320 cdi -00 avantgarde väykky ei lähde käyntiin

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Tony.S
Viestit: 54
Liittynyt: 01.2.2013 8:17

320 cdi -00 avantgarde väykky ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

Moro,

Elikkä ongelmana on ettei kottero lähe käyntiin. Vika alkoi niin että tyhjäkäynti alkoi rykimään mutta meni eteenpäin kai silleen normaalisti. Kun auton sammutti niin ei käyntiin enää.

Vekotin vietiin paikalliselle korjaamolle jossa sanottiin : "korkeapainepumppu rikki,suodatinkotelossa metallihilua". Siellä vaihdettiin purkuosana ostettu toimiva pumppu.

Auto oli jo kerran olevinaan kunnossa noin 20 km matkan ajan kunnes taas tyhjäkäynti alkoi taas humppaamaan kunnes tuli hyytyminen,eikä käyntiin enää.

Noo takaisin pajalle jossa se lojuikin seuraavat kaks viikkoa. Kotteroon saa "eloa" sillä tavalla että startatessa käynnistyy ja käy niin kauan kun suihkuttaa starttisuihketta ...

Noo tänään sitten korjaamopäällikkö tuumasi että :"siitä on moottorinohjauslaite hajonnut,ja että kun sen uusii,niin joutuu myös virtalukon uusimaan"

Väykky lähtee huomenna trailerilla seuraavaan korjaamoon johon soitin kun olin saanut diagnoosin tästä ensimmäisestä korjaamosta. Siellä sanottiin että ei välttämättä ole moottoriohjauslaite hajonnut.

Ajattelinpa tässä joutessani kirjuutella tänne jotta olisiko kohtalotovereita vaikkakin vaunu siirtyy toisiin hoteisiin.

Kiitos mahdollisista neuvoista ja vikeistä.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

elä nyt ainakaan uutta ohjainyksikköä siihen mene vaihdattamaan. :shock:
Tony.S
Viestit: 54
Liittynyt: 01.2.2013 8:17

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

Juu en :)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 320 cdi -00 avantgarde väykky ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tony.S kirjoitti:Moro,

Elikkä ongelmana on ettei kottero lähe käyntiin. Vika alkoi niin että tyhjäkäynti alkoi rykimään mutta meni eteenpäin kai silleen normaalisti. Kun auton sammutti niin ei käyntiin enää.

Vekotin vietiin paikalliselle korjaamolle jossa sanottiin : "korkeapainepumppu rikki,suodatinkotelossa metallihilua". Siellä vaihdettiin purkuosana ostettu toimiva pumppu.

Auto oli jo kerran olevinaan kunnossa noin 20 km matkan ajan kunnes taas tyhjäkäynti alkoi taas humppaamaan kunnes tuli hyytyminen,eikä käyntiin enää.

Noo takaisin pajalle jossa se lojuikin seuraavat kaks viikkoa. Kotteroon saa "eloa" sillä tavalla että startatessa käynnistyy ja käy niin kauan kun suihkuttaa starttisuihketta ...

Noo tänään sitten korjaamopäällikkö tuumasi että :"siitä on moottorinohjauslaite hajonnut,ja että kun sen uusii,niin joutuu myös virtalukon uusimaan"

Väykky lähtee huomenna trailerilla seuraavaan korjaamoon johon soitin kun olin saanut diagnoosin tästä ensimmäisestä korjaamosta. Siellä sanottiin että ei välttämättä ole moottoriohjauslaite hajonnut.

Ajattelinpa tässä joutessani kirjuutella tänne jotta olisiko kohtalotovereita vaikkakin vaunu siirtyy toisiin hoteisiin.

Kiitos mahdollisista neuvoista ja vikeistä.
Tuli mieleen tuosta mettali hiupusta että olikositä muualla,

ja mitä moottorin ohjaus boxsin ECU:un tulee niin sen voi hyvin ottaa toisesta autosta... ;) eikä siinä mitään virtalukkoa tms tarvitse vaihtaa jos ei virta lukko ole rikki, vaihto boxsin laitelee autoon sopivaksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Metalli hilua raili säätimessä ja suuttimissa.
Tony.S
Viestit: 54
Liittynyt: 01.2.2013 8:17

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

En tiiä oliko muualla sitä hilua. Sitä yritettiin sanoa korjaamopäällikllle että ettei olisi suuttimissa yms sitä johon piälikkö alko vaahtoomaan että EI OO.

