EDC ONGELMA?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
juha58
Viestit: 4
Liittynyt: 25.7.2006 10:45
Paikkakunta: Kokkola

EDC ONGELMA?

Viesti Kirjoittaja juha58 »

ONGELMIA KÄYNNISSÄ/EDC?
-96 vuosimallin E220 diesel on alkanut välillä ilmoittaan vikaa EDC merkkivalolla ja rajoittaa samalla kierrokset n.3000/min.Sammutettaessa kone käy muutaman sek. jälkikäyntiä mutta muuten käynti on tasainen, ei savuta eikä vie polttoainetta normaalia enempää.Mistä aloittaisin vianetsinnän?Terv JT
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No tervetuloa Foorumille nyt ainakin aluksi! :)

Onkos vikakoodeja luettu, ei nuista CDI vehkeistä maalaisseppä muuta ossaa sannoo?
Viisaammat kertokoon lisää.
Pro HVM
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Teretulemast vain,

ei taida olla tuon ikänen auto vielä CDI:llä vaan ihan luukaksen pumpulla. Muistaakseni tuo EDC liittyi juuri luukas ongelmiin ja niistähän selviää pumppuremontilla, viisaimmat kertokoon lisää.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Malm kirjoitti:ei taida olla tuon ikänen auto vielä CDI:llä vaan ihan luukaksen pumpulla.

-risto
No siinähän se taas nähtiin tuo meikäläisen "nykyauto"-tietämys. :(
Pro HVM
juha58
Viestit: 4
Liittynyt: 25.7.2006 10:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja juha58 »

Joo.Luukaksen pumpulla varustettu.Missähänpäin Suomea löytyy seppä joka osaa niitä korjata,vois olla halvempi korjata ku ostaa uusi?
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No jos loppujenlopuksi päästään pumppuremonttiin niin ei muuta kuin auto esim. PP dieseliin ja vanha kunnon rivipumppu sinne tilalle, saadaan samalla hieman pollejakin lisää ja luotettavuus paranee.

Kannattaa nyt kuitenkin vika tutkia kunnolla, ja kun vika on oikeasti tiedossa, sen jälkeen miettiä jatkotoimenpiteitä.

Itsellä ei ole kokemusta väyrysistä joten vähän huono olen loppujenlopuksi neuvomaan.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Terve,

Näitä ko. pumppuongelmia on käsitelty useaan otteeseen tälläkin foorumilla. Odotteleppas vielä kun mesen pumppuspesialistit huomaavat
tämän topikin. Syitä tuohon valon syttymiseen voi olla useita eli ei välttämättä ole varsinaisesti pumpusta kysymys.


Heikki :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29256
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vika voi olla pumpussa, se on todennäköisintä.
Kuopion Dieselhuolto korjaa niitä tai PP-Diesel vaihtaa tilalle rivipumpun jossa vaihdossa myös saadaan lisää voimaa.

Meillä voit testauttaa autosi, Huoltokeskus R.Lintonen / Ylivieska.
Olen siellä itse asentajana.
wiimax.fi
juha58
Viestit: 4
Liittynyt: 25.7.2006 10:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja juha58 »

VIKA PAIKALLISTETTU!Vikakoodi P1622 Elektroninen pysäytin (ELAB)toimintahäiriö,josta johtuu pieni jälkikäynti.Täytyy tutkia jos pumppuun sais vaihdettua solenoidin niin pääsis pienemmillä kustannuksilla(Uus pumppu n.1500 ekeä).Eikös kaikki oo kuitenki korjattavissa(Jos osaa?).
reiskak
Viestit: 40
Liittynyt: 28.7.2006 12:21
Paikkakunta: oulu

luukaksen luksus pumppu

Viesti Kirjoittaja reiskak »

moro. multa voit ostaa luukaksen pumpun voit koe ajaa auton jossa paikallaan ,meinaan vaihtaa possin tilalle vaikkei vikaa olekaan .hintaa pumpulla on 400e tai rivakka tarjous pumpun saat heti kun possilainen on tilalla t.reiska.k 040-7032028
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”