98 S210 täristää tyhjäkäynnillä

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

98 S210 täristää tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja lege »

Eli auto on automaatti 3l turbodiiseli nyt alkanut ilmaantumaan ihme tärinää, koko auto heiluu kun on parkissa oli vaihde päällä tai ei. Vika ei tule joka käynnistys kerralla.
Samalla kun vika on päällä niin auto pukkaa mustaa savua putkesta, kierroksia kuiten ottaa aivan normaalisti.
Mistähän tuota vikaa alkaisi etsimään?
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Ei ole vika vieläkään selvinnyt. Nyt vika on kokoajan päällä.
Voisko tuo johtua suuttimista? Miten suuttimet voi koti konstein testata?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no oliskoha moottorin tukikumi rikki?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Moottorin tukikumit kyllä aiheuttaa kaikenlaisia tärinöitä, muttei se mustaa savua selitä kyllä. Jos tärinän yhteydessä alkaa savuttaa. Omassa 320 Cdi:ssa on kumit lopussa, muttei se kyllä savuja lykkää. Mutta Kannattaa ne kumit tarkistella ja pistää vaihtaen, jos on finaalissa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Niin se tärinäkö tulee nimenomaan käynnistyksen jälkeen....kylmänä? Ei tärise esim. 50km ajon jälkeen pysähtyessä, tai kuumana uudelleen käynnistäessä? Hehkun valo jää palamaan hetkeksi käynnistyksen jälkeen? :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Nyt alkanut kuulumaan tsup tsup ääntä, olisi video kuvaa
tarjolla. http://youtu.be/Rr_wSB0Rvlw
Ennen meni tärinä pois kun ajoi muutaman kymmenen metriä
mutta nyt täristää koko ajan. Kumit katsoin ja ne näytti
hyviltä.
Veikkauksia tai tietoa tuosta äänestä joka kuuluu videolla
onko suutin vai joku venttiili vai joku muu?
Hehkun valo ei jää palamaan startin jälkeen.
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ile »

"Huominen on aina tulevaisuutta."
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Käytin tuossa yön pimeinä tunteina suutin putkia auki
yksitellen ja nelos pytyn kohdalla ei käynti muuttunut
enään huonompaan suuntaa.
Voisiko tuossa olla suutin rikki?
Miten suuttimen saa irti ja näkeekö siitä päälle päin, että onko
se rikki?
Ei ole koskaan tullut purettua diesel vehettä.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kaikki ne pitäisi mieluiten testata. Voi se vika olla pumpussakin, mutta suuttimista homma alkaa.

Minusta moottorin kumeilla ei ole mitään väliä. Jos kuutonen täristää, niin siinä on vikaa. Jos vikaa ei ole , niin ei se kone rytkytä vaikka irti päästäisi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Ilmamassamittaria käytin irti sillä ei ollut vaikutusta käyntiin.
Uskaltaakohan tuolla ajaa, työmatka kun on 250km päivässä.
Auto kuiten kulkee aivan normaalisti ja vastaa kaasuun.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kaikki ne pitäisi mieluiten testata. Voi se vika olla pumpussakin, mutta suuttimista homma alkaa.

Minusta moottorin kumeilla ei ole mitään väliä. Jos kuutonen täristää, niin siinä on vikaa. Jos vikaa ei ole , niin ei se kone rytkytä vaikka irti päästäisi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Imusarjan purin pois niin pumpun päässä oli aivan aavistuksen kosteuta, ei tiputtanut kun auto oli käynnissä. Kulutus on kyllä nyt noussut aika reippaasti, 18l/100km kun kävin pienen testi lenkin heittämässä.
Miten suuttimet saa irti tarviiko siihen jotain erikoistyökaluja?
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Pitkä hylsy irrotukseen ja momenttiavain ja uudet tiivisteet asennukseen. Sen hylsyn voi itsekin jatkaa tavallisesta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Noniin nyt on vaihdettuna nelos pytyn suutin mutta käynti ei muuttunut yhtään. Vieläkin täristää ja pitää supsutusta.
Onko seuraavaksi kannen auki käyttö vai mitä tutkitaan seuraavaksi?
Voiko venttiilit aiheutta tuollaisia oireita?
Tuolla pitäisi ajaa aamulla 250km
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... 011017.mp4

Venttiilit vuotaa tuossa videossa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Eli tulee kannen auki käyttö seuraavaksi operaatioksi.
Miten vuotavan venttiilin huomaa? Vai pitääkö vaihtaa kaikki venttiilit?
Olisi kyllä paljon muutakin rahan menoa.
Vielä kerkeää antaa muita veikkauksia mikä koneella olisi hätänä.
Auttaisikohan forte huuhtelu mitään?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vie se pumppupajalle ja käske tasata syötöt ja uusia paineventtiilit ja ehkä laakerit pumpun akselille
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Uskaltaakohan tuolla ajaa lähimmälle pajalle kun on 120km, siis joka pystyisi
tuolle pumpulle jotain tekemään.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

lege kirjoitti:Uskaltaakohan tuolla ajaa lähimmälle pajalle kun on 120km, siis joka pystyisi
tuolle pumpulle jotain tekemään.
Kannattaa ennen pajalle ajamista katsoa että pakoputki ehjä ja kiinni kunnolla. Itsellä elämänsä loppupuolella oleva etuputki aiheutti tyhjäkäynnillä reipasta ravistusta melkein koko autoon. Vaihtamalla murtuneen ja vetelän etupätkän tärinät loppu. Moottorin ja laatikon kumit vaihoin ensin ja ei auttanu.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Putki on vasta tehty uusiksi katilta eteen päin.
Voishan tuonki kattoa ja samalla tyhjentää katti.
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Putki on kunnolla kiinni. Nyt vissiin laukesi taas laturi ko ei lataa yhtään.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

lege kirjoitti:Putki on kunnolla kiinni. Nyt vissiin laukesi taas laturi ko ei lataa yhtään.
Sehän on kun toi mun työmatkalintta s202 ;) Ei tervettä päivää :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Joo työmatka auto tuokin olisi jos olis vain kunnossa.
Ei millään kehtais laittaa paaliin autoa, ainakaan vielä.
Nyt auto meni pajalle ja katotaan mikä on vikana?
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Nyt olisi asentaja antanut tuomion seetirengas olisi kuulemma antautunut.
Tarviiko kantta käyttää koneistamolla vai selviääkö pelkällä seetin vaihdolla?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

koneistamon hommia on tuo
lege
Viestit: 48
Liittynyt: 11.10.2012 23:38

Viesti Kirjoittaja lege »

Jokseenkin arvasin tuon että koneistamolla pitää käydä.
Taitaa tulla niin kallis remontti että ei kehtaa enää myydä autoa pois.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tuohan on normaalia ylläpitokulua näissä. Ei mullakaan ole 500e riittänyt kuukaudessa, jospa tuo nyt alkaisi tasoittua. Toyoamiehelläkin meni kerran parkkikiekosta laakeri, joutui vaihtamaan kiekon, vaikka oli vasta viisi vuotta ajettu auto. Että ei ne toyotatkaan niin varmoja ole kuin sanotaan. :D
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”