S210 E320T -99 Wäyry. Huolto ja korjauskirjanpito.

Vastaa Viestiin
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

keljuttaahan tuommonen kun paikkoja availee ja yllätyksiä löytyy mutta sitähän näissä vanhuksissa piilee, pohja on tosiaan nykyään oikestaan jokasessa uudemmassa autossa "paljas" koska tehdas vähentää päästöjään :? .illan kun antaa kempinliimaa niin eikös tuo ole jo silloin kunnossa? ei sitä kannata puskureiden alta värjäillä ja kittailla ruiskulla ainakaan :wink: pohjaan kun ruiskuttelee öljyn sekaista massaa niin ei ole kimmon eikä seuraavan omistajan murheena pohjan ruoste vaikka käsittelyä ei toistaisikaan 3vuoden päästä :wink: kotelosuojaa tietenkin koteloihin :wink: elä kimmo herpaannu!! pikkuvikoja, helappo korjata! 8)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Paikat näkee sisältä mutta vaatii pientä vaivaa. Toiselta puolelta vararengas pois ja kotelon näkee hyvin. Toiselta puolelta se sivuverhoilu irti, lähtee ihan avaamalla/nostamalla kuten 124:sessakin. Sitten joutuu hieman raottamaan kangasverhoilua ennenkuin näkee itse peltiosien kunnon. Samoissa paikoissa on omassakin ruostetta, reikiä ei tosin ole vielä muodostunut...

Mutta jos kauhea ruosteallergia on niin väyrynen ei ole ehkä se paras valinta...aina sitä on, jos ei nyt niin myöhemmin :D

Noissa Kimmon väykyn kuvissa pistää vähän silmään nuo massaukset. Ei näytä ihan tehtaan jäljiltä olevan kaikki, peitelty ruosteita vai joskus kolaroitu perää?
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kimmo Koo kirjoitti:Rassausmiitissä purettua:




Olisin jättänyt ostamatta sieltä jos aikaisempi omistaja olis kertonut että: UNOHDA! Se on paska jonka vuoksi he siitä luopuu.
.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Perus farkkuväykky tavaraa. '

Tuolta ne kaikki ruostuu.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

AM kirjoitti:Paikat näkee sisältä mutta vaatii pientä vaivaa. Toiselta puolelta vararengas pois ja kotelon näkee hyvin. Toiselta puolelta se sivuverhoilu irti, lähtee ihan avaamalla/nostamalla kuten 124:sessakin. Sitten joutuu hieman raottamaan kangasverhoilua ennenkuin näkee itse peltiosien kunnon. Samoissa paikoissa on omassakin ruostetta, reikiä ei tosin ole vielä muodostunut...

Mutta jos kauhea ruosteallergia on niin väyrynen ei ole ehkä se paras valinta...aina sitä on, jos ei nyt niin myöhemmin :D

Noissa Kimmon väykyn kuvissa pistää vähän silmään nuo massaukset. Ei näytä ihan tehtaan jäljiltä olevan kaikki, peitelty ruosteita vai joskus kolaroitu perää?
Ei mulla niinkään ruosteallergia ole, ei voi olla jos autoilee 10 vuotta vanhalla Mesellä, mutta toisaalta halvinta on ottaa opiksi toisten tekemisistä. Toisin sanoen, jos sieltä paistaa päivä läpi, niin ompahan ainakin hyvä ase hintaneuvotteluihin tai, jos on oikein pahassa kunnossa, niin jättää sitte suosiolla ostamatta.

Nii ja Kimmolle voimia. :pope:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Väykyissä pitää ottaa huomioon värikoodi "ruosteenpunainen" vaikka tyyppikilvessä muuta lukisikin.
Sitä kun esiintyy yllättävissä paikoissa joskus.... :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Normaalilta väykyltä tosiaan näyttää. Kuten edellä mainittu niin ne takaloosterin verhoilujen alle pitää aina kurkata ja tarkastaa tilanne. kokonaisuutena väittäisin että auto on kuitenkin kunnoltaan vähintään parempaa keskitasoa?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Sergey kirjoitti:Kokonaisuutena väittäisin että auto on kuitenkin kunnoltaan vähintään parempaa keskitasoa?
Samaa mieltä.
Sen mitä itse autoon tutustuin aikanaan, vastaus on: kyllä

Nuo murheet on melko pieniä, kyseessä sentään on 12 vuotta vanha auto.
Jos olisi uusi tai pari vuotta vanha, kyseessä olisikin melkoinen laatupoikkeama.

