S210 E320T CDI -00"Däyry" Huolto- ja korjauskirja
S210 E320T CDI -00"Däyry" Huolto- ja korjauskirja
Kuvaa myöhemmin.
Ensimmäinen varaosa joka on vaihdettu, löytyy tuulilasin pyyhkiän jatkeena oleva sulka.
Kiitokset JUBElle
Ensimmäinen varaosa joka on vaihdettu, löytyy tuulilasin pyyhkiän jatkeena oleva sulka.
Kiitokset JUBElle
Viimeksi muokannut Kimmo Koo, 13.10.2013 18:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Varmasti on vitonen käytössä. Tuo 6.9l/100km on 320:lle varsin maltillinen lukema.AM kirjoitti: Jos oikein ymmärsin niin vitosvaihde ei ollut käytössä? Sillä kulutus tippuisi ainakin litran/100km.
Turbiinilukon toiminta voi olla sitten vajaata. Öljynvaihto ja mahdollisesti se kyppiventtiili uusiksi.
Monihan väittää ettei ne turbiinilukon kitkapinnat kulu vaikka niitä ohjelmallisestikkin kirisi. sitä en kyllä usko vaikka mikä olisi.
Tosin jos metrit pitää paikkaansa niin turbiinissa itsessään tuskin mitää vikaa on, eli kyppiventtiili vaihtoon.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Omassa -00 320 CDI farkussa 500km:n matkalla (Vesilahti-Sotkamo) ajotietokoneen after start kulutus mittari näytti perille päästyä 5.9L/100km Automaatti laatikolla, takaluukku täynnä tavaraa. Vasta lauantaina tankkaan jolloin pääser laskemaan todellisen kulutuksen.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
No niin nyt on osaa KL:stä tullu ja heti ensimmäistä huoltoa toimitettu.
Sisäilmansuodatin
Moottoriöljyksi sama kuin muihinkin eli Liquid Moly 10/40
Öljysuodatin
Ilmansuodatin.
Kilometrejä 245400km
Joo kyllä vitonen toimii kuten kerroin. Öljyn ja suodattimen vaihdon yhteydessä vaihtuu se kymppiventtiili.
taloudellisesta kulutuksesta kannattaa verrata Cattin ajamiin matkoihin. Ei mun Vaikka keskinopeuteen nähden mun kulutukset on melko kohtuullisia. Mutta nopeaan ajoon perehtyneellä kulutus ei ole tärkein asia ajamisessa. Vaan sujuva matkan eteneminen ja haittavaikutusten taakse jättäminen.
Sisäilmansuodatin
Moottoriöljyksi sama kuin muihinkin eli Liquid Moly 10/40
Öljysuodatin
Ilmansuodatin.
Kilometrejä 245400km
Joo kyllä vitonen toimii kuten kerroin. Öljyn ja suodattimen vaihdon yhteydessä vaihtuu se kymppiventtiili.
taloudellisesta kulutuksesta kannattaa verrata Cattin ajamiin matkoihin. Ei mun Vaikka keskinopeuteen nähden mun kulutukset on melko kohtuullisia. Mutta nopeaan ajoon perehtyneellä kulutus ei ole tärkein asia ajamisessa. Vaan sujuva matkan eteneminen ja haittavaikutusten taakse jättäminen.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Jännitekatoon löyty vika joka ilmeni akkuun. uusi akku MBAT 105ah vaihdettu entisen tilalle.
Samalla valmiina olleet Copran xenon ballastit otettu käyttöön lisäämällä polttimot kaukovalumpioihin. Lisää valkoista valoa ruskean tilalle.
Matkamittari lukema noin 249tkm.
Alustan tarkistusta odotellessa ja sitä STARin piuhaa...
Samalla valmiina olleet Copran xenon ballastit otettu käyttöön lisäämällä polttimot kaukovalumpioihin. Lisää valkoista valoa ruskean tilalle.
Matkamittari lukema noin 249tkm.
Alustan tarkistusta odotellessa ja sitä STARin piuhaa...
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kattelin juuri äsken pihalla miten on kesärenkaat ajettu loppuun
"älä osta autoa koskaan henkilöltä jonka nimi on muuta kuin Suomalainen" -sano Catti
Alustassa takaa on jotain väljää tai jouset poikki. Talvirenkaat on kuluneet sisäreunoistaan loppuun kuten nyt kohta kesärenkaatkin.
