
Sergeyn 290DT. MYYTY!
Sehän oli se evry-topicci jossain....
Oliskos tuosta jotain apuja..?
viewtopic.php?t=35397&postdays=0&postor ... ry&start=0


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
onhan niitä näköjää, tutun näköisiä johtoja = viewtopic.php?t=31625
Ainii, mitenkäs tästä tuo EGR poistetaan käytöstä?
Ainii, mitenkäs tästä tuo EGR poistetaan käytöstä?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Otin ja purkasin tuon moottorin ja katsoin mitä se on syönyt. laakeriliuskat on ns. loppuun ajetut
Mutta kiertokanget ja kampiakseli minusta on iha ok... Kamera ei sattunu tallille mukaan niin niistä kuvia myöhemmin.
EDIT: Kuinka lohkosta irroitetaan mäntien öljyruiskut?
1 ja 6 oli iha ehjiä, siis päädyt. 2, 3, 4 on aivan paskana ja 5 on vaihtokunnossa mutta lienee ns. ehjä vielä.
Tämä limittynyt oli sylinterien 1 ja 2 välissä.




EDIT: Kuinka lohkosta irroitetaan mäntien öljyruiskut?
1 ja 6 oli iha ehjiä, siis päädyt. 2, 3, 4 on aivan paskana ja 5 on vaihtokunnossa mutta lienee ns. ehjä vielä.
Tämä limittynyt oli sylinterien 1 ja 2 välissä.



I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Alko kyrsimään sumeat valot joten otin koneviilan ja ostin puuilosta yleiskiillotussetin sekä tollaisen laikan joka sopii viilaan.
En hionut pois kiveniskeymiä joten tulos ei ole mikää paras, mutta taatusti ns. 2x parempi kuin ennen.
Ennen, Bräkleenillä pestynä

Jälkeen, esikiillotus, loppukiillotus ja päälle muoville tarkoitettu vaha.

Ja itse työkalu:

Sitten tuli kiinasta tilattua 2kpl 5000K xenonvaloja, mutta postissa tulikin 6kpl 4300K valoja, joten piti laittaa Haloogeeniparkkivalo takaisin



On se vain paljon mukavempi ajaa Xenoneilla jonka sävy on 4300K eikä 5000K kuten tuossa aikaisemmin oli. Itseasiassa aikaisemmin oli 5000K + 6000K sekavalot.
En hionut pois kiveniskeymiä joten tulos ei ole mikää paras, mutta taatusti ns. 2x parempi kuin ennen.
Ennen, Bräkleenillä pestynä

Jälkeen, esikiillotus, loppukiillotus ja päälle muoville tarkoitettu vaha.

Ja itse työkalu:

Sitten tuli kiinasta tilattua 2kpl 5000K xenonvaloja, mutta postissa tulikin 6kpl 4300K valoja, joten piti laittaa Haloogeeniparkkivalo takaisin




On se vain paljon mukavempi ajaa Xenoneilla jonka sävy on 4300K eikä 5000K kuten tuossa aikaisemmin oli. Itseasiassa aikaisemmin oli 5000K + 6000K sekavalot.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Omaankin oon jo jonkun aikaa punninnut että pitäiskö kiillotella umpionlasit kun on vähän kellertävät mutta ei oo saanut aikaseksi
motonetissä ois joku turtle waxin headlight restoration kitti 16e, tiiä sitte pitäskö tuota joku ilta kokeilla
paljon paremmathan noista näytti tulevan!

motonetissä ois joku turtle waxin headlight restoration kitti 16e, tiiä sitte pitäskö tuota joku ilta kokeilla

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
No nuo tämän autoon umpiothan ei ole kellastuneet. Siinä on päällä sellainen lakka joka kellastuu. Sen kun hioo kokonaan pois, niin pitää sitten vetää kunnon kiillotus. Mun farmarissa joutui niin tekemään, eli alottamaan ihan 100 hiomapaperilla. 100-180-320-400-600-800-1000-1200-2000 ja sitten kiillotus.
Tähän pikakiillotukseen meni puolisentuntia aikaa, tuollaiseen pitkään vetoon menee muutama tunti.
Btw, Shatter, ne osat mitä kyselit on rikki enkä kehtaa myydä.
Tähän pikakiillotukseen meni puolisentuntia aikaa, tuollaiseen pitkään vetoon menee muutama tunti.
Btw, Shatter, ne osat mitä kyselit on rikki enkä kehtaa myydä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuo kitti sisältää liukasteen, kaksi vesihiomatyynyä, kiillotustahnan ja vahan vimoseksi. En voi suositella väykyn umpioihinShatter kirjoitti: motonetissä ois joku turtle waxin headlight restoration kitti 16e, tiiä sitte pitäskö tuota joku ilta kokeillapaljon paremmathan noista näytti tulevan!

