w210 5.0 m119 ei käy kunnolla

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

w210 5.0 m119 ei käy kunnolla

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

eilen illalla ilmeni uusi ominaisuus mersussa. yhden ripeän kiihdytyksen jälkeen alkoi kone vatkaamaan. tuntuu kuin kone kävisi nyt 7:llä pytyllä. kone ei nakuta vaan käy vain epätasaisesti.

käytin tulppia irti ja tarkistin kipinän niistä, näyttää että kipinä tulee hyvin kaikille pytyille, ainakin ulkoilmassa. kävin kuitenkin hakemassa uudet tulpat moottoriin. Liekkö vika sitten siinä? tuskin tuohon suomenmaassa on tulppia vaihdettu, koska ne olivat kolmekärkiset mersunlogolla olevat boschin tulpat, hartikaiselta kuitenkin tyrkyttivät yksikärkisiä tulppia, kun kuulema niitä ovat laittaneet näihin. voiko vika olla venttiilin nostajassa jolloin venttiili jää kantamaan?
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ootkos käpistelly polttosainesuuttimien liittimet läpi? Oisko 1 huonosti kiinni/ suutin jumii? Käykö epätasaseen koko ajan, vaiko vain kaasua painettaessa? Jos rutkuttaa kiihdytettäessä, veikkaisin, että olet onnistunut imemään tankista p*skat putsariin :arrow: ei saa bensaa.

Mutta miksei tosiaan tulppakin...

Jos vika on tulpassa, elä aja autolla. Menee yhen pytyn bensat palamattomina katteihin :arrow: katit hehkuu kohta valkoisina :arrow: €€€€€ :x
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ja jos yksi suutin ruiskii huonosti, niin ko. männänpää hehkuu valkoisena -> €€€€€€. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

sen verran piti ajaa että sain auton tallille. mitään se ei kuitenkaan tupsauta putken päästä kun painaa kaasua paikoillaan. eikös sen pitäisi mustaa tai valkoista tupsauttaa jos ei kunnolla polta.

joo ja rutkuttaa kokoajan.
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No sitte suutin tai tulppa. Tulpista on halpa alotella.
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Voisihan se olla myös yksi puolista, eikös sullakin ole niitä 8 kpl? Oma kävi tyhjäkäyntiä epätasaisesti, mutta muuten OK, ja vein lopuksi väykyn KL-autoon. Ei nyt ollut puola, mutta joku häiriönpoistaja tms. muutaman kympin vika.
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

puolat tuskin kun antaa kipinän kaikille. tulpat on vaihdettu. ei auta mittää.

pitänee lähtee kahtoo sitä bensansuodatinta..

MUTTA, miksi tuo katiska sit lähtee joka kerta hyvin käyntiin??

ja kun kokoajan käynnissä kuuluu samanlainen "luputus" riippumatta kierroksista.
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7198
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käytäpä öljykorkkia auki käydessä. Jos tupsuttaa sieltäkin niin mäntä/rengas.

Jos taas huohotus on tasaista niin ei huolta. :D
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kuuluuko se lupsutus pakoputkesta vai imupuolelta? Puristuspaineet voisi mitata, venttiilikin voi olla kakkana. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

pakoputkesta kuuluu se. pitää huomenna mitata jos saan jostain mittarin vaan, suodattimen ajatellin kans vaihtaa, ei hukka homma oo sekään, noin niinku yleisesti.
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Avatar
tovayryn
Viestit: 284
Liittynyt: 26.9.2006 23:02
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

onnellinen loppu asialle ja kolaus automiehen itsetunnolle :D

syynä oli hämärästi irronnut suuttimen liitin. nyt auto taas pelaa. liitin ei näyttänyt ollenkaan irtonaiselle vaan vahingossa sitä nostaessani huomasin sen olevan irti muka kuitenkin kaikkia oli jo kokeiltu kertaalleen. no pääasia että vikalöytyi. ei tuo tulppien vaihto ja bensansuodattimen vaihtokaan hukkaan tietenkään mennyt :)
BMW 535d //Täysitehoinen

ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hyvä homma. :D Ne nämä pienetkin "viat" tahtoo joskus säikäyttää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”