E 300 TD TEHOT HUKASSA
E 300 TD TEHOT HUKASSA
Tulipa hommattua väyrynen 300:lla turbodieselillä. Auto on ollut meillä kuukauden verran ja pelasi oston jälkeen tosi hyvin pari viikkoa, mutta sitten tehot katosi totaallisesti. Virrat pois, ja ja taas kulki hyvin parin kiihdytksen ajan, ja taas vikatilaan
Auto kävi merkkiliikkeesä testerissä, mutta mitään poikkeavaa ei ollut
Soitin ammattitaitoiseen dieselkorjaamoon, ja antoivat pikaneuvoksi voidella ne alipainepurkit, jotka ohjaavat turbon ja egr:n toimintaa, kuulemma jumittelevat varsinkin pakkasella. Certsua muutama suihkaisu, ja tuloksena oli että toimii välttävästi, eli liikenteessä ei jalkoihin jää, mutta ei minusta kaikki hevoset tallissa
Auto nimittäin "kunnossa olevana" reakoi kaasuun heti, mutta nyt miettii ja sitten hiukan nykäisee ja kone lähtee vetämään joten kuten.
Kyllä tälläkin pärjää, mutta olis kiva saada kaikki hevoset kesälaitumelta takaisin
Mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen
Auto kävi merkkiliikkeesä testerissä, mutta mitään poikkeavaa ei ollut
Soitin ammattitaitoiseen dieselkorjaamoon, ja antoivat pikaneuvoksi voidella ne alipainepurkit, jotka ohjaavat turbon ja egr:n toimintaa, kuulemma jumittelevat varsinkin pakkasella. Certsua muutama suihkaisu, ja tuloksena oli että toimii välttävästi, eli liikenteessä ei jalkoihin jää, mutta ei minusta kaikki hevoset tallissa
Auto nimittäin "kunnossa olevana" reakoi kaasuun heti, mutta nyt miettii ja sitten hiukan nykäisee ja kone lähtee vetämään joten kuten.
Kyllä tälläkin pärjää, mutta olis kiva saada kaikki hevoset kesälaitumelta takaisin
Mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen
Mulla oli Ässässä samanlaista oiretta (pakkasilla nimenomaan, ja lämmittämättömällä koneella eritoten). Vaihdoin sen hukkaportin alipainepurkin (vänkärin ajovalon takaa) ja noihin purkkeihin kuuluvan suodattimen (ilmanputsarista vähän taaksepäin, siellä lokasuojan ja sähköboksin välissä/alla).
Nyt on pelannut hyvin, vaihdoin vielä sen imusarjalta ahtopaineanturille menevän pikku letkun (ahtopaineanturi kuskin puolella tulipellissä, lisävaloreleen näköinen purkki jossa yksi letku ja sähköpistoke). Ainakin siinä letkussa näytti olevan hieman pykimää, ja Bemarin alipainesysteemien kanssa aikoinaan tapelleena tiedän että ei paljoa tarvitse. Joten suunnitelmissa on vaihtaa kaikki tuohon systeemiin kuuluvat alipaineletkut, sitä ei paljoa dieselissä ole.
Nyt on pelannut hyvin, vaihdoin vielä sen imusarjalta ahtopaineanturille menevän pikku letkun (ahtopaineanturi kuskin puolella tulipellissä, lisävaloreleen näköinen purkki jossa yksi letku ja sähköpistoke). Ainakin siinä letkussa näytti olevan hieman pykimää, ja Bemarin alipainesysteemien kanssa aikoinaan tapelleena tiedän että ei paljoa tarvitse. Joten suunnitelmissa on vaihtaa kaikki tuohon systeemiin kuuluvat alipaineletkut, sitä ei paljoa dieselissä ole.
® Mesen Porkkana-klubi
On tässä autossa jotain ollu ennenkin, koska ilmamassamittarin ruuvin kantoihin on tehty normaalille ruuvimeisselille urat. Käytin irti sen ilmamassamittarin anturi osan, ja ainakin pinnalla oli sellaista nokea, mutta kuumalanka näytti olevan ehjä, ja mielestäni oli myös puhdas.