Väykyissä jos alkaa kellastumaan niin se on oikeasti hiottava se koko vanha UV suoja irti. Käytännössä koneella hioessa saattaa riittää 500grit vesihionta mutta on noita tullut vastaan että on itsekin joutunut vetämään 320grit kuivalla ensin. Jahka UV suoja on irti tarttee hiontanaarmut loivennella askel askeleelta aina sinne 2000grit tai hienompaan asti. Mitä hienompaan mennään sitä helpommin kiillottuu. Hionnan jälkeen kiillotuksen voi hoitaa likipitäen millä tahansa tahnalla, vaikka fareclalla jos ei parempaa ole. Meguiarsin plastx:ää en kyllä suosittele, se lähinnä peittää eikä oikeasti hio kirkkaaksi.
Nuo tuommoset valmiit kitit on periaatteessa toimivia, mutta käsin käytetyiksi tarkoitettuja ja niillä saa lähinnä käden helläksi. Pieniin sumentumiin ja pehmeisiin umpioihin toiminee jotenkuten mutta järkyttävän harmahtuneisiin tai kellertäviin tai oikeasti naarmuisiin umpioihin ei maksa vaivaa. Irtopaperit kuitenkin maksaa jotain 0.5e/kpl, liukasteeksi kelpaa puhdas vesi, kiillotustahna maksaa vissiin pienimmässä tuubissa jotain 10e? ja vaikka porakoneeseen just tuommonen karvalaikka/lumppulaikka 5e ja niillä pärjää. Toki investointi on vitosen kympin kalliimpi mutta jälki on parempi ja tuolla määrällä tekee enempikin jos on tarve.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Testasin tuota Turtlen kittiä. Hyvää jälkeä ei saa ilman konetta, ei ainakaan minulla riittänyt mielenkiinto hinkata niin kauan. Ja toisaalta lakkojen hinkkaaminen pois tuolla satsilla ottaa koville. Enpä kyllä suosittele, ainoa hyvä tuossa sarjassa on jonkunlainen UV-suojaus lopuksi, vai onko sekin vain perus sealanttia... en vielä kokeillut.
Melkolailla perus sealantti. Ei mitään sen ihmeellisempää ainakaan käyttöturvatiedotteen mukaan. Voi olla optimoitu muovipinnalle muttei sen ihmeellisempi eli oletettu kestoikä 6-12kk. Liukastekin on suurinpiirtein vettä ja saippuaa 

® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Abaut 
Sealantti eli synteettinen suoja-aine "vaha" joka ei sisällä pisaraakaan vahaa.
Vaha siis on se luonnonaine. Tunnetuimpana carnauba vaha. Jota siis lantrataan ja pehmennetään milloin milläkin että sitä voi levittää. 100% carnauba on kovaa kuin kivi. Autovahoissa carnaubaa on yleensä mitä tahansa 10-60%, loput on mehiläisvahaa ja liuotinaineita joilla saadaan carnauba pehmeämmäksi.
Sealantti on täysin synteettinen kemikaalisekoitus joka ei sisällä luonnonvahoja yhtään.
Hybridi taas on sekoitus. Pääasiassa suurimmalti osalti synteettisiä kemikaaleja ja 5-50% carnaubaa.
Perussääntönä että vahalla saadaan "syvempi" "märempi" "hohtavampi" pinta.
Sealantilla saadaan "kliininen" "lasimainen" pinta.
Hybridi riippuu täysin valmistajasta ja seoksista.
Kestävyydet menee abaut vahalla 1-6kk, hybridillä 4-12kk, sealantilla 6-18kk.
Eri asia sitten kun aletaan puhumaan kestosealanteista, nanosealanteista ja muista pinnotteista. Mutta ne voidaan kaikki kategoroida sealanteiksi, eivät siis sisällä vahoja yhtään.
Tosin perussuomalaiselle vaha on mitä vaan sinolista autoglymin punaisen kautta fareclaan

