W210 270CDI -01 ei lähtenyt käyntiin

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
sammyrazer
Viestit: 40
Liittynyt: 17.11.2012 14:56
Paikkakunta: Nummela

W210 270CDI -01 ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja sammyrazer »

No nii.. eli illalla piti lähteä autolla liikenteeseen niin startatessa ei ollutkaan väykky kanssani samaa mieltä. kaikki valot mittaristossa toimii ihan normaalisti ja avainkin toimii niin kuin pitääkin. Avainta kun kääntää starttausasentoon niin starttaa sen muutamia sekunteja niin kuin kuuluukin mutta ei antanut pienintäkään merkkiä käynnistymisestä. Yritin käynnistää 4-5 kertaa mutta sama juttu. No en viitsinyt sitä illalla ruveta sen enempään ongelmaa ihmettelemään.
Aamulla ajattelin kuitenkin kokeilla vielä käyntiin ennen kuin rupean enemmän tutkimaan ongelman syitä. Hämmästyin kuinka auto lähti käyntiin kuin palmun alta. Voisiko tästä tehdä johtopäätöksen että vika ei todennäköisesti ole ainakaan ilmavuodosta polttoainejärjestelmässä.
Mitähän tässä seuraavaksi kannattaisi tehdä?
Olisikohan seuraava toimenpide jos käyttäisi auton testerissä vikakoodien tarkistuksessa?
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kampiakselin asento tunnistin on yksi varteen otettava tekijä.
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
Avatar
sammyrazer
Viestit: 40
Liittynyt: 17.11.2012 14:56
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja sammyrazer »

arska10 kirjoitti:Kampiakselin asento tunnistin on yksi varteen otettava tekijä.
Ok. No pitää kokeilla kyseistä osaa vaihdella.. Taitaa olla ikävästi siellä imusarjan alla tuo tunnistin. :?
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI -01 ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sammyrazer kirjoitti:No nii.. eli illalla piti lähteä autolla liikenteeseen niin startatessa ei ollutkaan väykky kanssani samaa mieltä. kaikki valot mittaristossa toimii ihan normaalisti ja avainkin toimii niin kuin pitääkin. Avainta kun kääntää starttausasentoon niin starttaa sen muutamia sekunteja niin kuin kuuluukin mutta ei antanut pienintäkään merkkiä käynnistymisestä. Yritin käynnistää 4-5 kertaa mutta sama juttu. No en viitsinyt sitä illalla ruveta sen enempään ongelmaa ihmettelemään.
Aamulla ajattelin kuitenkin kokeilla vielä käyntiin ennen kuin rupean enemmän tutkimaan ongelman syitä. Hämmästyin kuinka auto lähti käyntiin kuin palmun alta. Voisiko tästä tehdä johtopäätöksen että vika ei todennäköisesti ole ainakaan ilmavuodosta polttoainejärjestelmässä.
Mitähän tässä seuraavaksi kannattaisi tehdä?
Olisikohan seuraava toimenpide jos käyttäisi auton testerissä vikakoodien tarkistuksessa?
Olikos auto silloin illala lämmin jos oli niin mainitut anturi on useimiten syyllinen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sammyrazer
Viestit: 40
Liittynyt: 17.11.2012 14:56
Paikkakunta: Nummela

Re: W210 270CDI -01 ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja sammyrazer »

CDI203 kirjoitti:
sammyrazer kirjoitti:No nii.. eli illalla piti lähteä autolla liikenteeseen niin startatessa ei ollutkaan väykky kanssani samaa mieltä. kaikki valot mittaristossa toimii ihan normaalisti ja avainkin toimii niin kuin pitääkin. Avainta kun kääntää starttausasentoon niin starttaa sen muutamia sekunteja niin kuin kuuluukin mutta ei antanut pienintäkään merkkiä käynnistymisestä. Yritin käynnistää 4-5 kertaa mutta sama juttu. No en viitsinyt sitä illalla ruveta sen enempään ongelmaa ihmettelemään.
Aamulla ajattelin kuitenkin kokeilla vielä käyntiin ennen kuin rupean enemmän tutkimaan ongelman syitä. Hämmästyin kuinka auto lähti käyntiin kuin palmun alta. Voisiko tästä tehdä johtopäätöksen että vika ei todennäköisesti ole ainakaan ilmavuodosta polttoainejärjestelmässä.
Mitähän tässä seuraavaksi kannattaisi tehdä?
Olisikohan seuraava toimenpide jos käyttäisi auton testerissä vikakoodien tarkistuksessa?
Olikos auto silloin illala lämmin jos oli niin mainitut anturi on useimiten syyllinen
Ei ollu auto illalla n. klo 18:30 lämmin kun edellisen kerran oli autolla ajettu päivällä klo 12:30.
Nyt kävin ajelemassa n. 30 km lenkin ja toimi täysin normaalisti.
Hieman on kyllä epävarma olo..... ja tuo epävarmuus ei taida ennen poistua kun "vika" on löytynyt. :?
Näyttäisiköhän esim. tuo star testeri jotakin? ja kellähän tässä lähistöllä sellainen kapistus olisi?
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllä starin vika muistiin jää jälki missä vika on
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI -01 ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sammyrazer kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
sammyrazer kirjoitti:No nii.. eli illalla piti lähteä autolla liikenteeseen niin startatessa ei ollutkaan väykky kanssani samaa mieltä. kaikki valot mittaristossa toimii ihan normaalisti ja avainkin toimii niin kuin pitääkin. Avainta kun kääntää starttausasentoon niin starttaa sen muutamia sekunteja niin kuin kuuluukin mutta ei antanut pienintäkään merkkiä käynnistymisestä. Yritin käynnistää 4-5 kertaa mutta sama juttu. No en viitsinyt sitä illalla ruveta sen enempään ongelmaa ihmettelemään.
Aamulla ajattelin kuitenkin kokeilla vielä käyntiin ennen kuin rupean enemmän tutkimaan ongelman syitä. Hämmästyin kuinka auto lähti käyntiin kuin palmun alta. Voisiko tästä tehdä johtopäätöksen että vika ei todennäköisesti ole ainakaan ilmavuodosta polttoainejärjestelmässä.
Mitähän tässä seuraavaksi kannattaisi tehdä?
Olisikohan seuraava toimenpide jos käyttäisi auton testerissä vikakoodien tarkistuksessa?
Olikos auto silloin illala lämmin jos oli niin mainitut anturi on useimiten syyllinen
Ei ollu auto illalla n. klo 18:30 lämmin kun edellisen kerran oli autolla ajettu päivällä klo 12:30.
Nyt kävin ajelemassa n. 30 km lenkin ja toimi täysin normaalisti.
Hieman on kyllä epävarma olo..... ja tuo epävarmuus ei taida ennen poistua kun "vika" on löytynyt. :?
Näyttäisiköhän esim. tuo star testeri jotakin? ja kellähän tässä lähistöllä sellainen kapistus olisi?
Jos tosiaan oli "kylmä" molemilla kerroilla niin
Muutaa jonkin verran tilanetta, useimiten jää kyllä ainakin
Joku suuntaa antava jälki minkä näkee *:rila
jos ei varisinaista vikakoodia

