Puhaltaa kuumaa - voiko närhen munia "ohittaa"
Puhaltaa kuumaa - voiko närhen munia "ohittaa"
Moi!
202 cdi -99 puhaltaa koko ajan kuumaa ja olen Mekan ohjeilla paikallistanut vian paneeliin. Noh, tilanne on ns. akuutti muulla perheellä alkaa mennä hermot, kuin myös itsellänikin! Varsinkin kun lämpöinen viikko edessä.
Kysymys kuuluu: voiko närhen munille syöttää manuaalisesti virtaa niin että olisivat kiinni koko ajan. Joku sähkökaapelin ja katkaisimen sisältävä viritys?
Eli voisin kytkeä sen halutessani puhaltaan kylmää / kuumaa pelkästään.
202 cdi -99 puhaltaa koko ajan kuumaa ja olen Mekan ohjeilla paikallistanut vian paneeliin. Noh, tilanne on ns. akuutti muulla perheellä alkaa mennä hermot, kuin myös itsellänikin! Varsinkin kun lämpöinen viikko edessä.
Kysymys kuuluu: voiko närhen munille syöttää manuaalisesti virtaa niin että olisivat kiinni koko ajan. Joku sähkökaapelin ja katkaisimen sisältävä viritys?
Eli voisin kytkeä sen halutessani puhaltaan kylmää / kuumaa pelkästään.
Meillä yhdessä W124 -autossa se tilanne, että puskee välillä ihan kuumaa vaikka olisi minimillä säätö. Ei mene normaalin muuntelun piikkiin. Muutokset ovat hitaita muutenkin, kun säätää nupista. Olen koittanut kahdella eri närhenmunapaketilla ja molemmilla sama tilanne. Olen putsannut närhenmunatkin eikä mitään muutosta tapahdu. Välillä toinen puskee kuumaa vaikka ei pitäisi. Kattolampun vieressä oleva haistelija/imuri hankalokeron takana tai sen vika ei voi tällaista tehdä. Ilmeisesti lämmönsäätöpaneeli reistaa tässä yksilössä. Oletteko kolvanneet vai vaihtaneet toimivaan käytettyyn? Sama toimintaperiaatehan se on W202 -koppaisessakin.
jaa kun itselle on ollut muka kauheen vaikee löytää sopivaa ohjauspaneelia systerin c mersuun.. kaikissa jokka oon hajottamolta löytänyt on se joko purettu pois tai on jo rikki valmiiksi. tai sitten on väärää vuosimallia ja varusteltu jonkin ihmeen ilmastoinnin kanssa.
käsittääkseni ovat erilaisia eivätkä sovi toistensa tilalle.. olenko siis ollu väärässä ja kaikki w202 ohjainpaneelit käy kaikkiin? jos parilla kympillä saisi.. olisi helpompi auto myydä pois nyt kesällä jos se lämmityskin toimisi niinkuin pitää.
käsittääkseni ovat erilaisia eivätkä sovi toistensa tilalle.. olenko siis ollu väärässä ja kaikki w202 ohjainpaneelit käy kaikkiin? jos parilla kympillä saisi.. olisi helpompi auto myydä pois nyt kesällä jos se lämmityskin toimisi niinkuin pitää.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Ainakin mainittuun -99 ikäiseen pitäisi löytyä kohtuudella, paneli on sama jostain -96 alkaen mallisarjan loppuun ja niitä on joko manuaali- tai automaatti-ilmastoinnille.
Sitten manuaali-ilmastoidussa voi olla osassa REST ja osassa ei, en tiedä toimiiko keskenään.
Vielä se että mm. väyrysessä samaa osaa...A2108303185 202:n varaosanumero, manuaali-ilmastoitu.
Minullakin on yksi paneli mutta ei ihan muutaman kympin osa kun 202 Sportista ja mukaan pakko ostaa myös valkopohjainen mittaristo
Sitten manuaali-ilmastoidussa voi olla osassa REST ja osassa ei, en tiedä toimiiko keskenään.
Vielä se että mm. väyrysessä samaa osaa...A2108303185 202:n varaosanumero, manuaali-ilmastoitu.