Sealantti eli synteettinen suoja-aine "vaha" joka ei sisällä pisaraakaan vahaa.
Vaha siis on se luonnonaine. Tunnetuimpana carnauba vaha. Jota siis lantrataan ja pehmennetään milloin milläkin että sitä voi levittää. 100% carnauba on kovaa kuin kivi. Autovahoissa carnaubaa on yleensä mitä tahansa 10-60%, loput on mehiläisvahaa ja liuotinaineita joilla saadaan carnauba pehmeämmäksi.
Sealantti on täysin synteettinen kemikaalisekoitus joka ei sisällä luonnonvahoja yhtään.
Hybridi taas on sekoitus. Pääasiassa suurimmalti osalti synteettisiä kemikaaleja ja 5-50% carnaubaa.
Perussääntönä että vahalla saadaan "syvempi" "märempi" "hohtavampi" pinta.
Sealantilla saadaan "kliininen" "lasimainen" pinta.
Hybridi riippuu täysin valmistajasta ja seoksista.
Kestävyydet menee abaut vahalla 1-6kk, hybridillä 4-12kk, sealantilla 6-18kk.
Eri asia sitten kun aletaan puhumaan kestosealanteista, nanosealanteista ja muista pinnotteista. Mutta ne voidaan kaikki kategoroida sealanteiksi, eivät siis sisällä vahoja yhtään.
Tosin perussuomalaiselle vaha on mitä vaan sinolista autoglymin punaisen kautta fareclaan

® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Oikeanpuoleinen alapallikin oli ihan soronoo joten vaihtelin senkin. Melkeepä sama aina vaihtaa molemmat kerralla
Pissapoika tyhjenee itsekseen... Jossakin on vuoto mutta ei ole hallissa lattiakaivoa niin ei viittis alkaa veden kanssa lotraamaan. Olen paikallistanut kaksikin vuotoa, se lisäsäiliön letkun nippa oli halki, mutta tosissaan ilmeisesti valonpesurin letku vuotaa. Ei jousiklemmari jaksa pitää tai sitten joku putki on halki. Josko metsästäis sitä huomenna.
Niin ja keskikonsolin poltin oli toisen nupin alta palanut. Vaihdoin sen ja kun laiton virrat päälle, niin kuului heti jostakin POKS ja nyt ei kumpikaan toimi. Jostakin kärähti sulake? Vain siis nämä kaksi nuppien alla olevaa puikulaa.
Sitten tuunasin vähä sitä, ja maalasin tuon lohkarin töpselin kannen sävyyn sopivaksi


Pissapoika tyhjenee itsekseen... Jossakin on vuoto mutta ei ole hallissa lattiakaivoa niin ei viittis alkaa veden kanssa lotraamaan. Olen paikallistanut kaksikin vuotoa, se lisäsäiliön letkun nippa oli halki, mutta tosissaan ilmeisesti valonpesurin letku vuotaa. Ei jousiklemmari jaksa pitää tai sitten joku putki on halki. Josko metsästäis sitä huomenna.
Niin ja keskikonsolin poltin oli toisen nupin alta palanut. Vaihdoin sen ja kun laiton virrat päälle, niin kuului heti jostakin POKS ja nyt ei kumpikaan toimi. Jostakin kärähti sulake? Vain siis nämä kaksi nuppien alla olevaa puikulaa.
Sitten tuunasin vähä sitä, ja maalasin tuon lohkarin töpselin kannen sävyyn sopivaksi


I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Haluaako Sergey valmista evrymodia väykkyyn? taidan nimittäin omasta nykästä kokonaan pois kun tahtoo kytkin luistaa isommilla vaihteilla niin ei tuu särettyä kokonaan.. ei oo yhtään semmonen fiilis että viittis rueta pakkasella jumppaamaan kytkimen kanssa 

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Takanatulijat ihmettelee ku tulee sellasta vilkun tahdissa pätkivää savumerkkiä...Easy Rider kirjoitti:Yhistä releellä vasempaan vilkkuun. Pääsee rampista sekaan ja maantiellä ohi..Sergey kirjoitti:emmää tarvi. Liian vaivalloinen vehje.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
pissapojan vuoto löytyi. halki tuo apukuskin lampun suutin. Oli korjattu silikonilla. Minä sen sitten putsasin sen ja kolvilla leikkiin vähän. Ei vuoda enään.


I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla