om606.962 starttaa kuivana

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

om606.962 starttaa kuivana

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Nonii, pientä robleemaa taas.

Parit kerrat on auto jättänyt käynnistymättä avaimesta normaalisti kääntämällä.
ts. Starttia pitää sahaa 10s jaksoja 3-5, tuntuu kuin järjestelmässä olisi ilmaa ja dieseliä ei pumpulle asti tule.
Näin on nyt käynnyt viitisen kertaa ja kun auto siitä joskus käynnistyy niin moottori käy täysin normaalisti.

Järjestelmään pääsee varmaankin ilmaa niin mistä lähtisin moista ongelmaa paikantamaan?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Polttoaine järjestelmästä. Pumppu, letkut/putket, suodattimet, esilämmitin, sammutin mokkula, siirtopumppu.
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

laineracing kirjoitti:Polttoaine järjestelmästä. Pumppu, letkut/putket, suodattimet, esilämmitin, sammutin mokkula, siirtopumppu.
Onko olemassa jotain helpotuksia vuodon paikantamiseen?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ruskutuspumppu on päältä kuiva vaihdetaan kaikki muoviset polttoaineputket ja järjestelmän o-renkaat, jos pumppu on märkä niin lisäksi siihen tiivisteet paineputkien lähtöihin.
Jos sähkösammuttimen johtopistokkeen sisällä on polttoainetta vaihdetaan myös sammutin.

Näin meillä, siis korjaamolla.
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

dealer kirjoitti:Jos ruskutuspumppu on päältä kuiva vaihdetaan kaikki muoviset polttoaineputket ja järjestelmän o-renkaat, jos pumppu on märkä niin lisäksi siihen tiivisteet paineputkien lähtöihin.
Jos sähkösammuttimen johtopistokkeen sisällä on polttoainetta vaihdetaan myös sammutin.

Näin meillä, siis korjaamolla.
Jos merssumiehenä pitäisin kerrankin kauluspaidan päällä ja veisin korjaamolle niin paljonko moisella remontilla on hintaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä noiden putkien hintaa muista ulkoa, mutta töitä menee tunnista kahteen riippuen mitä tehdään.
Jotain 150-250 euroa.
Sammutin on uutena kallis, olikohan puolitoistasataa. Harvemmin se vuotaa.
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

dealer kirjoitti:Eipä noiden putkien hintaa muista ulkoa, mutta töitä menee tunnista kahteen riippuen mitä tehdään.
Jotain 150-250 euroa.
Sammutin on uutena kallis, olikohan puolitoistasataa. Harvemmin se vuotaa.
No eipä kuulosta siltä että alkaisin itse värkkäilemään.
Mitäpä luulet voisiko vika korjaantua noilla eväillä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aina ne kuntoon on saatu :roll:
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Semmonenhan tässä kävi hullussa mielessä että mitä jos olisi aika vaihtaa hehkut?
Miten vialliset hehkut toimivat moisesa tilanteessa?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Erno2z kirjoitti:
dealer kirjoitti:Jos ruskutuspumppu on päältä kuiva vaihdetaan kaikki muoviset polttoaineputket ja järjestelmän o-renkaat, jos pumppu on märkä niin lisäksi siihen tiivisteet paineputkien lähtöihin.
Jos sähkösammuttimen johtopistokkeen sisällä on polttoainetta vaihdetaan myös sammutin.

Näin meillä, siis korjaamolla.
Jos merssumiehenä pitäisin kerrankin kauluspaidan päällä ja veisin korjaamolle niin paljonko moisella remontilla on hintaa?
Ei sunkhaan sitä tartte kauluspaitaa riisua pikkuhuollon takia.
Mieki kerran vaihetin vaihelaatikon öljynjäähyttimen/lauhuttimen/viilentäjän letkun valkonen kauluspaita ja puku päälä, saattopa olla ravattiki kaulassa silläkertaa :oops:
No Merc at the moment
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Toimiikohan sammutin oikein? Ettei vain juuttuisi pohjaan?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

tänään tossa mietin että miten se auto oikein lähtee käyntiin.
Sahasin starttia yhteen menoon 40sekuntia jonka jälkeen auto lähti käyntiin, lupasi pari kertaa ennen käynnistymistä noin 30sekunnin jälkeen.
Pieni dieselin tuoksu tuli kabiiniin.