Mutta saadaanhan tästä uusi "coupetopikki" aikaiseksi, kun vähän vielä hierotaan... :lol:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ostapa mazda6 niin saat jo parivuotiaana vaihtaa takakaaret siellä etelän SUOlissa :roll:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Juu ei täs mittää kun muuten olen tyytyväinen Paawoon. Olen huono kestämään vastoinkäymisiä :o Kun niitä tulee jokapäivä milloin mistäkin.

Mutta en lannistu :!: Hyvä siitä tulee :D
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niinkun oli puhekin J.päässä, niin eikai tuossa vielä mikhän ole kun rapsuttaa auki ja hitsaa umpeen. Hitsarin käsialakin voi olla meleko rujoa kun nuo on puskurin alla. Pääasia että vetää riittävästi auki ennen hitsuuta ja kunnon myrkyt päälle lopuksi.

Kynnyskotelot kanssa riisuu muoveista ja korjaa samalla mitä löytyy, lopuksi pesu, kuivaus, rankasti massaa ja koteloihin sitkiää vahaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

"Viime vuonna rekisteröityjen henkilöautojen keski-ikä oli manner-Suomessa 11,6 vuotta. Keskimääräinen henkilöauton romutusikä oli viime vuonna 19,3 vuotta. Romutusikä on kasvanut viime vuosina, vaikka se ennestäänkin on ollut Suomessa länsieurooppalaisittain korkeimmasta päästä." LÄHDE: interwebin ihmeellinen maailma.

Eikös tuo ole vasta keski-ikäinen auto :? Tätä tämä Suomen verotus teettää. Eikä asiaa paranna se, että uusia autoja ei taideta juuri maahantuonnin yhteydessä enää ruostesuojata kuten vanhoina hyvinä aikoina...
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Voi mitä haperoa :lol: Oisit ostana pösön tai jonkun muun ranskalaisen yli puolet halavemmalla oisit saanu uuvemmankin auton joka ei ruostu!

Tuahan lie normaali paavo, kannattas joskus riisua tähtilasit päästä ja katsoa maailmaa avarammin 8)

<-pösömies voi istua vaikka ongella sillä aikaa kun mersumiehet hitsailee :hihihi:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Harju kirjoitti:Oisit ostana pösön tai jonkun muun ranskalaisen yli puolet halavemmalla oisit saanu uuvemmankin auton joka ei ruostu!

Tuahan lie normaali paavo, kannattas joskus riisua tähtilasit päästä ja katsoa maailmaa avarammin 8)
Minä oon jo vuosikaudet ettiny ruosteetonta, diisseli-enginellä, automaatilla ja kardaaniakselilla varustettu pösöä, sitikkaa tai rellua mutten oo vielä passelia löytänytvaan pakko näillä eleettömästi etenevillä lullilla lillutella. Aikaa on menny kiertäessä niin, ettei oo ongellekaan ehtiny :cry: :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Pappi kirjoitti:"Viime vuonna rekisteröityjen henkilöautojen keski-ikä oli manner-Suomessa 11,6 vuotta.
Miksikhään nuita ei ole uutena rekisteröity :roll:
No Merc at the moment
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

pp d kirjoitti:
Pappi kirjoitti:"Viime vuonna rekisteröityjen henkilöautojen keski-ikä oli manner-Suomessa 11,6 vuotta.
Miksikhään nuita ei ole uutena rekisteröity :roll:
Liian hyviä autoja :) Ei se auta että W124 rullaa edelleen. Sen olisi pitänyt maatua jo kuten kaikki ranskikset ja väyryset.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

pp d kirjoitti:
Pappi kirjoitti:"Viime vuonna rekisteröityjen henkilöautojen keski-ikä oli manner-Suomessa 11,6 vuotta.
Miksikhään nuita ei ole uutena rekisteröity :roll:
Lähde tuohon lainaukseen:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/07/h ... 47793.html

Lisää aiheesta:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Henkil ... 5263531589

:)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tuo paikka on perinteinen väykyissä, kiveniskujen takiahan tuommoinen syntyy. Roiskeläpät on pop. :)
Tähdellisen parantola
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

:?: Näkeekö tuon paikan altapäin, mikäli auton saa nosturille :?: :?
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kotelon pohjat näkee kyllä. Ja kotelot sisältäpäin kun ottaa pois vararenkaan ja cd-boxin.


