290:n rassailua. Myyty ajat sitten...

Vastaa Viestiin
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mika.T kirjoitti:Juu.. Menee suoraan pakosarjaan. Letkut/putket käy myös kaikki suoraan pl. pakoputki.
Turbolta katille menevä pätkä pitää tehä uusiksi.
Eli ei suunnaton savotta mitenkään. Pakoputken jos alusta tekee, niin samalla saisi sen kat:n sieltä poiskin.

Teetkö itse putken vai teetätätkö jollakin? Jos tulee halvemmaksi kaksi kerrallaan, niin voin alkaa kerätä tavaraa jo hyllyille odottelemaan..

Onko suunnitelmissa suurempia muutoksia tällä kertaa, toki joku säädättäminen, mutta suuttimiin ym? Vai riittävätkö siihen, mihin tuolla turbolla pääsee (reilu 200hp? vai?)
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ite teen putken. Kattia en ota pois ettei tule sitten jälkeen päin tyhjää natinaa kontuuri sediltä. :lol:

Ohjelmapiiri vaihtuu tuonne moottorin ohjaus boxiin.
Noilla tehoilla alkaa varmasti jo pakoputki ja pakosarjakin ahdistamaan.

Turbo riittää tuonne 200hv paikkeille kohtuudella.
Viimeksi muokannut Mika.T, 03.3.2008 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pistetäämpä pari parempi laatuista kuvaa. Tänään muistin ottaa kameran matkaan. :lol:

Kuva

Siinä on vielä napa irrotusvaiheessa.

Käsijarruvaijereiden päitä etsiskellessä piti takapenkkikin purkaa pois. :shock:
Vaijerien päät on takapenkin alla.

Kuva
Kuva

Uutta narinaniveltä paikoillaan.

Kuva

Kuva
Samalla vaihtui etummaiset kumilimput

Kuva

Tiukassaki olivat perkeleet :shock:

Lopuksi pari parempaa kuvaa konehuoneesta.

Kuva
Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ite vaihoin nyt kesällä satalankkuun narinanivelet ja nuo etummaiset limput,kovasti samannäköiset osat :shock: .
Vai oisko peräti samoja palikoita väykyssäkin :?: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kilander kirjoitti:Ite vaihoin nyt kesällä satalankkuun narinanivelet ja nuo etummaiset limput,kovasti samannäköiset osat :shock: .
Vai oisko peräti samoja palikoita väykyssäkin :?: .
Samat palikat. :D Narinanivel on vissiin eri.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

minkähän kokosta putkia meinaat tunkea sinne paikallee ja mitenhän meinaat sen katin homman tehä?? itsellä ois se sama edessä ku meinaa olla niin laho tuo putki molemmista osista eli katin putki ja se takimmainen osa vaimentajan huudeilta...

Mitenkäs tuo lähti parhaiten tuo etulimppu irti ku itselläki olisi tarkoitus irroitella ja vaihella nekin vielä niin sais jämäkämmäksi vieläkin vaikkei oo kuitenkaan mikään mahottoman löysää mutta ennaltaehkääisevänä tekona...
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

InsaneMe kirjoitti: Mitenkäs tuo lähti parhaiten tuo etulimppu irti
Tiilerin kokemusten mukaan paineilmataltta on kova sana tuossa remontissa.
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

InsaneMe kirjoitti:minkähän kokosta putkia meinaat tunkea sinne paikallee.
Tais tuo lähemmäs 3" olla tuo haitari ja kurvi jotka hain varuiksi.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Hieman asian sivusta... Onko Mika sinun Väykyssä takana kummallakin puolella jarrupalan kulumisen hoksaava anturi?
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tomaatti II kirjoitti:Hieman asian sivusta... Onko Mika sinun Väykyssä takana kummallakin puolella jarrupalan kulumisen hoksaava anturi?
ei oo kummallakaan. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tämän päivän ohjelmassa oli niputtaa takapää kasaan

Kuva

:shock: Enempää kuvia ei näemmä tullu etes otettua...
Kiirettä pitäny. :lol:

Takapään kasauksen jlk siirryin konehuoneen puolelle.
Ekaksi turbo ja pakosarja paikoilleen.

Kuva

Sitten piti alakaa veistelemään pakoputkea.
Downpipen suunnittelua.

Kuva
Kuva

Kuva

Siinäpä se on downpipe valamiina.