Eilen eräs asentajista sanoi siinä käydessäni että : "siinä on joku putki tms tukossa " kun taas päällikkö yhteen ääneen jotta boxi ja virtaluko pitää vaihtaa . En tiiä mutta auto ei ollu ulkona liikkunut viimeisen kahen viikon aikana mihinkään. Tokkopa ovat mitään tehneet mutta onneksi sentään ei tarvinnut mitään maksaa tästä ensimmäisestä " korjauksesta".

Eräs kolmaskin dieselautoihin oikein erikoistunut korjaamo sanoi että suuttimet tukossa tai jokin muu paikka mutta ei tämä ensimmäinen korjaamo suostunut niitä tutkimaan :)
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Suodatin

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Tony.S kirjoitti:En tiiä oliko muualla sitä hilua. Sitä yritettiin sanoa korjaamopäällikllle että ettei olisi suuttimissa yms sitä johon piälikkö alko vaahtoomaan että EI OO.

Eilen eräs asentajista sanoi siinä käydessäni että : "siinä on joku putki tms tukossa " kun taas päällikkö yhteen ääneen jotta boxi ja virtaluko pitää vaihtaa . En tiiä mutta auto ei ollu ulkona liikkunut viimeisen kahen viikon aikana mihinkään. Tokkopa ovat mitään tehneet mutta onneksi sentään ei tarvinnut mitään maksaa tästä ensimmäisestä " korjauksesta".

Eräs kolmaskin dieselautoihin oikein erikoistunut korjaamo sanoi että suuttimet tukossa tai jokin muu paikka mutta ei tämä ensimmäinen korjaamo suostunut niitä tutkimaan :)


Niin kaipa ne heti haluaa vaihtaa mahdollisimman kalliit osat. Pamahti tuossa mieleen, että voisiko vika olla alkujaan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin polttoainesuodatin.
Näkyy näissä nyky polttoaineissa olevan pirusti vettä mukana, sen huomasi veneen suodattimista. Eli jos suodatin onkin täynnä vettä ja nyt sitä on sitten kaikkialla muuallakin ja se olisi voinut rikkoa pumpunkin...
Tony.S
Viestit: 54
Liittynyt: 01.2.2013 8:17

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

Nii en tiiä. Suodatin on uusi ja, ennen kun luovutin ja hinautin tähän korjaamolle niin sitä ennen imetin liemet tankista ja uutta tilalle mutta eipä tuo auttanut.

Onko tässä sitten joku erillinen siirtopumppu joka myös olisi mennyt mäsäksi?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eikös siirtopumppu ole ennen suodatinta?

No joka tapauksessa jos siellä jotain metallia on ollut suodattimella niin varmasti myös suuttimissa ja muuallakin. :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Eikös siirtopumppu ole ennen suodatinta?

No joka tapauksessa jos siellä jotain metallia on ollut suodattimella niin varmasti myös suuttimissa ja muuallakin. :roll:
Ei ole,
siirto pumppu on suodatimen jälkeen kuten muissakin tuon ikäisissä
cdi koneissa eli nissä missä on 1350bar systeemi ja ne läpinäkyvät
muovi putket vuotavilla orinkuloilla mistä yleisimin vuotava on siinä putsarin päällä putkessa mikä lähetee siirtopumppulle

(yksi monista sysistä miksi tuhoboxsi/railipaineen summitainen nosto tekee toisinaan paljonkin tuhoa on
juuri se että korkea paine pumppu ei oikeen paineen nostoa kestä"huvä kun kestää vakiopaineet" ja sitten kun hajoaa niin monesti lähtee metallia liikeele eikä ole mitään suojaamassa
muuta systeemiä, pumpun hajomisesta toisinaan seuraa vielä koko polttoainen systeemin tuhotumista isompi tuho kun se leikka kiinni"jakopää hajoa" mikä hajotaa sitten aikas paljon enemän...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

laineracing kirjoitti:Metalli hilua raili säätimessä ja suuttimissa.
Jep jos on mettalia pumppulla
ja jos oli mallia missä osa paluusta meni tankin kautta niin tankissa

E: ja meinaa että koko linja uusiksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tony.S
Viestit: 54
Liittynyt: 01.2.2013 8:17

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

No hyi helv... !

Siis mitä tarkoittaa railipaineen summittainen nosto ? En mä ainakaa ole koskenut mihinkään paineisiin.

Mitäköhän koko linjaston uusiminen tulee kustantamaan ?
Tony.S
Viestit: 54
Liittynyt: 01.2.2013 8:17

Viesti Kirjoittaja Tony.S »

Niin ja JOS se boxi nyt onkin kappaleina niin pitääkö se olla 320 cdin vai käykö jonkun muun boxi jos se kerta joutuu ohjelmoimaan uusiksi tähän autoon.

Mitä ne maksaa noin käytettynä ne boxit ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”