Onkohan pumppu menossa

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Onkohan pumppu menossa

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eli allekirjoituksen 290TDT on alkannut oireilemaan kylmänä sillein että käy hetken aikaa pirun epätasaisesti ja ajossa kierrokset humppaa ennenkuin moottori kunnolla lämpeää jolloin toimii kuin unelma,mikähän muu oikein voisi tuollaista vaivaa aiheuttaa ilman lisäksi kuin syöttöpumppu :? Ja polttoaine linjoissa ei kuitenkaan näy ilmakuplia kun auto on käynnissä,oli sitten kylmä tai kuuma moottori. Auto lähtee kyllä pakkasestakin ilman lämpöä heti kerrasta käyntiin eikä edes syöttöpumppu vuoda naftaa :lol:
Ja silloin kun tuo "rynkytys" alkaa niin melkein heti syttyy mittaristoon EPC varoitus joka kuittaantuu kuitenkin melkein heti itsestään pois :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Onko se pumppu kiinni?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Lätäkkö alla vahvistaa epäilystä. Pumppu saattaa olla käytännössä suihkuputkien varassa, jos pultit höltyny. Käy edelleen kun vehje säätää ennakkoa itsekseen, saatuaan juonesta kiinni. Alavarveilla tärinä sekottaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kiitos vinkeistä,täytyy huomenna aamusta tarkistaa että onko pumppu kunnolla kiinni :D Lätäkköä ei tämän koslan alle tule mistään muusta kuin tippa automaattiöljyä askista yli -20pakkasilla :lol:
Ja nyt on sinällään "unelma" tilanne kun pihassa seisoo kaks 290 väykkyä ja tuo toinen joka on ainakin vielä toistaiseksi kaverin kosla niin siitä saa ottaa ehjää osaa kokeiluun niin paljon kuin tarvitsee :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja pumppuhan siellä oli löysällä :lol: Kiristin pultit ja kas kummaa kun ei enää yhtään käynti oireile 8) No mutta nähtävästi nyt sitten tuon epätasaisen käynnin vuoksi polttoaine putkien o-renkaat on tykänneet kyttyrää kun nyt näytti putkissa menevän silloin tällöin ilmakuplia,no ostetaan huomenna KL:stä uudet putket kun töistä pääsen :D
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

mese300 kirjoitti:Ja pumppuhan siellä oli löysällä :lol: Kiristin pultit ja kas kummaa kun ei enää yhtään käynti oireile 8) No mutta nähtävästi nyt sitten tuon epätasaisen käynnin vuoksi polttoaine putkien o-renkaat on tykänneet kyttyrää kun nyt näytti putkissa menevän silloin tällöin ilmakuplia,no ostetaan huomenna KL:stä uudet putket kun töistä pääsen :D
Ei oo välttämättä tarpeen. Kunhan pumpussa osat lilluu upoksissa, niin ne kuplat löytää tiensä takas tankkiin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No mä ajan tuolla päivittäin 124km työmatkan pieniä teitä myöden aamuyöstä jolloin ei ketään tiellä liiku niin ihan oman mielen rauhoittamiseksi ajattelin nuo putket nyt vaihdella,varsinkin kun kumpikin putki suodattimen kupeessa tuntuu liikkuvan kun niihin vähänkin koskee :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No toimihan se nyt muutaman päivän niinkuin pitikin :lol: Mutta nyt tekee taas sellaiset temput kylmänä ettei kierrä kuin 2500rpm ja sen jälkeen "ampuu" pakoputkessa eikä ota tosiaan kierroksia ja alkaa tulemaan naftan käryä putken päästä :evil: Lämpöisenä toimii taas niinkuin pitääkin,taitaa olla aika alkaa tutkimaan suuttimien kuntoa tästä laitteesta nyt :ttu:
Mittarissakaan ei ole kuin vasta 502600km niin noinko nopeasti ne suuttimetkin sitten kuluisi :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja nyt alkaa vika paikallistumaan :D Kaikki muut suuttimet on nyt vaihdettu pl. se tunnistinsuutin ja kun sen tänään sitten vielä mittasin niin siitä sai sellaiset ohmi lukemat kuin 102ohmia,alkaisko se tuo sitten olla jo ehtoopuolella :?
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Eiköhän tuo ole kunnos.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No huomenna aamusta taas ollaan "viisaampia" että joko tuo asettuisi :lol: Ainakin tänään koekäytöllä tuli sellainen tuttu ronksotus kun sai suuttimet vaihdettu :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja vikahan ei poistunnut vieläkään :evil: Mutta vian lähde taisi tänä aamuna nyt löytyä :lol: Mittasin piruuttani vielä kertaalleen tuon tunnistussuuttimen kun kone oli kylmä ja eihän se tarjonnut kylmänä kuin 88ohmin lukemat :evil: Lämpöisenä tarjoilee sitten sen 102ohmia mutta taisi nyt kuitenkin löytyä se kallis vika :cry:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Eiköhän tuo ole kunnos.

90-125ohmia on osoittautunu toimiviksi omien kokemuksien ja vuosien mersu foorumien lukemisien perusteella. Jos se olis rikki eli ei vastusarvoa ollenkaan niin ennakko olis pieles ja pakoputkesta tulis kaiken värisiä savuja.
Jos vastus olis rikki niin eihän se välillä itsekseen korjautuisi?

