Virrat laittaessa päälle, syöttöpumppu naputtaa noin 50hz taajuttaa ehkä 10s. Aluksi vian olevan sammuttimessa, mutta ääni tuleekin määränsäätimestä. Vikakoodeja ei antanut aluksi. Irroittaessa pumpun pistokkeesta ja laittamalla virrat päälle äänikin häviää. Eli ääni tulee varmuudella pumpusta. Moottori lähtee käyntiin naputuksen jälkeen mutta käy raskaasti ja tulee mustaa. Käy muuten normaalisti ja pehmeästi kun vähän antaa kierroksia, eli tottelee kaasuun.
Vaihdettu syöttöpumppu, koska luulin aluksi vain määränsäätimensolenoidin menneen. Naputus ei hävinnyt ja käynti samanlainen. Seuraavaksi alkaa katsomaan että ecu ja johtosarja on kunnossa.
Onko kenelläkään laittaa sähkökaaviota kyseiseen laitteeseen? Autodatassa ei ole kun vapariin. Mikään ole niin tympeetä kun sähkövian etsintä ilman kaaviota.
Ecustahan voi mennä määränsäätimenohjaus, että vetää "syötöt tappiin". Palaa esim. pääte kiinni. Pumppun solenoidiahan ohjataan PWM:llä ja luistimen asentotunnistin kertoo takaisin viestiä missä kohtaa luistin menee?
Aikansa kun härkki, antoi vikaa luistimen määrän säätöpoikkeamaasta tai jotain. En ottanut vikakoodia ylös.
Savutushan voi tulla suuttimien kusemisesta, mutta pumpun naputusta se ei selitä, eikä vikakoodia.
Alkeellisia vehkeitä itsediagnoosiin ja boschin testeri ei anna näyttää mitään mitta-arvoja MSA15.1 eculle. Eivät boschilla enää panosta vanhempien ecujen diagnoosiin.
Ajatuksia ja ideoita? Sähkökaavio tässä nyt ekana auttaisi
