Öljyt ulos moottorista

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Öljyt ulos moottorista

Viesti Kirjoittaja tilator »

Nolo juttu. On nimittäin tullut jo useamman kerran 112-moottorista öljyt ulos öljynsuodattimen O-renkaan tultua ulos.

Onko muilla samoja kokemuksia? Samaa suodatinkoteloa on nimittäin muissakin 2000-luvun vaihteen molemmin puolin olevissa mersuissa.

Viimekssi öljyä vaihtaessani huomasin nimittäin, missä vika piilee. Öljynsuodattimen tiiviste on nimittäin taatusti vääränlainen. Sen ei pitäisi ollakaan O-rengas, vaan 'kanttiprofiilinen' samalla tavalla, kuin täysvaihtoisessa suodattimessakin usein on.

Eivät oikein ottaneet tosissaan Motonetissa, kun kävin asiasta kertomassa. Pitääpä kysellä vielä Vehostakin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ikinä ole tullut moista eteen, ja tiiviste on O-rengas. :shock:
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

> Ei ikinä ole tullut moista eteen, ja tiiviste on O-rengas.

Itselläni kävi nyt viimeksi niin, että ropposella oli ajettu öljynvaihdon jälkeen tuhansia kilometrejä, mutta sitten yhtenä yönä oli pakkasta yli 30 astetta ja illalla auton käynnistyksen sekä n. 10 kilometrin ajon jälkeen oli öljyt ulkona.

Eikä siihen tarvita kyllä koneinsinööriä, että näkee, ettei suodatinkotelossa ole O-renkaalle sopivaa uraa ja kansi taas on aivan tasainen. Siihen sopii kanttiprofiilinen tiiviste, kuin nakutettu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikä siihen tarvita kyllä koneinsinööriä
No ei varmasti :D
Noihin on öljynvaihtoja tehty aikalailla paljon meilläkin, suodattimen mukana tuleva tiiviste on O-rengas eikä koskaan ole tullut öljyt pihalle.

Joku muu nyt mättää autossasi. :?
Ethän väännä koppaa liian tiukalle ?
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

>Ethän väännä koppaa liian tiukalle

Voi siinä toki muutakin vikaa olla, mutta nyt on kyse siitä, että minun ropposeni suodattimen kanteen ei O-rengas kuulu.

Voi se siellä pysyä sopivasti kiristämällä, mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi O-renkaalle tarkoitettu.


ihmetteln kovasti, ellei muille ole tätä kertaakaan tapahtunut. Öljyjä on tullut täälläkin vaihdeltua mersuihin yli 15 vuotta ja muihin laitteisiin vuosia sitä ennenkin.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Ja minulla taas tio Rementia jo näköjää tullu, kiire ei ainakaa syy. Muutama viiko sitte ko vaihdoin öljyä nii melkkei syränlaakin sain . Oli jääny oljynsuodattimen kansi sormitiukkuuteen. Ja O-Rengas piti 7,5 tuhatta oikein hyvin. Uskomatonta mutta totta. Niinkin hento kiristys riittää O-Renkaalle kun vain on tasossa.
VALMET 5oo -69
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

>Niinkin hento kiristys riittää O-Renkaalle kun vain on tasossa.

Pysyy tietenkin, kun sille on kunnollinen ura. Paine vain kiristää O-rengasta urassaan.

Vaan kun ei ole sitä uraa ...
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Tästä näyttää kehkeytyvän mielenkiintoinen väittely :idiot: :shout: :ää: :director: :opel:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Näkkeekös sitä tuosta:
Kuva

?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaan kun ei ole sitä uraa ...
Omituista, kansiosassa pitäisi olla kantikas ura johon O-rengas laitetaan.
Kantikasta tiivistettä ei ole missään öljynsuodattimen kannessa.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

>Omituista, kansiosassa pitäisi olla kantikas ura johon O-rengas laitetaan.

Siinä ei ole kyllä sitten niin minkäänmoista uraa. Pelkkä suora muovipinta, johon mainitsemani kanttiprofiilinen tiiviste sopii 'täydellisesti' ja suodattimen runko edelleen tähän tiivisteeseen, kuten vaan olettaa saattaa.

Pitää varmaan ottaa kuvia seuraavalla kerralla, kun öljyjä vaihdan ;-)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niintuota, siis semmonen reunus ja sitten tasainen pinta johon tiiviste tulee, ennen kierteen alkua, eikös ?
Miten sen nyt sanoisi. :?
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

>Niintuota, siis semmonen reunus ja sitten tasainen pinta johon tiiviste
>tulee, ennen kierteen alkua, eikös?

