Tuntuu typerältä kysyä näin perusjuttua, mutta kaipa se parempi on kysyä kuin katua...
2001-vuosimallin W208-CLK:n ohjaustehostimen öljyn mittatikku on kiinni korkkissa. Kun mittatikun laitaa reikäänsä, korkki yleensä jää "huulille". Kun korkkia pyörittelee, se loksahtaa yhdellä kierroksen kohdalla pohjaan. Tämän jälkeen korkki lukittuu pienellä käännöllä.
Tästä herää kysymys: Onko tehostimen öljymäärä tarkoitus lukea tikku "huulilla" vai korkki kolossaan - eli tikku pohjassa? Koska tehostimen säiliö on melko pieni, tällä on kokolailla merkittävä vaikutus mittatikun näyttämään.
W208 - ohjaustehostimen öljymäärän tarkistus
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Öljy mitataan niin että korkki on lukittuneena paikalleen. +20 celssiuksen lämpötilassa pitää öljyn pinnan olla ylä- ja alamerkin VÄLISSÄ. Ei siis ylämerkillä. Ylitäytöstä varoitetaan erikseen.
Täyttömäärä öljyn vaihdossa n. 1 litra. Ilmaus tyhjäkäynnillä niin että rattia käännetään ääriasennosta ääriasentoon useita kertoja edestakaisin. Tämän jälkeen tarkastus että öljymäärä on merkkien välissä ja vielä uusintatarkastus 50 km ajon jälkeen.
Tämä pätee W208 M111 moottorilla.
Lähde MB
Täyttömäärä öljyn vaihdossa n. 1 litra. Ilmaus tyhjäkäynnillä niin että rattia käännetään ääriasennosta ääriasentoon useita kertoja edestakaisin. Tämän jälkeen tarkastus että öljymäärä on merkkien välissä ja vielä uusintatarkastus 50 km ajon jälkeen.
Tämä pätee W208 M111 moottorilla.
Lähde MB