290:n rassailua. Myyty ajat sitten...

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No mullahan ei omassa väykyssä mitään ESP:tä sun muuta ole. Ainoastaan ETS joka astuu peliin vasta jos auto on luisussa ja teet äkkinäisiä korjausliikkeitä. Silloin se korjaa jarruilla auton kulkua. Tuntuu toimvan. Vissiin tuon pitäs puuttua myös liikkeelle lähdössä sutivaan renkaaseen. Eipä puutu. :D

eli tuolla voi suttailla vaikka kilometrin putkeen jos et tee nopeita korjausliikkeitä. :lol: Heti kun auto menee poikittain ja tekee nopeahkon liikkeen ratilla niin TSUPrrrrrr.... Ja auto meneeki suoraan. :shock:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

:shock: itsellä kyllä rutisee suoraan lähtiessäkin tuo ETS. Pitää kyllä oikein tarkistaa. Tuohan ei toimi kuin pienessä vauhdissa, ja silloinkin sen taitaa saada pois pelistä jos painaa jarrua sen verran että valot syttyy
:P Liikkeellelähtöavustin se on kai viralliselta nimeltään. Risteysissä oikeastaan ihan kivakin kun ei luistele kanttareihin...
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

eipä saa kytkettyä esp:tä pois minun 290sestä... :evil: vai mikä ets.... sars tai joku muu se nyt onki... olis mahtava jos sen sais kytkettyä veks!
liekkö tuota kukaan yrittänyt?? :roll: (lähtee pelistä pois kun ottaa jarruvalokatkasijalta johdon irti. abs ei myöskään toimi)
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ajelinpa pitkästä aikaa väykyllä(emäntähän tuolla enimmäkseen ajelee)
Tuo ETS on kyllä omituinen, ei se ihan toimi minun mielestä niinkuin jossain esitteessä on kerrottu. Tuntuu tuo yli 40 vauhdissakin laittavan vastaan, esim. 70 vauhtia ja mutka, varovasti kun lähtee luisuun niin yhtääkkiä tuntuu niinkuin jarruttaisi menoa :roll: Paikaltaan kun lähtee suoraan niin ei se tosiaan juurikaan laita vastaan, pikkusen ehkä välillä juristaa. Mutta heti kun lähtee luisuun niin alkaa jarruttamaan..omituinen laite. Pikaisesti testattuna jarrun painaminen sen kytkee pois toiminnasta, tai kun pitää jarrua sen verran päällä että jarruvalot syttyy.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

juuu mullaki tuo ets: on alkanu pelaamaan sitä paremmin mitä enemmän olen sitä "kiusannu" :lol:

ei toimi minustakaan mitenkään loogisesti.. viimetalvena ko luisutteli niin 60kmh jälkeen se lähti ikään kuin pelistä pois.. nyt tänätalvena vauhtia pitää olla jo reilusti yli 90kmh ennekö perä pääsee rehellisesti sivulle! 8)

kuulusko tuon muuten jarrutella jotenkin jo liikkelle lähdössä... mulla ei ole vielä tähän päivään mennessä jurrissu vastaan! :? aina sutii ko polkasee.. kummalaitos.. :shock:

EDIT: unohtu sanoa että tosiaan rauhallisesti ohjaamalla tuota voi luisuttaa missä nopeudessa vaan.. mutta yksiki nopea liike ratista niin heti alkaa jurahtelemaan jarrut!
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Huomenissa läsäytetään uus ohojelma moottorinohjaukseen.

Saap nähhä miten äijän käy. :shock:

Aurauksia tarkisteltiin tänään. Näytti olevan aika hyvin kohillaan. Mutta miksi ihmeessä jäisellä tiellä ajaminen vaati järjetöntä uhkarohkeutta???

Auto menee kuin ajokoira. :evil:
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Mikäs väri Mikalla on tossa, eihän vaan 572?

