200 cdi ei lähde käyntiin

Katso myös W202
lehtonen_jari
Viestit: 15
Liittynyt: 07.9.2012 9:09

Ongelmat jatkuvat

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

No niin taasen on tehty lisätutkimuksia rakkaalle W210. Kun pakkaset ovat hellittäneet auto lähtee käyntiin. Tänä aamuna sitten -7 ja päätimme kaverin kanssa mennä konepellin alle katselemaan ja kuinkas ollakaan suodattimesta siirtopumpulle lähtevässä putkessa oli pieni ilmakupla. Kaikki muut putket olivat täynnä eikä ilmakuplia näkynyt. Starttasimme ei käyntiin eikä tullut lisää ilmakuplia startin aikana ja ainokainen myös hävisi. Auto seisoi ilman lämmitystä muutaman minuutin ja toisella startilla pienen sahaamisen jälkeen käyntiin. Tarkkailimme ilmakuplia eri putkissa mutta niitä ei näkynyt. Sitten lisäsimme kierroksia n. 3000 ja aina kun kierrokset lasikivat suodattimesta tuli vähän ilmaa ja kun käynti tasaantui ei ilmaa enää tullut. Suodatin auki, tiivisteiden tarkastus ja kaikki neljä letkuliitintä tarkastettiin, O rengas vaihdettiin toistamiseen, muista letkunpäistä pois sentti uudet klemmarit ja kiinni takaisin suodattimen kanteen. Auto käynnistyi mutta vika ei poistunut. Edelleen 3000 kierrosta ja kaasu ylös niin mukana letkussa vähän ilmaa. Voiko johtua paluu suuttimen putkistosta? Suuttimen paluuputket ovat kuivat ei vuotoja. Onko polttoainetankkiin menevällä putkella mahdollisesti korroosiopaikkoja niin kuin 124 farkussa takapyörän kohdalla on? Näin märällä vähän vaikeata katsoa tiputtaako auto.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kannata ihmetellä ilmaa putkissa kun auto käy.
Kun starttausyritys ei saa moottoria edes yrittämään käyntiin on syytä tutkia suuttimien ohivuodot kuten edellisellä sivulla on neuvottu, onko se tehty ?
wiimax.fi
lehtonen_jari
Viestit: 15
Liittynyt: 07.9.2012 9:09

Nyt kokeiltu

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

Mitäs nyt tehdään? Viimeinen pytyn letku täyttyi aivan hetkessä (kuvassa putki täynnä) ja ehti mennä jo jonkin verran startatessa yli, suuttimen juuri jo kastui naftasta. Onko suutin rikki ja aiheuttaako tämä ongelman? Mikäli suutin rikki onko iso homma vaihtaa vai suosiolla pajalle laitettavaksi?Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Todennäköisesti käynnistysongelmat johtuvat kyseisestä suuttimesta.
Suuttimen vaihto ei ole iso homma korjaamon näkökulmasta, mutta saattaa olla työlästä ilman oikeita työkaluja ja osaamista. Pultti ja prikka pitää aina uusia.
Omituista kyllä miksi lyhytaikainen lämmittäminen auttaa käynnistyvyyteen, vielä kun viallinen suutin on taaimmaisena. Tai sitten on vaan ollut sattumaa että "auttoi", ellei sitä ole monta kertaa kokeiltu.
wiimax.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vaan onpa siinä siistin näkönen suutinrivi ja kopan päälinen :shock:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sergey kirjoitti:vaan onpa siinä siistin näkönen suutinrivi ja kopan päälinen :shock:
On tosiaan siistin näköistä :shock: ei näytä neekeri pesineen
niin siitä päätellen voi lähteä suutinkin irti helposti nostamalla

lämmitelyn auttamiselle lienne tässä syynä polttoaineen lämpeneminen mikäs sitten lämmitänyt suutinta tarpeeksi

asiaa on helppo varmistella kunhan on tarpeeksi kylmä
niin lämmittä vain sitä takimaista suutinta
vaikka vanhalla hyvällä muovikassi konstilla
tai kuumailma puhaltimella

startailu aikaa kun ei ole mainittu niin tuon vuotavan kun vaihtaa voi vika "hypätä" 1syl suutimeen on sen verran jo siinäkin vuotoa että yksi vuoto kun poistuu linjasta voi seuraavksi heikoin alkaa vuotamaan lisää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lehtonen_jari
Viestit: 15
Liittynyt: 07.9.2012 9:09

