200D CDI -01 ei lähde käyntiin seisonnan jälkeen

Katso myös W202
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

200D CDI -01 ei lähde käyntiin seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Tervehdys!

Tuli tuossa ostettua väykky joka on seissyt koskematta viime syyskuusta lähtien edellisen ohjastajan äkillisen poismenon johdosta.

Akkuhan siitä tietty oli kaput, muttei onneksi ollut haljennut talven pakkasilla. Ehjä akku kiinni ja avaimesta vääntämään. Pyörittää kyllä, mutta ei vaan lupaa.

Hehkun merkkivalo käyttäytyi alkuun oudosti. ensiksi ei syttynyt lainkaan, kun virrat laittoi päälle, sitten syttyi, muttei sammunut kuin avaimesta vääntämällä ja tämän jälkeen alkoi toimimaan kuten pitääkin.

Kokeilin raottaa suutinputkea ja kyllä sieltä ainetta alkoi roiskumaan startatessa, eli ainetta ilmeisesti tulee.

Voiko joku ajonesto, tms olla nyt kiusana? Mulla ei ole aiempaa kokemusta näistä sähkösuutindieseleistä, joten nyt olisi kokeneempien neuvot enemmän kuin paikallaan!




___________________________
Make
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kaikki mutariston merkkivalot toimii siis normaalisti?
Oven lukot toimii kaukosäädöstä?
Toden näköisesti ilmaa systeemissä, näkyykö suodatimelta eteenpäin lähtevässä putkessa ilmakuplia kun startaa?
Huono liitos jossain piuhassa,
Koita ottaa suutimien paluu putket irti ja tehdä paluupuolen vuoto testi,
Tuleeko sieltä paljon polttoainetta?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Merkkivalot vaikuttivat mun mielestä järkeviltä. Mut mulla on kerran ollut eläissäni väykky alla ja siitä on aikaa, joten ihan varma en merkkivaloista kyllä ole.

lukkoja ei tullut koitettua. metalliavaimella avasin kuskin oven ja sisäpuolelta sitten muut.

Suodattimelta lähtevä letku ei ollut läpinäkyvä, joten en osaa sanoa kuplista. Voiko tuon polttoainepuolen koittaa jotenkin ilmata?

Jos suuttimien paluuputket irroittaa, niin pitäisikö sieltä tulla startatessa naftaa paljonkin läpi?




____________________
Make
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Polttoa ainetta ei pitäisi tulla niistä letkun paikoista juurikaan,
konsti testaukseen ja miten tehdään (kuvan kanssa) löytyy ainakin tuolta laitamistani jutista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Voisiko Tässä olla niin tyhmästä hommasta kyse, että kun ovi on avattu metalliavaimella, eikä kaukosäätimellä, ajonesto estää käynnistyksen? Pystyisikö joku testaamaan omallaan, mitä tapahtuu tällaisessa tilanteessa?
Ja estääkö ajonesto myös starttimoottorin pyörityksen?
_______________
Make
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Yks kaveri tuossa ehdotti potentiaaliseksi syylliseksi mahdollisesti jumiutunutta polttoaineen paineensätöventtiiliä polttoainekiskon päässä. Voiko tuo estää käynnistymisen kokonaan?


___________________
Make
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä voi.

testeri kiinni ja katsomaan nouseeko railpaine, ellei nouse tutkimaan onko paineensäädin, sen o-rengas , joku suutin vai mikä hajalla.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Railpaineen voit myös mitata vaikka yleismittarilla railpaineanturin signaalijännitteestä. :wink:
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Tähän hätään en testeriä taida saada hankittua mistään, joten tuo yleismittari kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta. Eli paineanturi on painekiskon etupäässä? Mitä yleismittarin pitäisi näyttää, jos paineet on kohdallaan? Mittari ilmeisesti kytketään anturiin niin, että myös auton piuhat on kiinni samaan aikaan?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

0-5V 5V=1350bar
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Paljonko painetta pitäisi olla, jotta käyntiinlähtö ylipäätään olis mahdollista?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Make_1 kirjoitti:Paljonko painetta pitäisi olla, jotta käyntiinlähtö ylipäätään olis mahdollista?
Ulkoa muista mutta tyhjä käynnillä ~200bar
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Rävähtihän se käymään. Kun tänään vihdoin pääsin taas koittamaan. Sen verran tein että lukitsin ja avasin ovetkaukosäätimellä ennen starttausta. Pienestä oli kii...

Ihan vielä en sitä kuitenkaan pois myyjän pihasta saanut, kun oli jarrut päässeet talven aikana ruostumaan. Kuskin puolen takakumi lyö runtua paikallaan, vaikka vänkärin puolen tunkkas ilmaan...


