Alkoi pitkän moottoritieajon jälkeen ilmestyä lätäkköä Mersun alle ja paisuntasäiliö tyhjentynyt. Tänään nostin autoa pukeille ja könysin alle, koitin löytää paikkaa mistä se vesi tulee ulos, mutta en löytänyt vuotokohtaa. Neste tulee ilmeisesti ihan moottorin takaosasta, ja valuu alas vaihdelaatikon kohdalta suurin osa. Ja sitä tulee paljon, kun koneen kiihdyttelee oikein kuumaksi niin valuu oikein norona. Luin foorumilta kauhutarinoita siitä että kansipahvi voi pettää koneen takapuolelta, mutta voisiko sieltä tulla noin paljon vettä ulos? Mitään muita kansioireita ei ole, eli vesi on kirkasta, öljy ok, pakoputkesta tulee normaalia diisselin mustaa eikä lämmöt nouse yhtäään liikaa. Joku kertoi myös letkulähdöstä koneen takaosassa joka usein vuotaa mutta sellaista en tuosta löytänyt. Moottorin kuskinpuolen takaosassa on kyllä märkää vähän siellä sun täällä mutten löydä mitään selvää kohtaa mistä se tulee...
Aloitin viikko sitten työt Valmetin autotehtaalla Uudessakaupungissa, ja kun matkaa kotoa on vajaat 450km niin ois hyvä saada auto äkkiä kuntoon että pääsee vapailla käymään kotosalla.
Vesivuoto moottorin takaa 200cdi
Re: Vesivuoto moottorin takaa 200cdi
Väykkää en niin tunne mutta vastaavan ikäisessä ceessä vuoti litran tonnille konehuoneen ja tulipellin välinen läpivienti sieltä takapuolelta. Paineella ja lämpimänä kusi mutta mylly seis ja viileenä ei vuotanut.JeremiaS kirjoitti:Alkoi pitkän moottoritieajon jälkeen ilmestyä lätäkköä Mersun alle ja paisuntasäiliö tyhjentynyt. Tänään nostin autoa pukeille ja könysin alle, koitin löytää paikkaa mistä se vesi tulee ulos, mutta en löytänyt vuotokohtaa. Neste tulee ilmeisesti ihan moottorin takaosasta, ja valuu alas vaihdelaatikon kohdalta suurin osa. Ja sitä tulee paljon, kun koneen kiihdyttelee oikein kuumaksi niin valuu oikein norona. Luin foorumilta kauhutarinoita siitä että kansipahvi voi pettää koneen takapuolelta, mutta voisiko sieltä tulla noin paljon vettä ulos? Mitään muita kansioireita ei ole, eli vesi on kirkasta, öljy ok, pakoputkesta tulee normaalia diisselin mustaa eikä lämmöt nouse yhtäään liikaa. Joku kertoi myös letkulähdöstä koneen takaosassa joka usein vuotaa mutta sellaista en tuosta löytänyt. Moottorin kuskinpuolen takaosassa on kyllä märkää vähän siellä sun täällä mutten löydä mitään selvää kohtaa mistä se tulee...
Aloitin viikko sitten työt Valmetin autotehtaalla Uudessakaupungissa, ja kun matkaa kotoa on vajaat 450km niin ois hyvä saada auto äkkiä kuntoon että pääsee vapailla käymään kotosalla.
Vaikea oli havaita. Toinen mikä ceessä on vuotanut on lämppärin kennon alumiiniputken alkupää heti kumiletkun alta. molemmat oli vaikeahko havaita. Sai etsiä jonkin aikaa mistä se vuotaa.
Jos nyt kattelisit vielä uudelleen vaikka kone käynnissä.
Autotehtaalta luulis löytyvän autopulaan ratkaisu Kai ne siellä mersujakin tekee nykyisin
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tämä näyttäis nyt siltä että kansipahvi on palanut. Vettä tulee nyt moottorin kuskinpuoleiselta kyljeltä monesta kohtaa, lohkon ja kannen väliltä. Paisariin tekee painetta niin että vettä lupsahtaa kun korkin avaa kuumana. Lämmöt pysyy kuitenkin tasasena että vielä pystyy hyvin ajella, vesi pysyy kirkkaana eikä öljyssä ole vaahtoa. Mutta,oisko vinkkejä missä sais teetettyä kansirempan järkevään hintaan? Ei pysty tonnia laittaan kun ei autolla ole arvoakaan enempää :S