Kyytimiehen 270cdi
Hassun näköinen tuo Non Asbestos RepSet Mun 270CDi:ssä ei oo tuommosta eikä oo ollut yhdessäkään neloskoneisessakaan. Jännä, tosi jännä... Erikoisjännä, jännempijännä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Minä ku ehin jo kauhistella et valmiiksiko jo piloille meni tämä projekti.. pultithan tuohon vielä pitäis hakea, parempi lie uusilla kasata.
Eivät osanneet sanoa onko muuttunu, ennen kuulemma keppiasetelma aina suosiolla vaihdettu mut mahtaako niitä puslia saada jostain erikseen? Jotain 500€ pintaan ku koko häkkyrä on niin ei puhettakaan et vaihtuis.
Lupas Tähtihuollos samalla syynätä et löytyiskö tuohon alkuperäseen murheeseen vaivaa. Tällä kertaa eri mekaanikko, tosin ko herra kävi viimeks istumassa hallin puolella hytissä ja totes et kytkimes kyl selkee pykälä ettei pitkä ikäinen välttis ole. Muistivat vielä vaikka toista kertaa vasta siellä kävin "nii sulla oli se väyrynen jossa oli se outo nypytys jonka syytä ei löydä". Tiiä onko se nyt hyvä vai huono. Se vaiva tuskin kytkin/vp vaihdolla korjaantuu mut tuoreemmat vaivat toivottavasti.
Palatakseni nyt tohon alkuperäiseen vaivaan, vieläkin epäilen etupäätä vaikka siellä kaikki vähitään kerran uusittu. Ei vielä se mistä kitisin et pidemmän ajon jälkeen jarruttaessa väännättää rattia vasempaaan mut tänään kylän läpi ajellessa tuntu vetävän rattia oikealle, tuommoses ruuhka-ajan 30-40 vauhdissa. No sit ku sitä yritti oikein kokeilla, et rengasko tyhjä vai mikä väännättää nii kyllä se sit suoraan meni, eikä vedelly vaikka miten yritti jarrulla venkoilla. Enkä tätä ny jarruvaivana edelleenkään pitäis, alle puoltoista vuotta vanhat osat letkuista eteenpäin, sen jälkeen kahteen kertaan kaikki herkistely, jarrunesteet vaihdettu yms. niin jokuha siellä ränkkää mut ku ei vaan selkeesti mikään vieläkään oo väljä. Ainoa jotai vois vielä epäillä on kuskin puolen ylätukivarsi joka toissa kesänä motonetistä tuli haettua. Eipä siinäkään välystä oo, eli ainoa epäilyttävä on ostopaikka. Mut pidän etupää vaivana tuon selkeen ratin vääntelyn vuoksi, ei vaeltele jos napakka ote.
Siellä satasen kieppeillä ku nypyttely hellittää, niin pakko silti sanoa et on mukava kyyti jos sen jäljelle jääneen nypyttelyn yli pääsee.
Eipähän noita pintatöitä oo joutanu tehä tänäkään kesänä vaikka piti. Tehostimenpumpun hakureissulla tarjottiin saman värisestä pre-faceliftistä käytännössä virheetöntä ovea. Ylätiivisteiden alle en siinä kurkkinu mut ei ruostetta alareunoissa ja nurkissa. Värikin taitaa olla sama, tiedä tosin onko sävyssä jotain muutosta pre-/facelift välillä tullut tahi onko kuin montaa hopeaa sävyä väykkyfarkuissa käytetty. Ilmeisesti suoraan sopii tilalle? (Poislukien joku verhoilupaneelin reikä ). Oli vielä ihan kohtuu hinta et mahdollisesti se perheeseen lunastetaan. Jos talvella käyttäis takaluukun maalarilla, piankos sen ite vielä suihkis ku nyt ois vehkeet mut eipä oma kompura kunnon puhalluksiin piisaa. Eipä siinä ois ku apparin ovet, takaovessa ei mahdottomia ole ja se takaluukku. Ens kesänä vois kuskin etulokasuojan ottaa työn alle, sitä ei kuulemma saanu kunnolla puhallettua ja sieltä muovihelman alle jäävästä osasta taas korroosio alkaa paistaa.
Vielä ku ne sisävalot jaksais pähkiä, edelleen molempiin se 12V tulee mut ei nyt ole ollu inspiraatiota purkaa verhoiluja johtojen seuraamiseen. Kaaviota kaipailis, et saa linkittää.
Eivät osanneet sanoa onko muuttunu, ennen kuulemma keppiasetelma aina suosiolla vaihdettu mut mahtaako niitä puslia saada jostain erikseen? Jotain 500€ pintaan ku koko häkkyrä on niin ei puhettakaan et vaihtuis.
Lupas Tähtihuollos samalla syynätä et löytyiskö tuohon alkuperäseen murheeseen vaivaa. Tällä kertaa eri mekaanikko, tosin ko herra kävi viimeks istumassa hallin puolella hytissä ja totes et kytkimes kyl selkee pykälä ettei pitkä ikäinen välttis ole. Muistivat vielä vaikka toista kertaa vasta siellä kävin "nii sulla oli se väyrynen jossa oli se outo nypytys jonka syytä ei löydä". Tiiä onko se nyt hyvä vai huono. Se vaiva tuskin kytkin/vp vaihdolla korjaantuu mut tuoreemmat vaivat toivottavasti.
