290 tehot ilmeisesti hävööksissä?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
Tombha
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2010 20:29
Paikkakunta: Orimattila

290 tehot ilmeisesti hävööksissä?

Viesti Kirjoittaja Tombha »

Eli auto tuntuu tehottomalta ja on tehnyt kolme kertaa sen että on kiihtynyt huomattavasti paremmin, mikähän voisi olla tiensä päässä. Autohan on 290 dt -98
W210 290TD
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tuu piuhanpäähän niin katotaan http://www.app-autokorjaamo.fi
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29131
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi olla ilmamassamittari, ahtopainetunnistin, letkut, johdot, hukkaportin säädin ... testerissä käyminen selvittää aika lähelle.
Avatar
Tombha
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2010 20:29
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tombha »

Käsittääkseni jos ilmamassamittari olisi kaput, niin ei kiertäisi yli 3000, olenko oikeassa?
W210 290TD
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tombha kirjoitti:Käsittääkseni jos ilmamassamittari olisi kaput, niin ei kiertäisi yli 3000, olenko oikeassa?
Olet ja et ole. Automaattivaihteistolla ja manuaalivaihteistolla on eri temput.
Avatar
Tombha
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2010 20:29
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tombha »

Auto on automaattilaatikolla
W210 290TD
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mites 290 käyttäytyy jos ahtopainetunnistimen lähtö menee tukkoon? CDI Vito ainakin hävitti vain tehonsa menemättä vikatilaan. Teho muistaakseni 74 heppaa penkissä 8) Sen voisi kokeilla putsata...imusarjan päästä letku irti ja putsaa imusarjan reiän esim. rautalangalla auki.

Helpointahan se olisi viedä testeriin, voisi päästä heti kärryille mistäpäin etsiä vikaa.
Avatar
Tombha
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2010 20:29
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tombha »

Täytyykin kokeilla puhdistella paikkoja ja jos ei auta niin viedä sitten testeriin
W210 290TD
Avatar
Tombha
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2010 20:29
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tombha »

Vika on paikannettu luultavasti hukkaporttia säätävään venttiiliin tai mikä lieneekään joka ei päästä alipainetta lävitseen eikä hukkaportti "sulkeudu" vaan päästää ahtopaineet taivaan tuuliin. Kokeilin ohittaa venttiilin niin johan alkoi ahtamaan. Elikkä mikä tuota venttiiliä ohjaa vai voisiko vika olla siinä itsessään ja mikä se on oikealta nimeltään?
W210 290TD
Harri S
Viestit: 21
Liittynyt: 31.10.2006 18:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Rassaa ahtopainetunnistuskanavan nippa imusarjan rintapellinpuolipäästä auki vaikka oikaistulla paperiliittimellä, niin alkaa taas ahtamaan.

Tuki samalla EGR-venttiilin laippa imusarjanpuolipäästä alumiinipellistä tms. tehdyllä umpitiivisteellä, niin ei paskaannu enää kanavat tukkoon.
Joe Cool
Viestit: 116
Liittynyt: 30.10.2007 23:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Lainataan vanhaa aihetta. Minulla tekee '98 290TD väyrynen nyt tuota samaa. Ei vikatilaa, kiertää vähän kerrassaan kierrokset punaisen rajalle, mutta tehoa ei ole. Alkoi ihan yllättäen ja välilä parani itsekseen, mutta nyt on tilanne päällä koko ajan.

Tutkin sen imusarjan päästä lähtevän kumiletkun. Itse letku päästi paineilmalla ilmat kyllä läpi. Se nippa oli jonkin verran tukkoinen, mutta rassasin reiän auki rautalangalla. Tilanne ei koeajolla muuttunut mihinkään.

Osaako joku kuvailla, minkä näköisiä käikäleitä pitäisi etsiä ja mistä, joita voisi seuraavaksi nykiä ja tutkailla? Tuo hukkaporttia säätävä venttiili esim. ?

Tämän ketjun aloittaja ei muuten ole palannut kertomaan, että miten vika korjautui...
Joe Cool
Viestit: 116
Liittynyt: 30.10.2007 23:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tänään vaihdoin varmuuden vuoksi naftan ja ilman suodattimet, ei apua. Sitten putsasin siitä ilmanputsarin vierestä jonkun pienen (hieman sprinklerin näköisen) tunnistimen contact cleanerilla. käikäle oli jonkin verran öljyinen, mutta ei apua siitäkään. Lieko se ollut ahtopaineen tunnistin tai mikä?

