hätäkäyttö ropleema

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
TSA
Viestit: 10
Liittynyt: 04.11.2006 0:27
Paikkakunta: Tampere

hätäkäyttö ropleema

Viesti Kirjoittaja TSA »

Eli -00 270 cdi:n loota toimi mielestäni moitteetta, kunnes rouva soitti eilen kaupan pihasta että pakki ei mene päälle :(

Nooh oli saanut sitten pakin päälle ja soitti että ei oikein kulje :(

Toden totta laatikko ei anna valita R:ää muuta kuin P:ltä. N:ltä yritettäessä on kuin muuri olisi vastassa. Auton sammuttamalla saa P:lle ja ei muuta kuin uudelleen käyntiin, R:lle ja peruuttamaan - kätevää :D

Myöskään peruutusvalot eivät pala.

Töihin aamulla mennessäni oli tienposkessa 60 alueella tutka :) , säästyipähän sakkorahat lootan korjaamiseen. Huonon ajokelin huomioon ottaen katos kun olin päättänyt körötellä viittäkymppiä :D

Yritin käyttää luetuttamassa vikakoodit, mutta korjaamon Bossin testeri ei suostunut lukemaan laatikon koodeja, moottorin koodeihin kyllä pääsivät käsiksi ja niissä ei ollut mitään. Olivat juuri saaneet uuden softan testeriin ja arveli vian olevan siinä...

Nooh tarttee yrittää maanantaina jollain toisen firman testerillä.

Aattelinkin vaan kysäistä, että jotta olisiko hyviä ideoita mikä lootaa riivaa? Äkkiseltään tuli mieleen, että voisiko vian alkulähde löytyä noista peruutusvaloista, sillä pakki kyllä toimii jahka sen päälle vaan saa...
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Ajeleppa M. Vänttiselle ja nöyrästi pyydä Markkua lukemaan laatikon vikakoodit.

Siitä se lähtee.
. . .
TSA
Viestit: 10
Liittynyt: 04.11.2006 0:27
Paikkakunta: Tampere

Mutta ku

Viesti Kirjoittaja TSA »

Johtaja Vänttinen kertoi ottavansa maanantai aamuna vähemmän ystävällisen puhelun Bossin edustajalle...
soikka
Viestit: 26
Liittynyt: 13.7.2006 10:47
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja soikka »

Tarkistelepas takavalo-peruutusvalo sulakkeet , omassa kävi just noin kun peräkärrin sähkötöpseli poltti sulakkeen takavaloista. ABS,EPS pois päältä ensin ja sitten hätäkäytölle.. parani sulakkeen vaihdolla.
TSA
Viestit: 10
Liittynyt: 04.11.2006 0:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TSA »

Kiitti vinkistä. Yritin kyllä jo kattella sulakkeita, mutta en havainnut niissä vikaa. Toden totta sulakkeiden roplauksen jälkeen sytty ABS ja EPS -valot. Kuittaantu ekan sammutuksen jälkeen. Ajattelin sen olevan normaalia, koska irrotin osan sulakkeista niitä ihmetellessäni. Emännältä asiaa tiedusteltaessa oli vilkuttanut myös vian ilmaantumisen aikoihin noita valoja...

Tarttee varmaan ottaa uusiksi toi sulakkeiden tarkistus.

Muistakko oliko ko sulake konehuoneessa, ratin vieressä, akun vieressä vai missä? Vei meinaan auton tohon autohallille sulaan ja ajattelin ruokatunnilla käydä läheisessä autosähköliikkeessä kokeileen niiden testeriä, vois nopeesti vielä tsekata sulakkeet ennen sitä.
soikka
Viestit: 26
Liittynyt: 13.7.2006 10:47
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja soikka »

Jos nyt en väärin muista niin siinnä ratin vas puolella olevassa satsissa oli se viallinen.. vikaa ei nähnyt päältäpäin vaan vasta kun irrotti sulakkeen ja katseli valoa vasten näkyi että oli poikki.. tietysti..

pakkivalojen sulakenrohan varmaan näkyy siittä paperilapusta joka on rasiassa mukana (ainakin konehuoneen ja akun rasioiden kyljes on irtolappu). Toivotaan että on tuosta kiinni , ei ole kallis vika korjata..
TSA
Viestit: 10
Liittynyt: 04.11.2006 0:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TSA »

Ei ollu sulakkeessa vika, vaikka vaihdoin varuksi uuteen ja puhaltelin paineilmalla koukun liittimiin :(

Käytin ruokatunnilla vielä viereisessä Bosch Car Servicessä, mutta Mese on tehny näköjään näppärän monopolin / Bossilla on nyt pasmat pahasti sekaisin, sillä testeri haluaisi käyttää lootaan pinniä, joka ei ole mersulla käytössä... :evil:

Ei auta ky körrötellä viittäkymppiä työpaivän päätteeksi toiselle puolelle kaupungia merkkihuoltoon, toivottavasti niillä on sentään testeri joka ei hyljeksi :?

Jostain toiselta palstalta vaan luin, että mersulla oli ollu joku ihme kirjehässäkkä ja huolto tukossa -> saapa nähä kerkiääkö ne oikeen paneutuun aiheeseen - nooh lupasivat jokatapauksessa koodit lukea.
TSA
Viestit: 10
Liittynyt: 04.11.2006 0:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TSA »

No nyt tuli kuntoon. Mutta kävi kuten pelkäsinkin - vaihdettiin kallein mahdollinen osa :? Eli koko mekanismi.

Palvelussa ei kyllä ollut moittimista - pisteet siitä. Oli kuitenkin pakko kysyä eikö olisi ollut kohtuullista ilmoittaa, että: "vaihdetaan 600 eskon osa"?

Kävi sitten kysymässä asentajalta oliko soittanut ja totesi vaan, että ei tiedä missä oli katkos käynyt. Lisäsi tähän vielä, että no vaihdetaanko rikkinäinen osa takaisin. Totesin että likö siinäkään suurta viisautta ja pienen keskustelun jälkeen päästiin sitten hinnasta sopuun...

Laskua himassa tutkiessani tuli vaan mieleeni, että liittyykö tuo vaihdemekanismi kiinteästi elektroniseen valitsinvipumoduliin (EWE)?

Laskussa meinaan lukee: Pakki jäänyt jumiin >> tarkistettava vaidekeppimoduli/vaihteen siirto>>lisäksi auto menee hätäkäytölle+peruutusvalot ei toimi+parkkitutkat taaksepäin>> kaikki johtuivat elektr.valitsinvipumodulista>>uusittu!

Ja laskua kertyi seuraavista kohdista:
pikatestin suorittaminen
sähkölaitteet tarkastus, vian määrittel
elektroninen valitsivipumoduli (EWR) IR
vaidemekanismi S

Josta leijjonanosan haukkaa juuri tuo vaihdemekanismi :twisted:

Sainpahan ittelleni vanhan vaidemekanismin... pääsee tutustumaan sen sielunelämään...
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Oliskohan se se hämmennin vaihdettu? :roll: :D
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”