Moi!
Kaverin väyrynen teki stopin työmaan pihaan. Ei tapahdu mitään, kun kääntää avaimesta starttiasentoon. Virrat kun sammuttaa, jää ESP valo palamaan toviksi. Ja kun laittoi uudestaan virrat päälle, herjasi punaisella tekstillä, että laturissa tahi akussa on vikaa.
Konehuoneesta koitettiin akkutesterillä että kunnossa on. Star herjasi että hehkujen ohjain on mykkä, samoin kaikki hehkutulpat. Jännite kuitenkin oli Starin mukaan ok.
Eli jossain kohtaa matkalla katoaa sähköä johonkin. Onko moista tullut kellekkään vastaan? Pääsulake konehuoneen + navan kupeessa oli ehjä.
W210 220cdi -00 ei starttaa, sähköä hukassa?
W210 220cdi -00 ei starttaa, sähköä hukassa?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Kaikki muutkin sulakkeet katottu? Maakaapeli koneeseen kunnnossa? Koitettu kolauttaa starttia kun avainta väännetään? K40 moduli liittimineen katottu vänkärin puolelta?
Mitäs stari näyttää käynnistysluvalle (en kyllä yhtään muista miten tuon saikaan katottua )
Mitäs stari näyttää käynnistysluvalle (en kyllä yhtään muista miten tuon saikaan katottua )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kaikki sulakkeet on käyty läpi, ei palaneita. Onko K40 moduli tuo ecujen kanssa saman kannen alla oleva palikka, jossa on sulakkeita ja yksi rele kiinni?
Autosta oli yön akku irti. Nyt kun laittoi virrat päälle, herjasi mittaristo heti punaisena akusta tai laturista. Kun virrat käänsi pois ja otti avaimenkin pois, jäi virrat kuitenkin päälle ja webasto alkoi pöhisemään. Kai se luuli että moottori on jo käynnissä... Kun sammutin webaston lisälämmittimen käyttökatkaisijasta, lähti myös virrat pois päältä ja rattilukko meni päälle.
Nyt loppuu kyllä ymmärrys kesken tämän kanssa. Star kaiketi kysyy eculta akkujänitteen? Siinähän jännite on normaali, eikä erjaa mitään, mutta mittariston mielestä akun jännietasossa on vikaa. Mistähän mittaristo tämän tiedon saa?
Autosta oli yön akku irti. Nyt kun laittoi virrat päälle, herjasi mittaristo heti punaisena akusta tai laturista. Kun virrat käänsi pois ja otti avaimenkin pois, jäi virrat kuitenkin päälle ja webasto alkoi pöhisemään. Kai se luuli että moottori on jo käynnissä... Kun sammutin webaston lisälämmittimen käyttökatkaisijasta, lähti myös virrat pois päältä ja rattilukko meni päälle.
Nyt loppuu kyllä ymmärrys kesken tämän kanssa. Star kaiketi kysyy eculta akkujänitteen? Siinähän jännite on normaali, eikä erjaa mitään, mutta mittariston mielestä akun jännietasossa on vikaa. Mistähän mittaristo tämän tiedon saa?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Alkuun tarkista lähteekö akulta pääkapelien lisäksi pienmpi johto jos lähtee tarkista seMake_1 kirjoitti:Kaikki sulakkeet on käyty läpi, ei palaneita. Onko K40 moduli tuo ecujen kanssa saman kannen alla oleva palikka, jossa on sulakkeita ja yksi rele kiinni?
Autosta oli yön akku irti. Nyt kun laittoi virrat päälle, herjasi mittaristo heti punaisena akusta tai laturista. Kun virrat käänsi pois ja otti avaimenkin pois, jäi virrat kuitenkin päälle ja webasto alkoi pöhisemään. Kai se luuli että moottori on jo käynnissä... Kun sammutin webaston lisälämmittimen käyttökatkaisijasta, lähti myös virrat pois päältä ja rattilukko meni päälle.
Nyt loppuu kyllä ymmärrys kesken tämän kanssa. Star kaiketi kysyy eculta akkujänitteen? Siinähän jännite on normaali, eikä erjaa mitään, mutta mittariston mielestä akun jännietasossa on vikaa. Mistähän mittaristo tämän tiedon saa?
tarkistele se hantin puolella oleva mustapalikka missä on rele ja pari sulketta
kokeile laitta korin ja koneen väliin apukaapeli
kurkista onko kuskin jalkatilan (ulkopuolella/maton alla) kaasupolkimen
vaiheilla johdot kunnossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Akulta lähti pääkaapelin lisäksi yhdeksän punaista piuhaa...
Sen mustan palikan irrotin, putsasin kaikki liittimet ja laitoin nippuun. Ei apua.
Mutta kun laitoin apustarttikaapelin koneen ja rungon väliin, niin vot! johan Starttas!!!!
Auton alta katsoen en löytänyt kuin vaihdelaatikon ja korin väliltä maakaapelin ja se oli ehjä. Onko suoraan moottoristakin jostain kohtaa maadoitus?
Sen mustan palikan irrotin, putsasin kaikki liittimet ja laitoin nippuun. Ei apua.
Mutta kun laitoin apustarttikaapelin koneen ja rungon väliin, niin vot! johan Starttas!!!!
Auton alta katsoen en löytänyt kuin vaihdelaatikon ja korin väliltä maakaapelin ja se oli ehjä. Onko suoraan moottoristakin jostain kohtaa maadoitus?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
Make_1 kirjoitti:Akulta lähti pääkaapelin lisäksi yhdeksän punaista piuhaa...
Sen mustan palikan irrotin, putsasin kaikki liittimet ja laitoin nippuun. Ei apua.
Mutta kun laitoin apustarttikaapelin koneen ja rungon väliin, niin vot! johan Starttas!!!!
Auton alta katsoen en löytänyt kuin vaihdelaatikon ja korin väliltä maakaapelin ja se oli ehjä. Onko suoraan moottoristakin jostain kohtaa maadoitus?
eipä ole muita kuin se vaihteiston ja korin välinen, jos sekin on sellanen lättä kaapeli niin voi olla sen verta hapero ettei anna maita tarpeeksi kannattaa vaihtaa ja tarkastaa akun maadoitus samalla, itse kanssa vuosi sitten vaihdoin sen maa kaapelin vaihteistolle ja alko pelaan, samalla laittelee akun maadoituksen kuntoon. vähän hivasee pintoja ja paneskelee vaseliinia/kupari tahnaa väliin niin ei mursu ruastu niiltä osin
Okei, eli uusitaan tuo laatikkoon tuleva kaapeli. Ei kyllä olisi uskonut, millaisia oireita moinen voi saada aikaan!
Isosti kiitos avusta!
Isosti kiitos avusta!
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man