Borbetit koeajettu taka-akselilla. Eteen ne ei käy millään ilveellä kun jarrusatula ottaa vanteeseen kii sisäkehältä. Ei auttanut 5mm speiceritkään.

On se vaan upee AUTO ajaa. Mää tykkään :!: :kuski:


Kuva

Kuva
Taakke nää on kuin tehty :D
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
juhape
Viestit: 16
Liittynyt: 21.3.2008 22:26
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Nätti auto, ei voi moittia, mutta nuo ruosteet on kyllä sellainen vaiva josta ei pääse eroon millään. Mutta ei mulla ole kolmessa väykyssä ollu missään noissa paikoissa lahoa. Kaaret, etuloksut ja takaluukussa on niissä ollu kuppaa. Kaveri toi kans tollasen -99 CDI väykyn 3 vuotta sitten ja ei ollu missään yhtään mitään. Tutkitiiin silloin talllilla tarkkaan ja näytti olevan tehtaan maaliissa. Mutta nyt alkaa kukkia vaikka mistä vaikka oli ruostesuojauksessa suomessa heti tultuaan -> on kyllä tehtaalla jotain menny kovasti pieleen. Muuten hyvä auto pilataan maalauksessa.

Niin ja mitä ajo-ominaisuuksiin tulee niin mulla on alla auto joka pesee väykyn mennentullen. Tekniikan kestävyydestä en osaa sanoa ja muutenkin moni sanoo että parhaat tällaiset saa jostain muualta kuin autokaupasta mutta on tämä vaan HYVÄ ajaa....eikä taida ruostuakaan.:) Ja liikkuukin ihan kivasti vähällä löpöllä. (204hp/440nm) Saksata tämän ostin viime syksynä ja kääntää kyllä päät missä sillä liikkuukin mutta perheautoksi tästä ei ole ollenkaan....kuka arvaa mistä on kyse??
Kimmo kyllä tietää.....:)
Onnea silti uudelle Mersulle !!!
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

juhape kirjoitti:kuka arvaa mistä on kyse??
Jos siinä ei oo monitoimiviiksee ja se koittaa vetää ohjaamiseen tarkoitetuilla renkailla repien autoa suuntaan ja toiseen niin se vois olla 407 coupe :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

juhape kirjoitti: Kimmo kyllä tietää.....:)
Kyl määki tiiän :) En kyl käsitä miks vaihtaa mersu moiseen, mut jokainen tavallaan.

Tänään opetin sitten vielä pari kertaa väykyn takalasia, kun se ei suostunut vieläkään toimimaan kunnolla. Nyt seurataan, jotta toimiiko tulevaisuudessa vai onko siinä systeemissä jotenki mätää.

Ajo-ominaisuudet ei vieläkään ole semmoiset ku itte tykkään (kivijyrä) mutta paremmat kuitenkii ku wankkuris, eikä keitä :) näin 26 asteen lämmössä ajon jälkeen voi hyvillä mielin todeta jotain positiivista :roll: :lol: 8)
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
juhape
Viestit: 16
Liittynyt: 21.3.2008 22:26
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

XUX63 kirjoitti:
juhape kirjoitti:kuka arvaa mistä on kyse??
Jos siinä ei oo monitoimiviiksee ja se koittaa vetää ohjaamiseen tarkoitetuilla renkailla repien autoa suuntaan ja toiseen niin se vois olla 407 coupe :lol:
Oikea arvaus paitsi ei se kyllä vetele mihinkään, ihme kyllä. Itsekin kyllä enemmän pidän takavetoautoista mutta hyvin tämäkin toimii. Eikä näitä tule jokapäivä vastaan...
Niin se väykky piti hävittää ennenkuin se lahosi käsiin. Rupes kukkimaan enemmän kuin peruna kesällä:) Muuten kyllä hyvä auto. Toiseksi pisimpään (3.5v) mulla ollut auto, satalankku 300E oli viisi vuotta.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Keittääkös Wankkuri sitten? Mulla ei sama pata ota missään kohen lämpöjä 2,6 litrasen vajaatappisen syylärilläkään. Jos se vielä ainaan meinaa päästöissä tökkiä, niin jotain häikäkkäähän tuossa saattaa olla. Syttö hanurillaan tms.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