Ja eikun paikoilleen.
Kuva
Viimeksi muokannut Mika.T, 03.3.2008 23:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Joustopala olisi putkessa poikaa, mutta toivotaan että menee noinkin. :)
Erit: Eiku hetkinen! Menikös tuo mistä asti nyt uusiksi...zoom zoom...
Viimeksi muokannut Tomaatti II, 18.10.2007 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

...vetää nikottelematta 4200rpm saakka. (enempää ei kierrä) :mrgreen: :shock:

Soppaa lissää. :shock:
Viimeksi muokannut Mika.T, 03.3.2008 23:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tomaatti II kirjoitti:Joustopala olisi putkessa poikaa, mutta toivotaan että menee noinkin. :)
Ei siinä ole alunperinkään jousto-osaa tuossa turbon perässä. :wink:
Tuossa on jousto-osa vaihdelaatikon jlk. Putki on kiinni tuossa laatikon etupäässä ja myöskin laatikon kyljessä. Sen jlk on jousto.

Eipä muuten ole alunperinkään koko pakoputkessa kuin yks äänenvaimennin. :shock:

Suunnittelin jo katilta taaksepäinkin suurempaa putkea. Kohtuu helppo tehhä.
Viimeksi muokannut Mika.T, 18.10.2007 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

No niin, aivan.... Hienoa värkkäilyä joka tapauksessa! :ope:
Ei muuta kuin keittelemään jotain soppaa itselle ja Väykylle... :wink:
Kuva
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

joo eihän se oo ku yhdellä vaimentajalla ja itelläkin ollu jonkun aikaa ettei ole ollu mitään :twisted: ja on mukavat saundit, ei liian isot eikä liian vaimennetut 8) ja viheltää makiasti :roll:
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

tässä odotellaan jostakin niitä maan pelastavia jousipuristimia niin saa hieman tietoa siitä, että kuinkas matala tosta tuleekaan niillä ku ei oo harmaata ajatustakaan paljonko madaltaa. Pikaisesti vertailtiin vakiojouseen niin semmoset 1,5 kierrosta olisi vähemmän eli luulisi ainakin se n 10 mm madaltua :twisted: viitsi vitsi ei ole kuitenkaan minkäänlaista tietoa siitä, että kenen valmistamat tms. ne ova kun kaverilta ostin ja sanoi että väykyssä ollu jossaki 290sessä niin eiköhän se riitä 8) . Halavalla sain ja säästin :D kuvia vois linkittää jos joku tietäisi mitkähän ne jouset sitten olisivat niin sais jonkunlaista tietoa niistä kun ei niissä ole ku n 7 numeron ja kirjaimen yhdistelmä ja googlettamalla ei löytyny mitään...

Rajakylän Ricky Martin kuittaa
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Jokos Mika.T on tilannu ne bosion kärjet eli Bosio Powerplus 591. Itellä käynyt mielessä myös se, että tilaisin ne. Kuitenkin ois mukavaa jos sais hieman kokemusta niistä, eikä vain tuota mutua mitä tuolla holysmokella on tai ainakin sellaisen kuvan sain. Eli onko kukaan kokeillut nuita käytännössä va pitääkö sitä olla uraauurtavana tällä sektorilla 8) . No varmastihan joku niitä on kokeillut, mutta ois mukava kuulla kokemuksista jne. Hinnasta ei taida olla kellään tietoa vai kuinka, kustantaako touhutonnin vai parisattaa?

Koetan kohta saada jopa kuvan niistä jousista jos ei muuta niin auton alla kun saa vain ne puristimet lainaan tai meze1 saa joltaki lainaan.

Rajakylän Ricky Martin kuittaa

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu en ole kokeillut. Ajatuksena on kyllä ollut ainakin kysyä hintaa. :happy:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: 102e/kpl +alv.

Ei kiitos.

Jarrut olis joka nurkkaan odottelemassa asennus innostusta.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Mika.T kirjoitti::shock: 102e/kpl +alv.

Ei kiitos.

Jarrut olis joka nurkkaan odottelemassa asennus innostusta.
Jaa ne oli nuinkin kalliita :cry: eli oikeestaan sama lastuttaa :twisted: ja sen jälkeen jos vielä haluaa saada lissää niin eikait se muuta kannata ku ostaa melkeen nuo suuttimet, tietenkin fööninvaihdon sun muun jälkeen....