Omaaki pitäs maalailla ja rupes ylimaalaus tuntumaan hyvältä vaihtoeholta omaanki ku nuita kuvia katto.. 8)
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^^Mitkäs renkaat/vanteet siinä nyt on?
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

Mika.T kirjoitti:Huomenissa läsäytetään uus ohojelma moottorinohjaukseen.

Saap nähhä miten äijän käy. :shock:
pirrautteleppa sittenkö ohjelma on asennettu..... jos alkais tuohon omaanki semmosta istuttelemaan :twisted:
(mie voin sitten tulla hinailemaan metsästä pois ko se ei enään pysy tielä ollenkaan kauheiden tehojen takia) :lol: :lol:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mjuu Väri on 572 Eli ruby red metallic.

Kävin tuossa itekkin tutkimassa tuota ETS:n toimintaa. Ihan soramontulla umpihangessa. :lol:

Kun sammuttaa raadion ja puhaltimen niin juur kuuluu liikkelle lähtiessä renkaiden sutatessa absipumpun surina. eli kyllä se vissiin jotaki yrittää tehhä suoraankin lähtiessä.

Aikamoisiin vauhteihin pääsee kun kakkosella kaasupohjassa luistelee perä laidasta laitaan. :shock: Kokoajan kuului jarruhydraulipumpun surinaa ja tuntui kun jarru pisti vastaan mutta eivät jaksaneet pitää moottoria kurissa. :D.... Kolmosta silmään...... #PLING# Ja auto karkasi hanskasta ihan täysin. :happy:

"EL.TRACTION (ETS) SUPPORT"

Ja ETS:n valo jäi palamaan. :lol:

NOoh onneksi tuli yks ilta lueskeltua ohjekirjasta niin tiesin miksi ETS:n valo sytty ja jäi palamaan. Hetken päästä se sammui ja taas suttailessa syttyi.

Järjestelmä suojelee takajarruja ylikuumenemiselta. :shock:
Makeasti jarrut kärysikin. :lol:
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

Mika.T kirjoitti:#PLING# Ja auto karkasi hanskasta ihan täysin. :happy:
:eec: :halm: heheh kaikkea se pittää sinunki koittaa... mulla tuo rutina ja jurina jatkuu aina tuone 80-90 vauhteihin... perkl.. että on rasittava ominaisuus... :evil: olis mulla yks resu jarruvalokatkasija... saiskohan siitä modattua jotenki semmosen joka poistas tuon ETS:n kivuttomasti...
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

AM kirjoitti:Ajelinpa pitkästä aikaa väykyllä(emäntähän tuolla enimmäkseen ajelee)
Tuo ETS on kyllä omituinen, ei se ihan toimi minun mielestä niinkuin jossain esitteessä on kerrottu. Tuntuu tuo yli 40 vauhdissakin laittavan vastaan, esim. 70 vauhtia ja mutka, varovasti kun lähtee luisuun niin yhtääkkiä tuntuu niinkuin jarruttaisi menoa :roll: Paikaltaan kun lähtee suoraan niin ei se tosiaan juurikaan laita vastaan, pikkusen ehkä välillä juristaa. Mutta heti kun lähtee luisuun niin alkaa jarruttamaan..omituinen laite. Pikaisesti testattuna jarrun painaminen sen kytkee pois toiminnasta, tai kun pitää jarrua sen verran päällä että jarruvalot syttyy.
Eipähän laita ainakaan mulla, näin ohi todellisen topickin... :wink: Menee jopa 120 vauhdissa mukavasti luisussa ilman jarrutuksia... 8) Nappi keskikonsolissa, jolla saa pois ja sit meno maistuukin... :twisted:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^Jaa että ASR napista saa kaikki pois, ei siis ETS ruksuttele risteyksissäkään?Minullahan ei ole kuin tuo pelkkä ETS, ei nappeja minkään pois kytkemiseen.

