300 td -97 käynnistysongelma
300 td -97 käynnistysongelma
Vaihdettiin vuotavat paluuputket , jonka jälkeen käynnistysongelmat alkoivat .Yönyli seisottuaan lähtee sahaamalla käyntiin , jonka jälkeen toimii normaalisti , mutta paluuputkissa näyttää olevan ilmaa.Suuttimenpohjatiiviste vika ?
Takimmaiseen suuttimeen kuuluu toiseen niistä lähdöistä tulppa. Ihan sama kumpaan niistä. Jos on avoinna sieltä niin imee ilmaa järjestelmään sitäkin kautta
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Huolia itselläkin ilmavaivojen kanssa. Oireet hyvin tyypilliset. Eli pidempään seistyään sai sahata miltei akun tyhjäksi, lyhytkin seisominen riitti jos keula ylhäällä. Siitä pikkuhiljaa paheni ja rupesi hiukan mehimään jo uloskin päin siltä sammuttimen ympäristöstä joten tuli aika jolloin tarttis tehdä jotain...
Hankin KL-varaosilta kirkkaat putket ja o-renkaan sammuttimelle. En tiedä minkä o-renkaan myivät, mutta oli kokoluokkaa pirusti liian iso. No sellaista sattuu, mutta sattuuko joku tietämään sen orkkis rinkulan mittoja. Nimittäin nytten vaihdettuani noi kilkkeet ja vanhan kärsineen o-renkaan mittojen mukaan ETRAsta hankitulla o-renkaalla vuotaa löpöä ulospäin enemmän kuin aiemmin. Muovinen alapinta märkä, tuli korjattua auto rikki. Täytyy varmaan huomenissa kokeilla sillä vanhalla vielä kerran mitä tapahtuu. Saas kattoa lähteekö käymään edes keula alamäkeen pysäköimällä.
Vaihtoehdot ovat, että on sammutinventtiili rikki jotenkin ja irtikäytettäessä meni enempi risaksi tai sitten se mittojen mukaan otettu 0-rengas ei pidä. Hyvin istui sen putken päälle kylläkin, 2.6 oli renkaan paksuus.
Mitkä mitat pitäis olla oikeasti? Ideoita mikä vuodon vois aiheuttaa, sammuttimelta tiputtelee.
Hankin KL-varaosilta kirkkaat putket ja o-renkaan sammuttimelle. En tiedä minkä o-renkaan myivät, mutta oli kokoluokkaa pirusti liian iso. No sellaista sattuu, mutta sattuuko joku tietämään sen orkkis rinkulan mittoja. Nimittäin nytten vaihdettuani noi kilkkeet ja vanhan kärsineen o-renkaan mittojen mukaan ETRAsta hankitulla o-renkaalla vuotaa löpöä ulospäin enemmän kuin aiemmin. Muovinen alapinta märkä, tuli korjattua auto rikki. Täytyy varmaan huomenissa kokeilla sillä vanhalla vielä kerran mitä tapahtuu. Saas kattoa lähteekö käymään edes keula alamäkeen pysäköimällä.
Vaihtoehdot ovat, että on sammutinventtiili rikki jotenkin ja irtikäytettäessä meni enempi risaksi tai sitten se mittojen mukaan otettu 0-rengas ei pidä. Hyvin istui sen putken päälle kylläkin, 2.6 oli renkaan paksuus.
Mitkä mitat pitäis olla oikeasti? Ideoita mikä vuodon vois aiheuttaa, sammuttimelta tiputtelee.
Eipä siinä muita mahdollisuuksia mainittujen paikkojen lisäksi ole. O-renkaan mittoja en tiedä.
Olisikohan väärinkäsitys ja myivät karkeasuodattimen o-renkaan. Muita isompia järjestelmässä ei oikein ole.......o-renkaan sammuttimelle. En tiedä minkä o-renkaan myivät, mutta oli kokoluokkaa pirusti liian iso.
wiimax.fi
Ei ole karkean tiiviste, olisi sinnekin liian iso. Joku vahinko siinä taisi tapahtua. Kaveri sanoi, että ohjelma (mersun?) ei tunne 0-rengasta ja katsoo toisella (tarvike?) ohjelmalla. O-rengas on boschin paketissa.
