Om606 Termostaatti

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
appana
Viestit: 2
Liittynyt: 07.2.2012 8:04
Paikkakunta: janakkala

Om606 Termostaatti

Viesti Kirjoittaja appana »

Tervehdys!

ihan vaan kyselisin että onko mahdollista suorittaa seuraavaa? Kun vaihdoin termostaatin omaan 260tkm ajettuun 606:seen ja ei ollut marmoritiskiltäkään saatavilla kuin muistaakseni n.85C termostaattia eikä suostu tämän uudenkaan termarin kanssa nostamaan lämpöjä mielellään 80C korkeammalle. Omasta mielestä saisi nousta roimasti ylikin. Onkohan samanlaista termostaattia olemassa esim joku bensamersulle tarkoitettu 90C asteen hujakoilla oleva joka menisi 606? Kunnolla kun on antanut porsasta moottorin ollessa kunnolla kuuma, rauhottuu hieman käynti äänikin joka normaalisti kuulostaisi hieman sille että käy vähän liian kylmänä jos ei lämmöt nouse yli 80C.
Kun lämpöjä on kunnolla niin käynti on tasaista kun 300 bensakoneessa konsanaan.



terv. Antti
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Oletko maskinsuojaa kokeillut?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

onkos keulalla kylmien alueiden kenno :?:
autodidakti
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Käyppäs jossain tutussa ja/tai ystävällisessä varaosakaupassa ja puhele niille ideastasi, varmasti kaivavat hyllystä molempien koneiden termarit tarkasteltaviksi. Ja jos löydät sopivan lämpösemmän termarin niin paa tänne infoa mikä sopii jos sopii :D
Viimeksi muokannut ikilika, 07.2.2012 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Laita letkutermostaatti jostain ranskalaisesta. Niitä on 92 asteisia ja helppo asentaa.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Hyi, tuo kuullostaa pahalta sotkea nyt mersuun ranskalaisten osia :happy: Mutta vois kyllä olla ihan toimiva juttu.
appana
Viestit: 2
Liittynyt: 07.2.2012 8:04
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja appana »

Juu uhrauduin ja join laatikollisen karhua että sain pahvin mistä rakennella maskin taakse suojaa. mutta ei ollut vaikutusta. ja nyt lauhtui pakkasetkin eikä ole vaikutusta vieläkään. lämmöt nousee aina samaan ja ajossa pysyy siinä hiukka alta 80 oli pakkasta tai lämmintä. alhaisimmissa nopeuksissa kun harrastaa motorsporttia niin nostaa hetkeksi yli 80. tarviikin käydä tutkailemassa heti kun kerkiää että onko siellä tuollaista kulmien alueiden kennoo.. (en ollut moisesta kuullutkaan aikaisemmin..) ja tarvii myös käydä jeesustelemassa motonetin tiskillä termostaatteja.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onkos näissä erikseen kylmien alueiden kennojakin?

Mulla tuossa 606 turbossa käyntilämmöt on noin 80 kesät talvet. Lämpöä riittää silti, ei tosin ihan samaan malliin kuin vanhassa 12-venttiilisessä joka oli talvellakin kuin sauna (termari 87 astetta).
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Wikke kirjoitti:Onkos näissä erikseen kylmien alueiden kennojakin?
en tiedä, siksi heitin ajatuksen ilmoille
vai onko vain cdi koneissa :roll:
autodidakti
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Termostaatti

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Oma 606:nen ei lämpene enään yli 80 asteen talvella, vaikka termostaatti on vajaan vuoden vanha. Kesällä meni hieman yli 80 asteen, nyt kovilla pakkasilla jotain 70-75 paikkeilla.


Tuommoista tarjoaa merteil:
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /1636/7/18
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Tällä kaavalla vois moponetistäkin löytää: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-6084
-98 300diesel turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”