vanneihottumaako?

Vastaa Viestiin
Avatar
Soikkeli
Viestit: 16
Liittynyt: 10.2.2007 12:21

vanneihottumaako?

Viesti Kirjoittaja Soikkeli »

Elikkä tuossa viime kesän ajon jälkeen huomasin että väykyn vanteet on aika heikolla hapella.. Kuten kuvista huomaa niin pinta kuplii ja lohkeilee. Joka vanteessa sama juttu. Mikä avuksi, nakkaanko vanteilla kuikkaa vai pystyskö nuo vielä pelastaan? jos menee kalliiksi niin joku voi myös tehdä ostotarjouksen..:) kiitos ja anteeksi.

Kuva Kuva
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Ei ole vielä kuikan metsästys aika :D

Katsoppa vaikka www.vtm.fi , sieltä vanteet.
Ps. saat anteeksi :lol:
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Avatar
Soikkeli
Viestit: 16
Liittynyt: 10.2.2007 12:21

Viesti Kirjoittaja Soikkeli »

Arvasin että joku takertuu tuohon kuikkahommaan..:)

Mutta asiaan.. Vaikutti kyllä siltä mitä haenkin, mutta Tuusula on liian kaukana ja kaikki hommat pitäisi tehdä siellä mikä nostaa hintaa, tämä siksi koska ammattitaitoa ei itseltä löydy:D tästä on hyvä lähteä liikkelle..

Olen päättänyt että vanteita en kesäksi laita alle tuon näköisenä. Sehän olisi häväistys.
p.s Kiitos Iso-Jukalle synninpäästöstä:D
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Noo. matkahuolto ei kallis, tai sitten meillä on tuo rahtaustopikki jossain, tässä määrässä ihmisiä, aina joku on menossa jonnekkin.
Muun muassa hitsauskone lähti "nyrkkipostina", perille asti.
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
masaf1
Viestit: 18
Liittynyt: 05.10.2005 19:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Etsi netistä ohjeet vanteiden kiillottamisesta. Mersuforumilla yms. mestoissa on kyllä ohjeita. Nitromorssia kehiin, maalit veke ja sitten vaan hiomaan -> sen jälkeen kiillotus ja vahaus ja hienot tulee. Tosin en voi tuota kiillotustoimenpidettä kellekään suositella, nimim. muutaman kuukauden joka päivä vanteita hinkannut...
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Talvikeli ja vioittunut lakkakerros ovat kelju yhdistelmä. Kun lika pääsee lakan alle ja lakka alkaa lohkeilla, sen pysäyttäminen on kenkkumainen juttu. Itse katselin samaa asiaa vuosi sitten.

Tämän kisakauden olen pyrkinyt hoitamaan asian sillä tavalla, että jos vanteeseen tulee kiveniskeymä tai joku muu lakkakerroskolhu, pyöräytän kohdasta hiomatahnalla mahdollisesti siihen jo tarttuneen sotkun pois ja laitan päälle tipan autolakkaa. Näin siis jos varsinainen pilaantuminen ei vielä ole päässyt alkamaan.

Jos vanteesi ovat ns. "talvivanteet" ja niitä ei ole tarkoitus laittaa Pellervon kanteen näytille, pidemmälle edenneen pilaantumisen siistimiskorjaus onnistuu aika monelta maalausliikkeeltäkin. Lakka pois, uusi maali ja lakka pintaan, ja hän on hänessä.

Yhden vanteen jos tuolla tavalla yrittää fiksata - erityisesti jos vanne sattuu olemaan kiillotettu - lopputulos on harvoin alkuperäisen näköinen. Mutta jos kaikki vanteet ehostaa samalla kerralla, niin prosessi on helpompi (=halvempi) ja niistä tulee keskenään saman näköiset.
-T

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”