Välillä väyrysellä, trilogian kolmas osa. Taistelu ohi.
Välillä väyrysellä, trilogian kolmas osa. Taistelu ohi.
Vaimo opetti lapsille, että kun autosta tulee tarpeeksi vanha ja ruosteinen, se muuttuu mersuksi ja joku myy sen isille.
Tällä kertaa se on reinkarnoitunut väyryseksi ja rantautui tontille Vanja-enon toimesta. Helmoistaan aika surullisessa kunnossa, on päässyt korroosio pohjamuovien alla etenemään kenenkään huomaamatta.
Noo, peltiä se vaan on. Katsotaan, mitä saa aikaan.
Tällä kertaa se on reinkarnoitunut väyryseksi ja rantautui tontille Vanja-enon toimesta. Helmoistaan aika surullisessa kunnossa, on päässyt korroosio pohjamuovien alla etenemään kenenkään huomaamatta.
Noo, peltiä se vaan on. Katsotaan, mitä saa aikaan.
Viimeksi muokannut Fenton, 20.3.2015 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Re: Välillä väyrysellä, trilogian kolmas osa
Fenton kirjoitti:Vaimo opetti lapsille, että kun autosta tulee tarpeeksi vanha ja ruosteinen, se muuttuu mersuksi ja joku myy sen isille.

Trilogioiden päätösjaksot tuppaa huipentua spektaakkelimaiseen taisteluun hyvän ja pahan välillä

"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tämän tarinan värikkyys rajautunee ruosteenruskeaan, en yritä kilpailla herrojen hersyvää kerrontaa vastaan
Ensimmäisen paikan räpsyttelin tänään vänkärin puolen takalattiaan. Aamulla kuudelta pääsin töistä, niin ennen nukkumaan menoahan on hyvin aikaa
Eikun ovat aika akuutit, Vanaja-eno oli ehtinyt laikkaamaan pehmeitä pois, kummallakin puolella on postikortin kokoinen pala uupelossa. Tulee vesi tupaan, ja koskapa näin kesäkelissä ei pääse autolla pilkillekään, ei noille rei'ille ole mielekästä käyttöä.
Ainoat hetket jolloin voin jotain tehdä, on työvuorosta riippumatta pois uniajasta. Huomenna toinen ja sitten saanee odottaa kesälomaa.

Ensimmäisen paikan räpsyttelin tänään vänkärin puolen takalattiaan. Aamulla kuudelta pääsin töistä, niin ennen nukkumaan menoahan on hyvin aikaa

Eikun ovat aika akuutit, Vanaja-eno oli ehtinyt laikkaamaan pehmeitä pois, kummallakin puolella on postikortin kokoinen pala uupelossa. Tulee vesi tupaan, ja koskapa näin kesäkelissä ei pääse autolla pilkillekään, ei noille rei'ille ole mielekästä käyttöä.
Ainoat hetket jolloin voin jotain tehdä, on työvuorosta riippumatta pois uniajasta. Huomenna toinen ja sitten saanee odottaa kesälomaa.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Mua alkaa mietityttämään, että mitäköhän sieltä tulee sinulta vaihdossa kolmannella kerralla kun myyn sulle Väyrysen? Ekalla kerralla tuli Skoota Octaavia Kompi, sitten Cee Mersu... Jos saa toivoa niin '59 Ford Thunderbird, kiitos 

-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Moottoritienopeuksissa tasakaasulla tuntuu sellainen -ei varsin nykiminen-, sanotaanko nypyttäminen. Vai onko tämä nyt sitä nyhtämistä? Mikä lienee?
Vaikka kuinka on bittiä nikkaroitu, niin sama täydellinen voimattomuus tyhjäkäynnin tuntumassa, kuin vakio 200 cdi:ssäkin tätä vaivaa. Vasta liki 1500 pyörähdyksen minuuttivauhdissa alkaa tapahtua. Sitten kyllä mennäänkin varsin reippaasti.
Kaksi kertaa olen saanut tämän sammumaan liikkeellelähdössä, kun ei selkärangan jatke osaa antaa kierroksia.
Samaa vaivaa oli aikanaan sen edellisenkin kanssa. Nämä onkin ainoat dieselautot ikinä, jotka olen saanut liikennevaloissa kuolemaan.
Vaikka kuinka on bittiä nikkaroitu, niin sama täydellinen voimattomuus tyhjäkäynnin tuntumassa, kuin vakio 200 cdi:ssäkin tätä vaivaa. Vasta liki 1500 pyörähdyksen minuuttivauhdissa alkaa tapahtua. Sitten kyllä mennäänkin varsin reippaasti.
Kaksi kertaa olen saanut tämän sammumaan liikkeellelähdössä, kun ei selkärangan jatke osaa antaa kierroksia.
Samaa vaivaa oli aikanaan sen edellisenkin kanssa. Nämä onkin ainoat dieselautot ikinä, jotka olen saanut liikennevaloissa kuolemaan.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Olihan tässä jo pikkusen väriäkin ?Fenton kirjoitti:Tämän tarinan värikkyys rajautunee ruosteenruskeaan, en yritä kilpailla herrojen hersyvää kerrontaa vastaan

Siirtelin aiheesta hieman livenneet tekstit toisaalle, hitsataan tässä väyrystä.
-
- Viestit: 2164
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Helmakotelon pää kuskinpuolelta. Hanskalla pyyhkäisten aukeni tuon verran


Kuskin puolelta takalattiaa. Oikeasti saisi leikata ainakin kolme kertaa laajemmalta auki, mutta ei ole nyt peltiä. Eikä intoa.