No korjaamalla se on taas kunnossa kuten meidän Mersuilla on tapana olla
"älä osta autoa koskaan henkilöltä jonka nimi on muuta kuin Suomalainen" -sano Catti
Alustassa takaa on jotain väljää tai jouset poikki. Talvirenkaat on kuluneet sisäreunoistaan loppuun kuten nyt kohta kesärenkaatkin.
No korjaamalla se on taas kunnossa kuten meidän Mersuilla on tapana olla
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kun jälleen tuli kesällä hankittua työmaa nimeltä Mersu niin aloitellaampa korjauskirjanpitoa:
Autohan on lievästi kolhittu jonka vuoksi todennäköisesti jäänyt pois kilvistä. Jostain kumman syystä se on saatu sen verran kuntoon että se oli laitettu myyntiin.
Taka-akselilta ylimmäiset etutukivarret on nyt vaihdettu ja perästä öljyt. Jos mittarilukema pitää paikkaansa, ne oli alkuperäiset.
Alustassa hankaumajälkijä edestä taakse saakka. Joten tien ulkopuolella käyty ja hinaten pois.
Moottorin vasen kannatin tyyny vaihtoon seuraavaksi ja samalla kaikki koiranluut akseleista.
Autosta löytyi kamina joka ei toimi. Kuten ei sähköinen vesipumppukaan.
Tuo Mersu on tällä menoo uutta vastaava vuoden sisään
Autohan on lievästi kolhittu jonka vuoksi todennäköisesti jäänyt pois kilvistä. Jostain kumman syystä se on saatu sen verran kuntoon että se oli laitettu myyntiin.
Taka-akselilta ylimmäiset etutukivarret on nyt vaihdettu ja perästä öljyt. Jos mittarilukema pitää paikkaansa, ne oli alkuperäiset.
Alustassa hankaumajälkijä edestä taakse saakka. Joten tien ulkopuolella käyty ja hinaten pois.
Moottorin vasen kannatin tyyny vaihtoon seuraavaksi ja samalla kaikki koiranluut akseleista.
Autosta löytyi kamina joka ei toimi. Kuten ei sähköinen vesipumppukaan.
Tuo Mersu on tällä menoo uutta vastaava vuoden sisään
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Laitan tämä vastauksen tännekin ettei yksilöidä vaan yleisesti: viewtopic.php?t=28401&start=300
Tämä työmaa saapuu seuraavaan Rassausmiittiin, anteeksi näin etukäteen.
Rahalla tästä saisi vielä hyvän. Saa katsoo mihin saakka mun riittää
Akin sanoja muistellen...
Merkin vaihtuvuutta harkitaan. Koska Mersujen käyttäjien kirjosta johtuen, halvalla et hyvää saa. Ja kalliimpaan ei saa rahoitusta.
Kyllä ne joka vuosi vaihdettavat halppikset ois parhaita jollei Catti tarvisi autoa tai oisin poikamies.
Mun kohdallani ei ole ottanut onnistuakseen koskaan autojen pito eikä vaihtaminen.
Käteisellä käteisellä ja eroon kun eka vastoinkäyminen autoon tulisi.
vanhaa-autoa ei kannata korjauttaa. Se on loppumaton tie jossa on vain maksaja hävijänä
Mutta velkaista tarvii tekohengittää ettei käy kuin Volgalle. "loppuu ennemmin kuin velka"
Toki loppuun huoltamattomilla ja kolari-autoissa hyvätkin puolensa on. ne elättää aina rengasliikkeitä ja aurauskulman säätäjiä.
Tämäkin hankkimamme "millenium-Mersu" on ulkona käynyt ja sen jälkeen kiertoon laitettu. Todisteet näkyy pohjassa. ja mää maksajana
Tämä työmaa saapuu seuraavaan Rassausmiittiin, anteeksi näin etukäteen.
Rahalla tästä saisi vielä hyvän. Saa katsoo mihin saakka mun riittää
Akin sanoja muistellen...
Merkin vaihtuvuutta harkitaan. Koska Mersujen käyttäjien kirjosta johtuen, halvalla et hyvää saa. Ja kalliimpaan ei saa rahoitusta.
