Adaptio arvojen nollaus Carsoftilla?

Vastaa Viestiin
eXtreme
Viestit: 13
Liittynyt: 20.1.2008 18:02
Paikkakunta: Oulu

Adaptio arvojen nollaus Carsoftilla?

Viesti Kirjoittaja eXtreme »

Iltaa!

Onko joku tehnyt Carsoftilla adaptio arvojen nollausta laatikolle (EGS)?
Tekisi mieli tehdä mutta parempi kysellä ensin kokemuksia sillä luin kovin ristiriitaista tietoa :)

Jollain kaikki meni hyvin ja jollain vähemmän hyvin.

-Hannu
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Re: Adaptio arvojen nollaus Carsoftilla?

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

eXtreme kirjoitti:Iltaa!

Onko joku tehnyt Carsoftilla adaptio arvojen nollausta laatikolle (EGS)?
Tekisi mieli tehdä mutta parempi kysellä ensin kokemuksia sillä luin kovin ristiriitaista tietoa :)

Jollain kaikki meni hyvin ja jollain vähemmän hyvin.

-Hannu
Ite oon teheny 202:sta usiamman kerran eikä ongelmia.
eXtreme
Viestit: 13
Liittynyt: 20.1.2008 18:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eXtreme »

Tämä hyvä tietää. Teen sen siis.
Entä oletko tehnyt ME (?) arvojen nollauksen?

Tämän takia kyselen (toiselta foorumilta lainattu): "I know that after the adaption car may start up with wrong mixture and hunt and wont repond to throttle..."

Mikäli adaption jälkeen ilmenee ongelmia:

Koodi: Valitse kaikki

Go back in and clear ME codes.

Restart engine
Hold foot on brake
Put in drive
Let idle for a minute.
Put in park.
Check throttle.

If no response turn ign on check for code, clear, read and try again.
W210 E230
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Re: Adaptio arvojen nollaus Carsoftilla?

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

eXtreme kirjoitti:Iltaa!

Onko joku tehnyt Carsoftilla adaptio arvojen nollausta laatikolle (EGS)?
Tekisi mieli tehdä mutta parempi kysellä ensin kokemuksia sillä luin kovin ristiriitaista tietoa :)

Jollain kaikki meni hyvin ja jollain vähemmän hyvin.

-Hannu
Mitn carsoftia tarvita, eikä se kai väykyssä onnistukaan...

Mankka ja ilmastointi pois päältä, ovet kiinni. Virta päälle (2-asentoon, älä käynnistä). Kaasu lattiaan asti kickdown-asennon ohi (tämän takia älä käynnistä). Pidetään kaasu lattiassa 10-20 sekuntia, sitten jalka edelleen kaasulla virta off, ei avainta pois, älä avaa ovia (ovet ja ikkunat siis kiinni koko operaation ajan), sitten nosta jalka hitaasti pois kaasulta. Odota autossa 2 minuuttia ennenkuin avaat ovet ja poistut. Nyt pitäisi olla tehdasasetuksissa, ei kun koeajolle.

Mikäli kiinnostaa opettaa laatikko oikein huolella omille tavoille vaihtokohtien suhteen:

http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... 22-6x.html
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllä se väykyssäkin onnistuu carsoftilla? Eipä tuossa ole tosin eroa pahemmin huomannut vaikka olenkin kokeillut. Nyt eron huomasi ensimmäistä kertaa kun vaihdoin laatikon ja sen jälkeen nollasin tuon oppineisuden. Siitä tulikin mieleen että nollaako se ajotavan muutokset vai sittenkin ne korjausarvot millä haistelee laatikon kuluneisuuden tms. ? Vaihdoista tuli pehmeämmät ja muutenkin sellainen sivistyneemmän oloinen loota.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

AM kirjoitti:Kyllä se väykyssäkin onnistuu carsoftilla? Eipä tuossa ole tosin eroa pahemmin huomannut vaikka olenkin kokeillut. Nyt eron huomasi ensimmäistä kertaa kun vaihdoin laatikon ja sen jälkeen nollasin tuon oppineisuden. Siitä tulikin mieleen että nollaako se ajotavan muutokset vai sittenkin ne korjausarvot millä haistelee laatikon kuluneisuuden tms. ? Vaihdoista tuli pehmeämmät ja muutenkin sellainen sivistyneemmän oloinen loota.
Onnistuu carsoftilla. Ja se nollaa molemmat. :) Kulunut laatikko on vähän aina nykivä menolleen.
Tähdellisen parantola
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No vanha loota oli nykivämpi, ja tässä uudessa (no oikeasti enemmän ajettu :D ) vaihdot pehmenivät huomattavasti nollauksen jälkeen. Kaippa sitten oli ne vanhan lootan säädöt muistissa.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

AM kirjoitti:No vanha loota oli nykivämpi, ja tässä uudessa (no oikeasti enemmän ajettu :D ) vaihdot pehmenivät huomattavasti nollauksen jälkeen. Kaippa sitten oli ne vanhan lootan säädöt muistissa.
Jos vanha laatikko on ollu kovasti kulunut niin täyttöajat yms. ovat sillon suuremmat. Ja nyt kun uusi laatikko lyödään paikoilleen niin se kytkee samalla tavalla kuin sillä vanhalla. Ja jos on uusi timmimpi niin tottakait se sillon potkii. :)
Ja tuo laatikonohjaus on tosi hidas viilailemaan nuita säätöjänsä. Sillon kun nollaa adoptiot niin se alottaa kaiken puhtaalta pöydältä ja oppii suth nopiaan. :)
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”