om606.962 starttaa kuivana
om606.962 starttaa kuivana
Nonii, pientä robleemaa taas.
Parit kerrat on auto jättänyt käynnistymättä avaimesta normaalisti kääntämällä.
ts. Starttia pitää sahaa 10s jaksoja 3-5, tuntuu kuin järjestelmässä olisi ilmaa ja dieseliä ei pumpulle asti tule.
Näin on nyt käynnyt viitisen kertaa ja kun auto siitä joskus käynnistyy niin moottori käy täysin normaalisti.
Järjestelmään pääsee varmaankin ilmaa niin mistä lähtisin moista ongelmaa paikantamaan?
Parit kerrat on auto jättänyt käynnistymättä avaimesta normaalisti kääntämällä.
ts. Starttia pitää sahaa 10s jaksoja 3-5, tuntuu kuin järjestelmässä olisi ilmaa ja dieseliä ei pumpulle asti tule.
Näin on nyt käynnyt viitisen kertaa ja kun auto siitä joskus käynnistyy niin moottori käy täysin normaalisti.
Järjestelmään pääsee varmaankin ilmaa niin mistä lähtisin moista ongelmaa paikantamaan?
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jos merssumiehenä pitäisin kerrankin kauluspaidan päällä ja veisin korjaamolle niin paljonko moisella remontilla on hintaa?dealer kirjoitti:Jos ruskutuspumppu on päältä kuiva vaihdetaan kaikki muoviset polttoaineputket ja järjestelmän o-renkaat, jos pumppu on märkä niin lisäksi siihen tiivisteet paineputkien lähtöihin.
Jos sähkösammuttimen johtopistokkeen sisällä on polttoainetta vaihdetaan myös sammutin.
Näin meillä, siis korjaamolla.
No eipä kuulosta siltä että alkaisin itse värkkäilemään.dealer kirjoitti:Eipä noiden putkien hintaa muista ulkoa, mutta töitä menee tunnista kahteen riippuen mitä tehdään.
Jotain 150-250 euroa.
Sammutin on uutena kallis, olikohan puolitoistasataa. Harvemmin se vuotaa.
Mitäpä luulet voisiko vika korjaantua noilla eväillä?
Ei sunkhaan sitä tartte kauluspaitaa riisua pikkuhuollon takia.Erno2z kirjoitti:Jos merssumiehenä pitäisin kerrankin kauluspaidan päällä ja veisin korjaamolle niin paljonko moisella remontilla on hintaa?dealer kirjoitti:Jos ruskutuspumppu on päältä kuiva vaihdetaan kaikki muoviset polttoaineputket ja järjestelmän o-renkaat, jos pumppu on märkä niin lisäksi siihen tiivisteet paineputkien lähtöihin.
Jos sähkösammuttimen johtopistokkeen sisällä on polttoainetta vaihdetaan myös sammutin.
Näin meillä, siis korjaamolla.
Mieki kerran vaihetin vaihelaatikon öljynjäähyttimen/lauhuttimen/viilentäjän letkun valkonen kauluspaita ja puku päälä, saattopa olla ravattiki kaulassa silläkertaa
No Merc at the moment
tänään tossa mietin että miten se auto oikein lähtee käyntiin.
Sahasin starttia yhteen menoon 40sekuntia jonka jälkeen auto lähti käyntiin, lupasi pari kertaa ennen käynnistymistä noin 30sekunnin jälkeen.
Pieni dieselin tuoksu tuli kabiiniin.
Mitäs nyt, olen aika noviisi tuon koneen kanssa (eka dietsel) ja minulla ei ole mitään tiloja missä puuhailla, viikonloppuna on kuitenkin pieni hetki että pääsen kaverin halliin missä alustavasti mietittiin noita hehkujen vaihtoja.
Käyn tänään ostamassa yleismittarin ja käsittääkseni voin hehkureleen liittimistä mittaa hehkut ja niiden toimintakunnon? Mitä niistä pitää mitata ja mitä mitta-arvojen tulisi olla?
Sahasin starttia yhteen menoon 40sekuntia jonka jälkeen auto lähti käyntiin, lupasi pari kertaa ennen käynnistymistä noin 30sekunnin jälkeen.
Pieni dieselin tuoksu tuli kabiiniin.
Mitäs nyt, olen aika noviisi tuon koneen kanssa (eka dietsel) ja minulla ei ole mitään tiloja missä puuhailla, viikonloppuna on kuitenkin pieni hetki että pääsen kaverin halliin missä alustavasti mietittiin noita hehkujen vaihtoja.
Käyn tänään ostamassa yleismittarin ja käsittääkseni voin hehkureleen liittimistä mittaa hehkut ja niiden toimintakunnon? Mitä niistä pitää mitata ja mitä mitta-arvojen tulisi olla?
Lisää infoa.
Auto lähtee normaalisti käyntiin jos on alamäessä/perä on korkeammalla kuin keula.
