huoltomuistutus pois?

Vastaa Viestiin
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

huoltomuistutus pois?

Viesti Kirjoittaja tibbly »

auttakeehan naisimmeistä ku minun mersumies poistui tästä maailmasta.... mulla palaa koko ajan se huollon muistutusteksti vaikka siis öljyt on vaihdettu jne. tiiän että hän sen teki viime huollon jälkeen mutta nyt ei ehtiny.....
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Tässä ainakin yksi tapa:
1) Käännä virta-avain asentoon 2 eli niin, että mittaristoon syttyy kaikki merkkivalot

2) Paina mittariston vasemmassa alareunassa olevaa nollauspainiketta kaksi kertaa nopeasti niin, että näyttöön tulee huoltovälin näyttö.

3) Käännä virta-avain 1 asentooon, eli pykälä takaisin päin

4) Paina nollauspainike pohjaan ja pidä se pohjassa, kun käännät virta-avaimen takaisin asentoon 2. Pidä nollausnappula yhä pohjassa.

5) Näyttöön tulee huoltosymboli (jakoavain) ja huollon kilometrimäärä. Kymmenen sekunnin kuluttua kuuluu piippaus, nyt voit päästää nollausnäppäimen ylös

6) Näyttöön tulee uusi huoltoväli ja järjestelmä on nollattu.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Taikka toinen on vaihtoehto:

Jos on monitoimiratilla niin menee vaan ratin nappuloilla siihen kohtaan mistä näkee huoltokohdan ja painaa Reset-nappia mittariston laidalta niin kauan että mittari kysyy että nollataanko. :)
Tähdellisen parantola
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

Kaunis kiitos! Ei oo monitoimirattia, eli tuo eka vaihtoehto siis :)
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

..paitsi että sitä piippausta ei tuu vaikka kuinka kauan pitäis sitä nappia pohjassa :( ja se teksti näkyy edelleen... tein kyllä muuten tuon mukaan. mitäs nyt sitten?
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

tapio89 kirjoitti:Taikka toinen on vaihtoehto:

Jos on monitoimiratilla niin menee vaan ratin nappuloilla siihen kohtaan mistä näkee huoltokohdan ja painaa Reset-nappia mittariston laidalta niin kauan että mittari kysyy että nollataanko. :)
Meillä taas on monitoimiratti, muttei sekään suostunu nollautumaan tuolla keinolla, vaikk painoin kuin kauan resettiä... :D
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

tibbly kirjoitti:..paitsi että sitä piippausta ei tuu vaikka kuinka kauan pitäis sitä nappia pohjassa :( ja se teksti näkyy edelleen... tein kyllä muuten tuon mukaan. mitäs nyt sitten?
Entäs jos koitat pitää sen avaimen asennossa 2...??? (Muistelen että joku takkusi tuon kanssa pitkään juuri tuosta syystä...)
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

En osaa sanoa mikä siinä mättää, omasta -99 mallisesta Väyrysestä huoltonäyttö kyllä nollaantui tuolla ohjeella. :?:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

ok, no minäpä kokeilen huomenna jättää sen avaimen kakkosasentoon... on se hyvä kun on tämä foorumi olemassa :)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Usein pitää olla myös auton ovet ja konepelti (auton varustuksesta riippuen, siis en tarkoita että konepelti olisi varustuksesta riippuva mutta katkaisin joka tunnistaa luukun olevan kiinni on, vanhemmissa) ja takaluukku kiinni nollausoperaation aikana.

Usein myös aikaraja eli ei pidä miettiä kauhean pitkään eri vaiheita.

Se virta-avaimen asento taisi olla jossain virallisissakin ohjeissa kirjattu väärin mutta molempia kokeilemalla pitäisi nollauksen onnistua. Jossain 211:ssä taisi joskus tulla vastaan ongelma jonka takia nollaus onnistui vain testerillä eikä silläkään ihan suoraviivaisesti.
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

no ei onnistunu vieläkään.... teen kyllä eri vaiheet nopeasti että mikään aikaraja ei kyllä pitäis tulla vastaan. ovetkin oli kiinni, samoin konepelti ja peräluukku. en käsitä :(
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5981
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kokeilin -98 s202:ssa ja ei pelannut ohje. Onkohan näissä eroja?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yhtään sellaista ei ole tullut eteen etteikö olisi kerrotulla tavalla saanut nollattua, mutta oliko se sitten virtalukon asennot 0 ja 1 vai 1 ja 2 joita käytetään ?
Ei osaa sanoa kun ei ole autoa käsillä vaikka satoja kertoja on nollailtu :lol:
Monitoimiratilla olevista muistaakseni pari tapausta ettei homma toimi, silloin tietää että on pikku hämminkiä jossain ...