Joillakin on auttanu ecun liittimen putsaus, sähköjohtojen korjaus, jne. Eikös tuos ole ilmamassamittari? Starin nokkaanhan tuo pitäis saada?
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No siitähän tämä onkin outo laitos kun kylmänä ei enää pitäjää näy jos kaasuun vähänkin koskee,tulee putkesta sellainen pilvi kaiken väristä savua ettei auton lähellä voi enää olla :lol: Ja mullahan seisoo pihassa kaverin samanlainen väykky josta on nyt kokeiltu kaikki mahdolliset anturit yms. tähän mun autoon paitsi ei vielä tuota suutinta :roll: Ei auttanut minkään osan vaihto tähän mun kotteron vaivaan vielä joten eipä tässä enää oikein muuta voi olla tai sitten täytyy hieroa kaupat tuosta kaverin romusta ja nakata siitä toimiva mylly tämän keulille :twisted:
Se pitäisi tuo star saada silloin auton luokse kun se on kylmä,lämpöisenä kun ei ole mitään ongelmia :roll: Joulukuussahan käytin tätä starin nokassa juurikin tuon epc varoituksen vuoksi mutta ei sieltä kuitenkaan mitään silloinkaan löytynnyt muutakuin valojen korkeudensäätöjen moottorit ei toimi :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Suuttimista en ymmärrä mitään ja sehän voi olla paska mutta kumma homma jos tuo sähkölaite siinä suuttimes kiukuttelee. Luulis että tuo suutin katkoo virtapiiriä kun ruiskutus tapahtuu ja kertoo infoa eculle osana kampuralta tulevaa tietoa ja sitten siitä ecu tekee johtopäätöksen säätää ennakkoa pumpulle.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No olen huomannut näiden vanhojen romujen kanssa temutessa että kun alkaa tuota ikää ja kilometrejä olemaan takana että näiden kanssa on kaikki mahdollista :lol: Mutta katsotaan nyt saako tämän nyt jossain vaiheessa kuntoon ja jollei niin aletaan sitten ajamaan tuolla traktorilla kylälle :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se pumpun perusennakko pitää olla kohdallaan että käy kunnolla.
Sama se sille vaikka se sitä ennakkoa sähköisesti korjaakin. Perusennakko pitää silti olla kohdallaan. Jos ei ole niin käy miten sattuu.

Eli silloin kun pumppu oli löysällä niin se on päässyt kääntymään.

Kampiakselin asentotunnistin voi oireilla myös. eikä signaalin puuttuessa osaa säätää ajoitusta kohdalleen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joulukuussahan käytin tätä starin nokassa juurikin tuon epc varoituksen vuoksi mutta ei sieltä kuitenkaan mitään silloinkaan löytynnyt muutakuin valojen korkeudensäätöjen moottorit ei toimi
Kyllä on jotain vikamuistissa kun EPC on palanut. Sitä ei sytytä tässä koneessa kovin moni asia.
Kannattaa ajoittaa pumppu mittakellolla.
Ellei neulanliiketunnistin (suuttimessa) toimi oikein savua kyllä riittää ja käynti on huono, mutta oireet eivät yleensä poistu moottorin lämmetessä...
wiimax.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No tästähän pitää sitten vetäistä johtopäätös ettei jyväskylän suunnalla ole siis yhtään pajaa joka tuota staria osaisi käyttää :lol:
Pitääkin sitten alkaa ensi viikolla kyselemään että kuka kerkeäisi tästä tuon ajoituksen tarkastamaan/säätämään kun itellä ei mittakelloa ainakaan vielä ole :lol: Ja sen käsityksen olen saanut että ilman sitä tuo ajoituksen säätö ei tähän koneeseen onnistu :)
Kiitoksia vinkeistä taas kerran :P
Mutta palataan vielä kuitenkin tuohon EPC herjaukseen :lol: Mun käsityksen mukaan senhän pitäisi olla sellainen varoitus joka ei poistu mittarista ilman että itse sen kuittaa pois näkyviltä :? Tässä tapauksessa kun se välähtää ruutuun niin se poistuu itsestään 10-15sekunnin päästä vaikkei tee yhtään mitään :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Coupemeppe Laukaalta kirjoittaa tuos viestiketjus naapurifoorumilla =>
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=116387
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Pumpun ajoitukset on kuulemma kohdallaan mutta itse pumppu vetelee viimeisiään tästä nyt :evil: No hierotaan kauppaa sitten tuosta kaverin varaosa raadosta ja katsotaan vaihdanko siitä pelkän pumpun vai koko koneen siitä sitten tämän keulille :lol: Olisi ainakin sitten vähemmän ajettu mylly keulille joka ennen taxi aikojen loppua vielä täysin rempattu :roll:
Automaatista en hennoisi kyllä luopua mutta minkähänmoinen homma olisi jos tuosta raadosta nakkaisi koko moottori ja vaihdelaatikko paketin sitten tähän kun tuo raato olisi manuaaliaskilla.
Järkeähän tuossa ei kyllä ole mutta ainahan sitä voi visioida jos vaikka innostuu sitten tekemään enemmänkin muutoksia :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”