mese lämpimäksi?

trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

mese lämpimäksi?

Viesti Kirjoittaja trucker »

poistettu
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

mites termari??nostaako lämpöjä miten ajossa
Kuppi_kahvia
ja pulla
Viestit: 63
Liittynyt: 19.5.2008 20:21
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Kuppi_kahvia »

Kaukaa haettu mutta onko jäähdyttimessä tarpeeksi nestettä ja toinen että voipiko joku lämmönsäätö vivuista olla väärässä asennossa,tosin toi jälkimmäinen ei ehkä kun jos se sit jossain vaiheessa lämpenee. Sitten oisin vielä heittänyt ilmaan että jos jäähdytysnesteet on vaihdettu niin sinne ois jäänyt ilmakuplia järjestelmään.
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

poistettu
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 386
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Pakko olla termari auki asennossa...
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Kuppi_kahvia
ja pulla
Viestit: 63
Liittynyt: 19.5.2008 20:21
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Kuppi_kahvia »

Tuollakin ollut samaa onkelmaa:
viewtopic.php?t=7533&highlight=kiertovesipumppu

Ja kiertovesipumpusta, tässä tapaukessa 124 korisesta

viewtopic.php?t=1905&highlight=kiertovesipumppu
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Re: mese lämpimäksi?

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

trucker kirjoitti:no niin, tuli jo uusi talvi käsille... :o

eli -94 c180, kylmä on edelleen, piti saada lämpimäks jo viime talvena, mut ei sit saanu... :oops:

autossa ei ilmastointia, sisäilmansuodatin otettu pois ilmaa jarruttamasta. ilma kyllä liikkuu, mutta se ei ole kuumaa ellei ensin aja noin 20 kilometriä putkeen ja sittenkin vain jos kierrokset yli 3000:n. autohan on manuaali vahteistolla...

lämmöt nousee noin 10 kilometrin matkalla yli 80:n.

autossa ei ole kiertovesipumppua ollut edes alkuperäisenä. :arrow:

jos asennan kiertovesipumpun näin jälkikäteen, miten se tulisi asentaa, ja mistä sille virta ym että toimii niinkuin alkuperäisesti on tarkoitettu?
Jos ymmärsin oikein niin sisätila ei lämpiä? Ota kuukusenmunista liitin irti, lämpeääkö sitten?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Re: mese lämpimäksi?

Viesti Kirjoittaja trucker »

poistettu
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Re: mese lämpimäksi?

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

trucker kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:
trucker kirjoitti:no niin, tuli jo uusi talvi käsille... :o

eli -94 c180, kylmä on edelleen, piti saada lämpimäks jo viime talvena, mut ei sit saanu... :oops:

autossa ei ilmastointia, sisäilmansuodatin otettu pois ilmaa jarruttamasta. ilma kyllä liikkuu, mutta se ei ole kuumaa ellei ensin aja noin 20 kilometriä putkeen ja sittenkin vain jos kierrokset yli 3000:n. autohan on manuaali vahteistolla...

lämmöt nousee noin 10 kilometrin matkalla yli 80:n.

autossa ei ole kiertovesipumppua ollut edes alkuperäisenä. :arrow:

jos asennan kiertovesipumpun näin jälkikäteen, miten se tulisi asentaa, ja mistä sille virta ym että toimii niinkuin alkuperäisesti on tarkoitettu?
Jos ymmärsin oikein niin sisätila ei lämpiä? Ota kuukusenmunista liitin irti, lämpeääkö sitten?
johtokin ollu jo irti pari viikkoa, ei huomattavaa vaikutusta.




