Lucas pumppujen erot

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Harri S
Viestit: 21
Liittynyt: 31.10.2006 18:40
Paikkakunta: Espoo

Lucas pumppujen erot

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Suunnittelin parempikuntoisen moottorin vaihtamista tuohon w210 koppaiseen 220 dieseliin moottorin lukuisien öljy- ja jäähdytysnestevuotojen takia.

Autossa nyt kiinni olevassa moottorissa on Lucaksen pitkällä johtosarjalla oleva pumppu (liitin rintapellissä) ja korvaavassa koneessa on lyhytjohtoinen pumppu (liitin pumpun suojakuoren kyljessä).

Onko kukaan tehnyt tuota swappia ja onnistuuko johtosarjojen naittaminen niin, että lyhytjohtoisen pumpun saa pelittämään nykyisessä vm-96 autossa.
Autossa kiinnioleva pumpussa on runkovuotoa, mutta EDC ei ole herjanut kertaakaan, eikä mitään käyntiongelmia ole ollut, ajamani 12 000 kilsan aikana.

Sähköliitin noissa näyttäisi olevan äkkiseltään samanlainen, mutta onko moottorein vaihdossa odotettavissa myös muita koplausongelmia.
Sitä Bossilaista rivipumppua en nyt ajatellut alkaa autoon vaihdattamaan, kun joku sitä kuitenkin kohta esittää.

Kiitos etukäteen.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mitä järkeä vaihtaa koko moottori jos vähän vuotaa öljyä tai nestettä :toks:
Harri S
Viestit: 21
Liittynyt: 31.10.2006 18:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harri S »

[quote="xin811"]Mitä järkeä vaihtaa koko moottori jos vähän vuotaa öljyä tai nestettä :toks:[/quote]

Neteet tulee lohkon ja kannen välistä ja öljyistä suurin osa menee paisuntasäiliöön... En ala tuota konetta palastelemaan.

Mutta takaisin alkuperäisen asiaan. Voiko johtosarjaa jatkaa, onko johtojen värit samat pumpuissa.
Toinen ajatus olis vaihtaa koko sähkösarjat pumpusta toiseen piuhoineen päivineen. onnistuuko sellainen pumppujen välillä?
Harri S
Viestit: 21
Liittynyt: 31.10.2006 18:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Näitä jakajapumppujahan ei kukaan vissiin ole koskaan itse tutkinut tai vaihdellut?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”