Kyllä ne joka vuosi vaihdettavat halppikset ois parhaita jollei Catti tarvisi autoa tai oisin poikamies.
Mun kohdallani ei ole ottanut onnistuakseen koskaan autojen pito eikä vaihtaminen.
Käteisellä käteisellä ja eroon kun eka vastoinkäyminen autoon tulisi.
vanhaa-autoa ei kannata korjauttaa. Se on loppumaton tie jossa on vain maksaja hävijänä
Mutta velkaista tarvii tekohengittää ettei käy kuin Volgalle. "loppuu ennemmin kuin velka"
Toki loppuun huoltamattomilla ja kolari-autoissa hyvätkin puolensa on. ne elättää aina rengasliikkeitä ja aurauskulman säätäjiä.
Tämäkin hankkimamme "millenium-Mersu" on ulkona käynyt ja sen jälkeen kiertoon laitettu. Todisteet näkyy pohjassa. ja mää maksajana
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Tollaisia riittää kyllä. Ja useat ovat niin tyytyväisiäkin että myydessään niitä vielä kehuvatPega kirjoitti:Aikas vaikee löytää vanhempaa takapotkua jota ei olis jo rutattu, pittää vaan ettiä se paraiten korjattu. Toi oma c on kahesta korista kasattu pintakoreeks mutt kulkee pikkasen ku ajokoira vaan väliäkös kun saatu kulmat siihen malliin ett renkaat kestää ja lahot paikattu taas kerran
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Noo arvaas miks ton parsin itellenin vielä enkä myinyt ompahan huolettomampaa ajella paskalla ni ei putua korkeeltaKimmo Koo kirjoitti:Tollaisia riittää kyllä. Ja useat ovat niin tyytyväisiäkin että myydessään niitä vielä kehuvatPega kirjoitti:Aikas vaikee löytää vanhempaa takapotkua jota ei olis jo rutattu, pittää vaan ettiä se paraiten korjattu. Toi oma c on kahesta korista kasattu pintakoreeks mutt kulkee pikkasen ku ajokoira vaan väliäkös kun saatu kulmat siihen malliin ett renkaat kestää ja lahot paikattu taas kerran
Tuo on totta.Pega kirjoitti:Noo arvaas miks ton parsin itellenin vielä enkä myinyt ompahan huolettomampaa ajella paskalla ni ei putua korkeeltaKimmo Koo kirjoitti:Tollaisia riittää kyllä. Ja useat ovat niin tyytyväisiäkin että myydessään niitä vielä kehuvatPega kirjoitti:Aikas vaikee löytää vanhempaa takapotkua jota ei olis jo rutattu, pittää vaan ettiä se paraiten korjattu. Toi oma c on kahesta korista kasattu pintakoreeks mutt kulkee pikkasen ku ajokoira vaan väliäkös kun saatu kulmat siihen malliin ett renkaat kestää ja lahot paikattu taas kerran
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Kyllä mulla ainakin on aina renkaat kuluneet ihan tasaseen, niin edessä ku takanakin. Itse asiassa muut merkit mitä mulla on ollu, ovat olleet ongelmallisempia rengaskulutuksen suhteen mitä Mersut.Ari66 kirjoitti:Eikös siellä ole ilmajouset...Kimmo Koo kirjoitti:Alustassa takaa on jotain väljää tai jouset poikki.
Sitä ne mersut tuntuu tekevän aina, vaikka kuinka säätelisi.Kimmo Koo kirjoitti: Talvirenkaat on kuluneet sisäreunoistaan loppuun kuten nyt kohta kesärenkaatkin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Ei pidä paikkaansa. Jossain on vikaa jos kuluu sisäreunastaan.Ari66 kirjoitti:Eikös siellä ole ilmajouset...Kimmo Koo kirjoitti:Alustassa takaa on jotain väljää tai jouset poikki.
Sitä ne mersut tuntuu tekevän aina, vaikka kuinka säätelisi.Kimmo Koo kirjoitti: Talvirenkaat on kuluneet sisäreunoistaan loppuun kuten nyt kohta kesärenkaatkin.
