imusarjan läpät
imusarjan läpät
MB 220CDI vm-98
Täytyykö imusarjan alla olevan alipainekellon toimia autoa paikallaan kaasuteltaessa vai vasta ajossa kuormitettaessa, ja missä vika kun ei toimi tyhjänä kaasuteltaessa
Autossani myös ilmeinen läppävika:
-kisko irti yhdestä läpästä
-läpät jummittavat
MIKÄ NEUVOKSI
Täytyykö imusarjan alla olevan alipainekellon toimia autoa paikallaan kaasuteltaessa vai vasta ajossa kuormitettaessa, ja missä vika kun ei toimi tyhjänä kaasuteltaessa
Autossani myös ilmeinen läppävika:
-kisko irti yhdestä läpästä
-läpät jummittavat
MIKÄ NEUVOKSI
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
MB:n testerillä saa liikuteltua niitä läppiä...paikalaankin olessa....
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No kun ei ole kokemusta kuin siitä MB:n testeristä 

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: imusarjan läpät
[quote="pasilat"]MB 220CDI vm-98
Täytyykö imusarjan alla olevan alipainekellon toimia autoa paikallaan kaasuteltaessa vai vasta ajossa kuormitettaessa, ja missä vika kun ei toimi tyhjänä kaasuteltaessa
Autossani myös ilmeinen läppävika:
-kisko irti yhdestä läpästä
-läpät jummittavat
MIKÄ NEUVOKSI
Mikä käskyttää kyseistä alipainekelloa,eli mistä vikaa etsiä jos ei alipainekellolle tule alipainetta ja onko vikavaihtoehtoja useita (vikakoodihistoria hiljan tsekattu,oli ainoastaan yksi koodi joka ilmoitti viaksi käynnistykseneston jonka jälkeen avainten paristot vaihdettu ja avaimet ¨koodattu¨ autoon)Tälloin auto teki sitä ettei käynnistynyt kuin vasta 3-4:n starttauksen jälkeen, mutta sitä vikaa ei edellä mainitun operaation jälkeen ole sattunut vai olisiko näillä vioilla yhteyksiä toisiinsa
Täytyykö imusarjan alla olevan alipainekellon toimia autoa paikallaan kaasuteltaessa vai vasta ajossa kuormitettaessa, ja missä vika kun ei toimi tyhjänä kaasuteltaessa
Autossani myös ilmeinen läppävika:
-kisko irti yhdestä läpästä
-läpät jummittavat
MIKÄ NEUVOKSI
Mikä käskyttää kyseistä alipainekelloa,eli mistä vikaa etsiä jos ei alipainekellolle tule alipainetta ja onko vikavaihtoehtoja useita (vikakoodihistoria hiljan tsekattu,oli ainoastaan yksi koodi joka ilmoitti viaksi käynnistykseneston jonka jälkeen avainten paristot vaihdettu ja avaimet ¨koodattu¨ autoon)Tälloin auto teki sitä ettei käynnistynyt kuin vasta 3-4:n starttauksen jälkeen, mutta sitä vikaa ei edellä mainitun operaation jälkeen ole sattunut vai olisiko näillä vioilla yhteyksiä toisiinsa
imusarjan läpät
Näyttäisi olevan vipu kiinni kiskossa. Alipainekellon tanko ei ainakaan kaasuteltaessa liiku, testerillä en ole käynyt kokeilemassa.Tilasin tänään imusarjan tiivisteen ja aion tutkia läppien kunnon ja " töhnämäärän"
imusarjan läpät
No niin,nyt on läpät poistettu.Töhnää oli riittävasti imusarjassa,jotenka liuotinpesu höyrypesurilla ja imusarja oli taas kuin uusi. Läpän reikiin väänsin kierteet M12x1,75 tapilla ja pultit lukkoliimalla reikiin,aikaa tähän
koko hommaan meni noin neljä tuntia
ALIPAINE AIHEINEN KYSYMYS:Alipaineventtiili josta lähti putki(tulpattu) imusarjan alipainekellolle on kolme eri putken lähtöa
1=epäselvä( putken pää irrallan sulakerasian ja lokasuojan välissä)
2=nousee abs- hässäkän vieressä olevaan alipaineventtiiliin VAC- lähdön
y-haaraan
3=imusarjan läppien alipainekellolle
Lisäksi venttilissä myös johtopistoke
TIETÄISIKÖ JOKU TAI VOISIKO JOKU KATSOA MIHIN PUTKI NRO 1
PITÄISI LIITTÄÄ
koko hommaan meni noin neljä tuntia
ALIPAINE AIHEINEN KYSYMYS:Alipaineventtiili josta lähti putki(tulpattu) imusarjan alipainekellolle on kolme eri putken lähtöa
1=epäselvä( putken pää irrallan sulakerasian ja lokasuojan välissä)
2=nousee abs- hässäkän vieressä olevaan alipaineventtiiliin VAC- lähdön
y-haaraan
3=imusarjan läppien alipainekellolle
Lisäksi venttilissä myös johtopistoke
TIETÄISIKÖ JOKU TAI VOISIKO JOKU KATSOA MIHIN PUTKI NRO 1
PITÄISI LIITTÄÄ