Testeriä olen tarvinnut nollaamiseen vain joissain Vitoissa ja 204:ssä jossa neljä (?) nappia ratissa.
Myös 212 on nollailtu testerillä, enpä muista olenko edes katsonut saako napeista kuitattua.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5981
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Yhtään sellaista ei ole tullut eteen etteikö olisi kerrotulla tavalla saanut nollattua, mutta oliko se sitten virtalukon asennot 0 ja 1 vai 1 ja 2 joita käytetään ?
Ei osaa sanoa kun ei ole autoa käsillä vaikka satoja kertoja on nollailtu :lol:
Monitoimiratilla olevista muistaakseni pari tapausta ettei homma toimi, silloin tietää että on pikku hämminkiä jossain ...

Testeriä olen tarvinnut nollaamiseen vain joissain Vitoissa ja 204:ssä jossa neljä (?) nappia ratissa.
Myös 212 on nollailtu testerillä, enpä muista olenko edes katsonut saako napeista kuitattua.
Juu, ei mennyt näillä ohjeilla, mutta kokeilin vaikka mitä ohjeiden sekoituksia ja sitten näyttöön tuli 15000 eli kai uusi huoltoväli sitten suostui asettumaan. Tosin huollosta on jo mennyt jokunen tonni ;) Ois pitänyt kuvata videopätkä niin tietäisi mitä tuli painettua ja missä järjestyksessä. Monesti tuli 31 ja 13 koodit näkyviin, mitä lienevät olleet...
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

dealer kirjoitti:Yhtään sellaista ei ole tullut eteen etteikö olisi kerrotulla tavalla saanut nollattua, mutta oliko se sitten virtalukon asennot 0 ja 1 vai 1 ja 2 joita käytetään ?
Hyvä pointti, eli 2 asentohan on se missä kaikki virrat on päällä, mutta starttausta ei tapahdu ja 1 asento on se, kun esimerkiksi radioon tulee virrat. 0 asentohan on se jossa avaimen saa vedettyä pois virtalukosta.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

okei...no yritetään huomenna sitte asennoilla 0 ja 1 :)
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Mä teen tuon nollauksen myös itse huomenna. Kirjottelen sitten tänne, jos havaitsen jotain muutettavaa tuossa aikaisemmassa ohjeessani.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

AK47 kirjoitti:Juu, ei mennyt näillä ohjeilla, mutta kokeilin vaikka mitä ohjeiden sekoituksia ja sitten näyttöön tuli 15000 eli kai uusi huoltoväli sitten suostui asettumaan. Tosin huollosta on jo mennyt jokunen tonni ;) Ois pitänyt kuvata videopätkä niin tietäisi mitä tuli painettua ja missä järjestyksessä. Monesti tuli 31 ja 13 koodit näkyviin, mitä lienevät olleet...
Olisit vain kuvannut sen videonpätkän :) Ei onnistu mulla, ei sitten millään yhdistelmällä :(
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5981
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tibbly kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Juu, ei mennyt näillä ohjeilla, mutta kokeilin vaikka mitä ohjeiden sekoituksia ja sitten näyttöön tuli 15000 eli kai uusi huoltoväli sitten suostui asettumaan. Tosin huollosta on jo mennyt jokunen tonni ;) Ois pitänyt kuvata videopätkä niin tietäisi mitä tuli painettua ja missä järjestyksessä. Monesti tuli 31 ja 13 koodit näkyviin, mitä lienevät olleet...
Olisit vain kuvannut sen videonpätkän :) Ei onnistu mulla, ei sitten millään yhdistelmällä :(
Sen muistan että joka kerta aloitin sillä että kaikki lamput syttyi (0->2) ja tuplapainallus o nappulasta (se alin). Sitten vaihtelin virta-avaimen asentoa ja pidin kyllä mielestäni nappulaa pohjassa aina vähintään se 10 sekuntia... kokeilin siis jotenkin näitä:


0->2, 2->1, 1->2
0->2, 2->0, 0->2
0->2, 2->1.5, 1.5->2 :D
0->2, 2->0, 0->1, 1->2

Tuon tyylistä.... Jaa, käynnistin kyllä välillä kun en muuta keksinyt...
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kuskin ovi auki :!:
Ovi kiinni ei nollaudu :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

...taisin ihan ekaks kokeillakin kuskin ovi auki... mutta kokeilen taas huomenna jotain uutta :D
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Lauantaina on täysikuu :!: Vasta silloin kaikki ehdot täyttyy 8)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5981
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mikko K kirjoitti:Kuskin ovi auki :!:
Ovi kiinni ei nollaudu :roll:
Juu kyllä se oli aina kiinni kun nappuloita painelin...
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

jenkkifoorumilta tuli jonkinlainen 'yleisvinkki' jonka mukaan jotkut autot vaativat että tuo nollausproseduuri aloitetaan 'sleep modesta', eli näyttö 'nollilla'. Pitäisikö tuo sitten tulkita tässä että odottaa ennen virran päälle laittoa että näyttö on sammunut? Kannattaa tuokin nyt kokeilla... :?
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Nonniin, jenkkifoorumilla oli onnistuttu tuolla
0->2, 2->0, 0->2 ja nollanappi kokoajan pohjassa ekan avainkäännön jälkeen. (ja ovet vissiin kii, sitä ei kyllä mainittu)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”