Kun sammutin alkaa vuotaa, vuotaako se yleensä sieltä sähköpistokkeelta? Mulla kyllä vaikuttaa vuotavan sieltä pumpun välistä ja löpöhelmi roikkuu siellä rintapellin puoleisessa päässä. Jotenkin tuntuu että O-renkaasta se kaikesta huolimatta kusee.
Jos joudun sammuttimen vaihtamaan, onkohan noita uusia letkuja toivoa saada irti pikaliitoksestansa ehjänä? Ainakin nuo ikivanhat mureni käsiin, muutaman kun olin irroittanut niin en enää edes yrittänyt ehjänä.
Kun sammutin alkaa vuotaa, vuotaako se yleensä sieltä sähköpistokkeelta? Mulla kyllä vaikuttaa vuotavan sieltä pumpun välistä ja löpöhelmi roikkuu siellä rintapellin puoleisessa päässä. Jotenkin tuntuu että O-renkaasta se kaikesta huolimatta kusee.
Jos joudun sammuttimen vaihtamaan, onkohan noita uusia letkuja toivoa saada irti pikaliitoksestansa ehjänä? Ainakin nuo ikivanhat mureni käsiin, muutaman kun olin irroittanut niin en enää edes yrittänyt ehjänä.
https://www.youtube.com/watch?v=VQ-kCzdv-yo
Tuossa sammuttimeen liittyvä vuotovideo. Itse musta sammutinkotelokin voi olla halki. O-renkaat pitää olla oikeat ja kyllä niitä pitää saada KL:stä, kun on oikea myyjä etsimässä.
Itse tutkin OM606 naftavuodon vajaan parin viikon päästä, sitten kerron, mikä oli vikana ja mistä johtui. Kyseisessä yksilössä ei ole käynnistysvikaa vaan todella huomattavaa naftavuotoa. Nokka ylhäällä toki sahauttaa tämäkin, mutta tasaisella ei lainkaan.
Laita lukkopihdit tulo- ja paluuletkuille, kun auto seisoo. Ei tarvi noin toimien akkua sahauttaa loppuun. Näillä keleillähän on akku äkkiä heikkona. Vähän lisää näperrystä, kun joutuu lukkopihtien kanssa touhuamaan, mutta saapa ainakin auton käyntiin varmemmin.
Tuossa sammuttimeen liittyvä vuotovideo. Itse musta sammutinkotelokin voi olla halki. O-renkaat pitää olla oikeat ja kyllä niitä pitää saada KL:stä, kun on oikea myyjä etsimässä.
Itse tutkin OM606 naftavuodon vajaan parin viikon päästä, sitten kerron, mikä oli vikana ja mistä johtui. Kyseisessä yksilössä ei ole käynnistysvikaa vaan todella huomattavaa naftavuotoa. Nokka ylhäällä toki sahauttaa tämäkin, mutta tasaisella ei lainkaan.
Laita lukkopihdit tulo- ja paluuletkuille, kun auto seisoo. Ei tarvi noin toimien akkua sahauttaa loppuun. Näillä keleillähän on akku äkkiä heikkona. Vähän lisää näperrystä, kun joutuu lukkopihtien kanssa touhuamaan, mutta saapa ainakin auton käyntiin varmemmin.
Tulipa pyöritettyä akku tyhjäksi, ladattua ja käynnistettyä seuraavalla yrityksellä. Nyt parkissa perä ylhäällä tallin rampissa, niin on lähtenyt aina aiemmin tulille.
Oikean o-renkaan taisin saada nettiä kahlaamalla selville, se on MB 021 997 75 48. Sen hankin huomenna marmorilta ja jos sitten vielä falskaa on otettava venttiili tarkempaan tutkimukseen. Uusiksi se taitaa silloin väkisinkin mennä...
Googlasin samalla huvikseni myös tuon väärän o-renkaan numeron. Sillä tuli BMW Bosch injector o-ring. Bosch common rail
Oikean o-renkaan taisin saada nettiä kahlaamalla selville, se on MB 021 997 75 48. Sen hankin huomenna marmorilta ja jos sitten vielä falskaa on otettava venttiili tarkempaan tutkimukseen. Uusiksi se taitaa silloin väkisinkin mennä...
