220 CDI:N egr:n mekaaninen tulppaus

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

220 CDI:N egr:n mekaaninen tulppaus

Viesti Kirjoittaja jupi »

mitenkäs porukka on mekaanisesti tulupannu nuita? aattelin ite että ois teettäny siihen imusarjan puolelle semmosen 0.5-1mm paksusta pellistä(kumpaa ny sattuu oleen pojilla leikattavana) semmosen "tiivisteen" missä ei oo ku se vesireikä. nii ja facelifti cdi:stä kyse. nii ja mahollisesti niitä tulis samalla usiampi lätkä jos on tarvetta.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eikös tuo vaadi ohjelmoinnin pois joka tapauksessa nii kannattako sitä alkaa edes mekaanisesti tulppaamaan? Ja toivottavasti autosta löytyy webasto, voi kone lämmitä melko nihkeästi ilman EGR:ää :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

joo pitää ja on webasto.. pitää se mekaanisestikki tulpata jos meinaa voimaa vähä enempi ottaa.. :roll:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Matias50
Viestit: 20
Liittynyt: 10.11.2010 21:27
Paikkakunta: Kotka

EGR ja teho-ohjelma E 220 CDi, vm-99 A farkku

Viesti Kirjoittaja Matias50 »

E 220 CDi -99, kuinkas mulla kun egr tulpattiin ensiksi imusarjan putsauksen yhteydessä, sen jälkeen vein voimaa-comin kotkan toimipisteeseen ohjelmoitavaksi uudelleen. Egrrää ei ohjelmoitu pois kuvioista, oli puhe että ottas tulppauksen pois jos tarvii, ei ole otettu, toimii. 92 kW => 110 kW, 300Nm => 345 Nm. Ei ole moottori vikatilaan mennyt, mut eka ajolla sytty vikatila ja kone sammu. Sen jälkeen kaikki ollu ok. Ehkä pieni "niiaus" tehoissa kiihdyttäessä noin 110 km/h kohdalla.
Matias50
Viestit: 20
Liittynyt: 10.11.2010 21:27
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Matias50 »

Jos se niiaus tehoissa johtuu egrrästä niin olisko paras, ainakin helpoin tapa ottaa se tulppaus sieltä pois, ennenkuin ohjelmoimalla uudelleen. Tai ainakin kokeilla miten sitte toimis ?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Itse tulppasin OM 606:sta sen ohjausventtiilin pois pelistä.
Toivottu tulos tosin oli kyseenalainen.

Mutu -tuntumalla tehot pikkasen väheni, mittaustuloksia asiasta ei tosin ole.
Mutta kokeilun jälkeen palautin EGR:n takaisin toimintaan.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Matias50
Viestit: 20
Liittynyt: 10.11.2010 21:27
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Matias50 »

Siitä ilmamassamittarista omassa E 220 CDi:ssä vm1999, aj 550 tkm; Tulppautin EGR- venttiilin ensiksi, sitten ostin siihen Voimaa-comista uuden moott-ohj-ohjelman. Auto oli tiukalla katsastuksessa jo päästömittauksen arvojen alituksessa ennen ohjelmointia ja tulppausta, mutta meni kylläkin läpi. Ihmettelin jo auton hankinnasta alkaen (11.2011) sen lievää käynti- ja veto-ominaisuuksien häiriöitä etenkin täysillä tehdyissä ohitustilanteissa. Kokeilin reagoiko millälailla ajoon jos otan ilmamassamittarista pistokkeen kokonaan irti ja eipä sillä ollut vaikutusta. Ostin KL-osista uuden anturin ko-mittariin ja kone alkoi antaa samantien voimaa tasaisesti ja aiempaa paremmin koko kierrosalueella. Päästöjä en ole vielä mittauttanut, mutta toimii tehon annossa todella tasaisesti kaasuun vastaten koko kierrosalueella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”