huoltomuistutus pois?
huoltomuistutus pois?
auttakeehan naisimmeistä ku minun mersumies poistui tästä maailmasta.... mulla palaa koko ajan se huollon muistutusteksti vaikka siis öljyt on vaihdettu jne. tiiän että hän sen teki viime huollon jälkeen mutta nyt ei ehtiny.....
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Tässä ainakin yksi tapa:
1) Käännä virta-avain asentoon 2 eli niin, että mittaristoon syttyy kaikki merkkivalot
2) Paina mittariston vasemmassa alareunassa olevaa nollauspainiketta kaksi kertaa nopeasti niin, että näyttöön tulee huoltovälin näyttö.
3) Käännä virta-avain 1 asentooon, eli pykälä takaisin päin
4) Paina nollauspainike pohjaan ja pidä se pohjassa, kun käännät virta-avaimen takaisin asentoon 2. Pidä nollausnappula yhä pohjassa.
5) Näyttöön tulee huoltosymboli (jakoavain) ja huollon kilometrimäärä. Kymmenen sekunnin kuluttua kuuluu piippaus, nyt voit päästää nollausnäppäimen ylös
6) Näyttöön tulee uusi huoltoväli ja järjestelmä on nollattu.
1) Käännä virta-avain asentoon 2 eli niin, että mittaristoon syttyy kaikki merkkivalot
2) Paina mittariston vasemmassa alareunassa olevaa nollauspainiketta kaksi kertaa nopeasti niin, että näyttöön tulee huoltovälin näyttö.
3) Käännä virta-avain 1 asentooon, eli pykälä takaisin päin
4) Paina nollauspainike pohjaan ja pidä se pohjassa, kun käännät virta-avaimen takaisin asentoon 2. Pidä nollausnappula yhä pohjassa.
5) Näyttöön tulee huoltosymboli (jakoavain) ja huollon kilometrimäärä. Kymmenen sekunnin kuluttua kuuluu piippaus, nyt voit päästää nollausnäppäimen ylös
6) Näyttöön tulee uusi huoltoväli ja järjestelmä on nollattu.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Meillä taas on monitoimiratti, muttei sekään suostunu nollautumaan tuolla keinolla, vaikk painoin kuin kauan resettiä...tapio89 kirjoitti:Taikka toinen on vaihtoehto:
Jos on monitoimiratilla niin menee vaan ratin nappuloilla siihen kohtaan mistä näkee huoltokohdan ja painaa Reset-nappia mittariston laidalta niin kauan että mittari kysyy että nollataanko.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Entäs jos koitat pitää sen avaimen asennossa 2...??? (Muistelen että joku takkusi tuon kanssa pitkään juuri tuosta syystä...)tibbly kirjoitti:..paitsi että sitä piippausta ei tuu vaikka kuinka kauan pitäis sitä nappia pohjassa ja se teksti näkyy edelleen... tein kyllä muuten tuon mukaan. mitäs nyt sitten?
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Usein pitää olla myös auton ovet ja konepelti (auton varustuksesta riippuen, siis en tarkoita että konepelti olisi varustuksesta riippuva mutta katkaisin joka tunnistaa luukun olevan kiinni on, vanhemmissa) ja takaluukku kiinni nollausoperaation aikana.
Usein myös aikaraja eli ei pidä miettiä kauhean pitkään eri vaiheita.
Se virta-avaimen asento taisi olla jossain virallisissakin ohjeissa kirjattu väärin mutta molempia kokeilemalla pitäisi nollauksen onnistua. Jossain 211:ssä taisi joskus tulla vastaan ongelma jonka takia nollaus onnistui vain testerillä eikä silläkään ihan suoraviivaisesti.
Usein myös aikaraja eli ei pidä miettiä kauhean pitkään eri vaiheita.
Se virta-avaimen asento taisi olla jossain virallisissakin ohjeissa kirjattu väärin mutta molempia kokeilemalla pitäisi nollauksen onnistua. Jossain 211:ssä taisi joskus tulla vastaan ongelma jonka takia nollaus onnistui vain testerillä eikä silläkään ihan suoraviivaisesti.
Yhtään sellaista ei ole tullut eteen etteikö olisi kerrotulla tavalla saanut nollattua, mutta oliko se sitten virtalukon asennot 0 ja 1 vai 1 ja 2 joita käytetään ?
Ei osaa sanoa kun ei ole autoa käsillä vaikka satoja kertoja on nollailtu
Monitoimiratilla olevista muistaakseni pari tapausta ettei homma toimi, silloin tietää että on pikku hämminkiä jossain ...
