S210 E320T -99 Wäyry. Huolto ja korjauskirjanpito.
keljuttaahan tuommonen kun paikkoja availee ja yllätyksiä löytyy mutta sitähän näissä vanhuksissa piilee, pohja on tosiaan nykyään oikestaan jokasessa uudemmassa autossa "paljas" koska tehdas vähentää päästöjään .illan kun antaa kempinliimaa niin eikös tuo ole jo silloin kunnossa? ei sitä kannata puskureiden alta värjäillä ja kittailla ruiskulla ainakaan pohjaan kun ruiskuttelee öljyn sekaista massaa niin ei ole kimmon eikä seuraavan omistajan murheena pohjan ruoste vaikka käsittelyä ei toistaisikaan 3vuoden päästä kotelosuojaa tietenkin koteloihin elä kimmo herpaannu!! pikkuvikoja, helappo korjata!
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Paikat näkee sisältä mutta vaatii pientä vaivaa. Toiselta puolelta vararengas pois ja kotelon näkee hyvin. Toiselta puolelta se sivuverhoilu irti, lähtee ihan avaamalla/nostamalla kuten 124:sessakin. Sitten joutuu hieman raottamaan kangasverhoilua ennenkuin näkee itse peltiosien kunnon. Samoissa paikoissa on omassakin ruostetta, reikiä ei tosin ole vielä muodostunut...
Mutta jos kauhea ruosteallergia on niin väyrynen ei ole ehkä se paras valinta...aina sitä on, jos ei nyt niin myöhemmin
Noissa Kimmon väykyn kuvissa pistää vähän silmään nuo massaukset. Ei näytä ihan tehtaan jäljiltä olevan kaikki, peitelty ruosteita vai joskus kolaroitu perää?
Mutta jos kauhea ruosteallergia on niin väyrynen ei ole ehkä se paras valinta...aina sitä on, jos ei nyt niin myöhemmin
Noissa Kimmon väykyn kuvissa pistää vähän silmään nuo massaukset. Ei näytä ihan tehtaan jäljiltä olevan kaikki, peitelty ruosteita vai joskus kolaroitu perää?
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Ei mulla niinkään ruosteallergia ole, ei voi olla jos autoilee 10 vuotta vanhalla Mesellä, mutta toisaalta halvinta on ottaa opiksi toisten tekemisistä. Toisin sanoen, jos sieltä paistaa päivä läpi, niin ompahan ainakin hyvä ase hintaneuvotteluihin tai, jos on oikein pahassa kunnossa, niin jättää sitte suosiolla ostamatta.AM kirjoitti:Paikat näkee sisältä mutta vaatii pientä vaivaa. Toiselta puolelta vararengas pois ja kotelon näkee hyvin. Toiselta puolelta se sivuverhoilu irti, lähtee ihan avaamalla/nostamalla kuten 124:sessakin. Sitten joutuu hieman raottamaan kangasverhoilua ennenkuin näkee itse peltiosien kunnon. Samoissa paikoissa on omassakin ruostetta, reikiä ei tosin ole vielä muodostunut...
Mutta jos kauhea ruosteallergia on niin väyrynen ei ole ehkä se paras valinta...aina sitä on, jos ei nyt niin myöhemmin
Noissa Kimmon väykyn kuvissa pistää vähän silmään nuo massaukset. Ei näytä ihan tehtaan jäljiltä olevan kaikki, peitelty ruosteita vai joskus kolaroitu perää?
Nii ja Kimmolle voimia.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Normaalilta väykyltä tosiaan näyttää. Kuten edellä mainittu niin ne takaloosterin verhoilujen alle pitää aina kurkata ja tarkastaa tilanne. kokonaisuutena väittäisin että auto on kuitenkin kunnoltaan vähintään parempaa keskitasoa?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Samaa mieltä.Sergey kirjoitti:Kokonaisuutena väittäisin että auto on kuitenkin kunnoltaan vähintään parempaa keskitasoa?
Sen mitä itse autoon tutustuin aikanaan, vastaus on: kyllä
Nuo murheet on melko pieniä, kyseessä sentään on 12 vuotta vanha auto.
Jos olisi uusi tai pari vuotta vanha, kyseessä olisikin melkoinen laatupoikkeama.
