w210 e50 amg lohkonlämmitys?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

w210 e50 amg lohkonlämmitys?

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

onko porukka pistänyt kyseiseen malliin letkulämppäreitä vai löytyykö lohkosta paikka "oikealle" lohkolämmittimelle.
kl-varaosissa myyjä meinasi että samaan s-sarjan koppaan jossa m119? kone olis on saatavana lohkolämmitin.

joten nyt kysynkin että mahtuuko sinne kädet väliin/ mahdollista sijoittaa lohkolämmitin vai tyydynkö katkaisemaan alavesiletkun ja pistän sinne letkulämppärin?

Emon 430e ei tunnu juurikaan lämpimältä aamulla kun siinä on letkulämmitin versus muihin peleihin missä on lohkolämmitin samana aamuna samalla lämmitys ajalla.
syyläri kyllä lämpiää letkulämppärillä , ikävä kyllä..
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Älä ainakaan letkulämppäriä laita. Se on ihan rahan hukkaa... Lohkolämmitin oikeaoppisesti jos tahtoo että olisi lämmittimestä jotain hyötyäkin. Siis mikäli siihen semmoisen saa... :?:
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

Kai nyt jollakin on tämmöinen lohkolämppärillä?
Onko s-mallissa (500) lohkossa paikka? Kl-varaosat meinaa että lohkoon saisi laitettua lämppärin... :?:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Nooo, mulla on tuossa E500:ssa ihan aito oikea lohkolämppäri (M119 koneessa) joten en usko millään etteikö tuohon väyryseen saisi sitä myös koska sama pata, erona yläpää, ja lohkoon tulee vastus :idea: Eli lohkossa vasemmalla puolella on proppu johon lohkolämmittimen vastus asennetaan....ahdastahan siellä on, mutta sinne se sopii. Ja altapäin asennus 8)

Kolmas vaihtoehto on sitten se säteilijä lämmitin joka liimataan lohkonkylkeen josta säteilee lämmön vesitilaan, mm. volvon joissain V/S70 malleissa ei ole muuta vaihtoehtoa :roll:


Edit: Hetkonen hetkonen, nyt meni vissiin hieman ajatus ristiin, mikä lohko tuossa E50 AMG:ssä nyt olikaan :?:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

KLIKETI KLIK
Tuosta voi hakea merkin ja mallin mukaan...
Kuva
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Tuolta defan sovuilta ei vain löydy kaikkia malleja. Sama lämmitin saattaa käydä useampaan malliin ja sivuilla vain yksi malli lueteltuna. Esim. omaani ei tuon kautta löydy. Kuten jo Piippu sanoikin niin M119 lohkoissa lämmitin sama ainakin S500:ssa ja itselläni.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

En tunne W210 E50:ä ja sen elektroniikkaa kyllin hyvin, että voisin sanoa varmaksi mitään. V-kone, "Check Engine"-valo ja lohkolämmitin ovat kuitenkin riskaapeli yhdistelmä.

Kylmänä aamuna vastus on lämmittänyt moottoria ja lämpöerot ovat V:n sakaroiden välillä muodostuneet riittävän suuriksi. Elektroniikka huomaa tilanteen ja hämmästyy siitä. Moottorivalo syttyy ja edessä on visiitti paikkaan, jossa tilanne voidaan nollata.

Melko turhauttavaa ja kallista jos ilmiö toistuu kovinkin usein pakkaskauden aikaan.

Suosittelisin letkulämmitintä ja siihen systeemiä, joka edesauttaa lämmön siirtymistä lohkoon. Tai webastoeberiä. Riippuen käyttöympäristöstä.
-T

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Letkulämppäri on kyllä turha keksintö.

Termostaatti estää veden kierron. :lol:
Jahka termostaatti aukeaa niin kumiletku on jo antautunut. :lol:
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

no niin lohkolämmitin asennettu. ei mikään suuri juttu, ainut että piti hitsata 22mm hylsy kiinni "tulppaan" joka tehtaalla asennettu. tulppa on ihan :twisted: tiukassa. joten vinkiksi kaikille että ostaa 22mm hylsyn jonka suosiolla hitsaa suoraan kiinni.
tästä tulee kuvia vielä.
asennnus on helppo jos on nosturi käytössä. 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”