Niinhän tuon pitääkin toimia että jatkaa 80km/h asti toimintaansa jos rengas lyö koko ajan alle 40 nopeudesta tyhjää.Mutta jos pohjilla yli 40 vauhtia ja rengas luistaa sen ei pitäisi kytkeytyä.Mutta tuntuu se silti jotain tekevän, ainakin välillä. Isommissa vauhdeissa ei tunnu kytkeytyvän, muta tuolla 60-80 välillä ainakin isommassa luisussa tuntuu jotain tekevän. Todella ärsyttävä, ei ole oikein luottoa autoon mitä se kulloinkin sattuu tekemään 8) Vähän niinkuin olisi toinen kuljettaja ohjastamassa välillä...

Väykky on tosiaan enimmälseen emännän käytössä, joten en ole sillä paljon ajellutkaan. No ajeli sekin yks päivä kakkosnelosella ja oli ihan onnessaan kun sai kunnolla heittää luisua :lol:

Kieltämättä näin talvella hieman ikävä vanhaa farkkua missä oli ASD 8)
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Meillä on tuossa suunnitelmissa sellainen homma, että saatais poies päältä toi ets, mutta absit toimis. Sähkökaavio haettiin ja katottiin eka että toimisiko jos ottaa vain ets:n sulakkeen poies.
:arrow: no eihän se toiminut vaan meni tuo abs ja lootakin samalla vikatilaan...

Katseltiin niitä sähkökaavioita ja tultiin siihen tulokseen, että voitais ehkä saada teoriassa poies päältä vain tuo ets. Eli ets releelle tulee heräte tms ja täältä releeltä lähtee sitten tieto/heräte tuonne abseillekin joten teoriassa jos vedetään hypyllä tai releellä virta siihen absille menemään johtoon ja estettäis ets:lle menevä heräte niin absit luulis että ets toimii vaikkei se oikeasti ole päälläkään koska heräte ei mene etslle vaan suoraan abseille....

Tämä teoriassa saas nähdä ku päästää koittaan käytännössä, pistän sitten tietoa kunhan saa testattua tuota hommaa, että miten kävi :wink:

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

vois olla kova sana... 8)
nimimerkillä ETS:ään totaalisen kypsynyt! :lol:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ohojelma laitettu. :D

Vetoja on hmmm.... talvikelille vähintään riittävästi... :shock:

Eipä ollu ihan tuosta noin vaan tuo homma. Ensin laitettiin uuvet ohojelmat piireille ja uuvet piirit kortille. koeajolle... :shock: ei vetoja yhtään. 8)

Alle 3000kierroksen ei tapahtunut yhtään mitään. 3000jlk vetoja oli joten kuten. Ei kuitenkaan vakiota kummempaa.
Noooh..... Tänään uusiksi. Uus ohojelma piireille ja piirit kiinni. No niiiiiin....

Nyt tapahtuu. :D

Oli saksan päässä tapahtunu joku "virhe" ohjelmassa.

Nooh. Eipä se mitään. Nyt pelaa. :D
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Mikä ohojelma sinne ny tuli? ja palijonkos sinne piti tuleman? :D
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tikituuninki.
Viimeksi muokannut Mika.T, 03.3.2008 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kerätäämpä jotaki juttua tuolta 300SDL topiksista tänne.

Näky olevan kaikenlaista sontaa sielläki :lol:
Mika.T 15.5-07 kirjoitti:Pari kuvaa nykyisestä kulkineesta. Nykyisessä kuosissa.

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000649.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000648.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0647-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0646-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000645.jpg

Eli renkaat on vaihtuneet. Vanhat vanteet kaunistaa nykyään kaverin passattia. :D
Tuli vaihdettua joka rööriin öljyt.
Kuskinpuolen etupyörälaakerikin tuli vaihdettua. Jurisi jo niin pahasti ettei sillä viittinyt ajella. :D

Vähän on maalipinnassa sanomista lähinnä ovissa. :?

