290 tehot ilmeisesti hävööksissä?
290 tehot ilmeisesti hävööksissä?
Eli auto tuntuu tehottomalta ja on tehnyt kolme kertaa sen että on kiihtynyt huomattavasti paremmin, mikähän voisi olla tiensä päässä. Autohan on 290 dt -98
W210 290TD
Tuu piuhanpäähän niin katotaan http://www.app-autokorjaamo.fi
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mites 290 käyttäytyy jos ahtopainetunnistimen lähtö menee tukkoon? CDI Vito ainakin hävitti vain tehonsa menemättä vikatilaan. Teho muistaakseni 74 heppaa penkissä Sen voisi kokeilla putsata...imusarjan päästä letku irti ja putsaa imusarjan reiän esim. rautalangalla auki.
Helpointahan se olisi viedä testeriin, voisi päästä heti kärryille mistäpäin etsiä vikaa.
Helpointahan se olisi viedä testeriin, voisi päästä heti kärryille mistäpäin etsiä vikaa.
Vika on paikannettu luultavasti hukkaporttia säätävään venttiiliin tai mikä lieneekään joka ei päästä alipainetta lävitseen eikä hukkaportti "sulkeudu" vaan päästää ahtopaineet taivaan tuuliin. Kokeilin ohittaa venttiilin niin johan alkoi ahtamaan. Elikkä mikä tuota venttiiliä ohjaa vai voisiko vika olla siinä itsessään ja mikä se on oikealta nimeltään?
W210 290TD
Lainataan vanhaa aihetta. Minulla tekee '98 290TD väyrynen nyt tuota samaa. Ei vikatilaa, kiertää vähän kerrassaan kierrokset punaisen rajalle, mutta tehoa ei ole. Alkoi ihan yllättäen ja välilä parani itsekseen, mutta nyt on tilanne päällä koko ajan.
Tutkin sen imusarjan päästä lähtevän kumiletkun. Itse letku päästi paineilmalla ilmat kyllä läpi. Se nippa oli jonkin verran tukkoinen, mutta rassasin reiän auki rautalangalla. Tilanne ei koeajolla muuttunut mihinkään.
Osaako joku kuvailla, minkä näköisiä käikäleitä pitäisi etsiä ja mistä, joita voisi seuraavaksi nykiä ja tutkailla? Tuo hukkaporttia säätävä venttiili esim. ?
Tämän ketjun aloittaja ei muuten ole palannut kertomaan, että miten vika korjautui...
Tutkin sen imusarjan päästä lähtevän kumiletkun. Itse letku päästi paineilmalla ilmat kyllä läpi. Se nippa oli jonkin verran tukkoinen, mutta rassasin reiän auki rautalangalla. Tilanne ei koeajolla muuttunut mihinkään.
Osaako joku kuvailla, minkä näköisiä käikäleitä pitäisi etsiä ja mistä, joita voisi seuraavaksi nykiä ja tutkailla? Tuo hukkaporttia säätävä venttiili esim. ?
Tämän ketjun aloittaja ei muuten ole palannut kertomaan, että miten vika korjautui...
Tänään vaihdoin varmuuden vuoksi naftan ja ilman suodattimet, ei apua. Sitten putsasin siitä ilmanputsarin vierestä jonkun pienen (hieman sprinklerin näköisen) tunnistimen contact cleanerilla. käikäle oli jonkin verran öljyinen, mutta ei apua siitäkään. Lieko se ollut ahtopaineen tunnistin tai mikä?
Vinkkejä tässä yhä kaipailisin... Esim. missä ne hukkaportin venttiili ja tunnistin tai mikälie lymyilevät ja miltä näyttävät.
Vinkkejä tässä yhä kaipailisin... Esim. missä ne hukkaportin venttiili ja tunnistin tai mikälie lymyilevät ja miltä näyttävät.