______________________
Make
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti: Oven lukot toimii kaukosäädöstä?
Eli normi vaivaa
Make_1 kirjoitti:Rävähtihän se käymään. Kun tänään vihdoin pääsin taas koittamaan. Sen verran tein että lukitsin ja avasin ovetkaukosäätimellä ennen starttausta. Pienestä oli kii...

Ihan vielä en sitä kuitenkaan pois myyjän pihasta saanut, kun oli jarrut päässeet talven aikana ruostumaan. Kuskin puolen takakumi lyö runtua paikallaan, vaikka vänkärin puolen tunkkas ilmaan...


______________________
Make
jarrun purkaa tai napautta lekalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Käsijarru hellitti otteensa, kun vähän taputteli rumpuun moskalla... Väykky on nyt vihdoin kotipihassa.

Hieman oudoksuttaa, kun jäähdytysnesteitä oli tuon seisonnan aikana kadonnut jonnekin mutama litra. Öljyt ja vedet eivät kuitenkaan ole sekaisin. Ja kylmää oli kyyti, kun ei suostunut mokoma yhtään antaman lämpöä ohjaamoon. Voisiko jossakin olla ilmaa nestevajauksen jäljiltä? Lämmityslaitteen magneettiventtiilit konehuoneessa kuumenivat kyllä, joten nesteet tuntuisivat ainakin sinne asti kyllä kiertävän...
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Make_1 kirjoitti:Käsijarru hellitti otteensa, kun vähän taputteli rumpuun moskalla... Väykky on nyt vihdoin kotipihassa.

Hieman oudoksuttaa, kun jäähdytysnesteitä oli tuon seisonnan aikana kadonnut jonnekin mutama litra. Öljyt ja vedet eivät kuitenkaan ole sekaisin. Ja kylmää oli kyyti, kun ei suostunut mokoma yhtään antaman lämpöä ohjaamoon. Voisiko jossakin olla ilmaa nestevajauksen jäljiltä? Lämmityslaitteen magneettiventtiilit konehuoneessa kuumenivat kyllä, joten nesteet tuntuisivat ainakin sinne asti kyllä kiertävän...
Olikos myös letkut kuumat? jos ei
ilmaa(ilma lukko) lämmitimen kennossa(kansi/kannen tiiviste
nesteet putkesta pihalle, tihku vuoto jossain
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Täytyypä kopeloida letkuja ehtoolla... Onko näissä jonkinsorttinen ilmaus suoritettava, jos jäähdytysjärjestelmän täyttää?

Jos nesteet menisi sylinteriin, niin eikö silloin pöllyttäisi valkoista? Ja paisuntasäiliössä poreilisi?
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Make_1 kirjoitti:Täytyypä kopeloida letkuja ehtoolla... Onko näissä jonkinsorttinen ilmaus suoritettava, jos jäähdytysjärjestelmän täyttää?

Jos nesteet menisi sylinteriin, niin eikö silloin pöllyttäisi valkoista? Ja paisuntasäiliössä poreilisi?
Yleensä näkyy jotain ,
jos autossa on webasto voi sen palotilaan myös hukkua nestettä
(ja purkki on varmasti ollut täynnä seisomaan jäädessä?)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Nestemäärästä en osaa sanoa mitään seisomaan jäämisen ajalta, eikä edelliseltä omistajaltakaan enää voi kysyä...
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Make_1 kirjoitti:Nestemäärästä en osaa sanoa mitään seisomaan jäämisen ajalta, eikä edelliseltä omistajaltakaan enää voi kysyä...
eli on voinnut ihan hiljaksiin huvetta pitkällä aika välillä(pientä tihkumista jossain joskus)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jos autossa on lohkolämmitin, niin sitä kannattaa vähän heilutella sitä, että alkaako valumaan nestettä. Siinä lohkolämmittimessä oleva O-rengas kovettuu vanhemmiten ja käyttämättömänä niin että alkaa tiputtelemaan nestettä.
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Eipä näkynyt lohkolämmitintä...

Mutta just nyt ei pieni nestevuoto haittaa, kun se ei sit taas enää käy koko himmeli. Tyhjäkäynniltä sammui ilman mitään herjaa ja nyt ei ees lupaa. :(

Carsoft multiplexeri on tilauksessa Dealextremestä. Toivotavasti sen avulla edes saisi jotain osviittaa ongelman aiheuttajasta. Kestää vain vielä tovin jos toisenkin, ennenkuin paketti ennättää tänne peräpohjolaan....
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Make_1 kirjoitti:Eipä näkynyt lohkolämmitintä...