Vänkärin puolen takalattiaa.Sama vika, isommalta alalta pitäisi aukoa. Sauma on karmean näköistä kun koittaa paperin paksuiseen ruostehuttuun liimata jotain.

Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Äkkilukemalla en löytänyt edeltävistä osista mainintaa öljynvaihdosta, pitänee siis ottaa asiaksi pikapuoliin.
Jotain niveaa siellä näytti vielä olevan, joten ei kai tuolla niin kiire.
Muuten on pyyhkinyt mukavasti, likimain tuhannen kilometrin ajoilla ei mitää yllättävää ole ilmennyt. Pari lämmintä päivää kertoivat, että jäätelökone toimii, tosin saattaisi pikkuhiljaa kaivata täyttöä. Viileää tulee, mutta ei niin kylmää, kuin talouden toisessa Paavossa, eikä ihan niin nopeasti jäähdykään.
Eipä tuo juuri mitään maksa jos kokeilee, lankomies näitä tekee, niin aineista joutuu nimellisen korvauksen antamaan.
Peltityöt saanee odottaa ensi viikkoa ja kesälomaa, sitä ennen en hitsaa kuin korkeintaan lapaseen
Jotain niveaa siellä näytti vielä olevan, joten ei kai tuolla niin kiire.
Muuten on pyyhkinyt mukavasti, likimain tuhannen kilometrin ajoilla ei mitää yllättävää ole ilmennyt. Pari lämmintä päivää kertoivat, että jäätelökone toimii, tosin saattaisi pikkuhiljaa kaivata täyttöä. Viileää tulee, mutta ei niin kylmää, kuin talouden toisessa Paavossa, eikä ihan niin nopeasti jäähdykään.
Eipä tuo juuri mitään maksa jos kokeilee, lankomies näitä tekee, niin aineista joutuu nimellisen korvauksen antamaan.
Peltityöt saanee odottaa ensi viikkoa ja kesälomaa, sitä ennen en hitsaa kuin korkeintaan lapaseen

Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Mulla on semmonen muistikuva, että jostain huomasin (olisko ollu se kuittipino jonk Tiileri lykkäs mukaan, jonka unohdin antaa sulle... tulee Postissa myöhemmin) viime syksynä olleen öljynvaihdon ja kun tuli 10 tkm. siitä kuluneeksi niin lisäsin litran öljyä sinne, kun valo sytty... tai jotain.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuo on itse asiassa ihan samaa tasoa kuin edellisellä 200 cdillä, 6,5-7 litraa meni aina. Ja nytkin on ajettu käytännössä vain maanteitä ja kevyellä jalalla. On siinä tosin joka päivälle vähän moottoritietä mukana, n. 35 km/päivä. Edellimen ei mennyt alle kuuden koskaan, eikä tuo 290:kään, vaikka siitäkin hurjia puhutaan.
220D meni kutosen pintaan ja vanha 200 D viiteen puoleen. Kehitys siis kehittyy
No, seuraillaan tilannetta.
220D meni kutosen pintaan ja vanha 200 D viiteen puoleen. Kehitys siis kehittyy

No, seuraillaan tilannetta.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Piti kaivella kun muistin että johonkin noita ynnäilindealer mersuforumilla elokuussa 2013 kirjoitti:E200cdi -98 manuaali reilusti ripeämmäksi ohjelmoituna, kulutus on vaihdellut ulkolämpötilan ollessa plussalla: 5,9 - 5,4 - 5,1 - 5,6 - 5,3 - 5,7 - 5,6 - 5,6 - 5,7 - 5,8 - 5,7 - 5,6 - 5,3 jokaisessa noin 900 km keskikulutus.
Talvella aika paljon tyhjäkäyntiä ja webasto "aina" päällä kulutus on vähän yli kuutta litraa ja suurimmillaan muistaakseni 6,6 luokkaa.

No niinpä.dealer kirjoitti:Päivän työt, mutta onko tuo helmakotelon takapäästä tuo yksi kuva ja oliko tuossa kohtaa mitään suojamuoveja päällä ?
Tänään rakentelin tuon kuskin helman takapään, menihän siinä hetkinen. Tunkkauspisteen kohdalle helman sisään piti keksiä vähän vahviketta, että saa joskus ilmaankin tämän.
Helmasta löytyi neljä pienempää reikää sen pitkän suojamuovin alta, paikkailin nekin siinä samalla. Kotelon etupäätä en ruvennut aukomaan, kun ei ole aikaa.
Huomenna tutkimaan, mitä vänkärin puolelle tarvitsee, jos sitä vaikka koittaisi loman aikana leimatakin.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.