Egr.n mukana olo

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Egr.n mukana olo

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Mikä olisi helpoin tapa koettaa että onko Egr ohjelmassa mukana vai ei? Olisiko tulppaamalla alipaineletku Egr.ältä? Kun ei ole kompuutteriohjelmiq käytössä millä katsoisi. Entäs jos se on käytössä, letkun tulppaa josta seuraa vikatila, niin poistuuko vikatila tulppauksen poistamalla, vai vaatiiko vikakoodien nollauksen? kyseessä vm, -00 320 CDI. Autoa on vissiin ohjelmoitu joskus, niin on pieni toivo että tuo koneen saastuttaja olisi pois käytöstä. Sen haluisin varmistaa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vika poistuu kun sammutat ja käytät avaimen pois virtalukolta
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

myös ääni muuttu sen mukaan onko kiinni vai auki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
forum
Viestit: 16
Liittynyt: 02.2.2014 11:14

Viesti Kirjoittaja forum »

Se jäi mieleen tuosta meikäläisen aikaisemmasta kokeilusta, jossa siis tulppasin vain EGR:n alipaineletkun, että moottorin ääni tosiaan muuttui. Tosin tässä tapauksessa tehoja myös katosi aika paljon, mutta palautuivat kun laittoi letkun takaisin ja käynnisti auton uudelleen. Varsinainen kysymys kuuluu, että jos EGR:n poistaa softalla jääkö autoon silloin vastaava ääni kuin tulppaamalla. Mielestäni ääni ei kovin terveeltä kuulostanut. Sellainen ihmeellinen ontto kumiseva ääni.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Luulisin että jos sen ohjelmoi pois, jonka jälkeen pistää sokeat laipat egr:ään tulo ja meno puolelle niin luulisi äänen normalisoituvan? Itse ajattelin huomenna kokeilla sen egr.än että onko mukana vai ei. Tosin käyn katsauksessa ensin. :-D Tosin en tiedä millainen äänen muutos on, vielä. Ohjelmallisen poiston jälkeen ei tarvi letku tulppauksia, mutta toki sokeat kannattaa laittaa?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

forum kirjoitti:Se jäi mieleen tuosta meikäläisen aikaisemmasta kokeilusta, jossa siis tulppasin vain EGR:n alipaineletkun, että moottorin ääni tosiaan muuttui. Tosin tässä tapauksessa tehoja myös katosi aika paljon, mutta palautuivat kun laittoi letkun takaisin ja käynnisti auton uudelleen. Varsinainen kysymys kuuluu, että jos EGR:n poistaa softalla jääkö autoon silloin vastaava ääni kuin tulppaamalla. Mielestäni ääni ei kovin terveeltä kuulostanut. Sellainen ihmeellinen ontto kumiseva ääni.
kierrätyksen äänen muutos on niin pieni että sitä ei enää seuraavana päivänä huomaakkaan

luulisin että sinulla on auto mennyt vikatilaan jolloin se avaa ahtimen vnt siivet täysin auki jolloin kuuluu selvä kumiseva pörinä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Luulisin että jos sen ohjelmoi pois, jonka jälkeen pistää sokeat laipat egr:ään tulo ja meno puolelle niin luulisi äänen normalisoituvan? Itse ajattelin huomenna kokeilla sen egr.än että onko mukana vai ei. Tosin käyn katsauksessa ensin. :-D Tosin en tiedä millainen äänen muutos on, vielä. Ohjelmallisen poiston jälkeen ei tarvi letku tulppauksia, mutta toki sokeat kannattaa laittaa?
jos syteemi nyt toimii eli ventiili ei valskaa niin sokeatlaipat on turhaa työtä
(siis jos ahtopainetta/pakopainetta ei ole rajusti meninki korotella)

jotain jos haluaa varmistella niin ennemin sinne alipaine letkuun tulppa ennen sitä paineenmuunita (sähkömurkulaa)
niin on yksi mahdolinen alipaine vuotokohta pois

laipat tai ei niin äänen ei vaikutusta,
äänen muutos on pieni ja kaikissa sitä ei edeskuule muiden äänten alta

iso
loptus johtuu yleensä tusta minkä xr jo mainitsi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Menisikö auto heti vikatilaan kun alipaineletkun tulppaa, vai vaatiiko kylmän koneen? Äsken pistin alipaineletkun umpeen, ja käynnistin, ja ainakin paikallaan kaasuttaessa ei vikatiloja esiintynyt (eikös kierrokset rajoitu 3000 kierrokseen jos vikatila?) Tosin moottori on nyt kuuma, samoin ulkoilma. Joskin tulppasin mokkulan jälkeisen letkun nyt kokeeksi, jos se ei vikatilaa saa, niin tulppaan sen ennen morkulaa, jos niin on parempi. Muutoin täytyy jossain teettää EGR:n poisto ohjelmasta.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ei se aina heti mene vikatilaan vähän tasaista ajoa niin selviää asia
ilmamassa mittarin kuntokin voi vaikuttaa asiaan
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Okei, no huomenna se selviää sitten työmatkalla, että miten on. Ilmamäärämittarin kunnosta ei ole muuta tietoa, kuin että pari vuotta sitten on viimeksi vaihdettu, ja siitä asti on ollut. Silloin Ilmamäärämittari aiheutti vikatilan rikkoontumisellaan.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Kyllä nyt näyttää sille että matkojensa varrelta täytyy löytää joku joka koodaa EGR.n pois. Kierrokset ei rajoittunut 3000, mutta muuten kulku oli aika tahmeaa. Kulku oli samanlaista kuin viimekesänä, kun Turbon alipainemurkula oli rikki. Pakoputki honotti, ja tehot puuttu. Eli vielä ei kannata alkaa imusarjaa puhdistaan.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”