Moniurahihnan vaihto

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
lempmi
Viestit: 19
Liittynyt: 17.4.2012 10:53

Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja lempmi »

W 210 Kombi 430 hihnasta puolet jäljellä, uusi hihna kädessä, mutta minkälainen jekku siinä kiristimessä on. keskellä pyörää joku torxi ja 15 mmm ilmeisesti lukkomutu?
Jousi helkutin jäykkä, onko joku tappilukitus asennuksen aikana vai mikä?
saisko pikaisia ohjeita.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Siitä torxkannasta avaimen kanssa väännät kiristimen löysälle, otat hihnan pois kiristimeltä ja lasket kiristimen varovasti vapaaksi. Sitten vanha hihna hemmettiin ja uusi paikalleen ja viimeiseksi käännät taas avaimen kanssa kiristimen ylös ja pujotat hihnan kiristinpyörän päälle.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
lempmi
Viestit: 19
Liittynyt: 17.4.2012 10:53

Juu,

Viesti Kirjoittaja lempmi »

Juu, ei tarvinnu avata mitään, kiitos, remmi paikoillaan ja ei kitise.
Kiitos neuvosta.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo ei tarvi löysätä mitää pultteja!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Uudemman mallisissa kiristimissä on sitten valettu 17-millinen kuusiopala kiristimen runkoon. Siitä voi sitten vääntää kiristimen löysälle. Kiristimen voi lukita 5 mm tapilla, kun hihna on löysytettu. Tappi on kiristimen alapuolella.

Paljon näppärämpi systeemi kuin edellisissä M102:ssa ja M104:ssä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”