Palatakseni nyt tohon alkuperäiseen vaivaan, vieläkin epäilen etupäätä vaikka siellä kaikki vähitään kerran uusittu. Ei vielä se mistä kitisin et pidemmän ajon jälkeen jarruttaessa väännättää rattia vasempaaan mut tänään kylän läpi ajellessa tuntu vetävän rattia oikealle, tuommoses ruuhka-ajan 30-40 vauhdissa. No sit ku sitä yritti oikein kokeilla, et rengasko tyhjä vai mikä väännättää nii kyllä se sit suoraan meni, eikä vedelly vaikka miten yritti jarrulla venkoilla. Enkä tätä ny jarruvaivana edelleenkään pitäis, alle puoltoista vuotta vanhat osat letkuista eteenpäin, sen jälkeen kahteen kertaan kaikki herkistely, jarrunesteet vaihdettu yms. niin jokuha siellä ränkkää mut ku ei vaan selkeesti mikään vieläkään oo väljä. Ainoa jotai vois vielä epäillä on kuskin puolen ylätukivarsi joka toissa kesänä motonetistä tuli haettua. Eipä siinäkään välystä oo, eli ainoa epäilyttävä on ostopaikka. Mut pidän etupää vaivana tuon selkeen ratin vääntelyn vuoksi, ei vaeltele jos napakka ote.
Siellä satasen kieppeillä ku nypyttely hellittää, niin pakko silti sanoa et on mukava kyyti jos sen jäljelle jääneen nypyttelyn yli pääsee.
Eipähän noita pintatöitä oo joutanu tehä tänäkään kesänä vaikka piti. Tehostimenpumpun hakureissulla tarjottiin saman värisestä pre-faceliftistä käytännössä virheetöntä ovea. Ylätiivisteiden alle en siinä kurkkinu mut ei ruostetta alareunoissa ja nurkissa. Värikin taitaa olla sama, tiedä tosin onko sävyssä jotain muutosta pre-/facelift välillä tullut tahi onko kuin montaa hopeaa sävyä väykkyfarkuissa käytetty. Ilmeisesti suoraan sopii tilalle? (Poislukien joku verhoilupaneelin reikä ). Oli vielä ihan kohtuu hinta et mahdollisesti se perheeseen lunastetaan. Jos talvella käyttäis takaluukun maalarilla, piankos sen ite vielä suihkis ku nyt ois vehkeet mut eipä oma kompura kunnon puhalluksiin piisaa. Eipä siinä ois ku apparin ovet, takaovessa ei mahdottomia ole ja se takaluukku. Ens kesänä vois kuskin etulokasuojan ottaa työn alle, sitä ei kuulemma saanu kunnolla puhallettua ja sieltä muovihelman alle jäävästä osasta taas korroosio alkaa paistaa.
Vielä ku ne sisävalot jaksais pähkiä, edelleen molempiin se 12V tulee mut ei nyt ole ollu inspiraatiota purkaa verhoiluja johtojen seuraamiseen. Kaaviota kaipailis, et saa linkittää.
Tääl ois sitten edelleen oikein hyvä facelift apparin ovi, sävyyn samaan
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Paljonko kustansi kytkinpaketti?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
770€ koko paketti, sisältäen rahdin ja muut juoksevat kulut mm. Paypalin valuutanvaihto maksun yms. Ite osat tais olla 695€, punnan kurssihan tuossa vähä nosti kokonaisuutta. Puolitoista viikkoa meni toimitukseen.
Laittelen yyveetä tuosta ovesta.
No huomista jännityksellä ootellen, jos vaikka jotain selvyyttä tuolla saisivat.
Laittelen yyveetä tuosta ovesta.
No huomista jännityksellä ootellen, jos vaikka jotain selvyyttä tuolla saisivat.
No niin, tulipa tehtyä. Lopputuloksena se et kytkin toki tuntuu mukavalta, mutta kuten arvata saattaa ei muuhun vaikutusta. No, jos tuo vp kestäny 592tkm, niin eiköhän miljoonan vaihdetulla saa rikki Vauhtipyörässä tosin ei mitään vikaa ollu havaittavissa, mutta Pega oli täysin oikeassa siitä että kytkin ihan lopussa.
