Webaston asennus W 203
Webaston asennus W 203
Onko kukaan asentanut kotikonstein?Onko jotain mitä ei pysty kotona tekemään esim. tarviiko käyttää testerissä ym.Tarkoitus asentaa ilman sisätilan lämmitystä eli ei modulin asennusta.
Eberi W203 bensa 180:seen
Laitoin tossa kuukausi sitten eberin paikoilleen.
Ei isompia ongelmia, malttia ja ajatusta mukaan niin kyllä se sinne asentuu..
Tosin, jos ei ole mitään aikaisempaa kokemusta asennushommista,
niin kannattaa jättää suosiolla jonkun toisen tehtäväksi.
Vaikkakin olisi olevinaan kuinka yksityiskohtaiset ohjeet käytössä,
tulee näissä asennuksissa aina niitä kohtia jossa joutuu soveltamaan ja tekemään kompromisseja ja pieniä muutoksia.
Tossa pikku bensaversiossa (-03) pystyi lämppärin asentamaan konehuoneeseen pakosarjan puolelle,
mutta dieseleissä ja isommissa moottoriversioissa joutuu lämppärin asentamaan oikean etulokasuojan sisään, ajovalon taakse.
Tässä tapauksessa ei letkustoihin edes tarvinnut asentaa mitään ylimääräisiä monitie-venttiilejä,
kuten vastaavasti moni muu moottoriversio tarvitsee kyseiset vermeet.
Tosin kannen ja paisuntasäiliön väliseen tasausletkuun joutui asentamaan takaiskuventtiilin,
muuten sitä kautta kiertovesipumppu imee ilmaa letkuihin.
Ostin eberin kaukosäätimellä varustettuna, joten auton sisään joutui asentamaan sitä varten vastaanottimen, niin ja tietenkin sen can-väylä ohjaimen. Näiden kanssa ei ollut ongelmia, mutta kun piti keksiä järkevä paikka pienelle katkaisimelle jolla lämppärin saa päälle ja pois ilman kaukosäädintä, tuli yllättävä ongelma. Auton kojelaudassa ei ole yhtään suoraa pintaa eikä paikkaa johon voisi asentaa tuon pienen katkaisimen!!!!
Lopulta asensin sen taustapeilin luona olevaan sisävalo/katkaisin yksikköön, jonne asensin myös sisätilan lämpöanturin.
Ja taas on lämmin auto aina käytössä.....
Ei isompia ongelmia, malttia ja ajatusta mukaan niin kyllä se sinne asentuu..
Tosin, jos ei ole mitään aikaisempaa kokemusta asennushommista,
niin kannattaa jättää suosiolla jonkun toisen tehtäväksi.
Vaikkakin olisi olevinaan kuinka yksityiskohtaiset ohjeet käytössä,
tulee näissä asennuksissa aina niitä kohtia jossa joutuu soveltamaan ja tekemään kompromisseja ja pieniä muutoksia.
Tossa pikku bensaversiossa (-03) pystyi lämppärin asentamaan konehuoneeseen pakosarjan puolelle,
mutta dieseleissä ja isommissa moottoriversioissa joutuu lämppärin asentamaan oikean etulokasuojan sisään, ajovalon taakse.
Tässä tapauksessa ei letkustoihin edes tarvinnut asentaa mitään ylimääräisiä monitie-venttiilejä,
kuten vastaavasti moni muu moottoriversio tarvitsee kyseiset vermeet.
Tosin kannen ja paisuntasäiliön väliseen tasausletkuun joutui asentamaan takaiskuventtiilin,
muuten sitä kautta kiertovesipumppu imee ilmaa letkuihin.
Ostin eberin kaukosäätimellä varustettuna, joten auton sisään joutui asentamaan sitä varten vastaanottimen, niin ja tietenkin sen can-väylä ohjaimen. Näiden kanssa ei ollut ongelmia, mutta kun piti keksiä järkevä paikka pienelle katkaisimelle jolla lämppärin saa päälle ja pois ilman kaukosäädintä, tuli yllättävä ongelma. Auton kojelaudassa ei ole yhtään suoraa pintaa eikä paikkaa johon voisi asentaa tuon pienen katkaisimen!!!!
Lopulta asensin sen taustapeilin luona olevaan sisävalo/katkaisin yksikköön, jonne asensin myös sisätilan lämpöanturin.
Ja taas on lämmin auto aina käytössä.....
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki