turbo diesel 2.9 ja 3.0

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

turbo diesel 2.9 ja 3.0

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

hei, mitä eroa noissa on, oon katellu kuumeissani tollasta 96-98vm vuoden väyrystä. käytännössä itse moottorissa eroa. yks lastu firma ainakin lupas 3.0lle huomattavasti enemmän tehoa kuin 2.9lle. ja moniko sylinterisiä noi on?
kylä lähtee mut mikä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eroa on moottoreissa kovastikin, 2,9 on 5-sylinterinen suorasuihkudiesel (ainut kerta kun MB on sellaisen henkilöautoon ympännyt)
ja 3,0 taas 6-sylinterinen esikammiokone.
wiimax.fi
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

elikä tää kin on esikammio kone. 177hv vissiin. lähdenpä ryöstää pankin :twisted:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=671437
kylä lähtee mut mikä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jep.
Ari66 osaa kertoa tuollaisen auton ominaisuuksista, hän kun sellaisella varsin paljon ajaa.

Kone lienee parasta mitä W210 kopassa on saanut.
wiimax.fi
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

väyrynen

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kovasti on ainaki remontoitu. Taidan hävittää koko väykyn jos noille kilsoille saa koko auton restauroida.
Olisko konepuolella toi 290 selvinny pienemällä rempalla noille kilsoille.

Terveisin Jamppa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olihan tuolla tosiaan, nämä

"parempilaatuinen kannentiiviste ja kannenpultit
ABS/ESP ohjainlaite ja hydrauliikkayksikkö
"

vähän ihmetyttää. :?

Toisaalta, joku vääntänyt hehkutulpan poikki ja siksi irrotettu kansi ?
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Jep.
Ari66 osaa kertoa tuollaisen auton ominaisuuksista, hän kun sellaisella varsin paljon ajaa.

Kone lienee parasta mitä W210 kopassa on saanut.
Jaa juu :idea:

Kova peli, konetta toisella foorumilla ylistettiin kun asiasta kyselin ennen hankintaa.
Sittenpä ostettiin 300 TDT.
(Ensin harjoiteltiin "mersuilua" 1982 -mallisella 5 -sylinterisellä kolmesatasella yksi kesä).

Itselläni ei konepuolella ole varsinaisia ongelmia ollut laisinkaan.
Ainoa murhe on ollut ilmamassamittari pariin otteeseen, mutta se ei ole ollut auton vika, vaan merkkihuollon.
Riesalta vältyy, kun huolehtii siitä että vaihtaa alkuperäisen ilmansuodattimen parinkymmenentuhannen välein ja on erityisen huolellinen suodatinta ja suodattimen kantta asettaessa paikalleen.

Vetoa ja voimaa riittää tavanomaiseen liikennöintiin roimasti, myös asuntovaunun vetämiseen.
Kulutuskin pysyy siedettävänä, reippaassa matka-ajossa tyypillinen lukema on 7,4 l/100 km.


Siinä se ja sitten vaan kauppaan :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaa tuo nettiauton linkissä ollut peli olikin Ristiluoman Juhan auto :D
Olen pelin nähnytkin, Saariselällä joskus treffattiin, kaunis auto.

Remppaahan siihen aikanaan tosiaan sähköpuolelle tehtiin.
Nythän jos koskaan sen luulisi olevan kunnossa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

3-litranen oli liian hyvä moottori, niin hyvä, ettei sitä tehdä enää. toisin kuin 2,9 litrainen:
http://www.ssangyong.de/uploads/media/S ... 290-MT.pdf
Datsuni on mun ratsuni.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

290 pata

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No uudessa singsaug värkissä on ylläytys,yllätys 270cdi pata

Terveisin Jamppa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”