S210 E320T -99 Wäyry. Huolto ja korjauskirjanpito.

Vastaa Viestiin
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Kimmo Koo kirjoitti: ...
Renkaissa liian vähän ilmaa tasaisesti. Kaikissa 2,2bar jotka oli vielä ehjiä. rengasliikkeessä ilmattu liian vähälle paineelle ja mä en ole tarkastanu :(
...
Tuo alkoi kiinnostamaan. Meillä on ruosteenkokoojana 290 ihan alkupäästä. Vakiorengastus 205/65R15. Eikä kärsi pitää paineita alle 2,6 takana - alkaa vaeltaa. Jos paineet on 2,6+, niin on kaikki hyvin.

Sama oli havaittavissa S124ssä, jossa renkaat 195/65R15 ja paineita piti olla 2,5+.

Eikö ajossa huomannut ilmanpuutetta?
:?

Eräs ystäväni sanoi, jotta mersutaloudessa pitää olla myös VAGtuote, jotta edes yksi olisi liikenteessä (eikä vikatailassa)... :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

v6sa kirjoitti:Eräs ystäväni sanoi, jotta mersutaloudessa pitää olla myös VAGtuote, jotta edes yksi olisi liikenteessä (eikä vikatailassa)... :roll:
Tuttavapiirin VAG-vehkeitä seuranneena lähden väittämään, että on kyllä huumorimies kun tuollaisia puhuu :roll:
Kimmolla täytyisi olla DIESEL-Mersu toisena :wink:
nimim. ~300tkm. diesel-mersuilla, kaksi kertaa köyden perässä.
Molemmat samalla autolla, ensin hajosi syyläri toisella kertaa katkesi vetoakseli :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Huushollista pitää löytyä yks N13 Nisukka tai AE92 Corolla niin pääsee aina liikkeelle jos vaan pellit pysyy kasassa :wink:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

XUX63 kirjoitti:Huushollista pitää löytyä yks N13 Nisukka tai AE92 Corolla niin pääsee aina liikkeelle jos vaan pellit pysyy kasassa :wink:
Tai w124/201 200 ree
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

W123 tai W460 Om617 koneella!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

tai defe
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Ei ole kyllä Audi koskaan tielle jättänyt.....eikä kumpaisessakaan uutena ostetussa yhtään vikaa....jos ei polttimoita lasketa?

Mutta ei noissa mersuissakaan, uudemmissa ole mitään ollut.

Nyt pitäis kaikkien muistaa että näitä väyrysiä alkaa ikä painaa...kaikkiin tulee vikoja, Audeihinkin.....

.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

XUX63 kirjoitti:Huushollista pitää löytyä yks N13 Nisukka tai AE92 Corolla niin pääsee aina liikkeelle jos vaan pellit pysyy kasassa :wink:
KYLLÄ. Nytki on nisukka paraatipaikalla. Viimeviikolla ajelin ettei ihan kangetu. Ei oo paha ruokanen kun kesän ajoilla ei varsin tankillista syö. Toista ne on nuo mersunresut, aina on vähintään tankki ja joillakin näköjään takkikin tyhjä.
Mutta mersu pitää olla meni miten meni :pappa:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Ei ole kyllä Audi koskaan tielle jättänyt....
heh... omasta kokemuksesta voin sanoa että hyvää tuuria oli jos tielle edes pääsi kun jätti jo pihaan :lol: (ajonesto vikaa)

Vagia kimmolle on VARMASTI aivan turha "kaupata" :wink: joku japsiromuhan se pitäs olla aina valmiina takapihalla piilossa jos vaikka sattuisikin tosiaan niin että mercedes ei suostuisikaan lähtemään jonnekkin kun huollot unohtunu suorittaa :lol: eihän nuo muuten VOI jättää tielle tai olla lähtemättä :lol: ..het huomenna varmaan virtalukko jumissa itelläkin ja siteen kismittää 8)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kyllä tuo S211 tuntuu riittävän varsinaiseksi ja vara-autoksi.
Tosin riitti kyllä väyrynenkin....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

v6sa kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti: ...
Renkaissa liian vähän ilmaa tasaisesti. Kaikissa 2,2bar jotka oli vielä ehjiä. rengasliikkeessä ilmattu liian vähälle paineelle ja mä en ole tarkastanu :(
...
Tuo alkoi kiinnostamaan. Meillä on ruosteenkokoojana 290 ihan alkupäästä. Vakiorengastus 205/65R15. Eikä kärsi pitää paineita alle 2,6 takana - alkaa vaeltaa. Jos paineet on 2,6+, niin on kaikki hyvin.

Sama oli havaittavissa S124ssä, jossa renkaat 195/65R15 ja paineita piti olla 2,5+.

Eikö ajossa huomannut ilmanpuutetta?
:?

