En tiedä pitääskö itkeä vai nauraa näiden väyrysten vikojen kanssa. Äskeen tulossa kotiin alle 10km matkan mutta eihän tuo kuljettanut sitäkään matkaa . Huomasin pientä rykimistä, niinkuin ei olisi saanut naftaa ja ei varmaan saanutkaan, painoin hiukan kaasua syttyi epc valo ja sammui. Tässä vaiheessa olis tehnyt mieli liukua lähimpään jokeen, mutta ei ollut lähistöllä . Ekan sammumisen jälkeen lähti vielä niin hetkeksi käyntiin että sai kerättyä vielä vauhtia n.30km/h eli jostain sai sen verran naftaa? Lykkäsin auton vähän sivumpaan ja koitin starttailla, lähtee käyntiin mutta sammuu heti ja epc palaa. Edellispäivänä oli naftavalolla ja odottelin autossa parkissa ja auto vähän kallellaan oikealle puolelle, sammahti yhtäkkiä tyhjäkäynniltä, ei mitään vikavaloja ja sainkin käyntiin kun lykkäsin tasaiselle ja starttailin ja heti tankille. Ajattelin että ei saanut imettyä loppuja naftoja kun kenossa(Mittari näytti vielä 7L). Tankkauksen jälkeen ei mitään ongelmaa ollut laitoin 30Litraa ja tankissa vielä äskenkin 25-30L, kun sammui.
Äsken pimeässä tiensivussa otin suojamuovin pois ja koitin painella suuttimien liittimiä, mutta ei tuolla tiensivussa keskellä yötä viittinyt sen enempää ruveta ihmettelemään. Ajattelin huomenna käydä koittamassa josko se romu lähtisi sieltä käymään ja saisi edes kotiin ajettua. Mitä kannattaisi katsoa jos se ei lähde sittenkään käymään pitempään kun pariksi sekunniksi? Mitenkä noissa tuo ilmaus(eikö pitäisi ilmaantua itsestään?) on jos se hörppäsi ilmaa edellispäivänä kun sammahti. 3 suuttimen vuodot korjattiin pari viikkoa sitten ja pysynyt vuotamatta kyllä nyt. Pitäisikö lähteä edes hetkeksi käymään jos suuttimissa olisi vika? Olisko siirtopumppu voinut tulla tiensä päähän kun/jos kävi kerran kuivana. Pitäisikö tuollaisessa kuulua ääni pumpulta kun virtaa laittaa päälle, ei nimittäin ainakaan kuulunut mitään äsken.
Tiivistettynä: Rupesi rykimään yhtäkkiä ajossa ja sammui melkein heti sen jälkeen sytyttäen EPC-merkkivalon ja startatessa lähtee käymään pariksi sekunniksi ja sammuu heti.
270cdi EPC
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: 10.6.2008 5:02
- Paikkakunta: sjk
270cdi EPC
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.
Star @ E-P
Star @ E-P
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: 10.6.2008 5:02
- Paikkakunta: sjk
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: 10.6.2008 5:02
- Paikkakunta: sjk
Nojoo suodatinkotelo saatu ja vaihdettu. ei lähtenyt käyntiin aluksi sen kummemmin, mutta sitten suuttimien sähköliittimiä vähän paineltua yksi meni hiukan enemmän pohjaan ja sen jälkeen lähti käyntiin heti. Noista osa kun ei loksahda kiinni asti ja niissä jotkun nippusidepatentit "lukituksena" on. Kaippa alunperin vika olikin tuossa mutta ei silloin hyytyessä niiden nyplääminen paikanpäällä mitään auttanut. No on ainakin uusi suodatin laitettu samalla
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.
Star @ E-P
Star @ E-P
Eikös se polttoaine imetä tankin pohjalta, oli tankki sitten täysi tai tyhjä? Siellä pohjallahan ne "ryönät" lilluvat täydessäkin tankissa. Minkä logiikan mukaan ne joutuvat putkistoon vasta tankin tyhjentyessä?Meissenkeri kirjoitti:Enpä osaa muuta sanoa, kuin että olisiko lähtenyt ryönät tai vedet liikkeelle tankissa silloin kuin kävi melkein tyhjänä ja nyt olisi sitten tukkinut tankin sihdin tai polttoainesuodattimen.