Ei ole reunusta. Mikään ei estä tiivisteen tulemista ulos, ellei tiivisteen muoto/rakenne sitä tee.

Pitääkö vielä kerrata ;-)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kertaa ihmeessä. :roll:
Ellei mitään reunusta tai uraa ole, tiiviste jää näkösälle ja on ihan yksi ja sama onko se kantikas vai O-rengas, ei se siellä pysy. :D
Eli koppa ei ole tuollainen kuin Malm:in kuvassa, siinähän reunus näkyy selvästi.

Piirrä kuva siitä. :shout: :lol:
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

>Piirrä kuva siitä.

Mitä minä sitten teen, kun et piirtämisen jälkeenkään minua usko?

Laitanko kannen tulemaan postissa ;-)
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Piirrä ensin, sitten kuvaat ja sitten alat vasta lähettelemään. :D
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

>Piirrä ensin, sitten kuvaat ja sitten alat vasta lähettelemään.

Onhan tähän helpompikin tapa; kaikki epäilijät hankkivat itselleet samanlaisen ropposen ;-)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kaikki epäilijät hankkivat itselleet samanlaisen ropposen
Ei auta, niihin käypi mainiosti O-rengas-tiiviste. :wink:
Pitäisi hankkia juuri se Sinun auto.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

>Pitäisi hankkia juuri se Sinun auto.

Ei hätää. Tämä on pelkästään sopimuskysymys.

Autokin on suorastaan erinomaisessa kunnossa öljynsuodattimen koteloa lukuun ottamatta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kotelon kansi ei muuten ole kallis osa, ainakaan noihin cdi-koneisiin.
Voisi olettaa että ongelma on pelkästään siinä, ellei sitten jokin venttiili jumita ja aiheuta suodatinkoteloon liian kovan paineen. :?
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Kotelon OVH on Veholla 65 euroa ja minä romuihini lähes joka päivä jotakin sieltä hakevana kanta-asiakkaana sain tarjouksen 45 euroa.

Lupasin mennä huomenna tiirailemaan.

Sitä tosin en tiedä, onko 112-moottorissa sama kotelo, kuin dieseleissä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tilatorille tällainen pieni vinkki tähän tekstin käsittelyyn tässä välissä. Jos haluaa lainata toisen tekstiä, se onnistuu helpoiten painamalla lainattavan viestin vasemmassa yläkulmassa olevaa "lainaa" nappia. Tämän jälkeen avautuu ikkuna, joka esim. tässä tapauksessa näyttää seuraavalta:


[ quote="tilator"]Kotelon OVH on Veholla 65 euroa ja minä romuihini lähes joka päivä jotakin sieltä hakevana kanta-asiakkaana sain tarjouksen 45 euroa.

Lupasin mennä huomenna tiirailemaan.

Sitä tosin en tiedä, onko 112-moottorissa sama kotelo, kuin dieseleissä.[/quote ]

Otin vielä noihin quate merkkeihin hakasulkujen (][) väliin välilyönnin, että näkisit mitä tarkoitan. Tuosta hakasulkujen välistä voi kumittaa pois kaiken turhan ja jättää oleellisen. Pääasia, ettei koske niihin hakasulkujen välissä oleviin quate-sanaan ja niihin liittyviin lainausmerkkeihin, kenoviivoihin ja hakasulkeisiin

Tekstin voi vielä tarkistaa painamalla "esikatselu" nappia "lähetä" napin vieressä, jolloin näkee viestin siten kuin muut sen näkevät.

:oops:
Kein siknatuur
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokos on löytynyt sopivia tiivisteitä ? :roll:
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

On ainakin öljy pysynyt sisällä.

Suodattimen jalustoja on selkeästi kahta erilaista. Pääsin vertaamaan Vehossa toisenlaiseen.

Mitään lopullista ja autuaaksi tekevää totuutta asiaan ei kuitenkaan löytynyt sieltäkään, mikä nyt ei luonnollisestikaan ole millään tavoin yllättävä asia.
J.O
Viestit: 10
Liittynyt: 24.4.2007 7:08
Paikkakunta: Kerava

Öljyt ulos moottorista

Viesti Kirjoittaja J.O »

Onkohan kellään pyrkimässä venttiilikopan öljyntäyttökorkin kautta. Mulla tuntuu koko ajan puhaltavan venttiilikopalle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”