Eräs ystäväni sanoi, jotta mersutaloudessa pitää olla myös VAGtuote, jotta edes yksi olisi liikenteessä (eikä vikatailassa)... :roll:
Joo ei ole huomannut. Kaikki 4 rengasta on nyt sökönä. Jokainen kulunut kulutuspinnan ulkopuolelta niin että kankaat vilkkuu. Oikea etunen oli paraimman näköinen kun muut kolme oli kankailla joista se yks tyhjeni alle.
Huomenna tilaan eteenkin uudet ja tiistaina on nelipyöräsuuntaus Raisiossa.
Tuo että kuluma oli kuvion ulkopuolella, ei voi johtua kuin alipaineesta. toki 225-levee rengaskin kuluu enempi sisäreunastaan kuin 205-leveä. Jos on hieman pyörän kulmissa liikaa haritusta.ja camber liikaa kallellaan.

Kalliiksi tuli taas tämä huolimattomuus. Ajossa ei ole huomannu mitään kun on ollut hyvä ajaa. Mersut on aivan paskoja kun alustassa olleiden vikojen takia ei jää tielle vaan ne tuo vikoineen Hotarin hallinosturille omin avuin :lol:
Silloin nimittäin ei eturenkaissa ollut mitään havaittavissa kun iskarit vaihettiin viimeeksi kun nosturilla oli.

Mersuilijana tarvis kuulua jompaan kumpaan ryhmään: Niihin jotka ajaa uusilla Mersuilla "Veholaisena" tai sitten autokorjaamotyöntekijänä jolla on joka työpäivän jälkeen omalla-ajalla aikaa käydä kaikki läpi ennen kotiin lähtöä :wink:

Ehtiiköhän mun elinaikana tekee ainuttakaan onnistunutta autokauppaa :roll: Sellaisen ettei tarvis täällä kirjotella kuluneesta Tähdestä tai jostain muunlaisesta merkistä.
Perkele jos olis varallisuutta, ostaisin isäukolta niiden VOLVON. Se ei ainakaan ruostu ja vetää joka kulmasta eikä näytä maasturilta :D Viikko aikaa ennen kun menee liikkeeseen vaihdossa. :arrow: ei pysty :(
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Harvinaisen rehellistä analyysiä käytetyllä autolla ajelusta :D

Äkkiä on meilläkin unohtunut että mersun kanssa on kuusi vuotta mennyt melko huolettomasti, mutta tämän nykyisen perheenjäsenen kanssa (W211) on tänä kesänä ollut usko koetuksella, kun ensin oli jäähdytysnesteet pihalaatoilla (vesipumppu) ja se kun saatiin korjattua, niin nyt tiputtelee öljyä (venttiilikoppa halki), niin vaimo on tuominnut jo auton kierrätykseen...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Venttiilikoppa halki ? :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

dealer kirjoitti:Venttiilikoppa halki ? :shock:
Katteleppa tuosta ja selitä miten tuo on mahdollista.

Ensimmäinen kuva huolellisen puhdistuksen jälkeen.
Kuva

Ja hetki tyhjäkäyntiä, kun alkaa tapahtumaan kummia.
Kuva

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Cdi:n foliokoppa onkin pierun kuoresta ohentaen valmistettu, maksalaatikon kääreestä saisi tukevamman kopan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Naamis
Viestit: 471
Liittynyt: 18.10.2010 16:05
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Naamis »

Easy Rider kirjoitti:Cdi:n foliokoppa onkin pierun kuoresta ohentaen valmistettu, maksalaatikon kääreestä saisi tukevamman kopan.
Tämä kommentti sai hyvät naurut aikaan :P
bmw-kun oma ei riitä
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Easy Rider kirjoitti:Cdi:n foliokoppa onkin pierun kuoresta ohentaen valmistettu, maksalaatikon kääreestä saisi tukevamman kopan.
Mulla on sit valmistusvirheinen koppa tos cdis ku ihan tanakkaa valua on 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katteleppa tuosta ja selitä miten tuo on mahdollista.
Joskus väännetty suutinta irti liian kovakouraisesti, mutta siltikin oudosta paikasta pettänyt :?
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

dealer kirjoitti:
Katteleppa tuosta ja selitä miten tuo on mahdollista.
Joskus väännetty suutinta irti liian kovakouraisesti, mutta siltikin oudosta paikasta pettänyt :?
jos sitä on timpurin vasaralla yritetty vääntää :shock: :lol:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Ja asiaan. Ihan ensimmäisenä mennään ny hotarin pajalle vaihtamaan oikee raidetangon pää ja vasen narinahela, tai vissiin si samal useampikin. Tsekataan kaik nivelet viel kerran ja sit suuntaukseen. Silmämääräisesti sano jo asennusmies Raisios, jotta ihanha nuo o persiillään :D

Onneks toistaiseks on ny si 124 tolkuissaan ku sai uutta lambaadaa. Mut jos se ny pettää, nii mää meen töihin linja-autolla. 6 km fillaril, tunti Turkuun, puolisen tuntia siitä Piispanristille... väykäl ei viitti ajaa ettei se si pahene enää ja syö noit talvikumeiki.