Voiko tuota ilmamassamittaria testa jotenkin kotioloissa
Voiko tuota ilmamassamittaria testa jotenkin kotioloissa
Mersu toimii jälleen Alkoi toimia, kun keli käväisi plussan puolella, eli oma arvioni on, että jossain alipainesysteemissä oli jäätä, jolloin ei turbiini toiminut niin kuin pitäisi
Eilen kävin sitten korjaamolla luettamassa vikakoodit, ja tulos oli:
1470= paineenmuunnin, ahtopaineensäätö, virhetoiminto
1221= sarjaliitännäinen can-väylä, virhetoiminto
0100= kuumalankailmamassamittari, virhetoiminto
1403= tuntematon vika
1470
Tästäpä voi päätellä, että se alipainepurkki, joka ohjaa turboa on jumitellut pakkasessa, eli todennäköisesti kosteutta. Testasin ahtopaineet, eli mittari oli kiinni n. 50 km, ja ahtoi max 1.25 bar.
1221
Ei jummarra
0100
Ilmamassamittarin virhetoiminto johtui varmasti siitä, kun testasin autoa ilmamassamittarin kaapeli irroitettuna.
1403
Eli haku päälle, ja löytyi koodille vastine, eli egr systeemiin viittaa, ja siellähän on tietysti se sama alipainepurkki kuin turbon puolella.
Eilen kävin sitten korjaamolla luettamassa vikakoodit, ja tulos oli:
1470= paineenmuunnin, ahtopaineensäätö, virhetoiminto
1221= sarjaliitännäinen can-väylä, virhetoiminto
0100= kuumalankailmamassamittari, virhetoiminto
1403= tuntematon vika
1470
Tästäpä voi päätellä, että se alipainepurkki, joka ohjaa turboa on jumitellut pakkasessa, eli todennäköisesti kosteutta. Testasin ahtopaineet, eli mittari oli kiinni n. 50 km, ja ahtoi max 1.25 bar.
1221
Ei jummarra
0100
Ilmamassamittarin virhetoiminto johtui varmasti siitä, kun testasin autoa ilmamassamittarin kaapeli irroitettuna.
1403
Eli haku päälle, ja löytyi koodille vastine, eli egr systeemiin viittaa, ja siellähän on tietysti se sama alipainepurkki kuin turbon puolella.
meillä hiukka samaa vaivaa, paitsi ettei lämpötila vaikuta
aattelinpa kurkata imusarjaan ja putsailla EGR aiheuttamat töhkät pois, samalla vois eliminoida EGR n vaan kysymys kuuluis jotta KUINKA ?
aattelinpa kurkata imusarjaan ja putsailla EGR aiheuttamat töhkät pois, samalla vois eliminoida EGR n vaan kysymys kuuluis jotta KUINKA ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
aikoinaan taistelin egr:n tapon kanssa ja mulla se ei onnistunu kuin yhdellä tavalla eli ohjelmasta. Karalan käsialalla ppd:n toimesta ja samalla autosta tuli muutenkin mieleinen kulkine.pekkovee kirjoitti:...samalla vois eliminoida EGR n vaan kysymys kuuluis jotta KUINKA ?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kysympä tässä samassa viestiketjussa ettei tarvi uutta aihetta aloittaa.
Eli auto on -97 300td ja ongelma on sellainen että kylmänä liikkelle lähdettäessä auto pelaa niinkuin pitääkin, mutta kun kone lämpenee niin tehot katoaa. Tuntuu kuin turbo jäisi pois pelistä. Kaasu pohjassa kun kiihdyttää niin juuri ja juuri pysyy muun liikenteen mukana ja loivassa pitkähkössä ylämäessä vakionopeus säädin päällä ei jaksa pitää 100km/h. Joku anturi rikki?
Eli auto on -97 300td ja ongelma on sellainen että kylmänä liikkelle lähdettäessä auto pelaa niinkuin pitääkin, mutta kun kone lämpenee niin tehot katoaa. Tuntuu kuin turbo jäisi pois pelistä. Kaasu pohjassa kun kiihdyttää niin juuri ja juuri pysyy muun liikenteen mukana ja loivassa pitkähkössä ylämäessä vakionopeus säädin päällä ei jaksa pitää 100km/h. Joku anturi rikki?
