210 270cdi -00 ei enää käynnisty
210 270cdi -00 ei enää käynnisty
Mikähän karma vaivaa, ostin perjantaina aukottomalla huoltokirjalla olevan suomi 270cdin ja jo nyt lakkasi liikkumasta, sammui normi ajosta, epc ja jotain lontooksi että käy korjaamolla, ei käyntiin. Irrotin akkukaapelin ja hetken päästä käyntiin, sanoi bas ja abs häikkää, käy korjaamolla, pääsin 400m ja taas sammui, haulla ei edes löytynyt jostain syystä epc mitään. Mikäs nyt taas iski? Kiitoksia tietäjille jo etukäteen.
Missäs päin auto on notta tietäs staaria immeiset tarjota
Ja tosiaan suojat kaikki pois ja kattelet ne pottoaine putket ihan suosista sekä suuttimien tyvet, mulla tossa 200 cdi ceemelissä ei ole tullut vielä kertaakaan semmosta sammumista mikä ei olis selvinyt ihan kattelemalla rauhassa ja kokeilemalla ett hyvällä tuurilla saat sen käymään ainakin sen verta ett pääset kotiin
Ja tosiaan suojat kaikki pois ja kattelet ne pottoaine putket ihan suosista sekä suuttimien tyvet, mulla tossa 200 cdi ceemelissä ei ole tullut vielä kertaakaan semmosta sammumista mikä ei olis selvinyt ihan kattelemalla rauhassa ja kokeilemalla ett hyvällä tuurilla saat sen käymään ainakin sen verta ett pääset kotiin
Eli nyt tarkennus kotoa käsin, 80kmh vauhtia ja tökähti täysin yllättäin sammuksiin, el Control EPC visit workshop, siitä huruttelin pätkän ja irroitin akkukaapelin. Tärähti käyntiin ja herjasi BAS ja ABS, ajoin n400m kotioppäin ja taas sama, nyt ei vaan lähtenyt 20min jälkeenkään käyntiin. Sastamalassa auto majailee ainakin vielä toistaiseksi.
Jaahas, vikakin löytyi, tämä uusi yksilö ei kärsi ajaa tankkia kovinkaan tyhjäksi kuinkas tyhjäksi muiden cdi:t kärsii ajaa ja tuleeko vastaavanlaisia vaivoja ja koodeja? Edelliseni sai ajaa nollille asti ajotietokoneen mukaan ja näin ollen sai venyttää tankkausta viimeiseen asti. No nyt on tankki täynnä ja toivottavasti pääsee taas pitkän pätkän.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Kyllä itellä ainakin kärsii ajaa ihan valon syttymiseen asti, joskin aina käyn tankkaamassa kun mittari on puolessa välissä. Oma auto siis vm: -00 320 CDI. Tosin käymisongelmia oli itselläkin, syynä nokka-akselin asentotunnistin. Sammui ajosta, ja lähti käymään kun anturi oli huilannut, ja jäähtynyt. Myös Railputken paine-anturi oli entinen. Nyt on molemmat vaihdettu. Ja toimii. Akun irrotuksen jälkeen tuleekin se Bas ja ABS häiriö, jonka saa kuitattua pois kääntämällä ratti ääriasentoihinsa, eli kaikki vasemmalle ja sit kaikki oikealle tai päinvastoin miten itte tykkää, ja kaiketi piti vielä polkasta jarrupoljinta. Suosittelen käymään tarkistuttaan vikakoodit. Koska en usko että Elektroniikka sammuttaa autoa jos polttoainetta on vähän. EPC on Electronic Power Control, eli moottorin ohjauslaite.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
No joo, kyllä mullakin sen valon kärsii syttyä mutta ajotietokone tais näyttää 3 litraa, edelliselle omistajalle laiton teleksin niin se kysy heti paljonko ajotietokoneen mukaan ainetta ja siihen sitten että joo tankkaa se niin lähtee toimiin, näin kävikin... vähän oli nyt nolo vika, ei voi kehuskella ihan joka vuosi että olis aine loppunut autosta.
Muistelen jostain lukeneeni että sen mittarin tarkkuus olisi lirta suuntaansa. Eli jos näytössä seisoo 3l niin tankissa voi olla toleranssien rajoissa teknisesti 1,6l tavaraa. Noin vähäinen määrä mahtuu jo huljumaan melko hyvin ja kone epäilemättä hörppää ilmaa jossain kohtaa sopivassa mutkassa tai töyssyssä.
Oman 270cdin olen kertaalleen ajanut 4l asti, ja silloin pääsi vielä ongelmitta tankille asti. Meni arvio matkasta ja aineen riittävyydestävähän tarkalle.
Noissa sitten ikä ja anturien yksilölliset erot tekee vielä omansa. Samoin kuin aineen lämpötila tankissa, moottorin lämpö jne, joten vaikka kone näyttäisikin että tankissa on vielä vähän enemmän kuin hajut jäljellä niin ei sillä varmaan käytännössä ajeta kuin hissuksiin eteläpohjanmaalla.
Oman 270cdin olen kertaalleen ajanut 4l asti, ja silloin pääsi vielä ongelmitta tankille asti. Meni arvio matkasta ja aineen riittävyydestävähän tarkalle.
Noissa sitten ikä ja anturien yksilölliset erot tekee vielä omansa. Samoin kuin aineen lämpötila tankissa, moottorin lämpö jne, joten vaikka kone näyttäisikin että tankissa on vielä vähän enemmän kuin hajut jäljellä niin ei sillä varmaan käytännössä ajeta kuin hissuksiin eteläpohjanmaalla.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
On tääläki joskus jääty tiempäälle toki oli mittarissa vikaa enämpiki. semmonen s202 jossa ei näyttöä ollu vaan viisari joka jäikin ylöstake kirjoitti: ei sillä varmaan käytännössä ajeta kuin hissuksiin eteläpohjanmaalla.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
ku oman ceen tankkaa piripintaan,niin tuo keles sytyttää valon ja viisari on pohjassa jatkoin sitten ajoa,katoin ensin alas.... ei vuoda ja ajoa.n.70-80 km jälkeen alkaa sitten näyttää kohtuu oikeaa.muuten normisti(niinkun noissa dikileluissa nyt toimii) no valo toimii niinku pitää.kohtuu hyvin muutenkin,paitsi jos aivan täyteen
mihinä kuhuna mies
Minun 202 teki samaa, korkkia myöten kun tankkasi niin viisari näytti aikansa nollaa ja sen jälkeen normilukemia. Valo sentään toimi kuten pitääkin.keltsi kirjoitti:ku oman ceen tankkaa piripintaan,niin tuo keles sytyttää valon ja viisari on pohjassa jatkoin sitten ajoa,katoin ensin alas.... ei vuoda ja ajoa.n.70-80 km jälkeen alkaa sitten näyttää kohtuu oikeaa.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
mulla 220cdi väyrynen sai kerra ilmakohtauksen kun tankissa oli 9 litraa mittarin mukaa jälel. Oli tosi herkkä hörsimään ilmaa. tyhjäl tankilla ei käytännös uskaltanu ajella jos tankis oli alle 10l. Sitte vaihettii polttoaineputkien o-renkaat ni on päässy sinne 1-2 litraan asti aina eikä ole sammuillut keskenkaiken kertaakaan sen jälkeen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
4 litraa alkaa olla kriittinen taajama-ajossa jos ajaa mutkat reilumpaa vauhtia. Tasaisella tiellä ajoin kerran epähuomiossa taajaman ohi ja kun hoksasin, olikin jo sama taivaltaa seuraavaan:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.