notta vesipumpun liittämiseksi ohjeita?
Meneekö kuukusen munille kumiletku moottorista, tämän letkun väliin pumppu ja ohjaus lämmönsäätöpaneelin liittimesta, jos johto ei ole jo valmiina jossain paisuntasäiliön alla. Katso tätä 124:sen kytkentäkuvaa, idea on sama. http://www.mese.fi/mekka/images/L%C3%A4 ... A4kuva.gif
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Mesetti
Viestit: 14
Liittynyt: 10.11.2010 20:06
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Olisko tuossa vastaus kysymykseen jota olen joskus kyselly ilman tulosta.
Siis taukolämmitys.Jos tuo piste 4. ohjaa suoraan kiertopumppua niin tuon
pumpunhan sais pyörimään antamalla plussaa jonkin lisäkytkimen kautta
tuohon johtoon ja samalla myös puhaltimen pienimmälle nopeudelle.
Tiettävästi jossakin mallissa on ollut vakiona tuollainen juttu,esim taksikäytössä koneessa riitäis lämpöä eikä tarviis tyhjäkäynnillä noeta konetta.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mesetti kirjoitti:Olisko tuossa vastaus kysymykseen jota olen joskus kyselly ilman tulosta.
Siis taukolämmitys.Jos tuo piste 4. ohjaa suoraan kiertopumppua niin tuon
pumpunhan sais pyörimään antamalla plussaa jonkin lisäkytkimen kautta
tuohon johtoon ja samalla myös puhaltimen pienimmälle nopeudelle.
Tiettävästi jossakin mallissa on ollut vakiona tuollainen juttu,esim taksikäytössä koneessa riitäis lämpöä eikä tarviis tyhjäkäynnillä noeta konetta.
Minun autossa tuo on valmiina, mutta en tiedä miten on kytketty kun ei ole minkäänlaisia sähkökuvia.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Mesetti
Viestit: 14
Liittynyt: 10.11.2010 20:06
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Mesetti »

Mistä sen taukolämppärin saa päälle sinun autossa.Mulla c220d -98
on puhalimen nopeudensäätönupissa eka napsaus tyhjä..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taukolämmittimelle on REST nappi siinä keskellä.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

dealer kirjoitti:Taukolämmittimelle on REST nappi siinä keskellä.
Vakiovaruste? Ei mulla ole semmosta (250TDT -97)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se varmaan ole vakiovaruste mutta tietääkseni taukolämmittimen napissa on aina REST teksti.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

dealer kirjoitti:Ei se varmaan ole vakiovaruste mutta tietääkseni taukolämmittimen napissa on aina REST teksti.
Näin on.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

trucker kirjoitti:tänä aamuna nosti lämmöt yli 80n noin 10-15 km ajon jälkeen, pakkasta 10 astetta.
termari vaihdettu viime keväänä ja nesteet samalla.

jäähdyttimessä nestettä tarpeeks paljon, ja ilmakupla on poissuljettu...

minun mielestä se kaipais sitä kiertovesipumppua, jolloin tulisi lämmintä ilmaa heti kun koneesta alkaa lämpöä irtoamaan...?
10-asteen pakkasella, jos ei ole ollu lohkolämppärissä, tuo minun C180 lämpenee 82-asteeseen noin 5km matkalla. Sitte jos malttaa olla laittamatta puhallinta päälle niin lämpenee vielä vähän nopiammin. Lämmintä riittää kyllä, en ole vielä noin lämmintä autoa omistanu aikasemmin.
Sen olen kyllä huomannu, että tuo termari on aika herkkä juuttumaan auki. Kesällä, kun moottori lämpenee oikein kunnolla jossain ruuhkassa seistessä, niin tuntuu termari jumittuvan auki. Omaan autooni on nimittäin 3 vuoden aikana vaihdettu termari 2 kertaa, onneksi termari on helpossa paikassa ja nopia vaihtaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Väsynyt Mies kirjoitti:
trucker kirjoitti:tänä aamuna nosti lämmöt yli 80n noin 10-15 km ajon jälkeen, pakkasta 10 astetta.
termari vaihdettu viime keväänä ja nesteet samalla.

jäähdyttimessä nestettä tarpeeks paljon, ja ilmakupla on poissuljettu...

minun mielestä se kaipais sitä kiertovesipumppua, jolloin tulisi lämmintä ilmaa heti kun koneesta alkaa lämpöä irtoamaan...?
10-asteen pakkasella, jos ei ole ollu lohkolämppärissä, tuo minun C180 lämpenee 82-asteeseen noin 5km matkalla. Sitte jos malttaa olla laittamatta puhallinta päälle niin lämpenee vielä vähän nopiammin. Lämmintä riittää kyllä, en ole vielä noin lämmintä autoa omistanu aikasemmin.
Sen olen kyllä huomannu, että tuo termari on aika herkkä juuttumaan auki. Kesällä, kun moottori lämpenee oikein kunnolla jossain ruuhkassa seistessä, niin tuntuu termari jumittuvan auki. Omaan autooni on nimittäin 3 vuoden aikana vaihdettu termari 2 kertaa, onneksi termari on helpossa paikassa ja nopia vaihtaa.
Minulla tuo lämpeneminen kestää noin 7km.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

mjo33400 kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:
trucker kirjoitti:tänä aamuna nosti lämmöt yli 80n noin 10-15 km ajon jälkeen, pakkasta 10 astetta.
termari vaihdettu viime keväänä ja nesteet samalla.