Mitäs nyt, olen aika noviisi tuon koneen kanssa (eka dietsel) ja minulla ei ole mitään tiloja missä puuhailla, viikonloppuna on kuitenkin pieni hetki että pääsen kaverin halliin missä alustavasti mietittiin noita hehkujen vaihtoja.
Käyn tänään ostamassa yleismittarin ja käsittääkseni voin hehkureleen liittimistä mittaa hehkut ja niiden toimintakunnon? Mitä niistä pitää mitata ja mitä mitta-arvojen tulisi olla?
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Lisää infoa.
Auto lähtee normaalisti käyntiin jos on alamäessä/perä on korkeammalla kuin keula.
Ajoin auton firman pihassa kanttarin päälle ja se jäi siihen, lähti käyntiin normaalisti. Pari päivää olen jättänyt auton himapihaan pieneen mäkeen jolloin rämähtää käyntiin normaalisti.

Mitäs nyt? Missä auto kannattaa huoltaa suurhelsingin alueella?
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Sigh, aamulla lähti mäestä taas nätisti käyntiin, vaikka seisoi pari päivää paikallaan.
Mutta kun lähdin tampereen motarilta kehä3:lle niin normaalisti olen S moodilla tomaatilla siitä kätevästi siitä päässyt, nyt vedot aivan pois. Kone ei jaksa vetää edes hikiseen kuin 100km/h nopeuksiin kituisasti.
Ajoin tiistaina autolla ~600km ilman mitään ongelmia ja silloin totesin että autossa on omasta mielestä todella hyvä ohituskiihtyvyys, tänään se oli vaparin luokkaa...

Mitähän nyt taas. Voisin vaihtaa otsikon "Ernon 300tdt:n ongelmat" kohta.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kiertääkö yli 3000rpm?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Multiviri kirjoitti:Kiertääkö yli 3000rpm?
Silloin kun ongelmaa ilmeni niin saattoi hyvinkin olla näin, mutta nyt taas mylly käy ja kukkuu ihan normaalisti.

Mitkä ovat tämän koneen vakio huoltokohteita, tarkoitukseni on siirtää tuo kone satalankkuun tulevana kesänä niin tuosta koneesta haluan pitää huolta.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pstk/pp d kirjoitti:Ei sunkhaan sitä tartte kauluspaitaa riisua pikkuhuollon takia.
Mieki kerran vaihetin vaihelaatikon öljynjäähyttimen/lauhuttimen/viilentäjän letkun valkonen kauluspaita ja puku päälä, saattopa olla ravattiki kaulassa silläkertaa :oops:
niiku tapio. oman lapsensa ristiäiset! mutta tähdellisempääki tekemistä oli :lol:
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Erno2z kirjoitti:Mitkä ovat tämän koneen vakio huoltokohteita, tarkoitukseni on siirtää tuo kone satalankkuun tulevana kesänä niin tuosta koneesta haluan pitää huolta.
vakiohuoltokohteita? korjaa tietysti kaikki mikä irtoaa kerran sää sen nostat pois autosta. pumppuhan se lie perusjutuja.

vikatilassa ei tule kierroksia enempää kuin 3000. ittel oli yks ahtoputki halki ja ei sitte kiertäny yli 3000
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Sergey kirjoitti:
Erno2z kirjoitti:Mitkä ovat tämän koneen vakio huoltokohteita, tarkoitukseni on siirtää tuo kone satalankkuun tulevana kesänä niin tuosta koneesta haluan pitää huolta.
vakiohuoltokohteita? korjaa tietysti kaikki mikä irtoaa kerran sää sen nostat pois autosta. pumppuhan se lie perusjutuja.

vikatilassa ei tule kierroksia enempää kuin 3000. ittel oli yks ahtoputki halki ja ei sitte kiertäny yli 3000
Tarkoitus olisi tuota elinluovutusta tehdä tuossa kesemmällä. Joten auto toimii vakiokuntoisena (ehkä) käyttiksenä siihen asti.

Olen tosiaan aika noviisi näiden dieseleiden kanssa niin olisiko aiheellista laittaa auto hetkeksi seisontaan ja lähettää pumppu johonkin huoltoon? Siinä samassa yhteydessä tarkastaa tuo sammutinventtiili ja nuo dealerin mainitsemat putket?
Myös tuo pumpun elementtien vaihtohan kannattaisi tehdä samaan soppaan?

OT: Mitenkä kun olen satalankkua miettinyt mutta tuo 201 kori myös kiinnostaisi niin olenko pahasti väärässä että tuohon pikkumersuun ei mahdu 606 ja ilmastointi jos käytetään vähänkin suurempaa välijäähyä ilman suuria keulanmuokkas rojekteja ts. auto on oltava vakiokuntoinen ulkoisesti.
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Käytin mersun tuossa määräaikaishuollossa otalammen autohuollossa ja katteltiin vähän että sieltä syöttöpumpusta se tapaa vuotaa.

Sanoi tilaavansa nuo o renkaat ja tällä viikolla varmaan huolletaan auto kuntoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”