w210 -00 "facelift" 722.6 automaatin toiminta

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

w210 -00 "facelift" 722.6 automaatin toiminta

Viesti Kirjoittaja srlq »

Pari kk väyrysen omistanut ja heti pää täynnä kysymyksiä. Eri paikoista kyllä jo vähän sitä sun tätä googlailin, mut en tullut vielä tyytyväiseksi. Joten kysymys kuuluukin kuinkas pehmeästi tuon faceliftissä olevan 5-lovisen 722.616 "Touch Shift" automaatin kuuluis toimia?
Omassani kun on toiminta usein vähän siihen tyyliin että reilulla kiihdytyksellä tahi kepistä sivuille manuaalisesti vaihtamalla vaihtaa kyllä nätisti, mut sit kun ns "naatiskelet mersuilusta" lähes pintakaasulla bulevardia pitkin lipuen ja lupsakkaan verkkaisesti kiihdytellen niin ikään kun tökkää/potkasee usein isomman vaihteen silmään. Kai tuon ny hieman jo sivistyneempi pitäs olla kun vanhojen kunnon satalankkujen "jämäkästi" vaihtavat lootat. Voisko tuo olla ihan vaan sitä kuuluisaa öljynvaihtoa vailla? Ja paljonkohan tuossa sitä öljyä lienee(7,5L?), oliko joku suodatinkin vielä? Ja vielä aiheeseen liittyen onko suosituksia mikä korjaamo Jyväskylän seudulla osaa nuo öljyt mahd kokonaan ja vieläpä kohtuu hintaan vaihtaa?
Omalla w210 200k farkulla ei ole vielä rullattu kun 160 000km ja veholla olis sillon 60 000km paikkeilla ilmeisemmin ne vaihteistoöljyt vaihdettu joten kulumisesta ei kaiketi pitäs vielä olla kyse.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
tergu
Viestit: 5
Liittynyt: 05.8.2012 2:16

Re: w210 -00 "facelift" 722.6 automaatin toiminta

Viesti Kirjoittaja tergu »

srlq kirjoitti:Omassani kun on toiminta usein vähän siihen tyyliin että reilulla kiihdytyksellä tahi kepistä sivuille manuaalisesti vaihtamalla vaihtaa kyllä nätisti, mut sit kun ns "naatiskelet mersuilusta" lähes pintakaasulla bulevardia pitkin lipuen ja lupsakkaan verkkaisesti kiihdytellen niin ikään kun tökkää/potkasee usein isomman vaihteen silmään. Kai tuon ny hieman jo sivistyneempi pitäs olla kun vanhojen kunnon satalankkujen "jämäkästi" vaihtavat lootat. Voisko tuo olla ihan vaan sitä kuuluisaa öljynvaihtoa vailla? Ja paljonkohan tuossa sitä öljyä lienee(7,5L?), oliko joku suodatinkin vielä? Ja vielä aiheeseen liittyen onko suosituksia mikä korjaamo Jyväskylän seudulla osaa nuo öljyt mahd kokonaan ja vieläpä kohtuu hintaan vaihtaa?
Omalla w210 200k farkulla ei ole vielä rullattu kun 160 000km ja veholla olis sillon 60 000km paikkeilla ilmeisemmin ne vaihteistoöljyt vaihdettu joten kulumisesta ei kaiketi pitäs vielä olla kyse.
Minulla vastaava oire tokeni öljynvaihdolla (tavallinen vaihto, ei huuhtelemalla.)
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Kahtelin tosa et tuo öljynvaihtoaika tosiaan olis ajankohtanen tuolle tomaatille niin varasin sellasen, kattellaas mihin asettuu. Pari tyyppivikaa tossa laatikossa kuulema on jotka tuon tyylistä vois tehä, notta tosiaan katsellaan miten asettuu vai asettuuko ollenkaan.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Väärät öljyt ja väärä öljymäärä ainakin tekee tuota että potkii pintakaasulla vaihteita sisään.
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Morjesta vaan pitkästä aikaa. Meinas jäädä vallan kesken koko aihe joten jatketaas välillä. Sainpas lopulta tosiaan mutkien jälkeen vietyä koslan tomaatin öljynvaihtoon ja eipä tuo auttanu. Turbiinin venttiilistä puhuivat viisaammat joten pitänee sen vaihtoon viedä jossain välissä kun jaksaa. Kattellaan..
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Jatkoa..
Nyt on käytetty sen verran testerissä/vianluvussa et koko autosta ei löytyny yhen yhtä vikaa vaikka ajoi kuulema läpi vähän laajemman testin eikä vain pikatestiä. Ihmetteli hänkin et ei kuulema yleistä väyrysissä :) Asentajasetä heitti vielä koeajonki mut eihän se vieraskoreena autona suostunu sillon nykimään. Lähtiissä kytki sieltä ohjelmallisesti kyb-ventiilin tilapäisesti pois päältä ja sit ajelin jonkun puol tuntia auton käytöstä tutkien. Muutaman kerran nykäisi aavistuksen verran sillä koeajolla joten vika ilmeisemmin jossain kallimmassa. Sitä kalliinpaa täytyy kattella sit kun taas tästä vähän rikastuu. Asentaja kyllä vähän epäili et tuskin on kyb.
Kummallisinta et tuon poiskytkennän jälkeen tomaatti ei vissiin kertaakaan ole pätkiny yhtään niin paljon vaikka mitään ei tavallaan ees korjattu. Nykii kyllä silti, on siel vika mut kummallisesti puolella rauhottu kun sai vähän valohoitoa ja asentajan huomiota. Kummia autoja nuo saksalaiset.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”