Tokikaan ajoa ei kummemmin tänään ehtinyt tulla, mutta muut vaivat ennallaan. Epäili edelleen kardaania. Ongelmahan on siinä et meeppäs nyt sinne firmaan manaamaan et kardaani on vialla, jos siellä tasapainoiseksi toteaisivat. Ja toisaalta, jos siinä vikaa niin ei samaan firmaan toiste vie. Eikä myöskään sitä vähintään 500€, vallan enää täs kohtaa, kokeilun vuoksi viitti laittaa et teettäis sen muualla. Sanoi tosin et just ollu etuvetoinen volvo suunnilleen samanlaisen vaivan vuoksi, tommosta nypyttelyä ja täristelyä, siinä oli ilmeisesti vetarin kumin hajoamisen seurauksena vetarin nivel kulunu piloille. Sitähän nyt ei pitäis tässä olla, ensinnäki väärä pää ja vetareita puljattu ilman vaikutusta. Ilmeisesti ei oo enää muuta vaihtoehtoa ku ajaa niin kauan et jotain hajoaa lopullisesti. Päätellen miten tuo jatkuvasti pahenee, tuskin kevättä tarvii oottaa siihen. Voi olla ettei siis jaksa noita pintatöitä miettiä vieläkään
Tokikaan ajoa ei kummemmin tänään ehtinyt tulla, mutta muut vaivat ennallaan. Epäili edelleen kardaania. Ongelmahan on siinä et meeppäs nyt sinne firmaan manaamaan et kardaani on vialla, jos siellä tasapainoiseksi toteaisivat. Ja toisaalta, jos siinä vikaa niin ei samaan firmaan toiste vie. Eikä myöskään sitä vähintään 500€, vallan enää täs kohtaa, kokeilun vuoksi viitti laittaa et teettäis sen muualla. Sanoi tosin et just ollu etuvetoinen volvo suunnilleen samanlaisen vaivan vuoksi, tommosta nypyttelyä ja täristelyä, siinä oli ilmeisesti vetarin kumin hajoamisen seurauksena vetarin nivel kulunu piloille. Sitähän nyt ei pitäis tässä olla, ensinnäki väärä pää ja vetareita puljattu ilman vaikutusta. Ilmeisesti ei oo enää muuta vaihtoehtoa ku ajaa niin kauan et jotain hajoaa lopullisesti. Päätellen miten tuo jatkuvasti pahenee, tuskin kevättä tarvii oottaa siihen. Voi olla ettei siis jaksa noita pintatöitä miettiä vieläkään
Jaa-a…mielenkiintoisia vehkeitä nämä tärisevät mersut
Itse olin nimittäin just eilen luottopajalla ihmettelemässä jälleen tuon W220 ässän tärinöitä, jotka tuli ja meni täysin satunniasesti riippumatta missä ja miten ajoi..…ei edelleenkään missään mitään havaittavaa, eikä edes epäiltävää vikaa. (katsastuskin läpi heittämällä, vaikka jälleen kerroin jo etukäteen että katsokaa sitten oikein kunnolla, kun auto täristää ihan p*rkeleesti, EIKÄ johdu renkaista/vanteista…ei löytynyt mitään)
Mutta nyt hoidosta palatessa sen 70km ei täristänyt kertaakaan *koputtaa puuta* Tähänkin siis vaihdettu aiemmin tärinöitä metsästäessä kaikki jarrut, kardaani entisöity & tasapainoitettu, koneen ja laatikon tyynyt, rätit molempiin päihin, takakelkan etutyynyt, iskarit kunnossa, kokeiltu 3 sarjaa eri renkaita & vanteita, etulaakerit ja kaikkea muuta asiaan suoraan liittymätöntä, eikä kertakaikkiaan millään yhtään mitään vaikutusta (sanotaan nyt vielä että perämurikankaan kiinnityksissä ei minkäänlaista välystä vaikka miten tunkkaa ja vääntelee), mutta tosiaan nyt lakkasi ainakin hetkeksi kun löysättiin kardaanin kannatinlaakeri korista ja samoin laatikon takakiinnitys (näissä ei ole minkäänlaista säätövaraa kiinnitysreijissä) ja kiristettiin osat lopulta takaisin kiinni, kun ei kerran mistään mitään löytynyt….ei tosiaan tärise ainakaan vielä Käsittämätöntä jos nyt tuosta oli muka kaikki kiinni
Kokeillaas pari videoa aiheesta:
Tällaista menoa kun pahimmillaan…..tärisee oikeasti ihan per*eleesti
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... G_5067.mp4
ja välillä jopa suht rauhallista (tämän vielä kestäisi)
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... G_5062.mp4
Itse olin nimittäin just eilen luottopajalla ihmettelemässä jälleen tuon W220 ässän tärinöitä, jotka tuli ja meni täysin satunniasesti riippumatta missä ja miten ajoi..…ei edelleenkään missään mitään havaittavaa, eikä edes epäiltävää vikaa. (katsastuskin läpi heittämällä, vaikka jälleen kerroin jo etukäteen että katsokaa sitten oikein kunnolla, kun auto täristää ihan p*rkeleesti, EIKÄ johdu renkaista/vanteista…ei löytynyt mitään)
Mutta nyt hoidosta palatessa sen 70km ei täristänyt kertaakaan *koputtaa puuta* Tähänkin siis vaihdettu aiemmin tärinöitä metsästäessä kaikki jarrut, kardaani entisöity & tasapainoitettu, koneen ja laatikon tyynyt, rätit molempiin päihin, takakelkan etutyynyt, iskarit kunnossa, kokeiltu 3 sarjaa eri renkaita & vanteita, etulaakerit ja kaikkea muuta asiaan suoraan liittymätöntä, eikä kertakaikkiaan millään yhtään mitään vaikutusta (sanotaan nyt vielä että perämurikankaan kiinnityksissä ei minkäänlaista välystä vaikka miten tunkkaa ja vääntelee), mutta tosiaan nyt lakkasi ainakin hetkeksi kun löysättiin kardaanin kannatinlaakeri korista ja samoin laatikon takakiinnitys (näissä ei ole minkäänlaista säätövaraa kiinnitysreijissä) ja kiristettiin osat lopulta takaisin kiinni, kun ei kerran mistään mitään löytynyt….ei tosiaan tärise ainakaan vielä Käsittämätöntä jos nyt tuosta oli muka kaikki kiinni
Kokeillaas pari videoa aiheesta:
Tällaista menoa kun pahimmillaan…..tärisee oikeasti ihan per*eleesti
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... G_5067.mp4
ja välillä jopa suht rauhallista (tämän vielä kestäisi)
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... G_5062.mp4
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Osaa todellakin olla mystistä, silloin katsastuksessakin manailin ja siellä väänteli huolella läpi eikä mitään ollu. Olihan tuossa se pari tankillista, juuri kannatinkumi/laatikontyyny venkoilujen jälkeen ettei sitte mitään vemputtanu. Nauroivat korjaamolla ku meinasivat ettei se nyt vaan ole mitenkään edes mahdollista, mutta se siltä osin auttoi yhtä mystisesti tosin palas kuin alkoikin.