Mutta saadaanhan tästä uusi "coupetopikki" aikaiseksi, kun vähän vielä hierotaan...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Niinkun oli puhekin J.päässä, niin eikai tuossa vielä mikhän ole kun rapsuttaa auki ja hitsaa umpeen. Hitsarin käsialakin voi olla meleko rujoa kun nuo on puskurin alla. Pääasia että vetää riittävästi auki ennen hitsuuta ja kunnon myrkyt päälle lopuksi.
Kynnyskotelot kanssa riisuu muoveista ja korjaa samalla mitä löytyy, lopuksi pesu, kuivaus, rankasti massaa ja koteloihin sitkiää vahaa.
Kynnyskotelot kanssa riisuu muoveista ja korjaa samalla mitä löytyy, lopuksi pesu, kuivaus, rankasti massaa ja koteloihin sitkiää vahaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
"Viime vuonna rekisteröityjen henkilöautojen keski-ikä oli manner-Suomessa 11,6 vuotta. Keskimääräinen henkilöauton romutusikä oli viime vuonna 19,3 vuotta. Romutusikä on kasvanut viime vuosina, vaikka se ennestäänkin on ollut Suomessa länsieurooppalaisittain korkeimmasta päästä." LÄHDE: interwebin ihmeellinen maailma.
Eikös tuo ole vasta keski-ikäinen auto Tätä tämä Suomen verotus teettää. Eikä asiaa paranna se, että uusia autoja ei taideta juuri maahantuonnin yhteydessä enää ruostesuojata kuten vanhoina hyvinä aikoina...
Eikös tuo ole vasta keski-ikäinen auto Tätä tämä Suomen verotus teettää. Eikä asiaa paranna se, että uusia autoja ei taideta juuri maahantuonnin yhteydessä enää ruostesuojata kuten vanhoina hyvinä aikoina...
Voi mitä haperoa Oisit ostana pösön tai jonkun muun ranskalaisen yli puolet halavemmalla oisit saanu uuvemmankin auton joka ei ruostu!
Tuahan lie normaali paavo, kannattas joskus riisua tähtilasit päästä ja katsoa maailmaa avarammin
<-pösömies voi istua vaikka ongella sillä aikaa kun mersumiehet hitsailee
Tuahan lie normaali paavo, kannattas joskus riisua tähtilasit päästä ja katsoa maailmaa avarammin
<-pösömies voi istua vaikka ongella sillä aikaa kun mersumiehet hitsailee
Minä oon jo vuosikaudet ettiny ruosteetonta, diisseli-enginellä, automaatilla ja kardaaniakselilla varustettu pösöä, sitikkaa tai rellua mutten oo vielä passelia löytänytvaan pakko näillä eleettömästi etenevillä lullilla lillutella. Aikaa on menny kiertäessä niin, ettei oo ongellekaan ehtinyHarju kirjoitti:Oisit ostana pösön tai jonkun muun ranskalaisen yli puolet halavemmalla oisit saanu uuvemmankin auton joka ei ruostu!
Tuahan lie normaali paavo, kannattas joskus riisua tähtilasit päästä ja katsoa maailmaa avarammin
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Liian hyviä autoja Ei se auta että W124 rullaa edelleen. Sen olisi pitänyt maatua jo kuten kaikki ranskikset ja väyryset.pp d kirjoitti:Miksikhään nuita ei ole uutena rekisteröityPappi kirjoitti:"Viime vuonna rekisteröityjen henkilöautojen keski-ikä oli manner-Suomessa 11,6 vuotta.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Lähde tuohon lainaukseen:pp d kirjoitti:Miksikhään nuita ei ole uutena rekisteröityPappi kirjoitti:"Viime vuonna rekisteröityjen henkilöautojen keski-ikä oli manner-Suomessa 11,6 vuotta.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/07/h ... 47793.html
Lisää aiheesta:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Henkil ... 5263531589
Kotelon pohjat näkee kyllä. Ja kotelot sisältäpäin kun ottaa pois vararenkaan ja cd-boxin.
Borbetit koeajettu taka-akselilla. Eteen ne ei käy millään ilveellä kun jarrusatula ottaa vanteeseen kii sisäkehältä. Ei auttanut 5mm speiceritkään.
On se vaan upee AUTO ajaa. Mää tykkään
Taakke nää on kuin tehty
Borbetit koeajettu taka-akselilla. Eteen ne ei käy millään ilveellä kun jarrusatula ottaa vanteeseen kii sisäkehältä. Ei auttanut 5mm speiceritkään.