*:ri hakusessa
Ilmeisesti lähellä tuota sivussa lukevaa(vihdin nummella)
Niin viimeksi eilen semmoinen oli torilla. ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sammyrazer
Viestit: 40
Liittynyt: 17.11.2012 14:56
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja sammyrazer »

No niin.. vikakoodimuistiin oli jäänyt kampiakselin asennontunnistin ongelma. Tunnistimen mittaus vahvisti myös asian että vika löytyi.
Kiitoksia kaikille vastanneille.. kylläpä voi taas ajella luottavaisin mielin.
8)
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Avatar
sammyrazer
Viestit: 40
Liittynyt: 17.11.2012 14:56
Paikkakunta: Nummela

Re: W210 270CDI -01 ei lähtenyt käyntiin

Viesti Kirjoittaja sammyrazer »

[quote="*:ri hakusessa
Ilmeisesti lähellä tuota sivussa lukevaa(vihdin nummella)
Niin viimeksi eilen semmoinen oli torilla. ;)[/quote]
Täytyypä jatkossa pitää mielessä että on tiällä päin kyseinen laite.
:D
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Avatar
sammyrazer
Viestit: 40
Liittynyt: 17.11.2012 14:56
Paikkakunta: Nummela

Kysymys mikä osa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja sammyrazer »

Väykyn kanssa pientä jumppaa.. menee polttoaineputkistot konehuoneessa vaihtoon. Aiemmin joku irroitellut liitimiä rikkoen lukituksia ja korvannut alkuperäiset kiinnitykset epäluotettavin rautalankavirityksin.
Marmoritiskiltä myivät minulle letkun joka poikkesi alkuperäisestä.
Autossani oli letkussa joka kulkee from feed pump to shut off valve jonkinlainen haaroitus jonka päässä oli ikäänkuin joku venttiili. Nyt minulle myytiin letku jossa tuota haaraa ei ollut ollenkaan.
https://www.google.fi/search?q=mb+fuel+ ... gBKzmIneM:

Mikä osa on linkin kuvassa letkun 125 jakotukin päässä ja (tyhmä kysymys) tarvitaanko sitä mihinkään?
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Kysymys mikä osa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sammyrazer kirjoitti:Väykyn kanssa pientä jumppaa.. menee polttoaineputkistot konehuoneessa vaihtoon. Aiemmin joku irroitellut liitimiä rikkoen lukituksia ja korvannut alkuperäiset kiinnitykset epäluotettavin rautalankavirityksin.
Marmoritiskiltä myivät minulle letkun joka poikkesi alkuperäisestä.
Autossani oli letkussa joka kulkee from feed pump to shut off valve jonkinlainen haaroitus jonka päässä oli ikäänkuin joku venttiili. Nyt minulle myytiin letku jossa tuota haaraa ei ollut ollenkaan.
https://www.google.fi/search?q=mb+fuel+ ... gBKzmIneM:

Mikä osa on linkin kuvassa letkun 125 jakotukin päässä ja (tyhmä kysymys) tarvitaanko sitä mihinkään?
Eli tuossa rinnakkais kuvassa paremin näkyvä putken 128 päässä oleva
niin Ei

Kuva

E: siirtopaineen mittauttausta, ilmauspumppua varten
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sammyrazer
Viestit: 40
Liittynyt: 17.11.2012 14:56
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja sammyrazer »

No nyt toimii taas. Ihmettelen että oli noilla edellisen omistajan tekemillä virityksillä toiminut noinkin pitkään.
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”