Voimansiirtolinjasta toki vielä uusimatta perän takakiinnikkeet, reilun vuoden kaapissa ootelleet, samalla järjettömyydellä millä pelkkä kannatinlaakerin tukikumin asento, nii miksei seki nyt vois auttaa Tosin semmonen vaihtoehto on tutkimatta et onko itse laatikko kunnossa, laipassa ei mielestäni ihme välyksiä tunnu ja sen kummemmin päässy sitä ihmetteleen, mutta pyöriihän sielläkin joku kardaanin mukana riippumatta vaihteesta ja kytkimestä. Tai sit se vapisuttaa niiden toimimattomien sisävalojen vuoksi, yhtä paljo siinäki ois tolkkua.. En usko et tulee vaikuttamaan mut kokeilen sinnitellä talvipyörien vaihtoon et vaikuttaako mitään. En tosin usko, jos 4xkumit ja 5x vanteet kokeiltu nii ei kai se nyt vaan oo enää tolkullista. Toki muutenkin ihmeellistä, se puoltelu homma. Ei ilmene sitte millään jos sitä yrittää, mutta muuten. Hammastankoakin oon epäillyt, mutta ei ole välystä eikä vuoda niin tuskin sekään. Tuli mieleen myös semmosen action kameran kokeilu, kokeilis vauhdissa kuvata renkaat, vetarit ja kardaani. Tuskin muuten mitään tolkkua tulee. Eikä sitä viitti pihas pukkien päällä sinne 100km/h koettaa.
Oon Pegan kanssa samoilla linjoilla, jos/kun selviää niin todennäköisesti niin itsestään selvä asia et ei voi ku nauraa et semmosen vuoksi puol autoa uusittu. Ei sillä, kulutusosaahan (lähes) kaikki olleet, varmaan vähemmän ois laakereita voinu vaihtaa mut muuten.. pitäis tulla taas joku päivä käymään, nyt kun viimeksi havaitut viat hoidettu.
Voimansiirtolinjasta toki vielä uusimatta perän takakiinnikkeet, reilun vuoden kaapissa ootelleet, samalla järjettömyydellä millä pelkkä kannatinlaakerin tukikumin asento, nii miksei seki nyt vois auttaa Tosin semmonen vaihtoehto on tutkimatta et onko itse laatikko kunnossa, laipassa ei mielestäni ihme välyksiä tunnu ja sen kummemmin päässy sitä ihmetteleen, mutta pyöriihän sielläkin joku kardaanin mukana riippumatta vaihteesta ja kytkimestä. Tai sit se vapisuttaa niiden toimimattomien sisävalojen vuoksi, yhtä paljo siinäki ois tolkkua.. En usko et tulee vaikuttamaan mut kokeilen sinnitellä talvipyörien vaihtoon et vaikuttaako mitään. En tosin usko, jos 4xkumit ja 5x vanteet kokeiltu nii ei kai se nyt vaan oo enää tolkullista. Toki muutenkin ihmeellistä, se puoltelu homma. Ei ilmene sitte millään jos sitä yrittää, mutta muuten. Hammastankoakin oon epäillyt, mutta ei ole välystä eikä vuoda niin tuskin sekään. Tuli mieleen myös semmosen action kameran kokeilu, kokeilis vauhdissa kuvata renkaat, vetarit ja kardaani. Tuskin muuten mitään tolkkua tulee. Eikä sitä viitti pihas pukkien päällä sinne 100km/h koettaa.
Oon Pegan kanssa samoilla linjoilla, jos/kun selviää niin todennäköisesti niin itsestään selvä asia et ei voi ku nauraa et semmosen vuoksi puol autoa uusittu. Ei sillä, kulutusosaahan (lähes) kaikki olleet, varmaan vähemmän ois laakereita voinu vaihtaa mut muuten.. pitäis tulla taas joku päivä käymään, nyt kun viimeksi havaitut viat hoidettu.
Mä en enää muista, enkä malta kaivaa, mutta eiks tää ollu niin, että tärisee vaikka sammutat koneen ja rullaat vapaalla ??