onks nois ilmamassa anturissa jotain näkyvää lankaa
kattelin omasta mokomaa, ja ei kyllä heti huomannu, peili oli kökössä, je hiukan kirkastui, vaan mitään näkyvää lankaa en nähny
anturin rungossa kaks muovista "klipsiparia" ja valussa joku nuolen tapainen merkintä niiden välillä, puuttuskohan jotain ? ei kellään ois kuvaa linkata ehjästä, täähän on -98 TDT 300 kanssa
kattelin omasta mokomaa, ja ei kyllä heti huomannu, peili oli kökössä, je hiukan kirkastui, vaan mitään näkyvää lankaa en nähny
anturin rungossa kaks muovista "klipsiparia" ja valussa joku nuolen tapainen merkintä niiden välillä, puuttuskohan jotain ? ei kellään ois kuvaa linkata ehjästä, täähän on -98 TDT 300 kanssa
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastataanpa taas itseitselle:
kaivelinpa nettiä, tuon näköinen kuva löytyi, tää lienee Bimmeristä mutta kovin on saman näkönen
Mullapa autossa ilman tuota vastusta - ei ihme että tuntuu hiuka hengettömältä, enpä tarkalleen tiedä mitä se nyt sitten tekee ja mitä ei, hyvin käy ja toimii, alakierroksilla kuin vapari, 2500 rpm jälkeen menee jotenkin, tarvinnee ostaa tuollainen ehjä... josko alkais kuulua vihellystä ja näkyä edes pieniä pölähdyksiä...
onks kellään myydä mokomaa ???
kaivelinpa nettiä, tuon näköinen kuva löytyi, tää lienee Bimmeristä mutta kovin on saman näkönen
Mullapa autossa ilman tuota vastusta - ei ihme että tuntuu hiuka hengettömältä, enpä tarkalleen tiedä mitä se nyt sitten tekee ja mitä ei, hyvin käy ja toimii, alakierroksilla kuin vapari, 2500 rpm jälkeen menee jotenkin, tarvinnee ostaa tuollainen ehjä... josko alkais kuulua vihellystä ja näkyä edes pieniä pölähdyksiä...
onks kellään myydä mokomaa ???
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Mulla on täsmälleen sama ongelma (350td). Kylmänä pelaa hyvin, mutta kun lämmöt nousee normaaliin heittää turbo hyvästit ja mennään vaparina todella laiskasti. On tosiaan hieman turhauttavaa kun vakkari ei jaksa pidellä nopeutta edes loivassa ylämäessä yllä.Autio kirjoitti:Kysympä tässä samassa viestiketjussa ettei tarvi uutta aihetta aloittaa.
Eli auto on -97 300td ja ongelma on sellainen että kylmänä liikkelle lähdettäessä auto pelaa niinkuin pitääkin, mutta kun kone lämpenee niin tehot katoaa. Tuntuu kuin turbo jäisi pois pelistä. Kaasu pohjassa kun kiihdyttää niin juuri ja juuri pysyy muun liikenteen mukana ja loivassa pitkähkössä ylämäessä vakionopeus säädin päällä ei jaksa pitää 100km/h. Joku anturi rikki?
Olen kyllä bensakoneiden kanssa pelaillut paljonkin, mutta ei ole harmainta aavistusta miten tuo sähköinen(?) ässän ahtopaineohjaus toimii. Ainoastaan se, että tuossa on alipainekello, joka on normaalisti auki.
Kaipaisin vinkkejä missä nuo ahtopaineenohjaus osat sijaitsevat ja miten niitten toiminnan vois tarkastaa? Imusarjalta ahtopaineanturille (lisävalonreleen näkönen värkki tulipellissä) menevä letku on täysin ehjä. Tosin tuohon releen näköseen osaan tulee kaks letkua ja sähköt? Jossain luki että vain yksi letku ja sähköt, olenkohan oikeaa osaa tarkastelemassa?
Missähän se vika vois olla?
mä jatkan tätä omaa dialogiani
mun ilmam anturi (autossa kiinni oleva) on bosch nroltaan F00C2G2026
ja näyttää siis tuolta:
täähän näyttäs kuuluvan W168 malliin ja koneeseen 170 CDI
voip olla annokset vähän ujoja tuohon 3 litran kuutoseen...
hohhoh, kaikkea sitä jotkut keksiikin, vaan tää säilyy hanskiksessa, onpahan melko pienet savut esim leimasetää varten...
taitaa kehdata ostaa tulen uuden ihan kokeilematta - uskoisin vaffasti oman vian näin ratkenneen...