jäähdyttimessä nestettä tarpeeks paljon, ja ilmakupla on poissuljettu...

minun mielestä se kaipais sitä kiertovesipumppua, jolloin tulisi lämmintä ilmaa heti kun koneesta alkaa lämpöä irtoamaan...?
10-asteen pakkasella, jos ei ole ollu lohkolämppärissä, tuo minun C180 lämpenee 82-asteeseen noin 5km matkalla. Sitte jos malttaa olla laittamatta puhallinta päälle niin lämpenee vielä vähän nopiammin. Lämmintä riittää kyllä, en ole vielä noin lämmintä autoa omistanu aikasemmin.
Sen olen kyllä huomannu, että tuo termari on aika herkkä juuttumaan auki. Kesällä, kun moottori lämpenee oikein kunnolla jossain ruuhkassa seistessä, niin tuntuu termari jumittuvan auki. Omaan autooni on nimittäin 3 vuoden aikana vaihdettu termari 2 kertaa, onneksi termari on helpossa paikassa ja nopia vaihtaa.
Minulla tuo lämpeneminen kestää noin 7km.
Sulla onkin tiisseli.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

poistettu
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Väsynyt Mies kirjoitti: 10-asteen pakkasella, jos ei ole ollu lohkolämppärissä, tuo minun C180 lämpenee 82-asteeseen noin 5km matkalla. Sitte jos malttaa olla laittamatta puhallinta päälle niin lämpenee vielä vähän nopiammin. Lämmintä riittää kyllä, en ole vielä noin lämmintä autoa omistanu aikasemmin.
Jopa vähän nopeammin lämpiää minun C220 bensa samassa pakkasessa. Parin kilsan työmatka :oops: sisältää yhdeksät liikennevalot ja lämmöt on yleensä 80 viivalla kun olen perillä 5-10 min ajon jälkeen. Lämmintä tulee hyttiin hyvin.

Mutta voiko se pelkkä kiertovesipumppu noin paljoa vaikuttaa, olisko muuta vikaa kuitenkin?

Olen kyllä omistanut Saabin joka oli yhtä lämmin kuin tämä mersu.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Termostaatti on väärä tai viallinen. Auton saa lämpimäksi.

Hae KL-varaosista alkuperäinen termostaatti, ei tarviketta.
Termostaatin kuuluu olla 87-asteinen, jolla lämpömittarin tulee
nousta lähemmäs 90 kuin 80 astetta. Wahler on oikea merkki.

Huuhtele jäähdytysjärjestelmä soodalla. Se poistaa kalkin ja ruosteen
kennoista ja parantaa lämmitystä ja moottorin jäähtymistä.

Ohje: Tyhjennä ensin jäähdytin ja moottorilohko kokonaan ja täytä sitten
vedellä ja 300 grammalla soodaa. Anna käydä ilman jäähdytinnesteen
korkkia niin, että seos alkaa kiehua. Pudota kierroksia ja anna käydä 15-
20 minuuttia. Tyhjennä ja huuhtele järjestelmä huolellisesti niin, että vesi
ei tunnu liukkaalta.

Laita uutta jäähdytinnestettä ja *tislattua* vettä puolet ja puolet.
Jäähdytinneste pitäisi kai tuossa autossa olla vihreää etyleeniglykolia.

Koska on viimeksi vaihdettu jäähdytinneste? Se pitää vaihtaa kolmen vuoden välein.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

poistettu
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

no katotaa ny kui se lämpee sisältä,
annoin vasaralla munille muutaman mojovan laakin... :lol:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Vesi ei kierrä lämmityslaitteen kautta, jostain ahdistaa.
Ne närhenmunat voisi vaihtaa uusiinkin.
Soodahuuhtelu avaa putkia ja kennoa.
Uusi kiertovesipumppu voisi olla hyvä idea.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

trucker kirjoitti:tota kiertovesipumpun asennusta en ole aikaiseksi saanut...
Ainakaan 220 bensassa se kiertopumppu ei vaikuta oikein mitään lämpenemiseen. Lämpiää tosi hyvin ilmankin joten vaiva lienee muualla?