Jos oli, niin se löytyy vetolinjasta se vika, laatikossa se rajoittuu siihen häntäakseliin ja sen laakerontiin, kardaani, perä, vetarit ja takapyörien laakerointi, niistä se löytyy
Ootko hinannu ilman kardaania ?? Tai siis takapään rätti irti ?? Sillä suljet pois laatikon ja kardaanin osalta...
Jos oli, niin se löytyy vetolinjasta se vika, laatikossa se rajoittuu siihen häntäakseliin ja sen laakerontiin, kardaani, perä, vetarit ja takapyörien laakerointi, niistä se löytyy
Ootko hinannu ilman kardaania ?? Tai siis takapään rätti irti ?? Sillä suljet pois laatikon ja kardaanin osalta...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Juurikin näin, ei sammuttaminen vaikuta. Pitäis kokeilla tuota, pitäis hakeutua jonnekin missä onnistuis, kotipihasta ku sopivaan vedätyspaikkaan joutuis turhan paljo seikkailla kaupungissa. Meinaatko et pysyy keskitystapin varassa jos limpun irrottaa välistä?
Välillä tuntuu vastustavan enemmän, tänä aamuna pihaan oli ilmestynyt reipas öljyläntti kun rouva oli töihin lähteny. Kysyttäes totes et oli johonki ajanu nokan liian pitkälle kivetyksen yli, eli nyt ensin murehtia et riittääkö öljyt rouvalla töistä takas ja et mitenköhän paha vaurio on. Todennäköisesti öljypohjassa vika. Siis perheen toisessa autossa, ei sentään väykässä. Emännälle pitäis hankkia varmaan G tai vastaava, pari viikkoa sitte pohjapanssarin oli jossain hajottanu, pienenä silppuna lähti pois.
Välillä tuntuu vastustavan enemmän, tänä aamuna pihaan oli ilmestynyt reipas öljyläntti kun rouva oli töihin lähteny. Kysyttäes totes et oli johonki ajanu nokan liian pitkälle kivetyksen yli, eli nyt ensin murehtia et riittääkö öljyt rouvalla töistä takas ja et mitenköhän paha vaurio on. Todennäköisesti öljypohjassa vika. Siis perheen toisessa autossa, ei sentään väykässä. Emännälle pitäis hankkia varmaan G tai vastaava, pari viikkoa sitte pohjapanssarin oli jossain hajottanu, pienenä silppuna lähti pois.
Sattuneesta syystä rouva mersulla kauppareissulle lähti. Se ihme kitinä senku jatkuu. Remmi ei hypi mut ääni vastaa kiristinrullaa. Eikä siinä vielä, välillä kuuluu ihan selkee laakerimainen vingahduskin vesipumppu, kiristin, välirulla ja vapaakytkin uusittu, ei luulis niistä olevan. Se vikinä kuulostais enemmän apparin puolelta tulevan, eli ite laturiko se sitte on? Pitää kokeilla nyt illan mittaan kattoa löytyiskö mitään, tuo vingahdus nyt ihan uus vaiva.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hJI7o1C18io[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X2iQtxAbcak[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AlX75SF8LxU[/youtube]
Eihän se lämpöisenä enää vikise, eikä sitä vingahdustakaan enää esiintynyt. Enkä sitte tälle iltaa remmiä irrotellu, pimeessä turha yrittää. Mutta näyttäis kiristimen rullalla ja vesipumpun rullalla vaeltavan. Tuossa ei kovin hyvin tule esiin mutta joku hassu läpsyttävä ääni kuuluu. Ei näyttäny hihna mihinkään ottavan.
Tuli toi rouvan auto pikapantentilla korjattua, en vaan vieläkään tiedä mikä sieltä oli rikki
Joku umpinainen muovipönttö johon tulee letku, ja näköjää kun hajoaa niin päästää öljyä ulos..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X2iQtxAbcak[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AlX75SF8LxU[/youtube]
Eihän se lämpöisenä enää vikise, eikä sitä vingahdustakaan enää esiintynyt. Enkä sitte tälle iltaa remmiä irrotellu, pimeessä turha yrittää. Mutta näyttäis kiristimen rullalla ja vesipumpun rullalla vaeltavan. Tuossa ei kovin hyvin tule esiin mutta joku hassu läpsyttävä ääni kuuluu. Ei näyttäny hihna mihinkään ottavan.
Tuli toi rouvan auto pikapantentilla korjattua, en vaan vieläkään tiedä mikä sieltä oli rikki
Joku umpinainen muovipönttö johon tulee letku, ja näköjää kun hajoaa niin päästää öljyä ulos..
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Olen silti utelias, mikä on tuo rouvan kulkine?
Joku Mopar ?
Joku Mopar ?
Viimeksi muokannut Cool Hand Saku, 26.9.2014 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Silläpä just ku kaikki on kohta vaihdettu, enää malta luopua Ja ku ei tuonkaan kummonen luulis olevan vaivana, 7 vaihtoehtoa rullissa, 5 vaihdettu, eikä kampiakselin luulis sirisevän ja ilmastoinnin kompuraan nähtynä väärältä puolelta tulee ääni. Emmä ammattilainen yritäkään olla, mutta ammattilaiset kertoi et kiristin rikki ku vinkuu ja hihna seilaa kiristimen rullalla. Sen ihan vaihdatin -> ei vaikutusta. Ja saman verran liikettä kiristimen rullassa juin ennen vaihtoa. Eikä se ollu se vapaakytkinkään ja uskallan väittää että enköhän ruuvin osaa kiristää siinä missä koulun käyneetkin, samoin ku ohjausrullan kanssa, el pitäis nyt siitäkään jäädä kii.