mun ilmam anturi (autossa kiinni oleva) on bosch nroltaan F00C2G2026
ja näyttää siis tuolta:
täähän näyttäs kuuluvan W168 malliin ja koneeseen 170 CDI
voip olla annokset vähän ujoja tuohon 3 litran kuutoseen...
hohhoh, kaikkea sitä jotkut keksiikin, vaan tää säilyy hanskiksessa, onpahan melko pienet savut esim leimasetää varten...
taitaa kehdata ostaa tulen uuden ihan kokeilematta - uskoisin vaffasti oman vian näin ratkenneen...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Missä tuo anturi sijaitsee, ilmanpuhdistusboksissa? Pitääpä piruuttaan itsekin tarkistaa ja puhdistaa tuo!
Edit:
Olen paneutunu asiaan hieman enemmän ja näköjään tuo möhkö menee vikatilaan "limp modeen". Tuon aiheuttaa mitä luultavimmin vikakoodi 1470, joka viittaa pressure regulator:iin, ahtopaine liian pieni/suuri tai Pressure Control Flap Vacuum Transducer:iin.
Tietäiskö joku expertti miten nuo osat vois testata toimiiko ne? Kohtuullisen hintavia osia, eikä haluttais vaihdella turhaan =|
Edit:
Olen paneutunu asiaan hieman enemmän ja näköjään tuo möhkö menee vikatilaan "limp modeen". Tuon aiheuttaa mitä luultavimmin vikakoodi 1470, joka viittaa pressure regulator:iin, ahtopaine liian pieni/suuri tai Pressure Control Flap Vacuum Transducer:iin.
Tietäiskö joku expertti miten nuo osat vois testata toimiiko ne? Kohtuullisen hintavia osia, eikä haluttais vaihdella turhaan =|
Rahanpuutteen vuoksi hain ja vaihdoin itse tuon ilmamassaanturin tänään alkuperisen numeroiseen boschiin, on muuten sama kuin 200 ja 220 CDI koneisissa, ja kas...
...karanneet konit palasivat pilttuuseen
vielä kun nähdään paljonko putos kulutus, vieny nyt noin 9 - 9.5 reipasnopeuksisessa moottoritie painoisessa ajossa... perstuntumalla väittäisin, että putos ainakin litran...
...karanneet konit palasivat pilttuuseen
vielä kun nähdään paljonko putos kulutus, vieny nyt noin 9 - 9.5 reipasnopeuksisessa moottoritie painoisessa ajossa... perstuntumalla väittäisin, että putos ainakin litran...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Noita ois löytyny
- Aditasta
- HATAsta
Oman ostin motonetistä kun satuin siellä olemaan ja oli "hyllyssä"
Alppilan autosähköstäkin kannattais kysyä, jollet jo oo kysyny
- Aditasta
- HATAsta
Oman ostin motonetistä kun satuin siellä olemaan ja oli "hyllyssä"
Alppilan autosähköstäkin kannattais kysyä, jollet jo oo kysyny
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
onks se tuommonen:
Bosch 0280 217 509 / 0280217509
Mercedes 0000940848
Sopivuus:
190 (W201)
E290 E290T Turbo D (W210)
S600 (W140)
SEC/CL600 (W140)
SL 600 (R129)
600 SE SEL (W140)
Bosch 0280 217 509 / 0280217509
Mercedes 0000940848
Sopivuus:
190 (W201)
E290 E290T Turbo D (W210)
S600 (W140)
SEC/CL600 (W140)
SL 600 (R129)
600 SE SEL (W140)
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kappas, sieltä löytyi sekä Boschin (0280217509) että Mersun numerolla ja kuvakin näytti oikealta ja soveltuvuustraulukko nimenomaan E290TD + nuo muut tuolla ylempänä. Kiitoksia!!!!dealer kirjoitti:http://www.expressauto24.net/Mercedes/fi
Panin samantien tilaukseen, hintaa oli 84,95
Raportoin jos/kun paketti saapuu
Noo,
nyt on kulutus todettu pienentyneeks, aiemmilla reippailla maantie / motari nopeuksilla lutkutus oli yli 9, jopa 9,5 l / 100 km
ny tuntus samoilla vauhdeilla olevan 8,5
nyt on kulutus todettu pienentyneeks, aiemmilla reippailla maantie / motari nopeuksilla lutkutus oli yli 9, jopa 9,5 l / 100 km
