Suunnittelin parempikuntoisen moottorin vaihtamista tuohon w210 koppaiseen 220 dieseliin moottorin lukuisien öljy- ja jäähdytysnestevuotojen takia.
Autossa nyt kiinni olevassa moottorissa on Lucaksen pitkällä johtosarjalla oleva pumppu (liitin rintapellissä) ja korvaavassa koneessa on lyhytjohtoinen pumppu (liitin pumpun suojakuoren kyljessä).
Onko kukaan tehnyt tuota swappia ja onnistuuko johtosarjojen naittaminen niin, että lyhytjohtoisen pumpun saa pelittämään nykyisessä vm-96 autossa.
Autossa kiinnioleva pumpussa on runkovuotoa, mutta EDC ei ole herjanut kertaakaan, eikä mitään käyntiongelmia ole ollut, ajamani 12 000 kilsan aikana.
Sähköliitin noissa näyttäisi olevan äkkiseltään samanlainen, mutta onko moottorein vaihdossa odotettavissa myös muita koplausongelmia.
Sitä Bossilaista rivipumppua en nyt ajatellut alkaa autoon vaihdattamaan, kun joku sitä kuitenkin kohta esittää.
Kiitos etukäteen.
Lucas pumppujen erot
[quote="xin811"]Mitä järkeä vaihtaa koko moottori jos vähän vuotaa öljyä tai nestettä [/quote]
Neteet tulee lohkon ja kannen välistä ja öljyistä suurin osa menee paisuntasäiliöön... En ala tuota konetta palastelemaan.
Mutta takaisin alkuperäisen asiaan. Voiko johtosarjaa jatkaa, onko johtojen värit samat pumpuissa.
Toinen ajatus olis vaihtaa koko sähkösarjat pumpusta toiseen piuhoineen päivineen. onnistuuko sellainen pumppujen välillä?
Neteet tulee lohkon ja kannen välistä ja öljyistä suurin osa menee paisuntasäiliöön... En ala tuota konetta palastelemaan.
Mutta takaisin alkuperäisen asiaan. Voiko johtosarjaa jatkaa, onko johtojen värit samat pumpuissa.
Toinen ajatus olis vaihtaa koko sähkösarjat pumpusta toiseen piuhoineen päivineen. onnistuuko sellainen pumppujen välillä?