Testeriä olen tarvinnut nollaamiseen vain joissain Vitoissa ja 204:ssä jossa neljä (?) nappia ratissa.
Myös 212 on nollailtu testerillä, enpä muista olenko edes katsonut saako napeista kuitattua.
Ei osaa sanoa kun ei ole autoa käsillä vaikka satoja kertoja on nollailtu
Monitoimiratilla olevista muistaakseni pari tapausta ettei homma toimi, silloin tietää että on pikku hämminkiä jossain ...
Testeriä olen tarvinnut nollaamiseen vain joissain Vitoissa ja 204:ssä jossa neljä (?) nappia ratissa.
Myös 212 on nollailtu testerillä, enpä muista olenko edes katsonut saako napeista kuitattua.
Juu, ei mennyt näillä ohjeilla, mutta kokeilin vaikka mitä ohjeiden sekoituksia ja sitten näyttöön tuli 15000 eli kai uusi huoltoväli sitten suostui asettumaan. Tosin huollosta on jo mennyt jokunen tonni Ois pitänyt kuvata videopätkä niin tietäisi mitä tuli painettua ja missä järjestyksessä. Monesti tuli 31 ja 13 koodit näkyviin, mitä lienevät olleet...dealer kirjoitti:Yhtään sellaista ei ole tullut eteen etteikö olisi kerrotulla tavalla saanut nollattua, mutta oliko se sitten virtalukon asennot 0 ja 1 vai 1 ja 2 joita käytetään ?
Ei osaa sanoa kun ei ole autoa käsillä vaikka satoja kertoja on nollailtu
Monitoimiratilla olevista muistaakseni pari tapausta ettei homma toimi, silloin tietää että on pikku hämminkiä jossain ...
Testeriä olen tarvinnut nollaamiseen vain joissain Vitoissa ja 204:ssä jossa neljä (?) nappia ratissa.
Myös 212 on nollailtu testerillä, enpä muista olenko edes katsonut saako napeista kuitattua.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Hyvä pointti, eli 2 asentohan on se missä kaikki virrat on päällä, mutta starttausta ei tapahdu ja 1 asento on se, kun esimerkiksi radioon tulee virrat. 0 asentohan on se jossa avaimen saa vedettyä pois virtalukosta.dealer kirjoitti:Yhtään sellaista ei ole tullut eteen etteikö olisi kerrotulla tavalla saanut nollattua, mutta oliko se sitten virtalukon asennot 0 ja 1 vai 1 ja 2 joita käytetään ?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Olisit vain kuvannut sen videonpätkän Ei onnistu mulla, ei sitten millään yhdistelmälläAK47 kirjoitti:Juu, ei mennyt näillä ohjeilla, mutta kokeilin vaikka mitä ohjeiden sekoituksia ja sitten näyttöön tuli 15000 eli kai uusi huoltoväli sitten suostui asettumaan. Tosin huollosta on jo mennyt jokunen tonni Ois pitänyt kuvata videopätkä niin tietäisi mitä tuli painettua ja missä järjestyksessä. Monesti tuli 31 ja 13 koodit näkyviin, mitä lienevät olleet...
Sen muistan että joka kerta aloitin sillä että kaikki lamput syttyi (0->2) ja tuplapainallus o nappulasta (se alin). Sitten vaihtelin virta-avaimen asentoa ja pidin kyllä mielestäni nappulaa pohjassa aina vähintään se 10 sekuntia... kokeilin siis jotenkin näitä:tibbly kirjoitti:Olisit vain kuvannut sen videonpätkän Ei onnistu mulla, ei sitten millään yhdistelmälläAK47 kirjoitti:Juu, ei mennyt näillä ohjeilla, mutta kokeilin vaikka mitä ohjeiden sekoituksia ja sitten näyttöön tuli 15000 eli kai uusi huoltoväli sitten suostui asettumaan. Tosin huollosta on jo mennyt jokunen tonni Ois pitänyt kuvata videopätkä niin tietäisi mitä tuli painettua ja missä järjestyksessä. Monesti tuli 31 ja 13 koodit näkyviin, mitä lienevät olleet...
0->2, 2->1, 1->2
0->2, 2->0, 0->2
0->2, 2->1.5, 1.5->2
0->2, 2->0, 0->1, 1->2
Tuon tyylistä.... Jaa, käynnistin kyllä välillä kun en muuta keksinyt...