Mikäs takapotkun ruttaa useammin kuin etupotkun tai nelivedon, kun kuitenkin kyseessä ESPillinen auto eikä ihan rahattomien hankittavissakaan ?Pega kirjoitti:Aikas vaikee löytää vanhempaa takapotkua jota ei olis jo rutattu, pittää vaan ettiä se paraiten korjattu. Toi oma c on kahesta korista kasattu pintakoreeks mutt kulkee pikkasen ku ajokoira vaan väliäkös kun saatu kulmat siihen malliin ett renkaat kestää ja lahot paikattu taas kerran
Kyllä siellä nivelissä ja tankojen puslissa on kulumaa vaikka muille jakaa.Ari66 kirjoitti:Eikös siellä ole ilmajouset...Kimmo Koo kirjoitti:Alustassa takaa on jotain väljää tai jouset poikki.
Sitä ne mersut tuntuu tekevän aina, vaikka kuinka säätelisi.Kimmo Koo kirjoitti: Talvirenkaat on kuluneet sisäreunoistaan loppuun kuten nyt kohta kesärenkaatkin.
Etupäässä vasemmalla puolella on pyöränlaakeri tai joku muu klapillaan niin että tuntuu helposti. Oikeapuoli on timmi.
Taka-akseliston isot kumipuslat on hankittu ja kaikki koiranluut.
Taka-akselin ylätuennat on jo uusittu ja peräöljyt(taisin ne jo mainita aiemmin)
Eikä tuo mikää ilmapussein varustettu "tulevaisuuden" Mersu ole. Takajouset oli mielestäni ehjät kuten etupäänkin jouset. Tosin vasen puoli näytti uudemmalta mielestäni. Etuiskarit on vaihtokunnossa ainakin vasemmanpuolinen päältäpäinkin katsellessa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Jaa paha sanoo mutt kaverin kolarikorjaamolla on takapotkuja enemmän oijottavana vai etuvetoset on kuitenkin tällä hetkellä yleisempiä, liekkö kuskien asenne mailma mikä vaikuttaa???dealer kirjoitti:Mikäs takapotkun ruttaa useammin kuin etupotkun tai nelivedon, kun kuitenkin kyseessä ESPillinen auto eikä ihan rahattomien hankittavissakaan ?Pega kirjoitti:Aikas vaikee löytää vanhempaa takapotkua jota ei olis jo rutattu, pittää vaan ettiä se paraiten korjattu. Toi oma c on kahesta korista kasattu pintakoreeks mutt kulkee pikkasen ku ajokoira vaan väliäkös kun saatu kulmat siihen malliin ett renkaat kestää ja lahot paikattu taas kerran
Rassausmiitissä laitettua...
-vaihteiston kymppiventtiili, öljynvaihto huuhtelulla plus suodatin ja sähkötöpseli.
-narinahelat takaa.
-koiraluut eteen ja taakse.
-vasen moottorikannatintyyny.
-naftasudatin vaihdettu.
-sähköinen kiertovesipumppu.
-starilla tietojen keruu ja analyzointi. Kilometrit samat kuin mittarissa. Mutta todettu niiden muutetun sopivammaksi myyntiä ajatellen
-EGR on poistettu käytöstä jo aiemmin(ohjelmointi)
-alustassa hitsattavaa seuraavaan katsastukseen(metallia kumimattopalojen tilalle)
Ajettavuus jälleen parani käytökseltään ja vaihteisto toimii täydellisesti hienosti käyvän ja käyttäytyvän moottorin kanssa
Kilsoja 252800km
-narinahelat takaa.
-koiraluut eteen ja taakse.
-vasen moottorikannatintyyny.
-naftasudatin vaihdettu.
-sähköinen kiertovesipumppu.
-starilla tietojen keruu ja analyzointi. Kilometrit samat kuin mittarissa. Mutta todettu niiden muutetun sopivammaksi myyntiä ajatellen
-EGR on poistettu käytöstä jo aiemmin(ohjelmointi)
-alustassa hitsattavaa seuraavaan katsastukseen(metallia kumimattopalojen tilalle)
Ajettavuus jälleen parani käytökseltään ja vaihteisto toimii täydellisesti hienosti käyvän ja käyttäytyvän moottorin kanssa
Kilsoja 252800km
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Jaahas... Remontit jatkuu. Nyt vaihtuu pakosta oikean puolen pyörän navan hajottua. Vasemmalla taitaa selvitä laakerinvaihfolla.
Tuleepahan niistäkin uutta vastaavat jos vaihtaa vielä laikat ja palat.