juhape kirjoitti:Oikea arvaus paitsi ei se kyllä vetele mihinkään, ihme kyllä.
Oisko ollut sitten jotain vikaa ajamassani. Harju kehui niin kovasti että piti käydä repiin ja ainakin mun ajotyylillä Oulun mukulakivetyksillä ja uraisilla teillä oli epämukava. Voitti pahimman esimerkin eli S80 Volvon 6-0 muttei silti, yksi syy tietenkin manuaalilaatikko mille olen allerginen :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

:shock: no nähdään viimeistään Raumalla tämäkin ihme,kyllä Esa sen korjaa(ootte kuulemma sopinu jo rehvit)....ei toi ollu edes paha :lol: :lol: En mä mitään mistään tiedä,mutta ens kerralla selvitä auton historia ennen kun ostelet,OLIS EHKÄ hyötyä LOMPAKOLLE :shock: ja hermoille :wink: Kummia laitteita niitä rakennetaankin ihmisten harmiksi :roll:

........nätti peli muuten,sano retu-kivinen ja polkas mersun baanalle :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Easy Rider kirjoitti:Keittääkös Wankkuri sitten? Mulla ei sama pata ota missään kohen lämpöjä 2,6 litrasen vajaatappisen syylärilläkään. Jos se vielä ainaan meinaa päästöissä tökkiä, niin jotain häikäkkäähän tuossa saattaa olla. Syttö hanurillaan tms.
Lämmöt tahtoo nousta yli sallitun kesäisin, ku ei muista joka päivä vettä tarkistaa ja tarvittaessa lisätä, vuotaa, en muista mistä.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
juhape
Viestit: 16
Liittynyt: 21.3.2008 22:26
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

XUX63 kirjoitti:
juhape kirjoitti:Oikea arvaus paitsi ei se kyllä vetele mihinkään, ihme kyllä.
Oisko ollut sitten jotain vikaa ajamassani. Harju kehui niin kovasti että piti käydä repiin ja ainakin mun ajotyylillä Oulun mukulakivetyksillä ja uraisilla teillä oli epämukava. Voitti pahimman esimerkin eli S80 Volvon 6-0 muttei silti, yksi syy tietenkin manuaalilaatikko mille olen allerginen :lol:
Jotain vikaa on kyllä ollut. Tämä kulkee kyllä suoraan eikä juurikaan vetele edes uraisella tiellä. Alla on kuitenkin 235 leveät renkaat (joille auto on suunniteltu). Mikään mukavin tuo alusta ei kyllä ole kuoppaisilla teillä tai mukulakivellä mutta hyvä tie niin mitä kovemmmin ajaa sen paremmaksi muuttuu. Niin ja tässähän on 6-lovinen automaatti.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tervehdys JUHAPE :)

Kiitoksia vaan vaikka vastustaakin eikä tosin yllätyksenä :idiot:

Mutta asiaan :!: Vanteita ja renkaita haetaan Paawoon. Etsinnöissä huomioidaan 17 ja 18-tuumaiset vanteet joissa olisi hieman kanttia reunassa.

Päälimmäisenä huomioin Autotek:n MB MANDRUS:Mannheim-vanteen.

Barzetta Volante, se tarviis nähdä livenä sovitettuna miten käy "luukkiin".

Käytetyt Panther Xtralip-vanteet oli kaupan Palokassa mutta oli jo myyty. Mutta jostain Bimmerifoorumilta luin että ovat "tinaa" joten muotoutuvat liian helposti huonoiksi.

Dotz Mugellot olis tarjolla renkailla Turussa. Mutta niitä oli kuulema liikaa Bimmereissä joten taidan unohtaa nekin.

Haku jatkuu :arrow:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”