On se vaan upee AUTO ajaa. Mää tykkään
Taakke nää on kuin tehty
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Nätti auto, ei voi moittia, mutta nuo ruosteet on kyllä sellainen vaiva josta ei pääse eroon millään. Mutta ei mulla ole kolmessa väykyssä ollu missään noissa paikoissa lahoa. Kaaret, etuloksut ja takaluukussa on niissä ollu kuppaa. Kaveri toi kans tollasen -99 CDI väykyn 3 vuotta sitten ja ei ollu missään yhtään mitään. Tutkitiiin silloin talllilla tarkkaan ja näytti olevan tehtaan maaliissa. Mutta nyt alkaa kukkia vaikka mistä vaikka oli ruostesuojauksessa suomessa heti tultuaan -> on kyllä tehtaalla jotain menny kovasti pieleen. Muuten hyvä auto pilataan maalauksessa.
Niin ja mitä ajo-ominaisuuksiin tulee niin mulla on alla auto joka pesee väykyn mennentullen. Tekniikan kestävyydestä en osaa sanoa ja muutenkin moni sanoo että parhaat tällaiset saa jostain muualta kuin autokaupasta mutta on tämä vaan HYVÄ ajaa....eikä taida ruostuakaan. Ja liikkuukin ihan kivasti vähällä löpöllä. (204hp/440nm) Saksata tämän ostin viime syksynä ja kääntää kyllä päät missä sillä liikkuukin mutta perheautoksi tästä ei ole ollenkaan....kuka arvaa mistä on kyse??
Kimmo kyllä tietää.....
Onnea silti uudelle Mersulle !!!
Niin ja mitä ajo-ominaisuuksiin tulee niin mulla on alla auto joka pesee väykyn mennentullen. Tekniikan kestävyydestä en osaa sanoa ja muutenkin moni sanoo että parhaat tällaiset saa jostain muualta kuin autokaupasta mutta on tämä vaan HYVÄ ajaa....eikä taida ruostuakaan. Ja liikkuukin ihan kivasti vähällä löpöllä. (204hp/440nm) Saksata tämän ostin viime syksynä ja kääntää kyllä päät missä sillä liikkuukin mutta perheautoksi tästä ei ole ollenkaan....kuka arvaa mistä on kyse??
Kimmo kyllä tietää.....
Onnea silti uudelle Mersulle !!!
Jos siinä ei oo monitoimiviiksee ja se koittaa vetää ohjaamiseen tarkoitetuilla renkailla repien autoa suuntaan ja toiseen niin se vois olla 407 coupejuhape kirjoitti:kuka arvaa mistä on kyse??
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kyl määki tiiän En kyl käsitä miks vaihtaa mersu moiseen, mut jokainen tavallaan.juhape kirjoitti: Kimmo kyllä tietää.....
Tänään opetin sitten vielä pari kertaa väykyn takalasia, kun se ei suostunut vieläkään toimimaan kunnolla. Nyt seurataan, jotta toimiiko tulevaisuudessa vai onko siinä systeemissä jotenki mätää.
Ajo-ominaisuudet ei vieläkään ole semmoiset ku itte tykkään (kivijyrä) mutta paremmat kuitenkii ku wankkuris, eikä keitä näin 26 asteen lämmössä ajon jälkeen voi hyvillä mielin todeta jotain positiivista
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Oikea arvaus paitsi ei se kyllä vetele mihinkään, ihme kyllä. Itsekin kyllä enemmän pidän takavetoautoista mutta hyvin tämäkin toimii. Eikä näitä tule jokapäivä vastaan...XUX63 kirjoitti:Jos siinä ei oo monitoimiviiksee ja se koittaa vetää ohjaamiseen tarkoitetuilla renkailla repien autoa suuntaan ja toiseen niin se vois olla 407 coupejuhape kirjoitti:kuka arvaa mistä on kyse??
