imusarjan läpät

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
pasilat
Viestit: 7
Liittynyt: 26.12.2006 19:36
Paikkakunta: kauhajoki

imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja pasilat »

MB 220CDI vm-98
Täytyykö imusarjan alla olevan alipainekellon toimia autoa paikallaan kaasuteltaessa vai vasta ajossa kuormitettaessa, ja missä vika kun ei toimi tyhjänä kaasuteltaessa
Autossani myös ilmeinen läppävika:
-kisko irti yhdestä läpästä
-läpät jummittavat
MIKÄ NEUVOKSI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Imusarjan vaihto tai irrotus + puhdistus + läppien poisto + reikien tulppaus.

Mielestäni tuonikäisessä liikkuu kun paikallaan kaasuttaa, mutta enpä mene varmaksi sanomaan.

Tervetuloa Meselle, pasilat. :roll:
wiimax.fi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

MB:n testerillä saa liikuteltua niitä läppiä...paikalaankin olessa....
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

MB:n testerillä saa liikuteltua niitä läppiä...paikalaankin olessa....
Testerillä toki saa, eikä tarvitse olla "MB:n testeri". :wink:

Mutta oliko niin että alipainetoimiset liikkuvat paikallaan kaasuttaessa ja sähkömoottorikäyttöiset ei ?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No kun ei ole kokemusta kuin siitä MB:n testeristä :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

dealer kirjoitti:
MB:n testerillä saa liikuteltua niitä läppiä...paikalaankin olessa....
Testerillä toki saa, eikä tarvitse olla "MB:n testeri". :wink:

Mutta oliko niin että alipainetoimiset liikkuvat paikallaan kaasuttaessa ja sähkömoottorikäyttöiset ei ?
Niin se näkyisi kyllä minulla olevan.
pasilat
Viestit: 7
Liittynyt: 26.12.2006 19:36
Paikkakunta: kauhajoki

Re: imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja pasilat »

[quote="pasilat"]MB 220CDI vm-98
Täytyykö imusarjan alla olevan alipainekellon toimia autoa paikallaan kaasuteltaessa vai vasta ajossa kuormitettaessa, ja missä vika kun ei toimi tyhjänä kaasuteltaessa
Autossani myös ilmeinen läppävika:
-kisko irti yhdestä läpästä
-läpät jummittavat
MIKÄ NEUVOKSI

Mikä käskyttää kyseistä alipainekelloa,eli mistä vikaa etsiä jos ei alipainekellolle tule alipainetta ja onko vikavaihtoehtoja useita (vikakoodihistoria hiljan tsekattu,oli ainoastaan yksi koodi joka ilmoitti viaksi käynnistykseneston jonka jälkeen avainten paristot vaihdettu ja avaimet ¨koodattu¨ autoon)Tälloin auto teki sitä ettei käynnistynyt kuin vasta 3-4:n starttauksen jälkeen, mutta sitä vikaa ei edellä mainitun operaation jälkeen ole sattunut vai olisiko näillä vioilla yhteyksiä toisiinsa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei taida olla yhteyttä.

Oletko katsonut että alipainekellosta tuleva lyhyt tanko on varmasti paikoillaan ja kiinni siinä pitkässä läppien välisessä tangossa ?
Joskus näyttää että se on paikallaan mutta eipä olekaan; kiinnitys kulunut väljäksi.
wiimax.fi
pasilat
Viestit: 7
Liittynyt: 26.12.2006 19:36
Paikkakunta: kauhajoki

imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja pasilat »

Näyttäisi olevan vipu kiinni kiskossa. Alipainekellon tanko ei ainakaan kaasuteltaessa liiku, testerillä en ole käynyt kokeilemassa.Tilasin tänään imusarjan tiivisteen ja aion tutkia läppien kunnon ja " töhnämäärän"
pasilat
Viestit: 7
Liittynyt: 26.12.2006 19:36
Paikkakunta: kauhajoki

imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja pasilat »

No niin,nyt on läpät poistettu.Töhnää oli riittävasti imusarjassa,jotenka liuotinpesu höyrypesurilla ja imusarja oli taas kuin uusi. Läpän reikiin väänsin kierteet M12x1,75 tapilla ja pultit lukkoliimalla reikiin,aikaa tähän
koko hommaan meni noin neljä tuntia
ALIPAINE AIHEINEN KYSYMYS:Alipaineventtiili josta lähti putki(tulpattu) imusarjan alipainekellolle on kolme eri putken lähtöa
1=epäselvä( putken pää irrallan sulakerasian ja lokasuojan välissä)
2=nousee abs- hässäkän vieressä olevaan alipaineventtiiliin VAC- lähdön
y-haaraan
3=imusarjan läppien alipainekellolle
Lisäksi venttilissä myös johtopistoke
TIETÄISIKÖ JOKU TAI VOISIKO JOKU KATSOA MIHIN PUTKI NRO 1
PITÄISI LIITTÄÄ
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”