Totta, näillä on tapana paisua kohtuuttomiin mittoihin, selityksineen kuvineen kaikkineen, mutta ku jonneki pitää avautua siitä et ei yksinkertaset vaivat korjaannu, saati sitten korjaamot ei ongelmaa löydä. Sitä varte tiemmä nää foorumit onki, ois huonompiakin tapoja purkaa mielipahaa. Ja hyvänä päivänä joitain ratkaisuitaki löytyy Lisäyksenä toki, aiheuttaahan se päänsärkyä itellekin, suurin osa täälläkin varmaan tunnistaa vapaarullan sirinän -> vaihetaan rulla ja homma kunnossa, mutta ei ku jatkuu. Vaihdetaan kiristin ja ohjurirulla, täytyyhän sen loppua. Mutta ei, vesipumppu väljä, se nyt sitte viimeistään mutta ei.
Fiiattihan tuo rouvan kulkine o, 1,9jtd koneella.
Totta, näillä on tapana paisua kohtuuttomiin mittoihin, selityksineen kuvineen kaikkineen, mutta ku jonneki pitää avautua siitä et ei yksinkertaset vaivat korjaannu, saati sitten korjaamot ei ongelmaa löydä. Sitä varte tiemmä nää foorumit onki, ois huonompiakin tapoja purkaa mielipahaa. Ja hyvänä päivänä joitain ratkaisuitaki löytyy Lisäyksenä toki, aiheuttaahan se päänsärkyä itellekin, suurin osa täälläkin varmaan tunnistaa vapaarullan sirinän -> vaihetaan rulla ja homma kunnossa, mutta ei ku jatkuu. Vaihdetaan kiristin ja ohjurirulla, täytyyhän sen loppua. Mutta ei, vesipumppu väljä, se nyt sitte viimeistään mutta ei.
Fiiattihan tuo rouvan kulkine o, 1,9jtd koneella.
Vikiseminen nyt lakkas kun kokeilin remmin ja välirullan pultin vaihtaa. Eipähän vanhassa remmissä mitään kulumaa ollut eikä pituuskaan uuteen verrattuna ollut kasvanut. Uus pultti tuli vedettyä reippaasti ohjekireyttä tiukempaan, ei remmi seilaa enää rullilla niinku aiemmin. Eipä vielä tarvi laturia vaihtaa, tosin saksanmaalta ei ihan mahdottomasti uudetkaan kustanna. Näköjään laturi pyörii käsin molempiin suuntiin et saattaa olla parhaat tunnit takana.
Valojen pähkimistä tuli jatkettua. Molempiin johtoihin taakse tulee 12V, piippauksella ristiin kokeillessa piippaa mut oikein päin taas särisee. Tosin piippaa myös maajohdosta runkoon, siis samaan mistä saa volttimittarilla lukemia. Ei mee jakeluun, jos on oikosulussa nii pitäis sulakkeiden palaa. Mutta kollega tuossa epäili et oliskos sillä että on vanha taksi jotain tekemistä. Tuollahan on epämääräinen johtonippu ratin alla, ja ilmeisesti taksamittari on jotenkin yhteydessä sisävaloihin. Enimmäkseen johdot vaan pätkitty ja jätetty roikkumaan. Kytkentäkaavio tuohon saattais helpottaa perkaamista mut tiedä mistä löytäis. Kokeilin tökkiä mittarilla myös valoboksin irrottamisen jälkeen, eikä vaikuttanut mitenkään eli ilmeisesti ei siinä syy.
Valojen pähkimistä tuli jatkettua. Molempiin johtoihin taakse tulee 12V, piippauksella ristiin kokeillessa piippaa mut oikein päin taas särisee. Tosin piippaa myös maajohdosta runkoon, siis samaan mistä saa volttimittarilla lukemia. Ei mee jakeluun, jos on oikosulussa nii pitäis sulakkeiden palaa. Mutta kollega tuossa epäili et oliskos sillä että on vanha taksi jotain tekemistä. Tuollahan on epämääräinen johtonippu ratin alla, ja ilmeisesti taksamittari on jotenkin yhteydessä sisävaloihin. Enimmäkseen johdot vaan pätkitty ja jätetty roikkumaan. Kytkentäkaavio tuohon saattais helpottaa perkaamista mut tiedä mistä löytäis. Kokeilin tökkiä mittarilla myös valoboksin irrottamisen jälkeen, eikä vaikuttanut mitenkään eli ilmeisesti ei siinä syy.
Tulipahan toinen hitsauspaikka vastaan, apparin etunostotyynyn ympäristö näytti vähä pintaruosteiselta, tarkoitus oli vähä putsailla ja tavaraa päälle mutta reikähän siellä oli. Onneksi naapurista hitsi löytyi, sai lätkittyä sen verran kasaan et ei mistään mene läpi. Nostotyynyähän ei arvatenkaan ehjänä saanut irti, ei näköjään montaa euroa KL:ssä kustanna ettei se nyt ahistusta aiheuttanut. Saas nähdä onko takanurkassa sama projekti, jos ens kerralla vähän paremmin varautuis.