ny tuntus samoilla vauhdeilla olevan 8,5
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
No niin, lähetys saapui ja rasiassa oli aivan oikea numero, mutta sisällä joku muu malli, litteällä liittimellä pyöreän sijaan.Joe Cool kirjoitti:Kappas, sieltä löytyi sekä Boschin (0280217509) että Mersun numerolla ja kuvakin näytti oikealta ja soveltuvuustraulukko nimenomaan E290TD ...dealer kirjoitti:http://www.expressauto24.net/Mercedes/fi
Raportoin jos/kun paketti saapuu
Otin kuvat ja lähetin reklamaation. Seurataan ja raportoidaan miten asia etenee
Joe Cool kirjoitti:No niin, lähetys saapui ja rasiassa oli aivan oikea numero, mutta sisällä joku muu malli, litteällä liittimellä pyöreän sijaan.Joe Cool kirjoitti:Kappas, sieltä löytyi sekä Boschin (0280217509) että Mersun numerolla ja kuvakin näytti oikealta ja soveltuvuustaulukko nimenomaan E290TD ...dealer kirjoitti:http://www.expressauto24.net/Mercedes/fi
Raportoin jos/kun paketti saapuu
Otin kuvat ja lähetin reklamaation. Seurataan ja raportoidaan miten asia etenee
Satunnaisesti myös 300TD:ssä väykyssä tehot kadoksissa. Ei oikein mitään vikakoodejakaan, ainoat koodit tulee mankasta, ilmastoinnin aurinkotunnistimesta sekä sitten jostain pyörän pyörimisnopeusanturista ja sitä kautta viittaa luistoneston johonkin boksin epätoimintaan.
Ongelma ilmenee täysin satunnaisesti, ihan yhtäkkiä ajossa voi tehot kadota. Moottori kiertää kuitenkin ihan täysillä nopeuksilla -> se vaan että kun polkasee kaasun pohjaan, kierrokset nousee mutta auto ei kulje. Eli mosa huutaa mutta ei välity pyöriin. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, kaikki toimii taas kunnes joskus seuraavan kerran ilmenee.
Toissakerta oli lokakuussa 2010, nyt toistui taas eilen eli huhtikuussa 2011. Puol vuotta oli väliä (sinä aikana ei oo kärryäkään juuri vedetty). On vedetty paljo raskasta kärryä viime päivinä, jotenkin tuntuis että vois mennä sillä jotenkin tilttiin. Onko veikkauksia?
Ongelma ilmenee täysin satunnaisesti, ihan yhtäkkiä ajossa voi tehot kadota. Moottori kiertää kuitenkin ihan täysillä nopeuksilla -> se vaan että kun polkasee kaasun pohjaan, kierrokset nousee mutta auto ei kulje. Eli mosa huutaa mutta ei välity pyöriin. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, kaikki toimii taas kunnes joskus seuraavan kerran ilmenee.
Toissakerta oli lokakuussa 2010, nyt toistui taas eilen eli huhtikuussa 2011. Puol vuotta oli väliä (sinä aikana ei oo kärryäkään juuri vedetty). On vedetty paljo raskasta kärryä viime päivinä, jotenkin tuntuis että vois mennä sillä jotenkin tilttiin. Onko veikkauksia?
Juuri noin se minullakin alkoi vajaa vuosi sitten ja nyt on ollut EPCkin päällä putkeen jo toista viikkoa.masaf1 kirjoitti: ihan yhtäkkiä ajossa voi tehot kadota. Moottori kiertää kuitenkin ihan täysillä nopeuksilla -> se vaan että kun polkasee kaasun pohjaan, kierrokset nousee mutta auto ei kulje. Eli mosa huutaa mutta ei välity pyöriin. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, kaikki toimii taas kunnes joskus seuraavan kerran ilmenee.
Siihen ilmamittarin vaihtoon vielä sen verran kommenttia, että tulivat pahoittelut ja toteamus, että on käynyt pakkausvirhe. Lupasivat uuden mittarin lähettää maanantaina ja pyysivät palauttamaan tuon väärän.
Toki jos joku haluaa ostaa tuon väärän pois, niin voin sen myydä omakustannushintaan - halukkaat ilmoittautukoot viikonlopun aikana, sillä ma lähetän sen muuten takaisin.