Niin se väykky piti hävittää ennenkuin se lahosi käsiin. Rupes kukkimaan enemmän kuin peruna kesällä:) Muuten kyllä hyvä auto. Toiseksi pisimpään (3.5v) mulla ollut auto, satalankku 300E oli viisi vuotta.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oisko ollut sitten jotain vikaa ajamassani. Harju kehui niin kovasti että piti käydä repiin ja ainakin mun ajotyylillä Oulun mukulakivetyksillä ja uraisilla teillä oli epämukava. Voitti pahimman esimerkin eli S80 Volvon 6-0 muttei silti, yksi syy tietenkin manuaalilaatikko mille olen allerginenjuhape kirjoitti:Oikea arvaus paitsi ei se kyllä vetele mihinkään, ihme kyllä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
no nähdään viimeistään Raumalla tämäkin ihme,kyllä Esa sen korjaa(ootte kuulemma sopinu jo rehvit)....ei toi ollu edes paha En mä mitään mistään tiedä,mutta ens kerralla selvitä auton historia ennen kun ostelet,OLIS EHKÄ hyötyä LOMPAKOLLE ja hermoille Kummia laitteita niitä rakennetaankin ihmisten harmiksi
........nätti peli muuten,sano retu-kivinen ja polkas mersun baanalle
........nätti peli muuten,sano retu-kivinen ja polkas mersun baanalle
Lämmöt tahtoo nousta yli sallitun kesäisin, ku ei muista joka päivä vettä tarkistaa ja tarvittaessa lisätä, vuotaa, en muista mistä.Easy Rider kirjoitti:Keittääkös Wankkuri sitten? Mulla ei sama pata ota missään kohen lämpöjä 2,6 litrasen vajaatappisen syylärilläkään. Jos se vielä ainaan meinaa päästöissä tökkiä, niin jotain häikäkkäähän tuossa saattaa olla. Syttö hanurillaan tms.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
MB124 320 TE vm 1993
Jotain vikaa on kyllä ollut. Tämä kulkee kyllä suoraan eikä juurikaan vetele edes uraisella tiellä. Alla on kuitenkin 235 leveät renkaat (joille auto on suunniteltu). Mikään mukavin tuo alusta ei kyllä ole kuoppaisilla teillä tai mukulakivellä mutta hyvä tie niin mitä kovemmmin ajaa sen paremmaksi muuttuu. Niin ja tässähän on 6-lovinen automaatti.XUX63 kirjoitti:Oisko ollut sitten jotain vikaa ajamassani. Harju kehui niin kovasti että piti käydä repiin ja ainakin mun ajotyylillä Oulun mukulakivetyksillä ja uraisilla teillä oli epämukava. Voitti pahimman esimerkin eli S80 Volvon 6-0 muttei silti, yksi syy tietenkin manuaalilaatikko mille olen allerginenjuhape kirjoitti:Oikea arvaus paitsi ei se kyllä vetele mihinkään, ihme kyllä.
Tervehdys JUHAPE
Kiitoksia vaan vaikka vastustaakin eikä tosin yllätyksenä
Mutta asiaan Vanteita ja renkaita haetaan Paawoon. Etsinnöissä huomioidaan 17 ja 18-tuumaiset vanteet joissa olisi hieman kanttia reunassa.
Päälimmäisenä huomioin Autotek:n MB MANDRUS:Mannheim-vanteen.
Barzetta Volante, se tarviis nähdä livenä sovitettuna miten käy "luukkiin".
Käytetyt Panther Xtralip-vanteet oli kaupan Palokassa mutta oli jo myyty. Mutta jostain Bimmerifoorumilta luin että ovat "tinaa" joten muotoutuvat liian helposti huonoiksi.
Dotz Mugellot olis tarjolla renkailla Turussa. Mutta niitä oli kuulema liikaa Bimmereissä joten taidan unohtaa nekin.
Haku jatkuu
Kiitoksia vaan vaikka vastustaakin eikä tosin yllätyksenä
Mutta asiaan Vanteita ja renkaita haetaan Paawoon. Etsinnöissä huomioidaan 17 ja 18-tuumaiset vanteet joissa olisi hieman kanttia reunassa.
Päälimmäisenä huomioin Autotek:n MB MANDRUS:Mannheim-vanteen.
Barzetta Volante, se tarviis nähdä livenä sovitettuna miten käy "luukkiin".
Käytetyt Panther Xtralip-vanteet oli kaupan Palokassa mutta oli jo myyty. Mutta jostain Bimmerifoorumilta luin että ovat "tinaa" joten muotoutuvat liian helposti huonoiksi.
Dotz Mugellot olis tarjolla renkailla Turussa. Mutta niitä oli kuulema liikaa Bimmereissä joten taidan unohtaa nekin.
Haku jatkuu
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.