Siinä samalla kokeilin taas voimansiirron linjaamista, tällä kertaa kokeilin lähteä toisesta päästä, laatikko ja kardaani löysälle, heiluttelua ja ensimmäisenä kardaani kiinni ja sitten laatikko. Tälle aamulle kun ajelemaan pääsi, oli selkeästi parempi. En tiedä sitten onko uusi vaiva vai onko jäänyt kardaanin muljuttelun vuoksi peittoon, ikäänkuin renkaissa jotain ylimääräistä. Risteykseen hiljentäessä vähän ennen stoppia tuntee että tömähtää 1/renkaan kierros, niinku renkaas olis patti. Täytyy ottaa työn alle. Samaten pihasta pakittaessa ja kääntäessä tuntuu edestä kuuluvan kolahdus, ikäänkuin väljä nivel jossain.
Löytyi sille joskus aiemmin kuvatulle johtonipullekin syy, en vaan ymmärrä mitä siinä on ajateltu. Ku alkoi kattoa niin kolme johtoahan meni valokatkaisimen C-pistokkeeseen, kysessä lie vetokoukun sähköt? Löysin sähkökaaviot, mutta ko. pistoketta ei ollut kuvattu. Kysessä kuitenkin alkuperäinen liitin, mutta johtonipussa 4 johtoa kytketty, loput katkottu ja vetokoukun johdot takapyöräkotelon kohdalta kaikki jatkettu putkiliittimillä. Niin kauan ku toimiin niin ei viitti pahemmin sählätä.
Pieni uus sähkövaivakin iski, mittariston irrotin kun pa-mittarin neula tahmas, takerteli taustalevyä vasten kun jäänyt edelliseltä kerralta vähän koholle. Samalla puuhailin mittaristonvaloja ja oikea isompi taustavalo pimeni. Vaihtelin ne päikseen, edelleen oikea puoli pimeänä. Yritin mittailla tuleeko sinne virtaa mutta en nyt saanut oikein tulosta. Otin mittariston uudelleen auki ja yritin katella onko jotain vaurioita piirilevyssä joka voisi selittää, mitään ei löytynyt. Mutta vika ei ole kannassa eikä polttimossa.
Karkea tyhjäkäynti alkaa käydä sietokyvyn päälle. Tyhjäkäynti pysyy kiitettävän tasaisena moottorinlämmöstä riippumatta, mutta kokonaisuutena ravistelee tyhjäkäynnillä turhan paljon. Tiedä selittääkö se suutin vaivaa, luulis tyhjäkäyntiin vaikuttavan muutenkin.
Lisävalotkin tuli ruuvattua paikoilleen, vielä heräte kytkemättä. Muoto on hieman hankala tukirautoja ajatellen, kytken loppuun kunhan ne saa mietittyä loppuun.
Siinä samalla kokeilin taas voimansiirron linjaamista, tällä kertaa kokeilin lähteä toisesta päästä, laatikko ja kardaani löysälle, heiluttelua ja ensimmäisenä kardaani kiinni ja sitten laatikko. Tälle aamulle kun ajelemaan pääsi, oli selkeästi parempi. En tiedä sitten onko uusi vaiva vai onko jäänyt kardaanin muljuttelun vuoksi peittoon, ikäänkuin renkaissa jotain ylimääräistä. Risteykseen hiljentäessä vähän ennen stoppia tuntee että tömähtää 1/renkaan kierros, niinku renkaas olis patti. Täytyy ottaa työn alle. Samaten pihasta pakittaessa ja kääntäessä tuntuu edestä kuuluvan kolahdus, ikäänkuin väljä nivel jossain.
Löytyi sille joskus aiemmin kuvatulle johtonipullekin syy, en vaan ymmärrä mitä siinä on ajateltu. Ku alkoi kattoa niin kolme johtoahan meni valokatkaisimen C-pistokkeeseen, kysessä lie vetokoukun sähköt? Löysin sähkökaaviot, mutta ko. pistoketta ei ollut kuvattu. Kysessä kuitenkin alkuperäinen liitin, mutta johtonipussa 4 johtoa kytketty, loput katkottu ja vetokoukun johdot takapyöräkotelon kohdalta kaikki jatkettu putkiliittimillä. Niin kauan ku toimiin niin ei viitti pahemmin sählätä.
Pieni uus sähkövaivakin iski, mittariston irrotin kun pa-mittarin neula tahmas, takerteli taustalevyä vasten kun jäänyt edelliseltä kerralta vähän koholle. Samalla puuhailin mittaristonvaloja ja oikea isompi taustavalo pimeni. Vaihtelin ne päikseen, edelleen oikea puoli pimeänä. Yritin mittailla tuleeko sinne virtaa mutta en nyt saanut oikein tulosta. Otin mittariston uudelleen auki ja yritin katella onko jotain vaurioita piirilevyssä joka voisi selittää, mitään ei löytynyt. Mutta vika ei ole kannassa eikä polttimossa.