Joku järjestelmän huuhtelu sirtuunahapolla tms. vois auttaa eikä maksa pahasti jos kokeilee.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
211
Viestit: 9
Liittynyt: 12.12.2010 20:34

Viesti Kirjoittaja 211 »

Onko W202 saatavana 92 asteen termaria?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko W202 saatavana 92 asteen termaria?
Kyseisessä korimallissa on ainakin seitsemäätoista erilaista moottoria.
Joissain on 92 asteinen termostaatti, joissain 87 ja varmaan muitakin.
Samaan moottoriin ei tietääkseni saa kuin yhdenlaista.

Mikäli kaikki on kunnossa cee on lämmin riippumatta termostaatin avautumislämpötilasta.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:
Onko W202 saatavana 92 asteen termaria?
Kyseisessä korimallissa on ainakin seitsemäätoista erilaista moottoria.
Joissain on 92 asteinen termostaatti, joissain 87 ja varmaan muitakin.
Samaan moottoriin ei tietääkseni saa kuin yhdenlaista.

Mikäli kaikki on kunnossa cee on lämmin riippumatta termostaatin avautumislämpötilasta.
Varpaani ovat erimieltä... ;) Tai sitten kaikki ei ole kunnossa.

Luulin että tuommoinen C220D ( s202 rullasäätöisellä ilmastoinnilla -98 ) ei olisi niin kylmä kuin CDI mallit ja luuloni kesti aina tuonne 10-15 asteen pakkasiin vääränä. Kehuin jopa että yhtä lämmin kun bensakutonen... 15 tai enempi pakkasta, niin varpaat palelee vaikka puhalluksen laittaisi sinne koko ajaksi.

Moottorin lämmöt ei nouse yli 80 ja lämpimintä kapiinissa on kun moottorille on kuormaa eli kaasupoljin vaikuttaa lämmöntuottoon (n 80-100kmh sopiva vauhti). Jos joku köröttelee edessä 60 tai alle, niin alkaa kylmyys vaivata...

Taitaa olla bensa-auton hankinta edessä talviautoksi. Tai pappamallin aaltopahvilärvä maskin taakse :jerkit:

Vai olisiko varpaissa vikaa?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

AK47 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Onko W202 saatavana 92 asteen termaria?
Kyseisessä korimallissa on ainakin seitsemäätoista erilaista moottoria.
Joissain on 92 asteinen termostaatti, joissain 87 ja varmaan muitakin.
Samaan moottoriin ei tietääkseni saa kuin yhdenlaista.

Mikäli kaikki on kunnossa cee on lämmin riippumatta termostaatin avautumislämpötilasta.
Varpaani ovat erimieltä... ;) Tai sitten kaikki ei ole kunnossa.

Luulin että tuommoinen C220D ( s202 rullasäätöisellä ilmastoinnilla -98 ) ei olisi niin kylmä kuin CDI mallit ja luuloni kesti aina tuonne 10-15 asteen pakkasiin vääränä. Kehuin jopa että yhtä lämmin kun bensakutonen... 15 tai enempi pakkasta, niin varpaat palelee vaikka puhalluksen laittaisi sinne koko ajaksi.

Moottorin lämmöt ei nouse yli 80 ja lämpimintä kapiinissa on kun moottorille on kuormaa eli kaasupoljin vaikuttaa lämmöntuottoon (n 80-100kmh sopiva vauhti). Jos joku köröttelee edessä 60 tai alle, niin alkaa kylmyys vaivata...

Taitaa olla bensa-auton hankinta edessä talviautoksi. Tai pappamallin aaltopahvilärvä maskin taakse :jerkit:

Vai olisiko varpaissa vikaa?
202 lämpöistä dieseliä ei ole olemassakaan ainakaan ilman webastoa
oletko harkinnut huopa tossuja puu jalat olis tietenkin varmin vaihtoehto :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”