Ajoin auton firman pihassa kanttarin päälle ja se jäi siihen, lähti käyntiin normaalisti. Pari päivää olen jättänyt auton himapihaan pieneen mäkeen jolloin rämähtää käyntiin normaalisti.
Mitäs nyt? Missä auto kannattaa huoltaa suurhelsingin alueella?
Auto lähtee normaalisti käyntiin jos on alamäessä/perä on korkeammalla kuin keula.
Ajoin auton firman pihassa kanttarin päälle ja se jäi siihen, lähti käyntiin normaalisti. Pari päivää olen jättänyt auton himapihaan pieneen mäkeen jolloin rämähtää käyntiin normaalisti.
Mitäs nyt? Missä auto kannattaa huoltaa suurhelsingin alueella?
Sigh, aamulla lähti mäestä taas nätisti käyntiin, vaikka seisoi pari päivää paikallaan.
Mutta kun lähdin tampereen motarilta kehä3:lle niin normaalisti olen S moodilla tomaatilla siitä kätevästi siitä päässyt, nyt vedot aivan pois. Kone ei jaksa vetää edes hikiseen kuin 100km/h nopeuksiin kituisasti.
Ajoin tiistaina autolla ~600km ilman mitään ongelmia ja silloin totesin että autossa on omasta mielestä todella hyvä ohituskiihtyvyys, tänään se oli vaparin luokkaa...
Mitähän nyt taas. Voisin vaihtaa otsikon "Ernon 300tdt:n ongelmat" kohta.
Mutta kun lähdin tampereen motarilta kehä3:lle niin normaalisti olen S moodilla tomaatilla siitä kätevästi siitä päässyt, nyt vedot aivan pois. Kone ei jaksa vetää edes hikiseen kuin 100km/h nopeuksiin kituisasti.
Ajoin tiistaina autolla ~600km ilman mitään ongelmia ja silloin totesin että autossa on omasta mielestä todella hyvä ohituskiihtyvyys, tänään se oli vaparin luokkaa...
Mitähän nyt taas. Voisin vaihtaa otsikon "Ernon 300tdt:n ongelmat" kohta.
Kiertääkö yli 3000rpm?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Silloin kun ongelmaa ilmeni niin saattoi hyvinkin olla näin, mutta nyt taas mylly käy ja kukkuu ihan normaalisti.Multiviri kirjoitti:Kiertääkö yli 3000rpm?
Mitkä ovat tämän koneen vakio huoltokohteita, tarkoitukseni on siirtää tuo kone satalankkuun tulevana kesänä niin tuosta koneesta haluan pitää huolta.
niiku tapio. oman lapsensa ristiäiset! mutta tähdellisempääki tekemistä oliPstk/pp d kirjoitti:Ei sunkhaan sitä tartte kauluspaitaa riisua pikkuhuollon takia.
Mieki kerran vaihetin vaihelaatikon öljynjäähyttimen/lauhuttimen/viilentäjän letkun valkonen kauluspaita ja puku päälä, saattopa olla ravattiki kaulassa silläkertaa
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
vakiohuoltokohteita? korjaa tietysti kaikki mikä irtoaa kerran sää sen nostat pois autosta. pumppuhan se lie perusjutuja.Erno2z kirjoitti:Mitkä ovat tämän koneen vakio huoltokohteita, tarkoitukseni on siirtää tuo kone satalankkuun tulevana kesänä niin tuosta koneesta haluan pitää huolta.
vikatilassa ei tule kierroksia enempää kuin 3000. ittel oli yks ahtoputki halki ja ei sitte kiertäny yli 3000
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tarkoitus olisi tuota elinluovutusta tehdä tuossa kesemmällä. Joten auto toimii vakiokuntoisena (ehkä) käyttiksenä siihen asti.Sergey kirjoitti:vakiohuoltokohteita? korjaa tietysti kaikki mikä irtoaa kerran sää sen nostat pois autosta. pumppuhan se lie perusjutuja.Erno2z kirjoitti:Mitkä ovat tämän koneen vakio huoltokohteita, tarkoitukseni on siirtää tuo kone satalankkuun tulevana kesänä niin tuosta koneesta haluan pitää huolta.
vikatilassa ei tule kierroksia enempää kuin 3000. ittel oli yks ahtoputki halki ja ei sitte kiertäny yli 3000
Olen tosiaan aika noviisi näiden dieseleiden kanssa niin olisiko aiheellista laittaa auto hetkeksi seisontaan ja lähettää pumppu johonkin huoltoon? Siinä samassa yhteydessä tarkastaa tuo sammutinventtiili ja nuo dealerin mainitsemat putket?
Myös tuo pumpun elementtien vaihtohan kannattaisi tehdä samaan soppaan?
OT: Mitenkä kun olen satalankkua miettinyt mutta tuo 201 kori myös kiinnostaisi niin olenko pahasti väärässä että tuohon pikkumersuun ei mahdu 606 ja ilmastointi jos käytetään vähänkin suurempaa välijäähyä ilman suuria keulanmuokkas rojekteja ts. auto on oltava vakiokuntoinen ulkoisesti.