Ostitkos ne amg satulat jotka oli myytävänä vai mitkä oot asentamassa?

Itse kävin ostamassa vanteisiin maalit ja jos sitä tällä viikolla kaveri sais värin niihin vedettyä tai ens viikon alussa niin allekin sais jo ens viikolla. Putken rakentamista suunnitellu tässä jo aika pitkällekin, vaan tietäis mistä sitä kannattais kysellä että sais halvalla. Biltemasta ajatellu jos kävis niitä mutkia sun muita kattelemassa/tilaamassa ku ei kuulemma hyllyssä oo kolometuumasta :cry:

Rajakylän vaeltava aave kuittaa
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

InsaneMe kirjoitti:
Ostitkos ne amg satulat jotka oli myytävänä vai mitkä oot asentamassa?
Ihan vakio tavaraa. Uudet levyt ja palat joka nurkkaan. + käsijarru hilut.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Mika.T kirjoitti: Ihan vakio tavaraa. Uudet levyt ja palat joka nurkkaan. + käsijarru hilut.
Se kyllä parantaa kummasti jos vielä on ollu kovinkin kuluneet tavarat ennestään niin rupiaa hymyilyttään :lol: itsellekin vaihdoin tossa keväällä ja loput kesän lopulla niin on makia jarrutella ku takanakin tais olla melko kierot vanhat levyt niin nytkytti hieman. Kannattaa siinä käsijarrussa laittaa se yks jousi sinne oikeen päin kun se täytyy laittaa oikein päin sinne niin ei laukea aivan heti, ja tätähän en oo aiemmin sitten tienny niin ihmekkös saanu joka katsastukseen laittaa kuntoon :oops: en tiedä kuinka yleisessä tiedossa se o mutta ite tota en ainakaan ollu tienny ennenkuin tilasin sen korjausoppaan alfamerilta.

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

InsaneMe kirjoitti:
Mika.T kirjoitti: Ihan vakio tavaraa. Uudet levyt ja palat joka nurkkaan. + käsijarru hilut.
Se kyllä parantaa kummasti jos vielä on ollu kovinkin kuluneet tavarat ennestään niin rupiaa hymyilyttään :lol: itsellekin vaihdoin tossa keväällä ja loput kesän lopulla niin on makia jarrutella ku takanakin tais olla melko kierot vanhat levyt niin nytkytti hieman. Kannattaa siinä käsijarrussa laittaa se yks jousi sinne oikeen päin kun se täytyy laittaa oikein päin sinne niin ei laukea aivan heti, ja tätähän en oo aiemmin sitten tienny niin ihmekkös saanu joka katsastukseen laittaa kuntoon :oops: en tiedä kuinka yleisessä tiedossa se o mutta ite tota en ainakaan ollu tienny ennenkuin tilasin sen korjausoppaan alfamerilta.

T.Sankari
Itselle vaihtelin Ferodon reikälevyt eteen ja normipalat, kun "tuuninki" palat Ferodolta olisi maksanut 136€ (tuosta tietenkin pinnat pois, mutta silti noilla tehoilla...) Takajarrut odottelee joulun aikaa, josko silloin ehtisi auto seistä tuolla kotopuolessa hieman kauemmin.

Itsellä jarruremppa lähti käyntiin siintä, kun välillä tuli (no 3 kertaa 2 kuukauden aikana) tuntuvaa vapinaa ihan yhtäkkiä, eikä vaikuttanut automaatin vaihde, eikä vauhtikaan oikeastaan, mutta ei kyllä vaikutusta ollut tuolla etujarrujen vaihdolla, eikä renkaiden vaihdolla.. Joten jatketaan vian hakua.

edit: Melko höpöjä kirjoittelee, levythän olivat Zimmermanit...
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:evil:

Joko tillaan uuven vepaston???

Ei käy enää kuin pari minuuttia kerrallaa. Ja syttyminenkin vaatii usein nollauksen sulakkeella. :evil:

Eilen aamulla vepa tohisi normaalisti parisen kymmentö minuuttia.
Sammuu kun kone saavuttaa normilämmön.

Tänään värkkäilin tuon kanssa.
Nyt tekee niin että kun napsauttaa kellosta päälle niin EHKä syttyy. Ja jos syttyy niin tohisee minuutin kaks jonka jälkeen polttoaine pumppu sammuu. Tuossa ajassa ei kerkeä edes vepa lämpenemään.