Googlasin samalla huvikseni myös tuon väärän o-renkaan numeron. Sillä tuli BMW Bosch injector o-ring. Bosch common rail

Hyvin pärähti tänään tulille nenä alamäkeen. Poikkesin ohikulkeissani KL:ssä... Oli vaan oikeastikin tapahtunut inhimillinen erehdys, vahingossa annettu väärä osa.
Toinen juttu on se eipä siitä mitään apua ollut, sillä samaan malliin se lorottelee kuin aiemminkin. Vähän ihonmyötäisemmin istuu tapin päällä tuo kummi, mutta vuoto ei muuttunut mikskään. Saldoksi jäi yksi konehuoneeseen hukkunyt 10mm hylsy. Nyt seuraavaksi 3x25mm o-renkaiden hankintaa. Vuoto tulee, sen on tultava sieltä kuskin puoleisesta päästä. Venttiili on ehjä kuoriltansa.
http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... -leak.html
Toinen juttu on se eipä siitä mitään apua ollut, sillä samaan malliin se lorottelee kuin aiemminkin. Vähän ihonmyötäisemmin istuu tapin päällä tuo kummi, mutta vuoto ei muuttunut mikskään. Saldoksi jäi yksi konehuoneeseen hukkunyt 10mm hylsy. Nyt seuraavaksi 3x25mm o-renkaiden hankintaa. Vuoto tulee, sen on tultava sieltä kuskin puoleisesta päästä. Venttiili on ehjä kuoriltansa.
http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... -leak.html
Oletko käyttänyt imusarjan irti, vai pystyitkö vaihtamaan tuon kumin imusarja paikoillaan? Imusarja irroitettuna luulisi näkyvän vuotokohteet paremmin. Auton alta toki pystyy jotain tekemään ilman imusarjan irroitusta.Mostro kirjoitti:Hyvin pärähti tänään tulille nenä alamäkeen. Poikkesin ohikulkeissani KL:ssä... Oli vaan oikeastikin tapahtunut inhimillinen erehdys, vahingossa annettu väärä osa.
Toinen juttu on se eipä siitä mitään apua ollut, sillä samaan malliin se lorottelee kuin aiemminkin. Vähän ihonmyötäisemmin istuu tapin päällä tuo kummi, mutta vuoto ei muuttunut mikskään. Saldoksi jäi yksi konehuoneeseen hukkunyt 10mm hylsy. Nyt seuraavaksi 3x25mm o-renkaiden hankintaa. Vuoto tulee, sen on tultava sieltä kuskin puoleisesta päästä. Venttiili on ehjä kuoriltansa.
http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... -leak.html
Pystyy vaihtamaan sarjaa irrottamatta, ei se 10minuuttia kauempaa vie vaikka vähän tilaa käsilleen tekeekin. Alakautta jos tuon haluaa tehdä niin kyllä saa aika fakiiri olla. Ei se ole muutenkaan näkemisestä kiinni se vuodon löytäminen, sieltä päästä se tippuu mutta mistä se sinne tulee. Sitähän ei voi varmaksi sanoa. Kun sen kuivaa niin vahvasti vaikuttaa todella että pääty tulpan välistä hikoilee.
Jos auto ei ole käynnissä niin sitä voi katsoa vaikka viikon. Ei se silloin vuoda
2kpl 3x24,2mm o-renkaita hankittuna ja niillä kokeillaan seuraavaksi.
Jos auto ei ole käynnissä niin sitä voi katsoa vaikka viikon. Ei se silloin vuoda

Auto kunnossa! Noilla benzworldin linkin ohjeilla tuli kuntoon. Oli todella kuivaksi hapertuneet 0-renkaat sisällä venttiilissä. Vaihto helppoa, toki hiukan pitää varoa kun päätytulppia kankeaa.
Aivan turhaan olin huolissani muoviputkien irroittelusta venttiilistä. Uudet putket irtosi helposti ehjänä.
Aivan turhaan olin huolissani muoviputkien irroittelusta venttiilistä. Uudet putket irtosi helposti ehjänä.