Pitänee kysellä jospa tuo menis vielä edes osaksi takuuseen. :shock:
Nooh. Ei nuo nyt niin pahoja ole etteikö noita itekkin kohtuu helpolla sais korjattua. :wink:

knoppitietoa pirssistä.
-avantgarde
-Suomiauto
-huoltokirja (Veholla täytetty :D )
-webasto kellolla
-autom. ilm.
-Nahkasisusta
-sadetunnistin
-jne jne

Ainoa miinus autossa on MANUAALI laatikko. :supersad:
Suunnitteilla olikin jo vaihtaa autoon w124 300turboD:n 722.3 loota :mrgreen:
Viimeksi muokannut Mika.T, 19.11.2007 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mika.T 30.5-07 kirjoitti:Tuli laitettua kailottimia.

Eteen Hifitalon audiokit 3650B mkII. Pitäs olla hyä. Ainakin ääni on aika hyvin kohdallaan. :D

Hattuhyllyllä on lähinnä matalia ääniä toistamassa 4kpl 6.5" elementtejä. On siellä kyllä diskantitkin. Lähinnä takapenkkiläisiä varten :D Nelikanavainen Alpinen vahvarikin tuli asenneltua hattuhyllyn pohjaan.
Supparia ei ole eikä näillä näkymin tulekkaan. :shock:
Yllättävän jämysti tulee mataliakin yhteensä kuudesta 6.5" bassosta. :D

Taajuuskorjaimen sain piilotettua soittimen alla olevaan lokeroon. Tai siis lokero pois ja taajuuskorjain tilalle. :D

Kuvatuksia... Huonoja sellaisia. :?

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Alkaa olla jo pikkuhiljaa kuunneltavassa kuosissa tuo äänentoisto. :dj:
Pioneerin DSP olisi tuossa pöydällä odottelemassa virtapiikkiä korjaukseen. Sen kanssa kävi ässässä pieni haveri. :nocando: Tosin ei se toiminut ostaessakaan. :D Onneksi osaa jotain noille kuiten itsekkin tehdä. :D
Viimeksi muokannut Mika.T, 11.2.2008 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nykyinen soitin kokoonpanohan on jo hieman muuttunut. :D

Soittimena sama JVC:n kdg721.
Sen perässä on Pioneerin DSP.
Se taas ohjailee Alpinen ja infinityn nelikanavaisia vahvistimia.
Edessä on tuo hifitalon 3-tie sarja ja takana joku Spl:n 6.5" 2-tie pieru.
Subina focalin 33v2.

+ Älytön määrä piuhaa risteilee ees taas autoa. :shock:
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Mika.T kirjoitti:Nykyinen soitin kokoonpanohan on jo hieman muuttunut. :D

Soittimena sama JVC:n kdg721.
Sen perässä on Pioneerin DSP.
Se taas ohjailee Alpinen ja infinityn nelikanavaisia vahvistimia.
Edessä on tuo hifitalon 3-tie sarja ja takana joku Spl:n 6.5" 2-tie pieru.
Subina focalin 33v2.

+ Älytön määrä piuhaa risteilee ees taas autoa. :shock:
No tuotahan rupiaa olemaan jo tuota äänenparannusta paikallaan... mitkäs tuohon muuten meni tuohon kojelautaan nuo kaiuttimet ku itsellä käyny mielessä laittaa myös tuonne ämyrit.... etuovissa on nuo 5.25 tuumaset formulaX:t ja tarkoituksena laittaa sinne siis 6.5 ku ei oikein tuo passon toisto oo oikeen riittävä/puhdas kovalla nuilla 5.25silla vai johtuuko vaan säädöistä, mene ja tiedä.

Kontissa on itsellä spl dynamicsin pro-sarjalainen 12" läskikalvo suljetussa n 30 litran kotelossa ja ehkä tulossa toinen samanlainen ja sitten vois suunnitella tuplakoteloakin niille sitten jos sen kaverilta lunastaa.

Meneekös sinne hattuhyllylle niihin vakiopaikkoihin minkä kokoiset kajarit? Onkos joku kötöstelly sinne takaovviin jonkinlaisia asennuksia?

