320 cdi käynnistysongelma

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

320 cdi käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

Morjes, mistäs vois johtua sellainen vika että välillä kun auton käynnistää niin pyörittää todella huonosti, kuin akku olis lopussa, mutta seuraavalla startti kerralla lähtee ihan normaalisti. Tekee tätä ihan sattumanvaraisesti silloin tällöin, ei ole merkitystä onko kone kuuma vai kylmä...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4258
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 320 cdi käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Veekku82 kirjoitti:Morjes, mistäs vois johtua sellainen vika että välillä kun auton käynnistää niin pyörittää todella huonosti, kuin akku olis lopussa, mutta seuraavalla startti kerralla lähtee ihan normaalisti. Tekee tätä ihan sattumanvaraisesti silloin tällöin, ei ole merkitystä onko kone kuuma vai kylmä...
Alkuun tarkistaa korin ja koneen välin maajohto
Samoin päävirta johto, akun kengät
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

Akun kengät tsekkasinkin jo, mistäpäin tuon korin ja koneen välisen maajohdon löytää niin voisin tsekata sen huomenna. On kyllä mersu vaan hieno vehje ajaa, aikasemmin ollu bemareita e39 (525d) ja e38 (740) niin kyllä tää mersu hakkaa nuo ajo ominaisuuksilla sata nolla.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4258
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Veekku82 kirjoitti:Akun kengät tsekkasinkin jo, mistäpäin tuon korin ja koneen välisen maajohdon löytää niin voisin tsekata sen huomenna. On kyllä mersu vaan hieno vehje ajaa, aikasemmin ollu bemareita e39 (525d) ja e38 (740) niin kyllä tää mersu hakkaa nuo ajo ominaisuuksilla sata nolla.
Autonalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

Ite alan nyt kallistumaan että joskos akussa olis vika. Kun auto seisoo jonkun aikaa (ainakin työpäivän aikana) volttimäärä tippuu rest valikon mukaan noin 10 volttiin.Tänään työmatkan aikana (noin 100km) akku latautui sinne vähän päälle 12 volttiin sammutin auton ja tutkailin rest valikon kautta akun jännitettä ja alkoi koko ajan pikkuhiljaa tippumaan. Voisiko vika siis olla akussa. Ei mitään tietoa koska olisi vaihdettu.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Sähköinen lisälämmitinkin hajotessaan syö akun virrat. Onko se kunnossa, vai oikosessa?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

Juu mutta ei akku mee tyhjilleen vaikka seisoo muutamankin päivän. Ja sähköinen lämmitin on kunnossa. Luulen vaan ettei akku pidä virtaa enää kunnolla.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Veikkaanpa kuitenkin, ettei 10 V llä enää kuutosta käyntiin pyöräytetä ...

Kattele ne liitospisteet nyt ekaks varmoiks
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

Tääki ongelma edelleen olemassa välillä voi mennä viikkokin et starttaa normaalisti, nyt tehny viime viikolla joka aamu et ei ekalla lähe, pyörittää hyvin,siis normaalisti, mutta käynnistyy vasta toisella tai kolmannella, ollut aamuisin roikan päässä.Ja perjantaina ku lähin töistä auto seisoi sen 8tuntia niin pyöritti huonosti(ei ollut roikan päässä)eikä lupaakaan ja sit neljännellä kerralla pyöri normaalisti ja heti tulille. Kai se täytyy taas johonki viedä katottavaks, kärsivällisyys alkaa vaan loppuun. Mihin kannattaa viedä turussa,Veholle en vanhaa paskaa vie. Akku on uus.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4258
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Veekku82 kirjoitti:Tääki ongelma edelleen olemassa välillä voi mennä viikkokin et starttaa normaalisti, nyt tehny viime viikolla joka aamu et ei ekalla lähe, pyörittää hyvin,siis normaalisti, mutta käynnistyy vasta toisella tai kolmannella, ollut aamuisin roikan päässä.Ja perjantaina ku lähin töistä auto seisoi sen 8tuntia niin pyöritti huonosti(ei ollut roikan päässä)eikä lupaakaan ja sit neljännellä kerralla pyöri normaalisti ja heti tulille. Kai se täytyy taas johonki viedä katottavaks, kärsivällisyys alkaa vaan loppuun. Mihin kannattaa viedä turussa,Veholle en vanhaa paskaa vie. Akku on uus.
Ja edellä pariinkin kertaa neuvotut tarkistukset on tehty,
jos akku on yli 3 vuotta vanha(eli rikki) ja sitä vähänkin epäilee niin vaihtoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

Akku muutaman kuukauden vanha. Eikö tekis lämpimänä samaa nyt tekee van jos auto seisoo esim sen 8 tuntia. Tänäänki aamulla lähti vasta 5 yrittämällä, seisoi koko v lopun
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ootko tarkistanut nuo kirkkaat polttoaine putket ettei niisä kulje ilmaa
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

niitä en oo vielä tarkistanu, täytyy tarkistaa. ei kyllä tietooakaan koska diesel suodatinkaan on vaihdettu, nuohan vois melkee varuiks jo vaihtaa. saako noita letkuja kl varaosasta. onko paha vaihtaa ite. tänään ku lähin töistä niin aattelin et kokeillaan ny kaikenlaista hehkutin 3 kertaa ja sit käynnistin ja lähti ku palmun alta.
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllä noita kl-osista saa ja suodatin kannatta vaihtaa. Ei ole paha rasti vaihtaa
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

tänään taas aamulla vasta kolmannella käyntiin. työpäivän jälkeen ekalla, molempina työpäivinä parkkeraattu keula alaspäin ja lähteny ekalla. no laitoin ny tilaukseen uudet letkut ja suodattimen.
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

No niin tänään nyt ajattelin vaihdella nuo letkut ja suodattimen. Onko hommassa jotain mitä pitää ottaa huomioon, tarviiko jotain purkaa että letkut saa vaihdettua.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29155
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katso tarkkaan putkien paikat ennen irrotusta, laita uudet kiinnikkeet korkeapainepumpun alle (vesipumpussa kiinni)
wiimax.fi
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

Jes jätin vaihtamatta. Saa joku muu vaihtaa, näytti et puol autooo pitää purkaa, et saa vaihdettua. :lol: No tuli sentään öljyt vaihdettua.
Veekku82
Viestit: 56
Liittynyt: 24.7.2014 18:32

Viesti Kirjoittaja Veekku82 »

.....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”