Mutta just nyt ei pieni nestevuoto haittaa, kun se ei sit taas enää käy koko himmeli. Tyhjäkäynniltä sammui ilman mitään herjaa ja nyt ei ees lupaa. :(

Carsoft multiplexeri on tilauksessa Dealextremestä. Toivotavasti sen avulla edes saisi jotain osviittaa ongelman aiheuttajasta. Kestää vain vielä tovin jos toisenkin, ennenkuin paketti ennättää tänne peräpohjolaan....
Jos sulakket kunnossa tarkista suutimien johdot,
kampi akselin asennon tunnistin, johdot
railipaine romahti jostain syystä, paineen säädin, vuotava suutin,
polttoaineen siirto pumppu, suodatin ,
railipaine anturi(johdon irrotamalla saa testattua)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

CDI203 kirjoitti: railipaine anturi(johdon irrotamalla saa testattua)

Kun piuhan nyppää irti, miten auton pitäisi reagoida?
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Make_1 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: railipaine anturi(johdon irrotamalla saa testattua)

Kun piuhan nyppää irti, miten auton pitäisi reagoida?
Jos vika on anturissa niin lähtee käynttin (vikatilassa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Vaihdoin ilman- ja nafasuodattimet, niin taas lähti käymään mainiosti.

Saatoi olla koneella vähän hengenahdistusta, kun oli putsari tuossa kunnossa:
Kuva


Seuraavaksi pääsee sit taas jatkamaan lämmityslaiteongelman selvitystä. Meneekö Väykyssä homma samoin, kuten satakaksnelosessa, eli jos ei magneettiventtiileille tule sähköä, niin venttiilit on auki? Eli piuhan irroittamalla selviäisi, onko vika lämppärin ohjauksessa, vai onko ilmatasku nesteen kierron esteenä...
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Ei ollut suodattimista kiinni. Eilen se sitten päätti sammua satasen vauhdista ilman sen kummempia selittelyitä, eikä suostunut enää syttymään sitten millään. Hinaamalla pois valtatieltä ja yön kun oli akku irti, niin aamulla taas läks kuin palmun alta...

Ei kovin suurta luottamusta herätä... :(

Voisiko ajonesto sekoilla? Sehän on kaiketi jollain vippaskonstilla poistettavissa käytöstä?
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Riesa
Viestit: 51
Liittynyt: 20.10.2010 10:31

Viesti Kirjoittaja Riesa »

Kampiakselin asentotunnistin- ja nokka-akselin asentotunnistinvika aiheuttaa auton satunnaista sammahtelua. Aika yleinen vika merkistä riippumatta.

Ajonestovika sensijaan kuullostaa ranskalaiselta :)
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Kyllä se vika tais olla kampparin asentotunnistimessa. Sen kun vaihdoin, ei sammuilua eikä käyntiinlähtöongelmia ole enää ilmennyt viimeiseen tuhanteen kilometriin...

Sitkeästi oli vaivana myös ABS, BAS ja ESP-herjat alle 10km startista. Nämä herjat poistuivat yllättäen etupään nivelien vaihdon yhteydessä! eli jompikumpi ABS-anturi varmaankin pätki aiemmin...

Nyt vielä kiusaa EPC, joka syttyy kun on ollut lappu hetken lattiassa es ohittaessa. Syyllinen selvinnee vikakoodeista. kunhan nyt saisin liki kk sitten tilaamani Carsoftin käyttöön... Suomen posti hautoo sitä jossain....
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4273
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Riesa kirjoitti:Kampiakselin asentotunnistin- ja nokka-akselin asentotunnistinvika aiheuttaa auton satunnaista sammahtelua. Aika yleinen vika merkistä riippumatta.

Ajonestovika sensijaan kuullostaa ranskalaiselta :)
tämösessä cdi konessa kapiakselin asennon tunistin aiheutta sitä
(kun auto käy voi nokka akselinasenonno tunistimen otta vaikka pois)

ajonesto vaivat on normaleja (tosin ei niin yleisiä kun ransiksissa...)
Make_1 kirjoitti:Kyllä se vika tais olla kampparin asentotunnistimessa. Sen kun vaihdoin, ei sammuilua eikä käyntiinlähtöongelmia ole enää ilmennyt viimeiseen tuhanteen kilometriin...

Sitkeästi oli vaivana myös ABS, BAS ja ESP-herjat alle 10km startista. Nämä herjat poistuivat yllättäen etupään nivelien vaihdon yhteydessä! eli jompikumpi ABS-anturi varmaankin pätki aiemmin...

Nyt vielä kiusaa EPC, joka syttyy kun on ollut lappu hetken lattiassa es ohittaessa. Syyllinen selvinnee vikakoodeista. kunhan nyt saisin liki kk sitten tilaamani Carsoftin käyttöön... Suomen posti hautoo sitä jossain....
Tippuko tehot kun valo syttyy?
vika koodeista selviä(koodi tallentuu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”