T.Sankari

ps. Mika.T sun täytyy tulla käymään täällä päin tai jos sitä ite mennee tuolla rollossa käymään niin pienet kyydit saisit antaa niin sais pientä tatsia nuihin tehoihin ja miten ne on vaikuttanut pirssiin...? Niin ja pääsis kuunteleen puhdasta äänentoistoa :twisted:
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kojelaudalle menee 3" ha oviin 6.5" takaovia en ole aukonu. Hattuhyllylle menee 4x 6.5" :shock:
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

6.5 set mennee asennuskauluksilla jotka löysin fanaticaudion sivulta siis takaoviin joten tässä joulua odotellessa tilais melkein nuo kaulukset ja rupiais ääkkiä miettiin mikähän se ois sopeva erkkasatsi etuoviin ja takaoviin? semmosta 150- 200€? menisköhän nuo kovalla kädellä nuo vanhat 5.25 sinne kojelautaan jos oikeen kovasti tunkis? ei viittis laittaa pölyttymään nuita formulaXsiä ku 150€ maksoivat ja soivatkin ihan hyvin ja köyhähän ei raski niitä myödä poieskaan... :?

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

InsaneMe kirjoitti:menisköhän nuo kovalla kädellä nuo vanhat 5.25 sinne kojelautaan jos oikeen kovasti tunkis?
Ei mene, taitaa 3" olla ihan maksimi.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

AM kirjoitti: Ei mene, taitaa 3" olla ihan maksimi.
Jaahas jos sitä sitten laittais nuo 5.25set tonne takaoviin ku eihän niiden takanaolijoiden tarvi kuulla yhtä hyvin ku iten etupenkillä :twisted: suas nährä mitä sitä kehittelee...

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo 3" on kyllä suurin mitä sinne kojelaudalle saa mahtumaan.

Takaovista jättäisin kailottimet laittamatta. Laittaisin hattuhyllylle.

Mulla itellä on takaovien kaiuttimet kytketty tuomaan tilantuntua/kaikua. Piuhat menee soittimen takakanaviin (saa faderilla säädettyä pois jos tarpeen) Toisen takaoven piuhat menee soittimen takakanavien +liittimiin (vasen+ ja oikea+) ja toisen oven piuhan takakanavien miinus liittimiin (vasen - ja oikea-)

Kokeilkaapa. 8)
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

sain tuossa aikaseksi käytyä kattomassa tuo vin dekooderilla nuo varusteet ja tällaista jälkeä sitten tuli :

VIN WDB2100171A215935
Model E290DT
Chassis 2100171A215935
Engine 602982 12 003057
Transmission 722613 00 073583
Order 0 6 569 63772
Delivery date 30.07.96
Dealer Sweden (569)
Interior mb-tex grey (108)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
236 special lamp switching - daytime running lamps (с 01.04.1985)
special light wiring for Norway and Sweden
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
404 left front seat with multiple contour backrest (с 01.01.1996)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
431 headrest for center rear seat
3-point seat belt and 3rd headrest in centre rear (с 01.10.1993)
450 International taxi (с 01.09.1972)
533 front and rear speakers - without radio (с 01.03.1994)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
656 light alloy wheels, 10-hole (с 01.06.1993)
668
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
807 Change of year of model, last figure shows new model year
825
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
955 extension tube on the roof, front
equipment package elegance (с 01.11.1991)
984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)

mitähän nuo mahtaapi olla nuo 668 ja 825? itellä ei oo minkäänlaista aavistustakaan msitä nuita kannattaisi etsiä....siitoksia etukäteen pulman ratkaisijoille eikäköö :roll:

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Niin ja mitäs nuo meinaa nuo

807 Change of year of model, last figure shows new model year
meinaakos tää et on sitten 97? ku ruottin papereissa lukkee årsmodel 97?

955 extension tube on the roof?

984 elimination of ownership certificate but with coc papers (с 01.06.1993)

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

elikkäs jompikumpi tuo 825 tai 668 oli jotakin ruotsin omia maakohtaisia koodeja tms. eli mitäs ne käytännössä meinaa?

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”