Minullakin on yksi paneli mutta ei ihan muutaman kympin osa kun 202 Sportista ja mukaan pakko ostaa myös valkopohjainen mittaristo
Mielenkiintoista, että aihe kirvoitti näin laajan keskustelun kiitos vinkeistä!!
Tsekkasin samalla paneelitarjontaa niin alle 100€ maksaa käytetyt. Pitää vielä perehtyä että tulee oikea malli ostettua.
Ajattelin ekana testata Roiston neuvoa eli liitin irti -> keskelle tuli 12 V, se on siis ok.
Onko seuraava vaihe se, että kytken rosvoliittimillä laitimmaiset johdot maahan ja kytkin väliin? Ymmärsinkö oikein?
Tsekkasin samalla paneelitarjontaa niin alle 100€ maksaa käytetyt. Pitää vielä perehtyä että tulee oikea malli ostettua.
Ajattelin ekana testata Roiston neuvoa eli liitin irti -> keskelle tuli 12 V, se on siis ok.
Onko seuraava vaihe se, että kytken rosvoliittimillä laitimmaiset johdot maahan ja kytkin väliin? Ymmärsinkö oikein?
Lämmönsäätö pelaa!
Testasin kytkeä laitimmaiset navat maahan -> vänkäri alkoi puhaltaa kylmää mutta kuskin puoli ei vaikuttanut mitään. No, jätin kytkennän, niin purki akun ja närhenmunat oli aamulla tulikuumat Jokin meni ilmeisesti vikaan. Purin kytkennän.
Seuraava askel oli aukaista närhenmunapaketti. Vahingossa ei lähtenyt pelkästään venttiilien "kuoret" vaan koko paketti ja sieltä paljastui n.3cm pitkä ja 1mm ohut tikku jonka päässä pyöreä kartio, jonka halkaisija oli noin 8mm. Kuskin puolen tikku oli ihan vinossa (ei siis reiässä) ja se oli katkennut - n.3mm pätkä ohuesta tikusta oli poikki. Poistin katkenneen pätkän, asensin tikun oikeaan reikään (jossa se ei siis ollutkaan alunperin) -> lämmönsäätö toimii. Jes!!
Jälkikirjoitus: vika oli niin erikoinen että mekan ohjeet ei toiminut, luonnollisesti.
Olen omistanut auton pari vuotta ja muistaakseni aluksi lämmönsäätö toimi, sitten se kesällä temppuili ja nohevana putsasin närhen munat. Epäilen että silloin olen nostanut vahingossa koko pakettia ja kuskin puolen neulaventtiili oli tippunut pois reiästään ja hajonnut. Omalla toiminnallani siis aiheutin parin vuoden kuuman puhalluksen itselleni Talvella se oli tietenkin ok, kesällä ei
Testasin kytkeä laitimmaiset navat maahan -> vänkäri alkoi puhaltaa kylmää mutta kuskin puoli ei vaikuttanut mitään. No, jätin kytkennän, niin purki akun ja närhenmunat oli aamulla tulikuumat Jokin meni ilmeisesti vikaan. Purin kytkennän.
Seuraava askel oli aukaista närhenmunapaketti. Vahingossa ei lähtenyt pelkästään venttiilien "kuoret" vaan koko paketti ja sieltä paljastui n.3cm pitkä ja 1mm ohut tikku jonka päässä pyöreä kartio, jonka halkaisija oli noin 8mm. Kuskin puolen tikku oli ihan vinossa (ei siis reiässä) ja se oli katkennut - n.3mm pätkä ohuesta tikusta oli poikki. Poistin katkenneen pätkän, asensin tikun oikeaan reikään (jossa se ei siis ollutkaan alunperin) -> lämmönsäätö toimii. Jes!!
Jälkikirjoitus: vika oli niin erikoinen että mekan ohjeet ei toiminut, luonnollisesti.
Olen omistanut auton pari vuotta ja muistaakseni aluksi lämmönsäätö toimi, sitten se kesällä temppuili ja nohevana putsasin närhen munat. Epäilen että silloin olen nostanut vahingossa koko pakettia ja kuskin puolen neulaventtiili oli tippunut pois reiästään ja hajonnut. Omalla toiminnallani siis aiheutin parin vuoden kuuman puhalluksen itselleni Talvella se oli tietenkin ok, kesällä ei