Tänään katon mitä osia se tarvii ja revin lompakon
Ihanaa viikonloppua. Ei mulla ollutkaan muuta mielessä kuin Mersun korjaaminen. Sähkötkin palasi kotio. Ei tarvinnu viedä veturia ikkunan taakse valot päällä valaisemaan
Tuleepahan niistäkin uutta vastaavat jos vaihtaa vielä laikat ja palat.
Tänään katon mitä osia se tarvii ja revin lompakon
Ihanaa viikonloppua. Ei mulla ollutkaan muuta mielessä kuin Mersun korjaaminen. Sähkötkin palasi kotio. Ei tarvinnu viedä veturia ikkunan taakse valot päällä valaisemaan
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Tässä työmaassa on joku aiemmin vaihtanu kuskinpuolelta olka-akselin ka laakerin kiristimen. Joten todennäköisesti laakerikin on uusittu ja rasvat oli vihreät.
Kun taas jajonneessa laakerissa napan rasvaisuus oli mustaa ja osat vanhempia. Joten selvittiin laakerinvaihdolla ja stefan.
Vanha laakeri oli aivan paskana navan sisällä ja kiriatintä oli runnottu jollain mekaanisesti. Hyvä kun sain auki. Ulompi hajonnut laakerin runko jäi irrottamatta akselista kun ei ole sopivaa ulosvetäjää.
Aamupäivästä Turkuun etsii laakerit siihen napaan --->
Kun taas jajonneessa laakerissa napan rasvaisuus oli mustaa ja osat vanhempia. Joten selvittiin laakerinvaihdolla ja stefan.
Vanha laakeri oli aivan paskana navan sisällä ja kiriatintä oli runnottu jollain mekaanisesti. Hyvä kun sain auki. Ulompi hajonnut laakerin runko jäi irrottamatta akselista kun ei ole sopivaa ulosvetäjää.
Aamupäivästä Turkuun etsii laakerit siihen napaan --->
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Nyt on oikeanpuolen etupyörä laakerit vaihdettu. Vaihtotyön ohessa otin auki myös vasemmanpuolen rasvakupin. Josta ilmeni sieltä jo aiemmin vaihdetun olka-akselin, laakerit ja kiristimen. Rasvakuppi myös uusi.
Syykin selvisi olka-akselin vaihtoon. Kun oikealla tällä kertaa oli ulommaisen laakerin sisäkehä kuin yhtä metallia sen akselin kanssa. Joka vaati erityisiä keinoja ja välineitä sen irrottamiseksi.
Vasemmalla puolella on laakerin kanssa käynyt samoin ja joko irrottaessa on vioitettu akselia tai sitä ei ole saatu irti. Jotenka olka-akseli on tullut uusi. Napa oli alkuperäinen kuin oikeallakin.
Voi olla että tämä oikeakin puoli menee vielä akselin vaihtoon. Mutta kokeillaan kestääkö laakeroinnin vaihdolla.
Onneksi en yrittänyt tätä kotona
Mittarilukema noin 268tkm.
Ei nuo laakerit hajoa vielä näillä metreillä. Oliskohan tuosta lukemasta pois 3- tai 400000km :/
Linttaklubiin olis tunkua
Matka jatkuu. Helmoista on jo kukinnat alkaneet.
Syykin selvisi olka-akselin vaihtoon. Kun oikealla tällä kertaa oli ulommaisen laakerin sisäkehä kuin yhtä metallia sen akselin kanssa. Joka vaati erityisiä keinoja ja välineitä sen irrottamiseksi.
Vasemmalla puolella on laakerin kanssa käynyt samoin ja joko irrottaessa on vioitettu akselia tai sitä ei ole saatu irti. Jotenka olka-akseli on tullut uusi. Napa oli alkuperäinen kuin oikeallakin.
Voi olla että tämä oikeakin puoli menee vielä akselin vaihtoon. Mutta kokeillaan kestääkö laakeroinnin vaihdolla.
Onneksi en yrittänyt tätä kotona
Mittarilukema noin 268tkm.
Ei nuo laakerit hajoa vielä näillä metreillä. Oliskohan tuosta lukemasta pois 3- tai 400000km :/
Linttaklubiin olis tunkua
Matka jatkuu. Helmoista on jo kukinnat alkaneet.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.