Jos ei syty niin sulakkeella nollaamalla saa vepan yrittämään uudestaan.

Kiertovesipumppu vaihdettu paripäivää siten. :D

Niin ja mallihan on Webasto thermo top DW50
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Elikkäs nyt sain otettua kuviakin niistä jousista, jos joku vaikka tunnistaisi ne.



kuva numerosarjasta
vähän pituudesta kuvvaa

Tuo pituuden kuva on kyllä aika huono, mutta ei jaksanut ruveta paljoa säätämään ku tuossa ulkona nopeaa napsaisin kuvan bokserisilleen :oops: . Hieman piti säätää paintilla :twisted: tuota numerosarja -kuvaa ku oli hieman epäselvä, ei änysiviis oikeen pimeässä saa kunnon kuvvaa läheltä suht kiiltävästä kohteesta :x

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

nyt on pari kuvvaa vanteista, ei kuitenkaan vielä valmiina mutta melekeen :D

tuuninki väritys
valamiina maalaukseen
josaki pittäis lukia raabus :lol:

Tämmöstä tällä kertaa ja nyt pitäis lähtä kaverille maalaamaan ne vanteet loppuun niiin jos sitä huomenna sais vaikka kuvat tänne valmiista vanteista :arrow:

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

pt kirjoitti: Itselle vaihtelin Ferodon reikälevyt eteen ja normipalat, kun "tuuninki" palat Ferodolta olisi maksanut 136€ (tuosta tietenkin pinnat pois, mutta silti noilla tehoilla...) Takajarrut odottelee joulun aikaa, josko silloin ehtisi auto seistä tuolla kotopuolessa hieman kauemmin.

Itsellä jarruremppa lähti käyntiin siintä, kun välillä tuli (no 3 kertaa 2 kuukauden aikana) tuntuvaa vapinaa ihan yhtäkkiä, eikä vaikuttanut automaatin vaihde, eikä vauhtikaan oikeastaan, mutta ei kyllä vaikutusta ollut tuolla etujarrujen vaihdolla, eikä renkaiden vaihdolla.. Joten jatketaan vian hakua.

edit: Melko höpöjä kirjoittelee, levythän olivat Zimmermanit...
Onkos etualatukivarsien sisempiä puslia vaihdettu? Jos ovat löystyneet, aiheuttavat samanlaista tärinää jarrutettaessa kuin kierot jarrulevyt. Joskus tuntuu taas että renkaat eivät ole tasapainossa, vaikka pitäisi olla, puslien vaihdolla korjaantunut :roll:
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mimmonen se on tommon Väykky leikkiä talvipeleillä, puuttuuko ESP kokoajan asiaan ja sitten ollaan ojassa ?

Itsehhän en leiki yleisillä teillä enkä paljon muutenkaan mutta tuli mieleen tänään kun raksalta ajelin poissa ja oli niin perhanan liukasta.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Malm kirjoitti:Mimmonen se on tommon Väykky leikkiä talvipeleillä, puuttuuko ESP kokoajan asiaan ja sitten ollaan ojassa ?

-Risto
Itsellänikin oli epäluuloja tuota ESP:tä kohtaan ennen kuin hankin tämän nykyisen auton. ESP on vallan mainio kapistus varsinkin kaupunkiajossa. Ei tarvi jännittää kaasun annostelua liikkeelle lähdöissä ja esim. liikenneympyrässä voi liukkaalla kelilläkin ajaa huoletta kaasu pohjassa, edyllyttäen tietenkin että alkuvauhti on sopiva. Vaikea sitä on kuvailla mutta jos vauhti on kohtuullinen ja auto meinaa lähteä luisuun, niin ESP kyllä tappaa tehokkaasti sen luisun (ja myöskin vauhdin). Fysiikan lakeja ei ESP:kään pysty kumoamaan.

Joskus olen kuullut arveltavan että ESP:llä varustetun auton kuljettaja ei havaitse liukasta keliä, eli auto olisi liian tunnoton kelin vaihteluille. Tämä ei pidä paikkaansa, kyllä se auto nuljuaa liukkaalla kelillä ESP:stä huolimatta ja kolmiovalo vilkkuu koko ajan.

Väykyssä saa ESP:n kytkettyä nappulalla pois päältä. Onhan se kiva joskus leikitellä mutta ajaminen yleensä ja varsinkin liukkaalla on huomattavasti rasittavampaa ilman ESP:tä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”