Lisää oireita. Tänään ajelin Turussa käymässä ja moottoritiellä oli jo 120 kesärajoitus. Huomasin auton vetävän suht' hyvin heti kun kierroksia alkoi olla yli 3000 eli moottoritiellä ei ollut mitään vaikeuksia.
Tehot / ahtopaineet ovat siis kateissa alakierroksilla. Paikaltaan liikennevaloista auto nytkähtää hyvin liikkeelle, mutta sitten meno vaimenee, kun alkaa tulla isompia pykäliä laatikosta.
Tehot / ahtopaineet ovat siis kateissa alakierroksilla. Paikaltaan liikennevaloista auto nytkähtää hyvin liikkeelle, mutta sitten meno vaimenee, kun alkaa tulla isompia pykäliä laatikosta.
Minä vaihdoin ilmamassamittarin jo vuosi sitten. Silloin se oire meni niin, että yli 3000 ei enää päässyt ja alkuun riitti moottorin sammutus ja taas mentiin. Nyt ei auta sekään, mutta toisaalta kiertää hyvin mittarin vaikka punaiselle. 1500-3000 rpm välillä vaan ei tapahdu mitään.Tombha kirjoitti:Juu on unohtunut kertoa että vika korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla
Täsmälleen samaa vikaa tääläpäin W210 300TD:ssä, liekö 300 tkm villitys tulossa kun nyt mittarissa 299 tkm ja risat. Just tuli tänään Saksasta originelli MAFfi, kun ei luotettu KL:n vastaavaan ja oli vikatilaoireilua. Nyt ei mene enää vikatilaan originaalilla, vaan eipä pääse 0-100 km/h kuin 11,3 sekuntia ja tuntuu ettei alhaisilla kierroksilla saa polttoainetta tarpeeksi tai yleensäkään vedä juuri mihinkään. Siinä 3000 rpm jälkeen vetää punarajalle todella hyvin. Myös ahtopaineanturi vaihettu, se ei vaikuttanut mitään mihinkään vaikka siitä vikakoodia olikin (MAFfista ei ollut koodia, mutta se tuntui poistavan pari sekuntia 0-100 vedoista).
Siitä huomaa, että ei ole kunnossa kun ei lyö sutia enää missään asfaltilla (normaalisti ASR-valo vilkkui kyllä herkästi kun löi pedaalia pohjaan).
Kertokaa jos keksitte ratkaisua... Ei viittis käytellä osanvaihtimoissa vaihdattamassa aina niitä osia, mitä kunkin vaihtimon testeri sanoo. Oma testeri ei anna koodia kuin pyörännopeusanturista ja mankasta, mankassa tuskin vika. On tutkittu letkuja ja putkia, ei löydy vikaa. Tänään havaittu vuotoa 4. ja 5. suuttimien juurilla sekä havaittu dieselin hajua konetilassa...
PS. Minäkin muuten putsasin ja sittemmin vaihdoin tasan vuosi sitten MAFfin, jossain toisessa topicissa siitä kokemuksia vaihdettiinkin...
Siitä huomaa, että ei ole kunnossa kun ei lyö sutia enää missään asfaltilla (normaalisti ASR-valo vilkkui kyllä herkästi kun löi pedaalia pohjaan).
Kertokaa jos keksitte ratkaisua... Ei viittis käytellä osanvaihtimoissa vaihdattamassa aina niitä osia, mitä kunkin vaihtimon testeri sanoo. Oma testeri ei anna koodia kuin pyörännopeusanturista ja mankasta, mankassa tuskin vika. On tutkittu letkuja ja putkia, ei löydy vikaa. Tänään havaittu vuotoa 4. ja 5. suuttimien juurilla sekä havaittu dieselin hajua konetilassa...
PS. Minäkin muuten putsasin ja sittemmin vaihdoin tasan vuosi sitten MAFfin, jossain toisessa topicissa siitä kokemuksia vaihdettiinkin...