalla: ei puhalla lämmintä keskimmäisistä rivoista. Aattelin sitä tutkia seuraavaksi. Mitenköhän siinä tuo kennolta tuleva lämmin ilma jaetaan? Tarkistelin moottoritilan sulakerasiaa ja ihmettelen miksi sulake nro 13 "lisäjäähdytystuulettimen rele 30A" puuttuu. Vai onko tuo sähköflektillä varustettuun malliin? Lisäksi puuttuu sulake nro. 17 "toisioilmapumppu 40A". Tuskin nämä liittyvät tuohon lämmityslaitteeseen? EDIT: Tarkistin googlesta mitä tuo toisioilmapumppu meinaa: syytää siis lisäilmaa katalysaattorille kun kone käy kylmänä rikkaalla.
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Ilmastoimattomissa tulee keskeltä pelkkää kylmää, siis ulkoilmaa. Ilmastoiduissa keskeltä tulee mitä säätimet määrää.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
1995- mallisessa tuli keskisuuttimista kyllä lämmintä siinä missä reunoiltakin, manuaali-lmastoitu oli.Epezpalace kirjoitti:Joo, epäilen vahvasti ettei keskeltä saa lämmintä ollenkaan.
Niin js jos visko toimii oikein niin ropellista kyllä huomaa kun on sammuttanut, jos ei Sergeyn ihan sinällään toimivaa konstia halua käyttää
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg
--> jomppa, luulen että kesällä edelleen rupeaa keittelemään jos auton jättää tyhjäkäynnille pitemmäksi aikaa. Kerran olen päästänyt auton vedet lämpiämään sataseen ja alkoi kabiinissa hajut muuttumaan. Tämä tosin tapahtui lämpöisenä kesäiltana. Tämä lämpöjen nousu sataseen ei kovin nopeasti tapahtunut. Kansipahvin palamista en epäile vaikkei olisi vesi-öljymikstuuraa kone kokkaillut. Kyllä auton kärsii jättää tyhjäkäynnille muutamaksi minuutiksi. Lämmönsäätöventtiilit kuskilla että pelkurilla toimivat.
Nyt syssyllä olen puhdistanut syylärin puhdistusaineella. Ruostetta sai irtoamaan, mutta tuntuu että tuore glykoliseos on taas värjäytymässä kellertäväksi. Niin ja termarin vaihdoin. Aukeaa ihan normaalisti 85 celsiuksessa. Painetta on reilusti ylä- ja alavesiletkuissa. Rohkaistuin ja kokeilin Sergeyn vinkkiä työntää sormet ropellin väliin kun kone on käyntilämmin: sormet saavat ropellin selkeästi hidastumaan ja irtoaa viskon kytkennästä. Ilmeisesti viskokytkin olisi valmis, uusi tosin maksaa makiaa. Joku on väittänyt että visko puree kiinni vasta sadassa asteessa? Niin ja syylärin uimurikytkin saa merkkivalon hehkumaan kojetaulussa. Uimuri tuntuu valskaavan muutenkin kiinnityskohdastansa syylärin päältä.
Eikä siinä vielä kaikki. Kun tuota lämmityspuhallinta on syssyllä muutenkin tutkittu ja puhdistettu, rasvailtu ym. niin ihmettelen kuuluuko tähän raitissuodatinta ollenkaan? En löydä puhaltimen vierestä minkäännäköistä suodatinkasettia. Kaupassa väittivät kivenkovaan että runkonumeron perusteella tähän kuuluu se suodatin. Eikö tuo suodatin ole niissä malleissa johon kuuluu vaihdettava etuvastus? Tästä ei sitä löydy.
Nyt syssyllä olen puhdistanut syylärin puhdistusaineella. Ruostetta sai irtoamaan, mutta tuntuu että tuore glykoliseos on taas värjäytymässä kellertäväksi. Niin ja termarin vaihdoin. Aukeaa ihan normaalisti 85 celsiuksessa. Painetta on reilusti ylä- ja alavesiletkuissa. Rohkaistuin ja kokeilin Sergeyn vinkkiä työntää sormet ropellin väliin kun kone on käyntilämmin: sormet saavat ropellin selkeästi hidastumaan ja irtoaa viskon kytkennästä. Ilmeisesti viskokytkin olisi valmis, uusi tosin maksaa makiaa. Joku on väittänyt että visko puree kiinni vasta sadassa asteessa? Niin ja syylärin uimurikytkin saa merkkivalon hehkumaan kojetaulussa. Uimuri tuntuu valskaavan muutenkin kiinnityskohdastansa syylärin päältä.
Eikä siinä vielä kaikki. Kun tuota lämmityspuhallinta on syssyllä muutenkin tutkittu ja puhdistettu, rasvailtu ym. niin ihmettelen kuuluuko tähän raitissuodatinta ollenkaan? En löydä puhaltimen vierestä minkäännäköistä suodatinkasettia. Kaupassa väittivät kivenkovaan että runkonumeron perusteella tähän kuuluu se suodatin. Eikö tuo suodatin ole niissä malleissa johon kuuluu vaihdettava etuvastus? Tästä ei sitä löydy.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eli visko kytkin on toden näköisesti ehjä,Epezpalace kirjoitti:työntää sormet ropellin väliin kun kone on käyntilämmin: sormet saavat ropellin selkeästi hidastumaan ja irtoaa viskon kytkennästä. Ilmeisesti viskokytkin olisi valmis,
ainakin noin se on toiminut lukuisissa esim 318 sprintereissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Epezpalace
- Viestit: 74
- Liittynyt: 12.9.2013 22:39
- Paikkakunta: Tammerborg
No saa nähdä ens kesänä miten kokkailee. Eli jos lämpiää niin puristuspaineet on vissiin ok. En tuosta kannesta nyt ihan pomminvarma ole, kun tässä on sitä tyyppivikaa että kannenpultit on jäänyt toiselta reunalta kiristämättä tehtaalla. Kone vuotaa hieman öljyä kannen alle kuskin puolelta. Pultithan on hankalaa kiristää kun nokkapyörää, ketjua ym. on edessä. Ties vaikka kansipahvikin ottaa ajan mittaa itteensä tuon takia. Öljyä menee venttiilikumienkin läpi. Putkesta pukkaa välillä valkosta ja kromattu pää on tummunut.[/list]