Vinkkejä tässä yhä kaipailisin... Esim. missä ne hukkaportin venttiili ja tunnistin tai mikälie lymyilevät ja miltä näyttävät.
Joe Cool
Viestit: 116
Liittynyt: 30.10.2007 23:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Lisää oireita. Tänään ajelin Turussa käymässä ja moottoritiellä oli jo 120 kesärajoitus. Huomasin auton vetävän suht' hyvin heti kun kierroksia alkoi olla yli 3000 eli moottoritiellä ei ollut mitään vaikeuksia.

Tehot / ahtopaineet ovat siis kateissa alakierroksilla. Paikaltaan liikennevaloista auto nytkähtää hyvin liikkeelle, mutta sitten meno vaimenee, kun alkaa tulla isompia pykäliä laatikosta.
Avatar
Tombha
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2010 20:29
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tombha »

Juu on unohtunut kertoa että vika korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla :oops:
W210 290TD
Joe Cool
Viestit: 116
Liittynyt: 30.10.2007 23:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tombha kirjoitti:Juu on unohtunut kertoa että vika korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla :oops:
Minä vaihdoin ilmamassamittarin jo vuosi sitten. Silloin se oire meni niin, että yli 3000 ei enää päässyt ja alkuun riitti moottorin sammutus ja taas mentiin. Nyt ei auta sekään, mutta toisaalta kiertää hyvin mittarin vaikka punaiselle. 1500-3000 rpm välillä vaan ei tapahdu mitään.
masaf1
Viestit: 18
Liittynyt: 05.10.2005 19:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Täsmälleen samaa vikaa tääläpäin W210 300TD:ssä, liekö 300 tkm villitys tulossa kun nyt mittarissa 299 tkm ja risat. Just tuli tänään Saksasta originelli MAFfi, kun ei luotettu KL:n vastaavaan ja oli vikatilaoireilua. Nyt ei mene enää vikatilaan originaalilla, vaan eipä pääse 0-100 km/h kuin 11,3 sekuntia ja tuntuu ettei alhaisilla kierroksilla saa polttoainetta tarpeeksi tai yleensäkään vedä juuri mihinkään. Siinä 3000 rpm jälkeen vetää punarajalle todella hyvin. Myös ahtopaineanturi vaihettu, se ei vaikuttanut mitään mihinkään vaikka siitä vikakoodia olikin (MAFfista ei ollut koodia, mutta se tuntui poistavan pari sekuntia 0-100 vedoista).

Siitä huomaa, että ei ole kunnossa kun ei lyö sutia enää missään asfaltilla (normaalisti ASR-valo vilkkui kyllä herkästi kun löi pedaalia pohjaan).

Kertokaa jos keksitte ratkaisua... Ei viittis käytellä osanvaihtimoissa vaihdattamassa aina niitä osia, mitä kunkin vaihtimon testeri sanoo. Oma testeri ei anna koodia kuin pyörännopeusanturista ja mankasta, mankassa tuskin vika. On tutkittu letkuja ja putkia, ei löydy vikaa. Tänään havaittu vuotoa 4. ja 5. suuttimien juurilla sekä havaittu dieselin hajua konetilassa...

PS. Minäkin muuten putsasin ja sittemmin vaihdoin tasan vuosi sitten MAFfin, jossain toisessa topicissa siitä kokemuksia vaihdettiinkin...
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Yhdessä ainakin egr:ssä oli vuotoa, tehoja oli hukassa.
masaf1
Viestit: 18
Liittynyt: 05.10.2005 19:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ahtopaineanturi se kuitenkin oli, eli 1. kerralla toisaalla vaihdettu oli susi tai väärä. Myös pumpulta lähtevissä letkuissa oli vuotoja, mitkä tulivat vasta viime perjantaina lammikkona auton alla esille. Nekin on nyt fixattu -> homma pelittää.
Joe Cool
Viestit: 116
Liittynyt: 30.10.2007 23:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

masaf1 kirjoitti:Ahtopaineanturi se kuitenkin oli, eli 1. kerralla toisaalla vaihdettu oli susi tai väärä. -> homma pelittää.
Mistä ostit ja paljon moinen maksoi? Missä päin autoa se lymyilee, on kose siellä ilmanputsarin alla piilossa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”