Ja Terho on oikeas, meil o ollu tasan yks vakki, ja siin oli kaks samas, eka ja viimeinen. Soli kompromissi, mä en huolinu ooppelia eikä Kimmo voortia, eikä japsil aja kumpikaa :D
:lol: :lol:
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Taas on korjailtu Wäyryä Hotarilla. Narinat takaa, oikea raidetangonpää edestä.
Keskiviikkona 4pyöräsuuntaukseen Autolife Raisioon.
Viikonloppuna uudet kesärenkaat alle ja uudet talvirenkaat tilaukseen. Melko kallista tämä Wäyryily! Mut on se saakelin hyvä muuten ajaa. Kumpa olis samankokoisella dieselillä...
Ml ylitti 305tkm.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Uudet talvivanteet.

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wäyry sai "uudet" 17" aluvanteet. Rengastetaan ne vielä Contin kitkoilla ja kun ovat alla niin otetaan kuvakin. Melkolain samaa tyyliä kuin nuo kesävanteetkin.
Vielä jäi Monoblockki-Rhtoppi lookki haaveeksi mut hyvä on tämäkin :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Korjaus aiempaan. Nelipyöräsuuntaus suoritettiin Euromasterilla Turus.

Nyt on uudet Contin vitoset alla ja meille uusilla 17' vanteilla(kuva myöhemmin)
ml 315tkm.
Hyvät vanteet tuli hommattu ja hyvältä myyjältä :) kiitoksia kaupoista..

Aikaisemmat alkuperäiset 16' vanteet Contin 5 kitkoilla tuli tarpeettomiksi. Ne vois sopivasti myydä jollekin vanteita vailla olevalle Mersuilijalle :) vievät vaan tilaa muilta pyöriltä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

"uudet" talvivanteet näyttää tältä:

Kuva

Kuva
melkein samanlaista lookkia kuin kesävanteilla.
Certaus on hyväksi talvirengaskeskusteluissa coska ajetaan Contin citkoilla :D
"ennakoivaan ajotapaan soveltuu hyvin Suomen oloihin valmistettu kitkarengas" -luki jossain viestimessä :wink:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tutun näköistä tuo lokarin kaari :lol:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

AM kirjoitti:Tutun näköistä tuo lokarin kaari :lol:
Trade Mark -"ameriikaksi sanottuna" :lol:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wäyryssä vaihtu tänään moottorista öljyt ja suodatin. Öljyiksi kokeilin Liquid Moly 5w/30 jonka tarkoituksena on testata, väheneekö öljyn kulutus. Ajetulla 18tkm määrällä koneeseen lisätty kaksi kertaa öljyä kun pinta on mennyt alamerkkiin jossa se oli nytkin ennen vaihtoa.
Myös pyyhkijän sulka piti vaihtaa jo toistamiseen tähän syksyyn. jätti kalvoa lasiin joka heikensi merkittävästi pimeellä ajoa vastaantulijoiden valoista. ei nähnyt juuri mitään kuin sen että pysyy vastaantulijan oikealla puolella valoista ennen kohtaamista. Sulkaurasta olis nyt apua :idea:

Valoa tarvis saada lisää eteenkin lähivaloille. Uutta xenonia ja uudet sumarit. Ja valoramppi 4 umpiolla kilven alle :idea:

Ml 317800km
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Ite hoksinu että tuppaa nuo s-kauppojen lasinpesunesteet jättämään kalvoa, motox jättää kans mutta ohuemmalti ku s-kaupan tökötti, onko se nyt cars/kars mikälie.. Nyttemmin hajettiin bauhauhausista 4x5l pänikkää 15 eellä ja sitä ruikkii lasille ihan hyvilläänki ku ei jätä kalvoa ollenkaan, häätyis kohta hakia lissää, litra jälellä.. :roll:


Pyyhkimet ollu nyt kolmatta vuotta samat acdelcot ja nyt alkaa vasta vänkärin puolelle rantua tekemään, mutta lasinpesunestettä rättiin ja pyyhkii sulista mähmät pois ni jo taas välttää.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Samanlainen samee lasi on tuolla uudellakin sulalla. Joko se ei ota kunnolla lasin pintaan tai sit o jotain muuta. Vettä ku heittää ( tai siis lasinpesunestettä) niin sillä saa lasin kirkkaaks hetkeks, kunnes taas seuraavan kerran tarttee pyyhkiä.

En viitti laittaa ny kuvaa noista vanteista :lol: :lol: :lol: pitäis päästä pesee...
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Hei mää sain taas jotain rikki. Vaihdoin kaukovalopolttimoa vasemmasta umpiosta. Ja en saanut polttimoa kirrattu paikoilleen. Painoin hieman liikaa kääntäessäni lukitukseen polttimonpohjaa. Ja säätö antoi periksi.

Miten toimin saadakseni sen kuntoon :?: :?:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”