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

No niin, tuo vuotava suutin vaihdettiin vähänkäytettyyn suuttimeen. Suutin lähti irti liukuvasaralla joka oli hommaan tarkoitettu yllättävän helposti (luulin että pitää naputella monta tuntia). Nyt suuttimien ohivuodot ovat jokseenkin samanlaiset. Autolla on ajettu vaihdon jälkeen 1500km ja kylmäkäynnistyksiä on ollut muutama. Max käynnistys on tapahtunut -15 ja lähti ekalla käyntiin mutta pienen sahauksen jälkeen, ei siis niin kuin palmun alta. Muuten auto on toiminut normaalisti.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minun C muuten käynnistyy -15c asti oikein nätisti, kuin palmun alta. -15 ja -25 välillä sahaa vähäsen, kylmemmässä en oo koittanu ilman roikkaa. Noh, kerran -29 ja kyllä se käynnisty. kauhean kolinan ja sankan savuun saattelemana. Siinä ei siis ole mitään vikaa.

Mutta Sprinter, jossa on sama moottori, tekee samoin mutta 5 astetta lämpimämmässä jo eli ei lähde käyntiin -20c ilman roikkaa, -15 on jo vähän kyseenalaista, ei aina starttaa. Suuttimissa on ohivuotoa jonku verran, pitää sekin vissiin tässä lähipäivinä tarkistaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sergey kirjoitti:minun C muuten käynnistyy -15c asti oikein nätisti, kuin palmun alta. -15 ja -25 välillä sahaa vähäsen, kylmemmässä en oo koittanu ilman roikkaa. Noh, kerran -29 ja kyllä se käynnisty. kauhean kolinan ja sankan savuun saattelemana. Siinä ei siis ole mitään vikaa.

Mutta Sprinter, jossa on sama moottori, tekee samoin mutta 5 astetta lämpimämmässä jo eli ei lähde käyntiin -20c ilman roikkaa, -15 on jo vähän kyseenalaista, ei aina starttaa. Suuttimissa on ohivuotoa jonku verran, pitää sekin vissiin tässä lähipäivinä tarkistaa.
Jotain vikaa on ainkin sprinterissä

testailut noita niin -38c "lämmöstä" lähtee vielä ihan hyvin käymään
ilman lämmitystä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

CDI203 kirjoitti:Kannatta kokeilla onko käynnyt näin

Kuva

eli letkun pätkät kuvan kohtaan ja startta 1minuutti

Kuinka paksua toi letku on sisähalkaisijaltaan,vois kattoo tästä uudesta tulokkaasta noi suuttimien ohivuodot ihan piruuttaan?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Marttivainaa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kannatta kokeilla onko käynnyt näin

Kuva

eli letkun pätkät kuvan kohtaan ja startta 1minuutti

Kuinka paksua toi letku on sisähalkaisijaltaan,vois kattoo tästä uudesta tulokkaasta noi suuttimien ohivuodot ihan piruuttaan?
8-10
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Kiitos tiedosta.

huoltokirjan mukaan 4 uusittu 2 189tuhatta ja 2 234 tuhatta,tuloksistakin voisi jotain tuollaista päätelmää tehdä.

kahteen minuutissa noin 2cm ja kahteen liki 3 cm.

Varmaankaan ei vielä kannata huolestua,kun aika kivasti pelaa.

510 tuhatta ajettu 220 cdi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”