Karkea tyhjäkäynti alkaa käydä sietokyvyn päälle. Tyhjäkäynti pysyy kiitettävän tasaisena moottorinlämmöstä riippumatta, mutta kokonaisuutena ravistelee tyhjäkäynnillä turhan paljon. Tiedä selittääkö se suutin vaivaa, luulis tyhjäkäyntiin vaikuttavan muutenkin.
Lisävalotkin tuli ruuvattua paikoilleen, vielä heräte kytkemättä. Muoto on hieman hankala tukirautoja ajatellen, kytken loppuun kunhan ne saa mietittyä loppuun.
Nyt kokeillaan uutta lähestymistapaa. Todettu on että jotain on vialla, todettu myös ettei mitään löydy nosturilla. Joten yritetään selvittää sitten miten ajon aikana käyttäytyy.
Seuraavaksi pitää askarrella jos jonkinmoista kiinnikettä, jos tää alkais pikkuhiljaa selvitä. Sen verran ehdin kokeilla et renkaat eivät vemputa.
Seuraavaksi pitää askarrella jos jonkinmoista kiinnikettä, jos tää alkais pikkuhiljaa selvitä. Sen verran ehdin kokeilla et renkaat eivät vemputa.
Ei välttämäti, mulla ainakin selvä syy oli siinä että eturenkaat heittää sen verran abrasiivia pohjaan ja oli kuorinu kumin ympäristön pellin paljaaksi mihin ruoste pääsee kivasti kii. Pohjamuovitkin ovat ihan valkoiset siitä kumin ympärsitöstä.sv22 kirjoitti:Tulipahan toinen hitsauspaikka vastaan, apparin etunostotyynyn ympäristö näytti vähä pintaruosteiselta, tarkoitus oli vähä putsailla ja tavaraa päälle mutta reikähän siellä oli. Onneksi naapurista hitsi löytyi, sai lätkittyä sen verran kasaan et ei mistään mene läpi. Nostotyynyähän ei arvatenkaan ehjänä saanut irti, ei näköjään montaa euroa KL:ssä kustanna ettei se nyt ahistusta aiheuttanut. Saas nähdä onko takanurkassa sama projekti, jos ens kerralla vähän paremmin varautuis.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Nyt ois uusvanha ovi tallissa, pre-faceliftistän tuo oli, eli ilmeisesti joku reikä pitää verhoilua varten tehdä. Piti olla virheetön ovi, mutta kaiken ku purkas nii löyty tiivisteen alta kokonaiset neljä sormenpään kokoista ruosteen alkua Tuontiautosta tuo arvaten on joten ruosteet tuli rapsittua ja kotelosuojaa vedeltyä sinne sun tänne. Odottelen inspiraatiota vaihtohommaan, helppohan se oli irrottaa ku sai katkoa johdot mut kait ne omasta joutuu purkaa pitkän kaavan kautta Ilmeisesti "lukkopesän" johtoa ei saa vedettyä läpi ilman että irrottaa lukkomekanismia? Ja kyllähän sen periaattees hahmottaa miten se valkonen kaukalo on mekanismissä kiinni, mutten hahmottanut miten sen siitä huolimatta saa klipsiä rikkomatta irrotettua.. Kait insinööreillä ollu syynsä mut jotenki pöllöä ettei bagin johto irtoa ilman bagin irrottamista. Jos jollain tarvetta, löytyy sitten apparin oven osat, johtoja ja sen kaukalon klipsiä lukuunottamatta ehjiä. Saa vanhan ovenki hakee ajallaan ilman päälle, kaikesta huolimatta ihan ok mut alareuna pitäis puhaltaa eikä tota jaksanu purkaa sitä varten (nim. yhen mersun oven puhalluttanu irrottamatta lasinnostomekanismia.. )
Kameran kanssa sen verran puljannu, renkaat ei syynä. Kaikesta huolimatta alan vetar/ia/eita pitää syypäänä, kardaani tuskin muuttais käytöstä jyrkissä käännöksissä. Jotenki motivaatio hukassa tuolla pakkasessa konttimiseen.
Kameran kanssa sen verran puljannu, renkaat ei syynä. Kaikesta huolimatta alan vetar/ia/eita pitää syypäänä, kardaani tuskin muuttais käytöstä jyrkissä käännöksissä. Jotenki motivaatio hukassa tuolla pakkasessa konttimiseen.
Kuvan mukaan asennettuna heiluu julmetusti, parasta olisi hitsata kilpilevyn ylälaitaan (tai laittaa valojen pulttien alle) raudat jotka menee puskurimuovin yli puskurin rautaan kiinni ja ylätuet samaan.
Minulla on valojen alakiinnityksistä raudat suoraan puskurimuovin läpi ja ruuveilla puskurin rautaan...
Tai sitten laittaa vaakatasoon kaari joka kiertää lamppujen kautta ja päät maskin sivuilta umpioiden viereen ylös.
Minulla on valojen alakiinnityksistä raudat suoraan puskurimuovin läpi ja ruuveilla puskurin rautaan...
Tai sitten laittaa vaakatasoon kaari joka kiertää lamppujen kautta ja päät maskin sivuilta umpioiden viereen ylös.
wiimax.fi