220 CDI:N egr:n mekaaninen tulppaus
220 CDI:N egr:n mekaaninen tulppaus
mitenkäs porukka on mekaanisesti tulupannu nuita? aattelin ite että ois teettäny siihen imusarjan puolelle semmosen 0.5-1mm paksusta pellistä(kumpaa ny sattuu oleen pojilla leikattavana) semmosen "tiivisteen" missä ei oo ku se vesireikä. nii ja facelifti cdi:stä kyse. nii ja mahollisesti niitä tulis samalla usiampi lätkä jos on tarvetta.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
EGR ja teho-ohjelma E 220 CDi, vm-99 A farkku
E 220 CDi -99, kuinkas mulla kun egr tulpattiin ensiksi imusarjan putsauksen yhteydessä, sen jälkeen vein voimaa-comin kotkan toimipisteeseen ohjelmoitavaksi uudelleen. Egrrää ei ohjelmoitu pois kuvioista, oli puhe että ottas tulppauksen pois jos tarvii, ei ole otettu, toimii. 92 kW => 110 kW, 300Nm => 345 Nm. Ei ole moottori vikatilaan mennyt, mut eka ajolla sytty vikatila ja kone sammu. Sen jälkeen kaikki ollu ok. Ehkä pieni "niiaus" tehoissa kiihdyttäessä noin 110 km/h kohdalla.
Siitä ilmamassamittarista omassa E 220 CDi:ssä vm1999, aj 550 tkm; Tulppautin EGR- venttiilin ensiksi, sitten ostin siihen Voimaa-comista uuden moott-ohj-ohjelman. Auto oli tiukalla katsastuksessa jo päästömittauksen arvojen alituksessa ennen ohjelmointia ja tulppausta, mutta meni kylläkin läpi. Ihmettelin jo auton hankinnasta alkaen (11.2011) sen lievää käynti- ja veto-ominaisuuksien häiriöitä etenkin täysillä tehdyissä ohitustilanteissa. Kokeilin reagoiko millälailla ajoon jos otan ilmamassamittarista pistokkeen kokonaan irti ja eipä sillä ollut vaikutusta. Ostin KL-osista uuden anturin ko-mittariin ja kone alkoi antaa samantien voimaa tasaisesti ja aiempaa paremmin koko kierrosalueella. Päästöjä en ole vielä mittauttanut, mutta toimii tehon annossa todella tasaisesti kaasuun vastaten koko kierrosalueella.