Ärsyttää kun periaatteessa kyseessä yksinkertainen ihan mekaaninen vika joka ei nyt nykyajan hienouksia tarvitsis korjaamiseen, mutta kun ei sitä vikapaikkaa tunnu löytyvän
Taka-apurungon puslat käyty läpi, edellinen omistaja etummaiset vähä ennen myyntiä vaihto ja pariin kertaankin huollossa syynätty että on oikein asennettu. Täytyy myöntää että perän takaosan kumit jäänyt huomiotta, etummainen vaikutti olevan ok. Pitää ne kattoa kun seuraavaksi alle konttii. Toisaalta, ongelmathan tuntuu hitaammissa vauhdeissa korostuvan, joten olettaisin että vaikka perän kumeissa välystä olisi, se vaan pahentaa oiretta mutta ei ole syypää. Jonkunhan siellä täytyy vääntää perää kumeja vastaan.
Ja samassahan totesivat että painelaakeri hakkaa kytkin pohjassa. Noh, kun ihan pohjaan painaa ja kierrokset siellä 600 tienoilla, niin polkimessa tärinää, mutta ei muuten. Vallan jos lämpimänä pysähtyy risteykseen, vaihtaa vaihdetta tms. niin ei siinä tunnu. Et tiedä sitten onko se just nyt vai ei vaihtokunnossa.
Huomenna tarkoitus ehtiä päivällä käydä kaupoilla, K-S elektrolta kyselemässä silikonijohtoa ja JAS:ilta boschin liitinpinnejä. Aivan turha viedä * päähän jos johdot jo selkeästi veellään. Jos samalla kävis KL:stä kysymäs sitä viimeistä hintaa niille moottorin kumeille, en tiedä minkä logiikan mukaan aleprosentit tulee, mutta ko. firmaa kyllä sen verran jo pitänyt pystyssä et joutais edullisesti myydä.
Mitäs Lapualla kardaanin huolto kustansi? Kun kotipuoleen kerkeis käymään muutamaksi päiväksi, siellä vois käyttää. Korjaus aikaisempaan lausuntoon kardaanista: Siellä ON värinänvaimenninlimppu takapäässä. Siellä tosin ei kuuluisi kait olla, pitäis 270 olla edessä ja EPC ei valmistenumerolla anna tuohon autoon sitä ollenkaan, katoin että taitaa olla se pulteilla kiinnitettävä malli.
Ylämaalla kardaanin niveltä sanoi väljäksi, en vaan kysynyt miten oli kokeillut. Taannoinhan sen laakerin vaihdoin, moitin että kardaanissa välystä mutta ei tolkkua miksi. Kiinni ollessaan tuntuu välystä olevan, kardaanin kun irrotin takapäästä, kokeilin heilutella pitäen kiinni etupätkästä, ei tuntunut olevan nivelessä silloin väljää, eikä siinä laakeria vaihtaessa nivel ollut väljä tahi tahmannut. En paremmin osaa kuvailla, mutta tuntui siltä että kardaanini sisä ja ulkokuori pyörisi toisiinsa nähden, joka ei tiemmä taida olla edes mahdollista. Kardaaneita teoriassa kohtuu hintaan vielä löytyis (olikohan jollain purkaamolla A2 kuntoinen hintaan 90€, 270 automaatista) eli vois semmoisen käydä tasapainottamassa, mutta nimenomaan järjestään kaikki on automaatteja eikä tietoa täsmääkö pituus manuaalin kanssa. Jos jotain positiivista, kaikki limput priimakuntoisia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja se et liikkuuhan tuo vielä eteenpäin.
Vielä tuo huushollin toinenkin auto ku on mikä on, niin ketuttaa kahta kauheammin. Jos jollain intoa vaihdella GDI koneen venttiilinnostinten kumit niin saa ilmoittautua, minen tuohon moottoriin välikansineen kaikkineen uskalla koskea. Muuten ihan ok auto, mutta öljyä menee melkein enemmän ku bensaa.
Melkein tullut tämän kanssa jo niin epätoivoinen olo että harkitsin lankun myyntiin laittoa jotta saa väykkyharrastuksen rahoitettua. Tuosta nyt kun VP, painelaakeri, kytkinpaketti, kardaani, vetarit + ehkä suuttimet, KP-pumppu, muutamien letkujen uusinta, etualatukivarret, vaihteensiirtomekanismin ja päälle peräluukun ja apparin etuoven ruosteet siistis, niin olishan se hyvä auto.